Daarnaast kan een zwangerschap voor mij ook erg risicovol zijn en ik zeg eerlijk dat ik daar weinig zin in heb.
Maar ga het zeker eens bespreken met de HA/gyn, bedankt

Ik duim dat er nog iets uit de bus komt voor je elena!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amanda schreef:De Implanon is vandaag gezet. Keurig volgens de beschrijving van zetten die ik al op internet had gevonden. Huisarts had er al ervaring mee, dus dat was ook prettig. Het rotste was eigenlijk de verdovingsvloeistof. Geen fijn spul
En ader geraakt, dus ik heb een blauw plek en voor 24 uur een drukverband. En nu een beetje een dood gevoel in mijn arm. Maar goed, het is maar een dag en dan is het weg als het goed is.
Al met al viel het me mee, was het precies zoals verwacht
Ik moet nu nog een week de pil slikken, omdat dat ding op gang moet komen en beter geen risico nemen. En na een week stoppen met de pil en kijken hoe het gaat. Afgesproken een half jaar in de gaten houden en dan besluiten of hij mag blijven zitten of niet. Afhankelijk van de klachten die ik wel of niet krijg.
elenaMM77 schreef:xLes schreef:Qua stoppen met de pil heb ik niets last gehad. Integendeel, véél minder pijn bij menstruatie. Een verademing. Als ik mijn pil pak is mijn stopweek echt een hel, janken of dubbelgevouwen liggen is normaal. Zonder de pil heb ik wel een hevigere bloeding maar een pak minder pijnlijk.
Hoe kijken ze hier in NL eigenlijk tegen sterilisatie aan? Ik heb een genetische bindweefselafwijking met 50% kans op doorgeven. Een zwangerschap is voor mij risicovol en als de kleine mijn ziek gen overneemt dan is er een redelijke kans dat die nooit zal kunnen lopen. Direct de rolstoel in dus. Wil ik een onschuldig kind niet aandoen. Daarnaast heb ik ook gewoon een hekel aan kids, mijn energie is beperkt en de hele tijd een kleine rond mij zou ik gewoon gek van worden. Dus ik zou het liefst gewoon heel die handel laten doorknippen of weghalen, geen risico voor ongelukjes meer, maar in BE doen ze daar errug lastig over... (maar ge moest u eens bedenken mevrouwke, zucht. NEE ik bedenk me niet. Ik wil geen ziek kind op de wereld zetten...)
hoe jonger je bent, hoe lastiger men er over kan doen..
ook in Nederland.
beste wat je kunt doen is een doorverwijzing vragen naar de gynocoloog en vragen om een consult voor een meer of minder permanentere oplossing.. Je hebt een goede reden waarom je absoluut geen kinderen wilt krijgen.. en je bent erg jong om jezelf nu al in de troebels van een overgang te gaan storten (met alle bijbehorende lange termijn issues die het kan opleveren), maar sterilisatie lijkt mij toch geen groot probleem als het overduidelijk is dat je om medische redenen geen kinderen op de wereld wilt zetten..
Emmaa_ schreef:Amanda schreef:De Implanon is vandaag gezet. Keurig volgens de beschrijving van zetten die ik al op internet had gevonden. Huisarts had er al ervaring mee, dus dat was ook prettig. Het rotste was eigenlijk de verdovingsvloeistof. Geen fijn spul
En ader geraakt, dus ik heb een blauw plek en voor 24 uur een drukverband. En nu een beetje een dood gevoel in mijn arm. Maar goed, het is maar een dag en dan is het weg als het goed is.
Al met al viel het me mee, was het precies zoals verwacht
Ik moet nu nog een week de pil slikken, omdat dat ding op gang moet komen en beter geen risico nemen. En na een week stoppen met de pil en kijken hoe het gaat. Afgesproken een half jaar in de gaten houden en dan besluiten of hij mag blijven zitten of niet. Afhankelijk van de klachten die ik wel of niet krijg.
Heb je er nu nog veel last van? Die van mij gaat er woensdag in dus ben heel benieuwd haha.
Mars schreef:Ik ben voor de vrijheid voor elke vrouw om zelf haar afweging daarin te maken.
petitparis schreef:@ ayasha: moet ik je naar mijn ha sturen? Zij stelde sterilisatie voor en ik mankeer niks, buiten dat ik geen kinderen wil. Het was me alleen niet duidelijk of ze de baarmoeder wel of niet lieten zitten. Eierstokken bleven alleszins zitten, want zou niet in de overgang komen...
Maar was te verbaasd om er over door te vragen.