Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 20:33

Lauraennala schreef:
Nou je durft zonder route haha. Volg je dan bordjes?
Heerlijk he, daar..

Ja .... paddestoelen / bordjes volgen .
En dan af en toe op de mobiel kijken waar ik op dat moment ben .
Op zich is het een bijzonder rondje geworden ha ha .
De volgende keer iets beter voorbereid gaan en zorgen dat de route op mijn fietscomputer staat .

Afbeelding

Na fietsen en hardlopen .

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 12:24

Lauraennala schreef:
Wel eens van inspanningshoofdpijn gehoord

Hm, als ik het zo lees dan herken ik me daar wel gedeeltelijk in, ja. Ik ga me hier nog eens wat meer in verdiepen, bedankt!

Zo'n verkoudheid is echt een aanslag op je conditie, hè := Wel lekker dat je een rustig rondje hebt gefietst.

Mooie ronde toch, T2T? Ik fietste tot nu toe ook altijd op de pof en op bordjes. Fietsknooppunten werken ook prima, mits mensen er geen stickers overheen hebben geplakt :P Wat zit je fiets netjes in de gordel :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 12:28

Ik ga vanavond weer eens een lesje kickboksen. Ben bang dat ik helemaal kapot ga.
Maar we gaan het zien. Morgen is fietsavond, hopelijk kan ik dan nog bewegen :') :D

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 16:49

Ik ben gisterenavond nog rondje gaan hardlopen.
Na mijn middagje paard.

Manief moest plotseling werken dus ik bedacht mijzelf maar nuttig te maken.

Kickboksen lijkt mijn ontzettend leuk om te doen wel heel intensief.

T2T kun je op Komoot niet mooie routes intekenen evt..?
Je bent best aardig in de buurt geweest nu.

Haha Laura dat maakte het ook zo leuk die foto. :D

Culaccino...Ik rijd nu even geen wedstrijden omdat de meeste waren afgelast aangezien ik Endurance rijd.
Dat is best tijdrovend om haar voor die grote afstanden op conditie te brengen..
We mogen namelijk tot de grootste afstand Starten dat is 160 km dat was ik niet van plan maar een x een 120 stond wel op het wensen lijstje.
We vermaken ons op dit moment met heerlijk weekendjes Eifel rijden en trektochten maken.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 17:55

Ik heb nog wel wat kilootjes teveel die eraf mogen, dus intensief is misschien wel heel goed :') :Y)

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 18:00

scooby09 schreef:
Rijden jullie ook nog paard erbij...?
Of ligt de meeste aandacht op fietsen..

Ik rij al een aantal jaar (bijna) geen paard meer, niet meer in een les sinds ik mijn eerste eigen appartement heb gekocht. Ik ging toen nog verder bij mijn vaste manege vandaan wonen dan dat ik al deed en echt tijd had ik er ook niet voor op dat moment. Misschien dat ik het ooit weer op pak maar voorlopig hou ik het bij fietsen en hockey. Voor fietsen zit ik niet vast aan een dag/tijdstip en de tweede doe ik gratis en alleen als ik zin heb. Al gaat hockeyen momenteel helemaal niet doordat ik nog steeds wat last heb van mijn knie doordat ik een week of 5 terug gestruikeld ben en toen o.a. een hamstring verrekt heb en hoewel dat nu redelijk oke is zijn alle banden etc. in de knie wat geïrriteerd nog, en ik een hernia blijk te hebben waardoor ik slecht kan staan en lopen om van rennen nog maar niet te spreken :')

Time2Tri schreef:
Nou , ik ben vandaag op de Veluwe geweest .
Heb mijn auto geparkeerd op parkeerplaats de lappendeken .
En zonder route planning gestart _O-
Uiteindelijk kwam ik iets van 20 minuten te vroeg onverwacht
daar uit waar mijn auto stond .
Maar het was echt heerlijk eens een andere omgeving te zien .
Mijn loopje van 20 minuten heb ik daar ook gedaan .
Is zeker voor herhaling vatbaar .

Was je route dan te kort? Of ging je te hard? Ik heb momenteel een gratis proefabbo Strava, en ik moet zeggen dat die random routebuilder het wel verleidelijk maakt om toch overstag te gaan en het aan te houden. Ik heb echt een paar leuke rondjes gekregen al zo.

Ik heb zondag de laatste training van de beginnerscursus gehad en onverwacht was ik de enige cursist. Ik kwam bij het startpunt aan en de trainer zei "Je bent de enige vandaag". Ik was wat verbaasd, maar we hebben uiteindelijk met zijn tweeën een super leuk rondje gereden. Hij vroeg wat ik vaker fietste en heeft op basis daarvan een andere route gekozen. Op een gegeven moment vroeg hij hoeveel km ik dacht aan te kunnen en we hebben op basis daarvan mijn langste ronde ooit gereden. Ik moest het tempo aangeven en we hebben aandacht besteed aan hartslag niet te veel op laten lopen. Ik heb altijd al een relatief hoge hartslag (ik zit al richting de 120-125 als ik ga wandelen zegmaar), dus het tempo moest zo blijven dat die hartslag niet over de 155 heen zou komen. Liefst zelfs onder de 150 houden. Uiteindelijk 58,1km gereden met gemiddelde snelheid 21,2 en gemiddelde hartslag 152. Al met al was ik niet ontevreden. Mijn doel de komende weken is o rondjes van ongeveer 55 á 60 km te rijden en die hartslag laag te houden, en desnoods dus maar langzamer te rijden. En de cadans omhoog. Toen ik net begon zat ik over het algemeen zo'n 2 á 3 versnellingen te zwaar, dat is nu nog ongeveer 1 versnelling dus er zit al verbetering in maar ik mag dus nog iets lichter gaan fietsen. Ook een interessant gesprek gehad over voeding als je langer dan 1½ uur gaat rijden en dus echt zelfs nu de trainingen afgelopen zijn een goed idee waar ik aan kan werken de komende tijd.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 18:10

@ Scooby ; ik ben in Komoot nog niet helemaal thuis .
Moet er me nog in verdiepen , en dan de route op mijn fietscomputer zetten .Wel zo handig .
We kunnen wel een keer wat afspreken aldaar :D

@Imay ; te snel zeker niet , want dan was niet de bedoeling .
Ik had geen route , en ben dus maar op goed geluk gereden .

Een paar kilo,s te veel heb ik ook nog .
Maar ga in 10 dagen d.m.v online begeleiding mijn
eetpatroon veranderen .
Ik wil graag minder/geen vlees meer eten , en kijken wat het plantaardige dieet voor een invloed op me heeft
Vooral ook hormonaal gezien ( overgang )
Heb nu al bijna een week geen melk of melk producten meer genomen .

Vanavond een paar baantjes in het zwembad trekken .

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 18:14

Klinkt als een goede training.
Maar wat is hoog...Weet je je max hartslag dan ook.?

Ik heb ook makkelijk hogere hartslag maar mijn max ligt ook hoog dus de verhouding valt het est nog wel mee.

Wat merk je bij het niet eten van zuivel T2T.
Ja moeten we doen wel leuk houd je dan beetje rekening met mijn ik fiets veel minder snel dan jij .
:D

Musli je bent net bevallen dus paar kilo tjes teveel is niet zo gek.
Ik worstel met wat overgangs kilo`s. :o
Daar moet ik echt eens serieus mee aan de gang.

Lauraennala

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 20:33

@T2T, vanwaar het plantaardig eten?

@Imay, wat leuk dat je zo'n goede training hebt gehad! Mooie doelstellingen +:)+

@Scooby&T2T, laten jullie even weten al jullie gaan, wie weet ga ik mee <<)

@Musli, succes vanavond!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 20:47

Lauraennala schreef:

Super leuk maar ik ben niet zo`n snelle fietster he ik heb ook maar een simpele racefiets moet altijd hard werken voor ik boven ben... :j
Als dat geen probleem is dan super leuk.!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 21:03

Kickboksen was leuk, merk nu alleen al hoe zwaar m'n armen zijn. Dat wordt wat morgen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 22:06

scooby, kan me voorstellen dat trainen voor die hele lange endurance-afstanden veel tijd vreet met trainen. Die weekendjes Eifel en trektochten klinken ook erg leuk.

IMAY, oei, nog wel wat geblesseerd dus :(:) Hopelijk is t snel weer goed! Tof van je privéles :D Dit was je laatste training dus? Ga je nog bij een vereniging, denk je?

Wel interessant, jullie verhalen over die hartslag. Misschien ook maar zo'n hartslagmeter zoeken :j

Sterkte morgen, MuSLi! :P Het lijkt me wel een toffe sport!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 06:31

culaccino schreef:
:P Wat zit je fiets netjes in de gordel :D

:j Makkelijker gaat het niet :D
Hartslagmeting is zeer zeker interessant .

Lauraennala schreef:
@T2T, vanwaar het plantaardig eten?

Ik zit net als Scooby in de overgang periode .
Lastig het gewicht te houden , nu ben ik niet veel te zwaar maar
toch wel een kilo of 4 . Met koolhydraat gereduceerd blijft het ook lastig .Ik wil vooral uitproberen welke uitwerking
het op mijn lijf heeft .Er zijn aardig wat triatleten die geen vlees eten en het echt heel goed doen .Nu kwam ik toevallig deze 4 weken online cursus tegen , en dacht ga er voor .

Jaaaa ..Bokt Veluwe meeting ...leuk .
Bij mij zou het op een zondag het best passen .
Nu zondag staan 3 uur op schema , de week erna is rustweek
dus ca 2 uur .
Het gaat niet op tempo aangezien het een duurtraining is .
scooby09 schreef:
Super leuk maar ik ben niet zo`n snelle fietsster hé

Voor mij geen probleem ...als jij een leuk rondje met weinig
of kleine bergjes kent ?

MuSLi schreef:
Kickboksen was leuk, merk nu alleen al hoe zwaar m'n armen zijn. Dat wordt wat morgen :Y)

Goed bezig ...ben benieuwd hoe je spierpijn uitvalt :(:)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 06:34

scooby09 schreef:
Wat merk je bij het niet eten van zuivel T2T.

Ik weet het niet zeker nog , maar het lijkt erop dat ik ondanks
de ijzer tabletten iedere ochtend goed naar de wc kan gaan .
Maar misschien is dat nu ook toeval :roll:

Wellicht is het ook te kort dag om daar al iets over te kunnen zeggen .

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 07:23

Ben benieuwd of het plantaardig eten je gaat bevallen!

Ik heb gisteren weer gekoerst :D
Oke, een trainingskoers, maar toch. Wel na 35 minuten uitgestapt (normaal 60min+3 rondes) want toen werd het hoesten en snotteren me te erg. Toch nog niet helemaal hersteld van de verkoudheid. Maar was goed om weer eens te doen!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 07:59

Wel gaaf hoor koersen. Lijkt me echt wel spannend zo dicht op elkaar, met flinke snelheden. Dat was wat ik bij baanwielrennen ook het spannends vond. Je hebt 0 uitwijkmogelijkheden en eigenlijk geen enkele kans als er wat gebeurt -O-

Wij hebben gisteren ook weer een lekker ritje gedaan met m'n vrouwenclubje. Heb dit keer lekker eens anderen de kop laten pakken.
Meestal rij ik daar zelf, maar na m'n kickboks uitstapje had ik daar even niet zo heel veel behoefte aan :') Toch weer 47km gedaan.

Langzaam beginnen de overtollige kilo's ook te verdwijnen. Er is zeker nog werk te doen, maar het wandelen/hardlopen en fietsen begint wel z'n vruchten af te werpen. Bijna weer terug in pre zwangerschapsshape. Daarna eens kijken of ik een paar extra kilootjes eraf kan werken :D

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:17

In heb gisterochtend nog een rondje gedaan maar in het begin was het niet te doen mijn maandelijks probleem begon net voordat ik wegwou dus ik begon beroerd te worden.

Hoe dichter ik bij de track kwam hoe beter het werd dacht eerst ik zie wel hoe ver ik kom maar uiteindelijk netjes uitgefietst. In het begin rustiger gedaan en ik merkte dat ik nu voor de gehele track met rustiger beginnen een stuk beter vol kon houden.

Daarna helaas hoofdpijn gekregen (spierspanningshoofdpijn) dus misschien was het verstandiger om het niet te doen. Nou ja weer een les voor de volgende keer.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:35

Balen van de spanningshoofdpijn, maar wel fijn dat je met rustiger beginnen het beter vol kon houden. Het is inderdaad zoeken naar een gemiddelde dat je voor langere tijd op een leuke manier vol kan houden :) Dat maakt de sport ook een stuk leuker... (vind ik dan). Helemaal naar de klote gaan keer op keer maakt het niet leuker.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:46

MuSLi schreef:
Balen van de spanningshoofdpijn, maar wel fijn dat je met rustiger beginnen het beter vol kon houden. Het is inderdaad zoeken naar een gemiddelde dat je voor langere tijd op een leuke manier vol kan houden :) Dat maakt de sport ook een stuk leuker... (vind ik dan). Helemaal naar de klote gaan keer op keer maakt het niet leuker.

Klopt vaak was mijn snelheid in het begin heel hoog en daarna was ik het volledig kwijt en zakte het enorm. Nu was mijn gemiddelde gisteren 15,6 toen we begonnen in maart / april zat het tussen de 10 en de 11 dus zeker al wel gestegen. Maar een middenweg zoeken was wel lastig wat nou precies werkt

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:01

Heb je geen hartslagmeter Zebrastreep? Meestal ga ik af op wat mijn hartslag doet, alhoewel je spieren ook wel kunnen protesteren en het dus zwaarder voelt dan dat het is.

Baanwielrennen lijkt mij echt vreselijk, ik heb één keer zo'n baan van dichtbij bekeken. Ik zie mezelf daar al op crashen en dan het hout uit mezelf pulken. Brrrrrrr, dat is echt niets voor mij.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:02

Balen van je hoofdpijn misschien nog rustiger fietsen kijken of je je hartslag heel rustig kan houden.
Ken de route niet maar in het bos op Parcours is 15.6 gem niet heel langzaam.
Dus meer op hartslag fietsen evt ipv snelheid..

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:02

culaccino schreef:
IMAY, oei, nog wel wat geblesseerd dus :(:) Hopelijk is t snel weer goed! Tof van je privéles :D Dit was je laatste training dus? Ga je nog bij een vereniging, denk je?

Ik ben bij het inschrijven voor de beginnerstraining ook meteen van de organiserende club lid geworden. Of en zo ja hoe ik wat uit dat lidmaatschap ga halen weet ik nog niet.

Time2Tri schreef:
Jaaaa ..Bokt Veluwe meeting ...leuk .
Bij mij zou het op een zondag het best passen .
Nu zondag staan 3 uur op schema , de week erna is rustweek
dus ca 2 uur .
Het gaat niet op tempo aangezien het een duurtraining is .
scooby09 schreef:
Super leuk maar ik ben niet zo`n snelle fietsster hé

Voor mij geen probleem ...als jij een leuk rondje met weinig
of kleine bergjes kent ?

Lijkt me een leuk idee, ik woon niet echt in de buurt maar een keertje meeten en daar samen gaan fietsen ben ik zeker voor in.

scooby09 schreef:
Klinkt als een goede training.
Maar wat is hoog...Weet je je max hartslag dan ook.?

Max weet ik niet heel precies, ik heb me nog niet tot het uiterste gedreven om er achter te komen. Ik vond de volgende vuistregel "You can calculate your maximum heart rate by subtracting your age from 220.", dan zou het ongeveer 190 moeten zijn. Ik heb hem laatst et de bruggentraining tot 179 omhoog gekregen maar hoe ver dat nog van de max af zit weet ik niet.

Sakura789 schreef:
Heb je geen hartslagmeter Zebrastreep? Meestal ga ik af op wat mijn hartslag doet, alhoewel je spieren ook wel kunnen protesteren en het dus zwaarder voelt dan dat het is.

Baanwielrennen lijkt mij echt vreselijk, ik heb één keer zo'n baan van dichtbij bekeken. Ik zie mezelf daar al op crashen en dan het hout uit mezelf pulken. Brrrrrrr, dat is echt niets voor mij.

Het lastigste bij baanwielrennen lijkt me dat het volgens mij fixies zijn.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:07

Bij sommige verzekeraard kun je een sporttest vergoed krijgen en daarmee je hartslagzones bepalen.

Bij het fietsen is mijn max ook niet mijn echte max. Bij springtrainingen te paard krijg ik hem op een 197, terwijl ik met fietsen echt moeite moet doen 'bergop' om hem richting 180 te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 17:18

Superleuk dat je weer hebt gekoerst, Laura! :)) Lijkt mij ook tof maar inderdaad wel een beetje eng := Je bent goed verkouden, hè. Beterschap nog.

Lekker dat jullie met de dames hebben gefietst, MuSLi!

Vet irritant van die spierspanningshoofdpijn, Zebrastreep! Gaat het bij jou snel weg? Lastig om je grenzen te bepalen, he. Wel stoer dat je door bent gegaan, ook al was je niet lekker.

Waar hebben jullie je hartslagmeters vandaan? Ik zie dingen voor om je pols, borst, buik en bovenarm en de prijzen lopen nogal uiteen.. Vind €100,- wat te gek, maar het lijkt me wel nuttig om inderdaad beter je grenzen te leren kennen en gerichter te trainen. :j

IMAY1990 schreef:
Ik ben bij het inschrijven voor de beginnerstraining ook meteen van de organiserende club lid geworden. Of en zo ja hoe ik wat uit dat lidmaatschap ga halen weet ik nog niet.
Oh leuk!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 17:30

culaccino schreef:
Superleuk dat je weer hebt gekoerst, Laura! :)) Lijkt mij ook tof maar inderdaad wel een beetje eng := Je bent goed verkouden, hè. Beterschap nog.

Lekker dat jullie met de dames hebben gefietst, MuSLi!

Vet irritant van die spierspanningshoofdpijn, Zebrastreep! Gaat het bij jou snel weg? Lastig om je grenzen te bepalen, he. Wel stoer dat je door bent gegaan, ook al was je niet lekker.

Waar hebben jullie je hartslagmeters vandaan? Ik zie dingen voor om je pols, borst, buik en bovenarm en de prijzen lopen nogal uiteen.. Vind €100,- wat te gek, maar het lijkt me wel nuttig om inderdaad beter je grenzen te leren kennen en gerichter te trainen. :j

IMAY1990 schreef:
Oh leuk!

Nou de pijn boven mijn wenkbrauw is wel weg maar verder ben ik vermoeid van de pijn. Het zit overal rechts met name in gezicht tandvlees kaken oren en achter in mijn mond. Heb wel een flinke spierknoop gevonden in mijn nek en overal in mijn schouders waar ik snel een afspraak voor ga maken. En natuurlijk moe maar er zit nu een beetje verbetering in dat het draaglijk is.