Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kaus schreef:Zou iemand even met mij mee kunnen denken? Ik ben al een tijdje bezig met afvallen en gaat eigenlijk enorm goed, nergens problemen mee.
Ik gebruik MFP die aangeeft dat ik 1500klcal per dag mag eten. Meestal zit ik rond de 1300klcal. Ik voel me daar prima bij en heb nooit honger. Ook geen neiging om meer te eten. Maar nu dus mijn vraag. Bij ELKE website die ik gebruik om mijn BMR te berekenen kom ik uit op 1600-1700klcal per dag. Dan eet ik daar dus al ruim een maand onder. Dat lijkt me niet goed?
Kan het zijn dat MFP het fout heeft? Of ligt mijn BMR gewoon zoveel lager dan al die websites aangeven. Ik heb MFP op 'niet erg actief gezet '. Liever iets te weinig eten dan teveel. Ik loop welke elke dag een uur met de honden, fiets naar mn werk en doe boodschappen op de fiets.
Wie kan mij helpen dit even uit te vogelen?
raket schreef:Nou ik denk dat een gevarieerde voeding wel meerwaarde heeft. Als je al je calorieën elke dag aan 1 product neemt ontstaan er toch her en der wat tekorten.
Mij lukt het ook niet altijd hoor. Als ik niet fit ben eet ik alleen salades zonder dressing en fruit.
Ik zou ook wat snoep als winegums wegkrijgen, maar dat vind ik dan weer zonde van de calorieën.
Als je afvallen combineert met meer beweging begrijp ik van diezelfde diëtiste dat eiwitten echt een meerwaarde hebben.
Maar feit blijft dat minder calorieën een heel belangrijk punt blijft. Ik vind trouwens die hele voedingsleer ingewikkeld.
Wat trouwens wel boeiend is dat we voor en na een dexascan krijgen waarbij naast botdichtheid ook vetmassa en spieren worden bekeken.
Daar ben ik wel benieuwd naar. Ik was echt wel slap geworden en ben nu sterker aan het worden.
Overigens zien ze hier paardrijden als intensief.
Kaus schreef:"Jouw huidige BMR bedraagt 1657. Wanneer je beweegt zoals je daarjuist hebt opgegeven heb je 2278 kilocalorieën nodig om op dit gewicht te blijven.
Wanneer je je beweegt zoals daarnet opgegeven en je kilocalorieën beperkt tot 1884 kilocalorieën doe je er 500 dagen over om je streefgewicht te behalen."
Ik neem aan dat je deze informatie bedoelt? Daar wordt dus ook weer een BMR aangegeven van +-1600 klcal. Mijn verwarring zit m dus in het puntje dat ik mij hartstikke prima voel me 1300klcal per dag. Geen honger, geen rare effecten.
Maar advies zou dan dus zijn om rond de 1800klcal te eten? Lijkt mij gewoon enorm veel
raket schreef:Mfp heeft als je minder dan 1000 kcal invoert wel aan dat het te weinig is en dan geen berekingen doet qua gewichtsverloop.
Imandra ik had inderdaad een stukje tekst anders geïnterpreteerd.