Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-21 16:27

Shadow0 schreef:
Ik vind het niet zozeer grappig maar vooral heel erg zorgelijk, want ze komt wel bij (kwetsbare) mensen binnen. Ik gun iedereen hun conspiracies in eigen tijd, maar dit raakt anderen die niet zomaar keuze in het verhaal hebben.

Maar hoezo dan? Die kwetsbare mensen hebben toch allang hun vaccinaties gehad? En kwetsbare mensen die niet gevaccineerd (kunnen) worden, kunnen toch prima aangeven liever een andere (gevaccineerde) hulp te willen?

_lautje_

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 16:28

Kwetsbaar in de zin minder stevig in de schoenen staan wellicht?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 16:30

Dimphyl schreef:
[
Maar hoezo dan? Die kwetsbare mensen hebben toch allang hun vaccinaties gehad?

Nee hoor, er zijn veel meer kwetsbare mensen dan die in de specifieke doelgroepen genoemd zijn, die in het gewone programma meemoesten en nu dus nog niet klaar zijn.

Citaat:
En kwetsbare mensen die niet gevaccineerd (kunnen) worden, kunnen toch prima aangeven liever een andere (gevaccineerde) hulp te willen?

Als dat serieus genomen wordt en er niet over gelogen wordt wel ja, maar er zijn dus nogal wat mensen die anderen zelfs de keuze willen ontzeggen. Door expres niet te zeggen dat ze niet gevaccineerd worden, door expres te verzwijgen dat ze niet voorzichtig zijn etc. Want 'vrijheid' (voor henzelf en ook alleen voor henzelf.)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 18:17

Dimphyl schreef:
Maar hoezo dan? Die kwetsbare mensen hebben toch allang hun vaccinaties gehad? En kwetsbare mensen die niet gevaccineerd (kunnen) worden, kunnen toch prima aangeven liever een andere (gevaccineerde) hulp te willen?

Mijn dochter heeft pas vorige week haar eerste gehad.

Mijn moeder had de vraag neergelegd bij de zorgcoördinator, die mogen niet vragen aan hun personeel of deze zijn gevaccineerd.. en mijn moeder mag er niet naar vragen aan de hulp, doet zij dat wel dan hoeft degene daar geen antwoord op te geven.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-21 20:53

Brainless schreef:
Dimphyl schreef:

Mijn moeder had de vraag neergelegd bij de zorgcoördinator, die mogen niet vragen aan hun personeel of deze zijn gevaccineerd.. en mijn moeder mag er niet naar vragen aan de hulp, doet zij dat wel dan hoeft degene daar geen antwoord op te geven.

Oh dat vind ik eigenlijk best bizar! Ik weet dat er bij mijn moeder (thuiszorg) wel gekeken wordt, niet gevaccineerde cliënten worden momenteel zoveel mogelijk geholpen door wél gevaccineerde medewerkers, en er zijn ook mensen die niet gevaccineerd willen/kunnen worden waarvoor een ander takenpakket wordt gezocht. Nou zijn bij hun eigenlijk wel alle cliënten die het willen, al geënt.

Ook gek dat jouw dochter (ik ga er even vanuit dat zij dus onder risico groep valt) nu pas voor de eerste x geënt wordt, als ik vragen mag, komt dat door dat ze een bepaald 'merk' enting wil of iets anders?

Ik wil dus geen vaccin, maar ben er wel vóór om mensen zelf te laten kiezen, de druk en ruzie die nu ontstaat tussen de gevaccineerden en de mensen die niet willen, is echt verschrikkelijk..
Mi. Als je totaal gevaccineerd bent, heb je dus niks te vrezen van mij of andere niet gevaccineerden, zo wel, dan werken die vaccins dus voor geen meter :+

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 21:02

Ik hoef dan volgens jou als volledig gevaccineerde niets te vrezen te hebben van niet gevaccineerden maar jij weet niet of ik in mijn familie iemand heb die niet gevaccineerd kan worden en die dus wel wat te vrezen heeft mocht ik toch besmet raken.

Zeker gezien het risico dat corona dan bij mij een veel milder verloop kan hebben waardoor ik misschien niet eens doorheb dat ik positief ben.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 21:04

Dimphyl schreef:
Ook gek dat jouw dochter (ik ga er even vanuit dat zij dus onder risico groep valt) nu pas voor de eerste x geënt wordt, als ik vragen mag, komt dat door dat ze een bepaald 'merk' enting wil of iets anders?

Er waren problemen bij huisartsen met het doorgeven van mensen die in de risicogroep vielen.
Mijn man kreeg wel eerder de oproep dan zijn leeftijd, mijn dochter moest wachten tot haar jaar aan de beurt was.
Ik geloof dat onze huisarts iedereen heeft geselecteerd die voor een griepprik in aanmerking kwam.
Daar viel mijn dochter buiten ivm haar leeftijd.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 22:00

Dimphyl schreef:
Brainless schreef:

Oh dat vind ik eigenlijk best bizar! Ik weet dat er bij mijn moeder (thuiszorg) wel gekeken wordt, niet gevaccineerde cliënten worden momenteel zoveel mogelijk geholpen door wél gevaccineerde medewerkers, en er zijn ook mensen die niet gevaccineerd willen/kunnen worden waarvoor een ander takenpakket wordt gezocht. Nou zijn bij hun eigenlijk wel alle cliënten die het willen, al geënt.

Ik wil dus geen vaccin, maar ben er wel vóór om mensen zelf te laten kiezen, de druk en ruzie die nu ontstaat tussen de gevaccineerden en de mensen die niet willen, is echt verschrikkelijk..
Mi. Als je totaal gevaccineerd bent, heb je dus niks te vrezen van mij of andere niet gevaccineerden, zo wel, dan werken die vaccins dus voor geen meter :+

Mijn partner er zijn broer vallen in de zgn. kneuzengroep. Zijn WEL doorgegeven door de huisarts aan het RIVM, is meerdere malen gecheckt door de huisarts en door assistenten, maar die praktijk is één van de onfortuinlijken geweest, want het verhaal van mijn broer en zijn partner kwam bij die praktijk iets te vaak voor.

Dat heeft ook gewoon in de kranten gestaan, daar is niks aan verzonnen. Als ik me goed herinner zijn er destijds 150.000 personen die WEL een medische indicatie hadden NIET uitgenodigd en dus 150.000 personen ZONDER medische indicatie, WEL uitgenodigd.

Er hebben dus 150.000 mensen met medische indicatie moeten wachten op hun leeftijdsuitnodiging want de RIVM deed bijzonder weinig om dit recht te zetten.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 22:28

Dimphyl schreef:

Het probleem is ook, als de groep ongevaccineerden te groot is en het virus nog voldoende rond kan springen, er ook een hogere kans is op mutaties. Mutaties waar “wij gevaccineerden” mogelijk niet goed tegen beschermd zijn en dus wél wat te vrezen hebben. Dat heeft niks te maken met de werking van het vaccin (immers, waartegen die gemaakt is werkt het echt heel goed en tot op zekere hoogte ook nog tegen de huidige mutaties) maar alles met het virus wat de kans krijgt te veranderen.

Als iedereen gewoon verplicht gevaccineerd werd (theoretisch natuurlijk) is die kans veel lager omdat de groep niet-gevaccineerden in dat geval alleen beperkt is tot de zeer kwetsbaren.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 11:43

@ Imandra, maar kun jij me uitleggen hoe ik dat dan voor me moet zien met die mutaties? Zijn deze mutaties dan totaal niet te vergelijken met bijvoorbeeld een griepvirus? Want daarvoor is ook niet de complete bevolking ingeënt en die virussen muteren steeds, wat helemaal niet wil zeggen dat ze steeds gevaarlijker worden. Wat is er in dit geval dan zo anders? ik krijg daar geen helder antwoord op. Want als je dat voor wilt blijven zul je dus moeten blíjven prikken en ook nog het grootste deel van de bevolking. En noem me een wappie, maar ik kan me niet aan de gedachte onttrekken dat er ook een heel groot geldbelang speelt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 11:54

Natuurlijk is er geld belang, medicatie/vaccinatie kosten miljarden om te ontwikkelen en dat moet terugverdiend worden.
Griepvirussen zijn er aardig wat en elk jaar worden er drie, dit jaar zelfs vier in de vaccinatie gestopt die waarschijnlijk voor gaan komen. Daar maakt 50 % van de kwetsbaren maar gebruik van en soms duikt er ook nog eens een variant op die niet in het vaccin zit, dan heb je zeker een golf. Wat betreft Corona, dat muteert elke keer wanneer het een gastheer binnendringt. Maar wanneer hij zich van daaruit niet meer kan verspreiden door vaccinatie stopt dat. Het is daarom juist zo k@t wat er nu gebeurt. Gevaccineerd en toch besmet kunnen worden en dus, weliswaar in mindere mate, anderen kunnen besmetten. Wanneer iedereen gevaccineerd zou zijn stopt het wel want je krijgt veel minder besmettingen en dus verspreiding en dus mutanten.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 12:33

Charlie_P schreef:
@ Imandra, maar kun jij me uitleggen hoe ik dat dan voor me moet zien met die mutaties? Zijn deze mutaties dan totaal niet te vergelijken met bijvoorbeeld een griepvirus? Want daarvoor is ook niet de complete bevolking ingeënt en die virussen muteren steeds, wat helemaal niet wil zeggen dat ze steeds gevaarlijker worden. Wat is er in dit geval dan zo anders? ik krijg daar geen helder antwoord op. Want als je dat voor wilt blijven zul je dus moeten blíjven prikken en ook nog het grootste deel van de bevolking. En noem me een wappie, maar ik kan me niet aan de gedachte onttrekken dat er ook een heel groot geldbelang speelt.

Griepvirussen muteren héél snel. COVID een stuk minder snel. Daarom zijn mutaties van griep niet tegen te houden. Griep is bovendien minder gevaarlijk in vergelijking met COVID, dus de drive om iets ertegen te vinden is lager. Bij COVID muteert het dus minder snel, en kan vaccinatie veel mutaties voorkomen, mits verreweg het grootste deel van de wereld is ingeënt. Dan hoef je ook niet 'te blijven prikken' zoals bij griep.

En geldbelang zal er zeker zijn, maar hoofddoel is echt de bevolking gezond houden. Mensen herstellende van een ziekenhuisopname van COVID zijn 'duur', want kunnen niet werken en er moet voor gezorgd worden. Idem voor mensen met long-covid ;). Een vaccinatieprikje kost daar tegenover niet zo veel. Ook nieuwe vaccinaties zullen minder duur zijn verwacht ik: grootste hobbel qua research is al genomen, nu 'resteert' het eigenlijk alleen om de mutaties bij te houden. Kleine veranderingen dus.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 12:39

Het draait zeker om geld want vaccinaties voor iedereen zijn een stuk goedkoper dan alles open gooien, IC’s laten overstromen en de halve werkende bevolking arbeidsongeschikt te laten worden en de hele economie nog erger om zeep te helpen.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 12:55

IMANDRA schreef:
Charlie_P schreef:

Griepvirussen muteren héél snel. COVID een stuk minder snel. Daarom zijn mutaties van griep niet tegen te houden. Griep is bovendien minder gevaarlijk in vergelijking met COVID, dus de drive om iets ertegen te vinden is lager. Bij COVID muteert het dus minder snel, en kan vaccinatie veel mutaties voorkomen, mits verreweg het grootste deel van de wereld is ingeënt. Dan hoef je ook niet 'te blijven prikken' zoals bij griep.

En geldbelang zal er zeker zijn, maar hoofddoel is echt de bevolking gezond houden. Mensen herstellende van een ziekenhuisopname van COVID zijn 'duur', want kunnen niet werken en er moet voor gezorgd worden. Idem voor mensen met long-covid ;). Een vaccinatieprikje kost daar tegenover niet zo veel. Ook nieuwe vaccinaties zullen minder duur zijn verwacht ik: grootste hobbel qua research is al genomen, nu 'resteert' het eigenlijk alleen om de mutaties bij te houden. Kleine veranderingen dus.

Ik doelde met 'blijven prikken' niet op de griepvaccinatie, maar juist op de coronavaccinatie, omdat je daar de mutaties wilt tegen houden en dus iedereen geënt moet worden (en blijven) Bij griep worden immers alleen de risicogroepen (die dat zelf willen) geënt. Ik vraag me alleen af waarom dat dan prima is, die griepvirussen worden toch ook niet steeds gevaarlijker omdat ze kunnen muteren? Of is het de bedoeling dat COVID uitsterft in deze theorie? Want veel deskundigen geven ook aan dat dat niet gaat gebeuren. En hoeveel gevaarlijker dan griep is covid eigenlijk? Gaat het niet vooral om de aantallen nu? Iedereen die zo bagatelliserend doet over griep heeft hem nog nooit echt te pakken gehad geloof ik. Ik bedoel met geldbelangen natuurlijk het belang van de farmaceuten zelf. Dat het overheden en burgers veel geld kost als de boel overloopt snap ik ook wel ;-) De vraag is óf de boel nog overloopt als je de risicogroepen vaccineert. Dat bedoel ik met een geldbelang, dat de hele wereldbevolking geënt moet worden en blijven.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:03

We hebben de risicogroepen a gevaccineerd en de ziekenhuiscijfers stijgen nu weer drastisch. Dit komt met name door de deltavariant. Die is minder gevoelig voor de vaccinatie, daarom is het zo belangrijk dat iedereen hem neemt.

En nee, uitsterven gaat Corona niet, maar de bedoeling is dat het niet meer zo’n impact heeft op de maatschappij. Net zoals mazelen bv.

Covid is vooral gevaarlijk omdat het zo’n grote belasting is op het zorgstelsel en de maatschappij. Individueel kan het maar zo zijn dat het voor jou niet veel uitmaakt.
80% van de mensen die het krijgt merkt het niet of hebben slechts lichte klachten. 15% ergere klachten. Slechts 5% komt op de IC. Maar omdat het zo besmettelijk is en veel mensen ermee in aanraking komen is die 20% die er wel ziek van wordt een grote aanslag op de hele maatschappij en de zorgsystemen van de hele wereld.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 17:03

Het lijkt wel of er ook een Wappie virus rond gaat. Tenminste ik kom steeds meer wappies tegen in mijn omgeving lijkt het wel.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 17:07

Wat maakt hen voor jou wappie ?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 17:33

Ik vraag me af waar het allemaal heen moet gaan. Nu blijkt weer dat de vaccinaties minder goed werken tegen de deltavariant en dat 9% van de positief geteste mensen gevaccineerden zijn. Nu willen ze het testen voor evenementen e.d. uitbreiden naar iedereen i.p.v. enkel niet (volledig) gevaccineerden. Maar het was al zo´n puinhoop en ze konden soms de druk al nauwelijks aan. Iedereen testen is dan niet te doen lijkt me.

Nu alweer berichten van rijen met mensen die op vakantie gaan en moeten testen. In Drenthe en Groningen zou het chaos zijn en eerder liepen in Rotterdam volgens het AD de gemoederen al hoog op. Ergens baal ik dat vakanties naar buitenland mogen, omdat dit volgens mij juist de grootste oorzaak is van mutaties (meegenomen uit het buitenland).

Kinder IC´s stromen vol met kinderen met het RS virus. Dit is nog nooit gebeurd in de zomer en er zijn sterke aanwijzingen dat dit toe te schrijven is aan de corona maatregelen waardoor we amper weerstand opbouwen.

Een bericht dat er hier vlakbij in een verzorgingshuis corona is uitgebroken onder gevaccineerden. En dan ga je lezen en dan lees je dat er slechts 4 mensen positief getest zijn en zeer milde klachten hebben. Prima en geen probleem lijkt me en het nut van een dergelijk artikel met angstzaaiende kop ontgaat mij dan ook.

Ik snap niet waarom ze zo bezig blijven met dat testen uit te breiden (gratis testen voor vakantie, nu ook gevaccineerden willen laten testen bij evenementen) en ze niet alles op alles zetten om zo snel mogelijk iedereen die dit wilt te vaccineren.

Ik woon in Brabant en het is hier enorm rustig op priklocaties. Vandaag online een afspraak maken betekent dat je vandaag, morgen of overmorgen terecht kunt. Ik heb vorige week een afspraak gemaakt voor mijn 13 jarige dochter. Zij kon direct terecht en krijg 17 augustus de tweede al. Als het blijkbaar noordelijker in het land veel drukker is ... waarom wordt mensen niet aangeboden dat ze hun (tweede) prik versnelt in Brabant kunnen halen? Juist de groepen die nu gevaccineerd worden zijn jong en vaak enorm mobiel. Ik heb zelf maar een half uur enkele reis gereden met mijn dochter voor haar prik, maar als ik een 1,5 uur had moeten rijden had ik dat ook gedaan. Dan hadden we er daar een dagje weg van gemaakt.

Ik snap gewoon niet waarom hier niet meer aan gedaan wordt. Want ik lees continue ´nog even wachten´ want niet alle kwetsbaren zijn gevaccineerd. Ik mis enorm de informatie over hoeveel mensen graag een tweede prik willen maar hier nog met smart op zitten te wachten. Hoe zit dit per leeftijdscategorie? Wanneer had iedereen die dit wilt gevaccineerd kunnen zijn? Want als mijn 13 jarige 17 augustus volledig gevaccineerd is lijkt me toch dat we daar in de buurt zitten!? En ik had zeer ruime keuze uit dagen, tijdstippen en locaties. Toen we er waren om te prikken was de hal ook praktisch uitgestorven.

Het voelt soms alsof we aan het lijntje gehouden worden. Ik vind het te onduidelijk wanneer iedereen aan de beurt kan of had kunnen zijn. Want we kunnen niet met maatregelen blijven leven doordat mensen zich niet laten vaccineren of wel laten vaccineren maar het nog even uitstellen. Ook mis ik duidelijke cijfers van hoeveel volledig gevaccineerden (2 weken of langer na de laatste prik) nu in het ziekenhuis liggen of dat dit praktisch allemaal niet (volledig) gevaccineerden zijn.

Eens iedereen die dit wilt gevaccineerd is zullen ze het los moeten laten. Gelukkig worden de meeste mensen die volledig gevaccineerd zijn niet erg ziek van de deltavariant. Ik ben bang dat mijn vaccinatie al niet meer werkt eens ze alles eens los gaan laten.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 17:44

Iedereen is nog niet gevaccineerd omdat er best een lange tijd tussen de vaccinaties zit. Nu wordt de tijd weer verkort en zal het weer een stukje sneller gaan. 6 weken is best wel lang , als het nu weer terug gaat naar 3 zou erg fijn zijn.

Plus mensen die geen vaccinatie willen , daar gaat het virus straks blijven hangen. Nu zeggen die mensen dat we 'onderdrukt worden' door de overheid. Maar eigenlijk blijven de maatregelen straks alleen maar omdat mensen niet willen.

En dat is prima verder , alleen realiseren dat soort mensen dat niet dat ze zichzelf vooral tegenwerken.

Het is toch logisch dat het lang duurt? Eigenlijk moet je ( laten we zeggen er wonen rond de 17 miljoen mensen in Nederland) 34 miljoen afspraken worden gemaakt , en worden gevaccineerd ( Janssen natuurlijk 1x dus laten we zeggen ongeveer 32 miljoen ruim geschat). Dat organiseer je niet zo 1,2,3.
Met name Janssen blijkt minder te werken , met Moderna en Pfizer is er echt nog geen reden tot zware paniek in combinatie met de Deltavariant.

Iedereen testen bij een evenement ben ik geen voorstander van. Of ze moeten het dan beter gaan organiseren en niet zoals het nu is en je inderdaad uren in de teststraat staat te wachten. En ik denk dat veel mensen nu denken dan maar niet ( zoals ik). Van mij hoeft het niet meer als ik elke keer moet testen en daarbij een vaccinatie heb genomen. Denk dat dit evenementen meer de ellende in gaat helpen omdat veel mensen er vanaf gaan zien.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 19:28

Janinevv schreef:
Wat maakt hen voor jou wappie ?

Definitie van Wappie:

Wappie is een pejoratief begrip dat ontstaan is in het Nederlands taalgebruik in de jaren negentig van de twintigste eeuw. Het geeft een zonderlinge geestesgesteldheid aan waarbij men de weg kwijt is geraakt, of een zonderling persoon, een dwaalgeest of 'gekkie'. Het kan ook betekenen 'onder invloed van verdovende middelen verkeren' of 'niet goed wijs'.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Wappie

Ik denk dat dikgedrukt een beetje is wat onder Corona Wappie wordt verstaan. Maar Trouw legde het vorig jaar ook prima uit:

https://www.trouw.nl/opinie/over-de-her ... ogle.nl%2F

Bij de Woord van het Jaar-verkiezing eindigde viruswappie op de derde plaats. Het is een scheldwoord voor mensen die de ernst van het coronavirus ontkennen, daar valse informatie over verspreiden en daarom niet serieus genomen worden. Coronawappies worden ze ook genoemd, of covidwappies. Het zijn alle drie samenstellingen met wappie, dat recentelijk ingeburgerd is in de betekenis dwaalgeest. Zo iemand wiens opvattingen je met een flinke korrel zout neemt, wordt ook gekscherend (én kleinerend) aangeduid met de verkleinvorm gekkie.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 21:29

Vayo schreef:
Ik vraag me af waar het allemaal heen moet gaan. Nu blijkt weer dat de vaccinaties minder goed werken tegen de deltavariant en dat 9% van de positief geteste mensen gevaccineerden zijn. Nu willen ze het testen voor evenementen e.d. uitbreiden naar iedereen i.p.v. enkel niet (volledig) gevaccineerden. Maar het was al zo´n puinhoop en ze konden soms de druk al nauwelijks aan. Iedereen testen is dan niet te doen lijkt me.

Nu alweer berichten van rijen met mensen die op vakantie gaan en moeten testen. In Drenthe en Groningen zou het chaos zijn en eerder liepen in Rotterdam volgens het AD de gemoederen al hoog op. Ergens baal ik dat vakanties naar buitenland mogen, omdat dit volgens mij juist de grootste oorzaak is van mutaties (meegenomen uit het buitenland).

Kinder IC´s stromen vol met kinderen met het RS virus. Dit is nog nooit gebeurd in de zomer en er zijn sterke aanwijzingen dat dit toe te schrijven is aan de corona maatregelen waardoor we amper weerstand opbouwen.

Een bericht dat er hier vlakbij in een verzorgingshuis corona is uitgebroken onder gevaccineerden. En dan ga je lezen en dan lees je dat er slechts 4 mensen positief getest zijn en zeer milde klachten hebben. Prima en geen probleem lijkt me en het nut van een dergelijk artikel met angstzaaiende kop ontgaat mij dan ook.

Ik snap niet waarom ze zo bezig blijven met dat testen uit te breiden (gratis testen voor vakantie, nu ook gevaccineerden willen laten testen bij evenementen) en ze niet alles op alles zetten om zo snel mogelijk iedereen die dit wilt te vaccineren.

Ik woon in Brabant en het is hier enorm rustig op priklocaties. Vandaag online een afspraak maken betekent dat je vandaag, morgen of overmorgen terecht kunt. Ik heb vorige week een afspraak gemaakt voor mijn 13 jarige dochter. Zij kon direct terecht en krijg 17 augustus de tweede al. Als het blijkbaar noordelijker in het land veel drukker is ... waarom wordt mensen niet aangeboden dat ze hun (tweede) prik versnelt in Brabant kunnen halen? Juist de groepen die nu gevaccineerd worden zijn jong en vaak enorm mobiel. Ik heb zelf maar een half uur enkele reis gereden met mijn dochter voor haar prik, maar als ik een 1,5 uur had moeten rijden had ik dat ook gedaan. Dan hadden we er daar een dagje weg van gemaakt.

Ik snap gewoon niet waarom hier niet meer aan gedaan wordt. Want ik lees continue ´nog even wachten´ want niet alle kwetsbaren zijn gevaccineerd. Ik mis enorm de informatie over hoeveel mensen graag een tweede prik willen maar hier nog met smart op zitten te wachten. Hoe zit dit per leeftijdscategorie? Wanneer had iedereen die dit wilt gevaccineerd kunnen zijn? Want als mijn 13 jarige 17 augustus volledig gevaccineerd is lijkt me toch dat we daar in de buurt zitten!? En ik had zeer ruime keuze uit dagen, tijdstippen en locaties. Toen we er waren om te prikken was de hal ook praktisch uitgestorven.

Het voelt soms alsof we aan het lijntje gehouden worden. Ik vind het te onduidelijk wanneer iedereen aan de beurt kan of had kunnen zijn. Want we kunnen niet met maatregelen blijven leven doordat mensen zich niet laten vaccineren of wel laten vaccineren maar het nog even uitstellen. Ook mis ik duidelijke cijfers van hoeveel volledig gevaccineerden (2 weken of langer na de laatste prik) nu in het ziekenhuis liggen of dat dit praktisch allemaal niet (volledig) gevaccineerden zijn.

Eens iedereen die dit wilt gevaccineerd is zullen ze het los moeten laten. Gelukkig worden de meeste mensen die volledig gevaccineerd zijn niet erg ziek van de deltavariant. Ik ben bang dat mijn vaccinatie al niet meer werkt eens ze alles eens los gaan laten.

https://www.nu.nl/binnenland/6146752/si ... ecies.html

Waarom het RS-virus nu opduikt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 21:35

Vayo schreef:
I
Kinder IC´s stromen vol met kinderen met het RS virus. Dit is nog nooit gebeurd in de zomer en er zijn sterke aanwijzingen dat dit toe te schrijven is aan de corona maatregelen waardoor we amper weerstand opbouwen. .

Dat is absoluut niet de reden.. het komt juist omdat er minder contacten zijn geweest door de coronamaatregelen (dus het geeft juist aan dat de maatregelen geholpen hebben tegen het verspreiden van virussen).

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-21 21:51

bigone schreef:
Natuurlijk is er geld belang, medicatie/vaccinatie kosten miljarden om te ontwikkelen en dat moet terugverdiend worden.
Griepvirussen zijn er aardig wat en elk jaar worden er drie, dit jaar zelfs vier in de vaccinatie gestopt die waarschijnlijk voor gaan komen. Daar maakt 50 % van de kwetsbaren maar gebruik van en soms duikt er ook nog eens een variant op die niet in het vaccin zit, dan heb je zeker een golf. Wat betreft Corona, dat muteert elke keer wanneer het een gastheer binnendringt. Maar wanneer hij zich van daaruit niet meer kan verspreiden door vaccinatie stopt dat. Het is daarom juist zo k@t wat er nu gebeurt. Gevaccineerd en toch besmet kunnen worden en dus, weliswaar in mindere mate, anderen kunnen besmetten. Wanneer iedereen gevaccineerd zou zijn stopt het wel want je krijgt veel minder besmettingen en dus verspreiding en dus mutanten.

dat je minder kans hebt om het te krijgen of verspreiden als je gevaccineerd bent is toch niet waar? Vandaar toch ook dat ze nu juist die testen (voor evenementen) ook gaan verplichten voor ingeënte mensen?

--
Wel echt super akelig die mensen in de risico groepen die niet uitgenodigd zijn voor vaccinatie, dat wist ik echt niet. ik heb een collega die homo is en daardoor in risicogroep viel (wát????) en die had zijn vaccinaties eerder dan zijn eigen oma :')

--
Op oa. Zebrastreep, over dat corona straks 'blijft hangen' door niet gevaccineerden: nogmaals, waarom zou dat een probleem zijn voor de mensen mét vaccinatie? De nieuwe varianten zijn met én zonder vaccin te krijgen/verspreiden, mi is dat dus echt onzin, als ik dat helemaal verkeerd zie, hoor ik graag waarom..

Je ziet nu een enorme toename aan positieve testen (nu de evenementen weer aan banden gelegd zijn (aka, minder testen) ook direct niet meer), maar de bijbehorende oplopende IC cijfers zijn er niet (In mijn omgeving, landelijk nieuws volg ik momenteel nauwelijks) Net als vorige zomer, mensen zijn meer buiten, zijn meer onder elkaar, maar óók (denk ik) sterker en minder ziek ervan.

Ik ben echt heel benieuwd hoelang dit (de maatregelen/testen etc) nog doorgaat, eind zomer zou toch iedereen die dat wil wel gevaccineerd moeten zijn lijkt mij, dan moeten we toch ooit gaan accepteren dat corona 'erbij hoort'

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 22:03

Dimphyl schreef:
bigone schreef:

dat je minder kans hebt om het te krijgen of verspreiden als je gevaccineerd bent is toch niet waar? Vandaar toch ook dat ze nu juist die testen (voor evenementen) ook gaan verplichten voor ingeënte mensen?

Dat is ip wel waar, alleen de deltavariant is helaas alsnog besmettelijk gebleken bij deze vaccinatie.

Citaat:
Je ziet nu een enorme toename aan positieve testen (nu de evenementen weer aan banden gelegd zijn (aka, minder testen) ook direct niet meer), maar de bijbehorende oplopende IC cijfers zijn er niet (In mijn omgeving, landelijk nieuws volg ik momenteel nauwelijks) Net als vorige zomer, mensen zijn meer buiten, zijn meer onder elkaar, maar óók (denk ik) sterker en minder ziek ervan.

De testen voor toegang testen tellen niet mee in de cijfers.
Besmettingen stijgen en verwacht wordt dan dat na 2 weken de zkhopnames stijgen. Dit gebeurt momenteel. Hopelijk blijft de piek een beetje plat.

Citaat:
Ik ben echt heel benieuwd hoelang dit (de maatregelen/testen etc) nog doorgaat, eind zomer zou toch iedereen die dat wil wel gevaccineerd moeten zijn lijkt mij, dan moeten we toch ooit gaan accepteren dat corona 'erbij hoort'

Zolang als nodig is lijkt mij.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 22:06

Arabesk schreef:
Ik acht de overheid niet capabel voor zo'n enorme geheime operatie. :+

Rutte kan zich dat nooit nog herinneren over 2 jaar!