Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 22:03

Is die Straciatella variant dan ook ok? Ik vind kwark/yoghurt zonre smaak niet echt wauw, maar niet altijd zin echt wat klaar te maken :P

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 22:09

Die stracciatella is qua smaak echt goed, ik combineer m vaak met banaan. Morgen als lunch met aardbeien en granola.

Ik eet kwark en skyr het meest met fruit en granola of muesli, maar ook heel lekker zo of in combinatie met een wafel of pannekoek of in een smoothie. Naturel kwark gebruik ik ook wel als basis voor salades en sauzen.

Ik eet grotendeels vegetarisch dus dan zijn de eiwitten wel fijn. Isey en Kvarg hebben wat mij betreft de beste samenstelling maar zijn niet het goedkoopst. Nu beide in de actie bij de Appie.

Pallatin

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 22:33

Stracciatella in combi met banaan klinkt idd heerlijk!!! Die peer variant klinkt ook erg lekker. De appie is hier 5 km verderop, maar misschien dat ik er wel even naar toe fiets, dan heb ik ook weer wat beweging in the pocket… granola vind ik erg lekker en heb ik lang zelf gemaakt, misschien weer ns doen. Ik wil graag sterk minderen met vlees(waar) en plastic… beetje rare combi misschien en in de praktijk best lastig, want wat dan voor de lunch op brood…mochten jullie nog smakelijke tips hebben dan hoor ik t graag: heb vandaag iig 2 gekookte eitjes gehad van op brood en zal morgen weer sandwich spread halen want hoera; dat zit in een glazen pot. Door de havermout als ontbijt wil ik wel graag hartig als lunch :D

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 23:06

Dat mandje is goed gevuld met kwark haha. Ik vind Franse magere kwark ook een aanrader trouwens. Die kost echt niets en is een fijne basis om vruchten en cruesli enzo toe te voegen.

Oh en bedankt voor de goede tip dat het in de bonus is. Ga ik het morgen even halen.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 07:47

Niet uit plastic maakt het wel net iets uitdagender :D maar smeerkaas zit in aluminium bakjes, iets meer werk maar wel heel erg lekker: zelfgemaakte hummus of baba hanoush, zelfgemaakte tonijn-of eiersalade (en dan niet met mayo maar met yoghurt, kwark of cottage cheese), zonnatura heeft wat vergelijkbare spreads als sandwich spread, paprika spread en dergelijke. In de ecoplaza nog meer keus uit vega smeersels uit glazen potjes, van champignons paté tot rode biet-mierikswortel spread. Die laatste is 1 van mijn favorieten.

Ik eet verder als lunch ook heel vaak een (bewust gecreëerd) Restje avondeten.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 15:37

Vandaag voel ik me slank!

Ik heb afgelopen weekend een gevalletje buikloop gehad en was in 2 dagen 4,8 kilo kwijt. Nou ja, natuurlijk geen vet, alleen maar vocht en darminhoud.
Ik heb me suf gedronken in O.R.S. om maar niet te veel uit te drogen. Zondag avond kon ik weer iets lichts eten en heel voorzichtig maandag elke maaltijd iets lichts gegeten (beschuitje/cracker en boulion). En vanmorgen alweer twee gekookte eitjes met zout erbij kunnen eten.

Beroerd zijn is niet leuk, maar gevoelsmatig is de boel wel flink opgeschoond.

Vanmorgen paste ik in een spijkerbroek die ik al anderhalf jaar niet meer aan kon. Zo leuk.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 18:11

gaucho schreef:
Niet uit plastic maakt het wel net iets uitdagender :D maar smeerkaas zit in aluminium bakjes, iets meer werk maar wel heel erg lekker: zelfgemaakte hummus of baba hanoush, zelfgemaakte tonijn-of eiersalade (en dan niet met mayo maar met yoghurt, kwark of cottage cheese), zonnatura heeft wat vergelijkbare spreads als sandwich spread, paprika spread en dergelijke. In de ecoplaza nog meer keus uit vega smeersels uit glazen potjes, van champignons paté tot rode biet-mierikswortel spread. Die laatste is 1 van mijn favorieten.

Ik eet verder als lunch ook heel vaak een (bewust gecreëerd) Restje avondeten.

Haha, ja idd die minder plastic wens maakt t idd een beetje lastig, zeker omdat ik geen kaas lust is de keuze in hartig beleg wat minder….tonijnsalade maak ik idd wel eens als makkelijke avondmaaltijd maar idd: dat kan ook prima als lunch….paté van champignons klinkt heerlijk, die ga ik eens opzoeken… net terug van m’n supermarktwandeling en mooi de sandwichspread vergeten… :')
Maar iig wel m’n stappendoel gehaald. Vanmorgen op de weegschaal gestaan maar die was een beetje, tja…onduidelijk…eerst ietsje meer en toen ruim een kilo minder, dus morgen nog maar ns proberen..

Fijn dat het weer beter gaat Daphara! En klein voordeel dat je zoveel bent afgevallen!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 18:24

Hier is aan de vocht fluctuatie heel duidelijk te zien wanneer ik minder gezond eet :')

Ik heb eerder deze wel eens gegeten:
https://www.jumbo.com/producten/biotoda ... -394109BLK

Net allerlei lekkere gezonde dingen gemaakt voor picknick tijdens een wandeling morgen. Wordt voor de verandering eens een gezonde Koningsdag :) 's ochtends havermout pancakes met blauwe bessen, als picknick wrapjes en eiermuffins en een half bakje Skyr, tussendoor appel en banaan. 's avonds bij mijn broertje Gnocchi eten, iets minder gezond maar na meer dan 20 kilometer wandelen zal dat vast heel goed smaken :D

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 18:46

Daphara schreef:
Vandaag voel ik me slank!

Ik heb afgelopen weekend een gevalletje buikloop gehad en was in 2 dagen 4,8 kilo kwijt. Nou ja, natuurlijk geen vet, alleen maar vocht en darminhoud.
Ik heb me suf gedronken in O.R.S. om maar niet te veel uit te drogen. Zondag avond kon ik weer iets lichts eten en heel voorzichtig maandag elke maaltijd iets lichts gegeten (beschuitje/cracker en boulion). En vanmorgen alweer twee gekookte eitjes met zout erbij kunnen eten.

Beroerd zijn is niet leuk, maar gevoelsmatig is de boel wel flink opgeschoond.

Vanmorgen paste ik in een spijkerbroek die ik al anderhalf jaar niet meer aan kon. Zo leuk.

Oh dat klinkt niet fijn die buikgriep. Fijn dat het nu beter met je gaat! :)

gaucho schreef:
Hier is aan de vocht fluctuatie heel duidelijk te zien wanneer ik minder gezond eet :')

Ik heb eerder deze wel eens gegeten:
https://www.jumbo.com/producten/biotoda ... -394109BLK

Net allerlei lekkere gezonde dingen gemaakt voor picknick tijdens een wandeling morgen. Wordt voor de verandering eens een gezonde Koningsdag :) 's ochtends havermout pancakes met blauwe bessen, als picknick wrapjes en eiermuffins en een half bakje Skyr, tussendoor appel en banaan. 's avonds bij mijn broertje Gnocchi eten, iets minder gezond maar na meer dan 20 kilometer wandelen zal dat vast heel goed smaken :D

Slim om even een plan te maken! Ik kon vandaag de jumbo bollen laten liggen. Hele overwinning. Ze zagen er zo lekker uit.

Wat zijn jullie koningsdag plannen?

In de ochtend wil ik een stuk wandelen. In de middag naar de stad, rondje vrijmarkt. Daarna niets gepland. Qua eten:
Ontbijt: magere Franse kwark met gepofte tarwe en aardbeien.
Lunch: gebakken ei op een volkoren boterham met 150 gram wortels.
Tussendoor: een appel.
Avondeten: aardappels en mini broodje hamburgers en rauwkost.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 07:42

Zou ik me ook hier mogen melden?
Jaren geleden hier ook wel meegepraat, maar toch altijd een beetje motivatie-loos geweest.

5 jaar geleden werd een dubbele hernia bij mij ontdekt, met pijnstilling en veel bewegen is dit uiteindelijk onder controle gehouden. Daarna 2 a 3x in de week krachttraining gedaan om op die manier mijn rugspieren sterk te houden.
Tijdens de eerste lockdown waarbij de sportscholen dicht waren, heb ik nog de motivatie gehad om thuis te trainen, minder effectief, maar wel onderhoudsbasis.
Helaas ruim een jaar geleden heel veel last van zenuwpijn gekregen. Sinds vorig jaar mei weer onder controle van de neuroloog, hernia verslechterd, dus gestart met behandeling.
Echter leek dat niet veel te doen,
Na een 'niet officiële' second opinion kreeg ik te horen van een voormalig Orthopedisch chirurg van de Sint Maartenskliniek, dat ik ook slechte heupen heb, waar ik nu, naast de hernia behandelingen (Die nu even on-hold staan), nu ook onder behandeling ben voor mijn rechterheup.
Dit was net het duwtje in de rug om weer echt gemotiveerd aan de slag te gaan met het letten op mijn eten en bewegen binnen mijn huidige mogelijkheden.

Over 2 dagen ben ik 4 weken bezig (vrijdag is officieel mijn weeg/schrijf dag).
Ik begon op 81,7 kg en vanochtend woog ik 77,7 **\O/**
Ik ben overigens ongeveer 1.68 en mijn doel voor nu is om -10 te halen, dus 71,7.

Sporten is voor mij nu heel lastig. Maar ik wandel in de ochtend altijd 45 minuten met de hond en probeer daarnaast ook te fietsen (advies van de Orthopeed).

SDaphneS: dat klinkt als een prima voornemen wat je hebt qua eten.
Die gepofte tarwe is echt lekker he? Die eet ik ook elke ochtend, maar wel gemengd in een beetje cruesli.
Het is voor mij nu nog echt een hele stap om geen brood te eten, want ik hou van nature heeeeel erg van brood.
Maar met die tarwe en cruesli gaat het mij goed af.

Mijn planning voor koningsdag:
Net een cappuccino op, zo eerst met de hond wandelen.
Ontbijt: 100 gram aardbeien + 100 gram magere yoghurt + 10 gram hero aardbeienjam minder zoet + 30 gr. gepofte tarwe/cruesli
Lunch: 3x mailwafel (1x muhammaraspread. 1x komkommer, 1x hero aardbeienjam).
Rondje over de vrijmarkt hier een dorp verderop.
Avondeten: nog ongepland.
Eventuele tussendoortjes: fruit (appel/banaan/aardbei), Snack a Jack, worteltjes (ligt er heel erg aan wat ik eet vanavond en of ik echt trek heb tussendoor).

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 10:18

Wij zijn al lekker onderweg :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 15:30

gaucho schreef:
Wij zijn al lekker onderweg :D

[ [url=m/Ynqo7a.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4XSCSb.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/V1GBKp.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jL2HA8.jpg]Afbeelding[/url] ]

heerlijk sportief!

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 23:16

Owh gaucho! Wat een lekkere dingen! En wat is t bij jullie prachtig weer, bij ons kwam de zon er de hele dag niet goed door. Ik had gister echt een terugval en heb gewoon veel te veel gegeten. Maar ach, vandaag weer gewoon de draad weer opgepakt, buitenritje gemaakt en heb iig ruim 10.000 stappen gelopen en het net bij een cola light gehouden op de kermis hier. Ik drink vrijwel nooit maar nu broodnuchter tussen de tja…..niet nuchtere feestgangers is…laten we zeggen anders :D had wel pannenkoeken als diner maar verders geen ‘schade’

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 08:10

Welkom Fem!

Daphara poeh dan had je het wel flink te pakken!

Gaucho jij bent goed bezig! Mooie omgeving ook!

Ach Pallatin dat kan een keer gebeuren toch :) Nu weer door!

Hier koningsdag goed doorgekomen. Veel in de auto gezeten want moest 2x op en neer pony's halen. 's avonds lekker varkenshaas gegeten.
Morgen weegdag dus ben benieuwd :D

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 09:21

Hi iedereen,

Ik wil me graag langzamerhand weer melden in dit topic.
Ik weet niet of ik heel actief mee kan kletsen, maar ik zal proberen met jullie mee te komen :D.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 15:10

Nou…hier even baalmoment gehad: stomme weegschaal gaf een halve kg meer aan :(
Kan natuurlijk van eergister zijn, maar baal wel enorm…nu niet bij de pakken neer gaan zitten en doorgaan… :o

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 15:17

Pallatin schreef:
Nou…hier even baalmoment gehad: stomme weegschaal gaf een halve kg meer aan :(
Kan natuurlijk van eergister zijn, maar baal wel enorm…nu niet bij de pakken neer gaan zitten en doorgaan… :o

Zijn allemaal spieren :D

Maar serieus, we zijn hier wel (voornamelijk) vrouwen he, hormonen doen ook een boel met je gewicht. In de 3 dagen voordat ik ongesteld moet worden hou ik ook 2 kg extra vocht vast en bij de eisprong ergens tussen de 500 en 700 gram meestal. Dus niet gelijk te druk over maken, het kan ook zijn dat je darmen wat voller zitten dan 2 dagen geleden. Het lijkt mij redelijk onmogelijk om een halve kilo vet aan te komen in zo'n korte tijd, je bent het vast zo weer kwijt.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 08:51

Welkom terug ROse sonny!

Pallatin balen, maar dat is waarschijnlijk gewoon vocht of misschien door de spierpijn! Volgende week er hopelijk weer af.

Hier blij! 1,3 kilo er af deze week en precies op -12 kilo dus blij :D

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-22 10:04

Hoe is jullie Koningsdag gegaan? Ik zag in ieder geval al mooie plannen voorbijkomen!
Zo leuk om te zien dat er nog altijd meiden vanaf het begin meedoen en meeschrijven en ook echt al mooie resultaten hebben geboekt! **\O/**
Ow en welkom natuurlijk aan alle nieuwen!
En ook welkom terug aan iedereen die net als ik een knipperlichtrelatie met dit topic heeft _O-

Hier aanstaande maandag een afspraak bij de HA om te kijken of ik in aanmerking zou komen voor dat nieuwe goedgekeurde medicijn: Saxenda. Ik kan door mijn bekkenproblemen en de pijn nauwelijks/niet sporten en dat werkt niet echt mee, dus ik draai mezelf een beetje de verkeerde spiraal in. Hopelijk kunnen zij in ieder geval iets voor me betekenen!

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 15:18

Geloof dat je gelijk hebt Daphara; denk dat de hormonen opspeelden, het is idd de tijd van de maand en vanmorgen was die halve kilo er weer af. Voelde me ook echt een aangespoelde walvis… ik heb gister m’n stappendoel niet gehaald helaas spelen mn ribben weer op dus na de buitenrit gister had ik pijn, dus heb het bij de stalklusjes gelaten. Vanavond heb ik weer een keer dressuurles, dus ik spaar mn energie even. Heb wel net noodgedwongen extra beweging gehad: ik wilde de vloer in de gang in de houtolie zetten en stootte de fles om dus meteen ook de hele woonkamer maar gedaan :D
@ Dustin: wat ga je goed!!! U go girl!!
@ Butterfly, is dat pijnmedicatie? Of wat anders? Hoop dat het wat voor je is!!
@ gaucho: heb je advies ter harte genomen: had gister bij het diner een stukje zalm apart gehouden en dat net icm een roerei als lunch gegeten dus zit iig goed in m’n eiwit inname. Had havermout als ontbijt dus vandaag nog geen vlees gegeten. +:)+

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 16:14

Pijnlijke ribben zijn echt ruk -O-

Hier een kloof tot bloedens toe in mijn voet en morgen >20 kilometer wandelen :') verder ook een lekker weekendje weg met de camper. Zelf koken dus dat houdt de verleiding enigzins beperkt :D wel lekker warme appel van het houtvuur met vanilleijs toe.

Ik had als lunch forel filet en wat skyr met blauwe bessen. Echt van genoten.

Afbeelding

Afbeelding

Rest van de forel wordt onderdeel can de picknick morgen:

Afbeelding

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 16:21

Welkom nieuwe en terugkerende bokkers! :D

@Pallatin: wat vervelend die pijn in je ribben. Heb je die geblesseerd?
@Gaucho: wat voor wraps maak je dit mee? Ziet er uit als die groentenwraps, maar welke? Ik had van de week volkoren wraps gekocht. Maar die vond ik echt niet lekker. Dus zoek een goede vervanger. :D

Ik kwam deze meme tegen en vond hem wel passen hier. :+

Afbeelding

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 16:40

:D deze zijn van No Fairy tales, uit de koeling.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 16:54

Ah, mag ik mij ook melden?! :D

Ik ben in een paar maanden tijd meer dan 15 kilo aangekomen en sinds gisteren begonnen met echt een plan om dus af te vallen... Het lijkt me wel leuk om soms mee te praten en gemotiveerd te blijven. :D

Op eten letten vind ik echt super moeilijk want ik ben een enorme foodie. :') Ik moet ook echt meer drinken en sporten.

@gaucho, dat ziet er echt heerlijk uit!

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 17:29

Oooh die forel <3 gauw uitzoeken wanneer de visboer er weer is :):)

Hier echt even veel gefeest en slecht gegeten, wel veel bewogen. Vandaag weer in het gareel. Straks denk ik nog even een klein rondje wandelen om mijn hoofd leeg te maken na zo'n sociale week :)