Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 21:30

Supervixen schreef:
Ik kan 6/7 september en 20/21 september.
20 september is op mijn verjaardag :P.

Wow leonie das een beste schade zeg aan de auto. Ja hoor, je krijgt je geld terug van de bokt run, ik ben de lastigste niet O:) .
Soms is even lekker slapen in de middag zo fijn!

Ja hij had goed zijn best gedaan zeg ik maar...

Fijn dat je zo coulant bent :')

Zal ik er nog een paar bij gooien?
Citaat:
6 september
SV

7 September
Sv
Leonie87

13 september
Leonie87

14 september
Leonie87

20 september
SV

21 September
SV

4 oktober
Leonie87

5 oktober
Leonie87

Ah goed bezig Tiggs, was het te doen met de warmte? Mooie snelheden gehaald.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 21:34

[
Citaat:
6 september
SV
Namiro

7 September
Sv
Leonie87
Namiro

13 september
Leonie87

14 september
Leonie87

20 september
SV
Namiro

21 September
SV
Namiro

4 oktober
Leonie87
Namiro

5 oktober
Leonie87
Namiro

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-25 21:40

-Namiro- schreef:
[
Citaat:
6 september
SV
Namiro

7 September
Sv
Leonie87
Namiro

13 september
Leonie87

14 september
Leonie87

20 september
SV
Namiro

21 September
SV
Namiro

4 oktober
Leonie87
Namiro
SV

5 oktober
Leonie87
Namiro
SV

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 21:43

Net mail gehad. Sneek is ook afgelast. Dubbel. Enerzijds balen, anderzijds vind ik het ook niet erg om met die hitte te moeten lopen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 22:25

Kennelijk vinden sommigen het verliezen van 25 euro of nog meer aan inschrijfgeld niet erg. Maar voor anderen is het veel geld. Je kunt niet in de portemonnee van iemand kijken. Maar wel of niet het geld terugvragen kan dus verschillende redenen hebben. En er zijn genoeg mensen het met mij eens, geld hoort terug. En ik ben dan ook nog zo netjes dat ik genoegen neem met het opsturen van de medaille en dan de rest wel laat zitten. De medaille is toch al betaald en ook besteld door de organisatie. Dus dan kom je een organisator ook nog meer dan ruim tegemoet. Gewoon pech, geld weg, dat hoort echt niet. Ook bij concerten kun je gewoon je geld terugkrijgen als die verschoven worden of niet doorgaan. Dat is een organisator ook verplicht.

Bij een andere run die niet doorging kun je ook kiezen, of geld terug, of meedoen met de nieuwe datum. Dus dan ben je je geld niet kwijt als je op de nieuwe datum niet kunt. En dan krijg je ook gewoon alles terug. Ik heb die run eerst nog laten staan, want ik kan wel op de nieuwe datum.

Maar goed, ik wacht het wel af waar ze mee komen, maar in het najaar vrees ik dat ik dan niet kan, heb dan al veel andere dingen gepland staan.
Ik ga er dus van uit dat het bij een verschuiven van datum wordt dat je daar aan mee kunt doen, maar anders je geld terug kunt krijgen.

Ik kan dus ook nog niet zeggen of de boktrun gaat lukken. September en oktober heb ik al diverse dingen staan en moet ook nog een cursus inplannen. En als die cursus bijvoorbeeld in de 3e week van september is, dan kan ik 2 weekenden niet. Dus zodra de cursus bekend is weet ik wanneer ik er wel ben.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 22:28

6 september
SV
Namiro
Sherivey

7 September
Sv
Leonie87
Namiro
Sherivey

13 september
Leonie87

14 september
Leonie87

20 september
SV
Namiro
Sherivey

21 September
SV
Namiro
Sherivey

4 oktober
Leonie87
Namiro

5 oktober
Leonie87
Namiro

Tegen die tijd durf ik hopelijk gewoon auto te rijden. :')

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 22:31

Sherivey schreef:
6 september
SV
Namiro
Sherivey

7 September
Sv
Leonie87
Namiro
Sherivey
Samantha

13 september
Leonie87
Samantha

14 september
Leonie87

20 september
SV
Namiro
Sherivey
Samantha

21 September
SV
Namiro
Sherivey

4 oktober
Leonie87
Namiro
Samantha

5 oktober
Leonie87
Namiro

Tegen die tijd durf ik hopelijk gewoon auto te rijden. :')

Het zijn wel allemaal weekenden waarbij ik de dag ervoor of erna een evenement heb, dat is niet zo handig misschien, 2 dagen achter elkaar.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 22:33

Citaat:
6 september
SV
Namiro
Sherivey
Lisitano

7 September
Sv
Leonie87
Namiro
Sherivey
Samantha
Lisitano

13 september
Leonie87
Samantha

14 september
Leonie87

20 september
SV
Namiro
Sherivey
Lisitano
Samantha

21 September
SV
Namiro
Sherivey
Lisitano

4 oktober
Leonie87
Namiro
Samantha

5 oktober
Leonie87
Namiro
Lisitano

Lisitano

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 22:34

Ik heb komende zondag trouwens helemaal vrij dus mocht iemand het alsnog aandurven of eventueel heel vroeg willen gaan, ik wil wel mee!
Het gebeurt niet vaak dat ik hele dagen vrij heb :D

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 23:15

6 september
SV
Namiro
Sherivey
Lisitano
BM

7 September
Sv
Leonie87
Namiro
Sherivey
Samantha
Lisitano
BM

13 september
Leonie87
Samantha
BM

14 september
Leonie87

20 september
SV
Namiro
Sherivey
Lisitano
Samantha
BM

21 September
SV
Namiro
Sherivey
Lisitano
BM

4 oktober
Leonie87
Namiro
Samantha

5 oktober
Leonie87
Namiro
Lisitano

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 23:44

Wat balen van de afgelaste events. Heuvelrugloop is ook afgelast hoorde ik net. Voor mij staat een wandeling op het programma. Die is ingekort.

Gisteren 15km gewandeld in de Ardennen en zo'n 480 hoogte meters gemaakt met kind op de rug. Ik raakte helemaal geïnspireerd om ook even te rennen. Knieën zeiden nee. Wel nu het idee om meer kracht en heuvels mee te pakken :j

Heerlijk trouwens om mee te lezen met jullie loopjes. Lekker bezig allemaal *\o/*

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 08:10

Tuurlijk is 25 euro (veel) geld, maar als je dat niet (uit coulance of om de organisatie overeind te houden) kunt missen moet je je afvragen of het überhaupt wel zo’n slimme investering was.

Dan kun je beter meedoen aan een gratis parkrun of een andere kleiner loopje zonder medaille.

Ik ga snel even naar de data kijken!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 08:55

Ik had gisteren trouwens wel last van de warmte, maar dat heb ik al heel snel. Doordat er na iedere sprint een minuut wandelen stond, was het wel goed te doen. Er stond ook wat wind op het stuk waar ik de afstandjes deed, dus dat was ook lekker.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 09:47

Tiggs schreef:
Tuurlijk is 25 euro (veel) geld, maar als je dat niet (uit coulance of om de organisatie overeind te houden) kunt missen moet je je afvragen of het überhaupt wel zo’n slimme investering was.

Dan kun je beter meedoen aan een gratis parkrun of een andere kleiner loopje zonder medaille.

Ik ga snel even naar de data kijken!

Ik loop geen loopjes zonder medaille. Daar betaal ik dus ook voor. De runs zonder medaille laat ik allemaal schieten.
Maar waar het om gaat is dat er in Zwolle geen enkele coulance van de organisatie was. En dat heeft dus tot de uitspraak van het acm geleid.

https://www.destentor.nl/zwolle/eerste- ... ~afd5f6a3/

Door woensdag de tt run al af te gelasten worden niet alle kosten gemaakt. En bij het afgelasten van een concert zijn er ook kosten gemaakt en heb je ook recht op geld terug.
Het is dus niet dat je nergens recht op hebt zoals er in Zwolle gesteld werd. En dat heeft heel veel getriggerd bij mensen.

Bij de TT run is nog niets bekend, maar bij verschuiven heb je ook gewoon recht op geld terug, dat is ook gewoon hoe het wettelijk geregeld is. De kaartjes kunnen dan immers aan een ander verkocht worden. En anders heb je dus alsnog recht op je medaille die reeds betaald is. Dus het is niet dat geld terug altijd de enige stap is.
En in Zwolle vraagt ook niet iedereen geld terug, dus dan valt het ook wel mee. En als mensen zeggen stuur me de medaille maar op, dan doe je dat en kun je als organisatie het geld houden. Dan is dat denk ik netjes. Maar gewoon domweg niets doen, tja, dat is dus de botte houding waar alles mee begonnen is. Het is niet de loper in deze die fout is.

Ik wacht ook netjes af wat ze schrijven van de TT run voordat ik besluit wat ik doe. Ik hoef dus niet direct mijn geld volledig terug, maar wil wel de medaille dan en ga zelf de afstand wel ergens lopen. Ik ga er van uit dat ze bij de TT run het ook netter doen dan in Zwolle.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 11:10

Helaas, uitgeloot voor Londen. Dat was een marathon waarvan ik gezegd had dat ik dan nog een keer hard zou gaan trainen.

Zijn er mensen hier wel ingeloot?

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 11:32

Bij tui kan je m straks gewoon boeken hoor, is wel met hotel etc.
Zo ben ik aan mn startbewijs voor de halve van Berlijn gekomen. Is volgens mij ook niet echt duurder dan een los ticket en los hotel boeken.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 11:44

germie schreef:
Ik wacht ook netjes af wat ze schrijven van de TT run voordat ik besluit wat ik doe. Ik hoef dus niet direct mijn geld volledig terug, maar wil wel de medaille dan en ga zelf de afstand wel ergens lopen. Ik ga er van uit dat ze bij de TT run het ook netter doen dan in Zwolle.

Als jij je startbewijs doorverkoopt krijg je die medaille ook niet hoor. Die is dan namelijk voor de persoon die de run daadwerkelijk gaat lopen.
kosten voor de marathon waren 75 euro ;)
Laatst bijgewerkt door Winged op 19-06-25 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 11:44

Wat een weer! Het was gelukkig nog net lekker te lopen vanmorgen, warm, maar met voldoende wind.
Ik heb een rondje van 10km gelopen door de polder, dus veel groen en water. Dat was mooi. Had mijn auto strategisch geparkeerd zodat ik daar na 6,5km even wat kon drinken (ik heb mijn trailvest in mijn stacaravan liggen, dus kon niets meenemen) en dat was ook prima.
Lekker rondje, ik heb rustig aan gedaan. Wel opvallend was dat mijn hartslag erg hoog was!

Afbeelding

En ik heb mijn kat blij gemaakt met mijn stinkschoenen :')

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Goof op 19-06-25 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 11:45

Namiro, ik vind je tattoo erg schattig. Mooi gezet ook.

Ik ga zo even naar de nieuwe data kijken!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 12:00

Winged schreef:
germie schreef:

Als jij je startbewijs doorverkoopt krijg je die medaille ook niet hoor. Die is dan namelijk voor de persoon die de run daadwerkelijk gaat lopen.
kosten voor de marathon waren 75 euro ;)

Maar dan heb je ook je kosten terug. Dus dan is het logisch dat je je medaille niet krijgt, maar een ander.
Maar goed, ik wacht wel af.

En een marathon lopen via een reisbureau is volgens mij altijd duurder dan het zelf regelen. En wat ik voor dit jaar zag was het een 4-daagse reis. Marathonreizen bood het aan voor 2250 euro met een kamer delen met een andere loper van hetzelfde geslacht. Dat werd me toch wel wat te gortig.
Dat bedrag zou ik bij alleen regelen absoluut niet kwijt zijn voor zo'n korte reis. Maar goed, een reisbureau moet natuurlijk ook de schoorsteen laten roken en soms is het handig dat ze er zijn.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-25 12:11

Goof lekker rondje en jouw kat <3, ik heb een zwak voor oranje/witte katten, we hebben er zelf ook eentje. Pas je wel op dat je hem niet vergiftigt met die schoenenlucht? :')

Ik heb vanmorgen op het fietspad in het bos gelopen. Ben al vier dagen en nachten aan het blaffen, dus het viel me zwaar. Ook een hoge hartslag en last van de warmte, maar toch doorgezet en mooie kilometers met wat heuvels gemaakt.
Route was verder niet zo boeiend, wat heen en weer gelopen.

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 12:26

Ja, rooien zijn leuk he <3
Mijn vorige 2 waren ook rood en ik ben er nu ook weer voor gevallen.
Toch goed gelopen zeg. Ik zag dat mijn hrv ook weer laag was en ik had slecht geslapen (ook volgens mijn horloge). En dan met deze warmte gaat het gewoon niet vanzelf. Ik had eigenlijk een loop van 2 uur staan, maar zag het niet zitten, zeker zonder mijn trailvest. Knap dat jij wel zo'n eind gelopen hebt.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 13:06

Goof, fijn dat je nog lekker gelopen hebt!
Ja rooie zijn zeker leuk, hier ook een rooie kater!
En die houd nog wel van viezere dingen dan alleen schoenen lucht :D

SV, baalen zeg dat je nog steeds zo blaft.
Wel mooi dat je nog rustig je kilometers hebt kunnen maken!

vey schreef:
6 september
SV
Namiro
Sherivey
Iris

7 September
Sv
Leonie87
Namiro
Sherivey
Samantha
Iris

13 september
Leonie87
Samantha
Iris

14 september
Iris
Leonie87

20 september
SV
Namiro
Sherivey
Samantha
Iris

21 September
SV
Namiro
Sherivey
Iris

4 oktober
Leonie87
Namiro
Samantha
Iris

5 oktober
Leonie87
Namiro
Iris

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 13:12

Ahh fenn wandelen met een kind op je rug in de bergen is ook topsport!

Samantha_ schreef:
Bij tui kan je m straks gewoon boeken hoor, is wel met hotel etc.
Zo ben ik aan mn startbewijs voor de halve van Berlijn gekomen. Is volgens mij ook niet echt duurder dan een los ticket en los hotel boeken.

ben benieuwd! de kans was geloof ik 1 of 2% dus ik verwacht er niet bij te zitten. Maar als het €2/2500 pas ik toch ook echt en hoop ik ooit ingeloot te worden. Heb toch beetje spijt dat ik Parijs niet heb ingeschreven, die is nu vol.
Berlijn heb ik even naast elkaar gehouden en dat scheelt niet zo veel wat jij kwijt bent en wat ik nu kwijt ben met 3 nachten Berlijn en het ticket.

Wat een gekke kat heb jij Goof hahaha. Maar dat zijn ze allemaal wel een beetje. Lekker hoor, zweet schoen. 1x een rode gehad. dat beest was echt een mafketel. Maar dit rondje toch weer lekker in de benen zo.

Sv wat een afstand joh als je je niet lekker voelt. Blij dat gewoon heen en weer lopen bijzonder vinden. Zou zo echt geen 23 km kunnen lopen mentaal :')

Waar gaan we 14 september samen heen Iris _O-

Hier is donderdag rustdag. Dat is niet helemaal gelukt O:) . Dit weer vind ik echt heerlijk. Wilde eigenlijk vroeg gaan maar mijn dochter besloot na bijna 2 weken elke nacht minimaal 10x roepen dat ze vannacht de hele nacht door ging slapen EN ging uitslapen dus ik klaag zeker niet! Toen had ik direct een meeting dus kon pas laat weg.
Mijn benen voelen nog steeds als pap en daarom echt de tijd genomen. Gewoon op het gemak, gewoon lopen om lekker buiten te zijn en te genieten van het weer. een nieuw paadje gezocht waarvan ik weet dat het ergens bestaat maar nog altijd niet gevonden heb. En nu weer snel aan het werk. Hier geen hoge hartslag want het werd voor 58% van de tijd een zone 1 loopje :wow:
Afbeelding
Afbeelding
De snelste weg naar het bos vanuit mijn huis gaat over dit paadje. Hij raakt alleen wat overwoekerd:
Afbeelding
Deze boom vind ik altijd tof om te zien.
Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 13:14

Oh, ook heerlijk gelopen zeg!