Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 14:18

Pfff ik heb net gelopen, een hersteltraining, maar wat ging het moeizaam (en wat was het warm). Hopelijk van de week weer een betere training :)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 14:23

Even een klein vraagje waarbij ik hoop een antwoord te kunnen vinden hier in dit topic voor ik al mondmaskertjesgewijs de baan uit moet.

In 2016 heb ik mezelf via zo'n test op loopband en druktoestel loopschoenen laten aanmeten. Altijd blij geweest van die schoenen, maar ondertussen zijn ze 4j oud en merk ik dat de zool op is. Nooit last gehad bij het lopen, maar nu voel ik na het lopen dat mijn knieën 'moe' zijn (moeilijk te omschrijven maar ze voelen een soort van stijf aan). Nu is echter die winkel waar ik toen die test gedaan heb gestopt, en zou ik al verder moeten gaan. Kan ik gewoon diezelfde schoenen (nieuw model dan wel) terug bestellen via het internet, of veranderd je loopstijl op 4j tijd en kan ik beter terug eerst zo'n test ergens laten doen?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 14:24

Ik zou het wel aandurven om het nieuwe type te bestellen.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 15:00

Als je nooit ergens last van hebt gehad met je oude schoenen, zou ik die ook opnieuw durven te bestellen.

Goed gedaan Piekosjj, proficiat! Op naar een nieuwe doel!

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 15:04

Ik heb net nieuwe schoenen gekocht, de jongen die mij hielp heeft mi jn oude bekeken en ging toen het magazijn in voor het nieuwe type van dat merk. Looptest was niet nodig zei hij. Nog wel even gedaan omdat ik er toch was. Ik stond binnen tien minuten weer buiten met mijn nieuwe stappers :D

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 16:12

Ja zou ik ook doen denk ik :j

Ik ben vanochtend weer gegaan, rondje van 16.5km, voelde heel traag en ik kon niet echt lekker in een flow komen. Alsnog een gemiddelde 5.18min/km gelopen, had ik niet verwacht en tevreden mee :)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 17:04

Er zit soms wel verschil tussen oude en nieuwe modellen. Ik had de Mizuno Wave Horizon 2. Heb nu de 4 en dat is een totaal andere schoen. Wel positief trouwens.
Kwam er alleen vorige week achter dat mijn nieuwe schoenen maat 41 zijn, en niet maat 42 zoals ik anders had. :=

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 07:56

Kent er iemand de Trail des Fantômes in La Roche?

Zij hebben een plan klaarliggen waarbij je tussen 18 juli en 16 augustus hun evenement kan komen lopen. Je schrijf je in, je krijgt je borstnummer per post en per dag worden x aantal deelnemers (nu spraken ze van 100 geloof ik) toegelaten op het parcours. Er is tijdsregistratie m.b.v. de mat en controlematten, en onbemande bevoorrading. De langste afstanden worden geschrapt, je kan dus 13, 20, 27 of 40 km. Ik heb me alvast op de mailinglist gezet, lijkt me nog wel wat. Zo kom ik toch eens ergens anders :+

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 11:44

Net weer even gelopen, toch wel een gevoelig scheenbeen links :( , heb ik de vorige keer in de opbouw helemaal geen last van gehad. Morgen moet ik naar de fysio voor iets anders, zal haar even vragen. En anders even langs de podoloog misschien kan hij mijn steunzolen iets aanpassen.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:10

Vervelend Anna79!
Lijkt me idd een goed idee om het even na te vragen, best erger voorkomen hé.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:09

Memuska schreef:

Ja ik heb hem een paar keer gelopen , wel al weer jaren terug. Hele leuke en pittige trail.
Moeten we natuurlijk wel België weer in mogen.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:19

Memuska schreef:

Zij hebben een plan klaarliggen waarbij je tussen 18 juli en 16 augustus hun evenement kan komen lopen. Je schrijf je in, je krijgt je borstnummer per post en per dag worden x aantal deelnemers (nu spraken ze van 100 geloof ik) toegelaten op het parcours. Er is tijdsregistratie m.b.v. de mat en controlematten, en onbemande bevoorrading. De langste afstanden worden geschrapt, je kan dus 13, 20, 27 of 40 km. Ik heb me alvast op de mailinglist gezet, lijkt me nog wel wat. Zo kom ik toch eens ergens anders :+

Mijn man sprak er gisteren ook al over.
Ik heb 2j geleden de 16km gedaan en vond hem ook heel pittig, maar heel leuk en mooi
https://www.strava.com/activities/1767645482

Anna, inderdaad met scheenbenen opletten, kan lang aanslepen. Hopelijk is het niets ergs.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:54

Hij lijkt me wel mooi ja! Ik zou voor de 13km gaan, ben niet zo veel bergop en -af gewend maar lijkt me wel n toffe! Is het wat schaduwrijk of ook lange stukken in de zon?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:27

Ik heb wel eens gehoord van de Trail des Fantômes. Maar is voor mij nog een ver-van-mijn-bed-show :)

Hardlopen zelf gaat wel goed. Vandaag samen met mn vriend weer gelopen; 10x 2 minuten hardlopen, 1 minuut wandelen.

Krachttraining heb ik altijd een stuk minder motivatie voor :o

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 22:00

Idem Dilan. Ik zou er nochtans zo veel deugd van hebben.

Zo ik heb net mijn outfit en rugzakje klaargelegd met alles erin. Morgen lekker vroeg eruit en lang loopje :D morgen wordt het een rondje kalkense meersen en donckmeer. Het wordt niet zo warm als vorige week ma ik ga toch vroeg denk ik. Vond het wel lekker om de vorige keer al voor half tien 24km gelopen te hebben! Daarna lekker de wei gaan uitmesten en dan de rest van de middag borrelen :D

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 22:12

Memuska schreef:
Hij lijkt me wel mooi ja! Ik zou voor de 13km gaan, ben niet zo veel bergop en -af gewend maar lijkt me wel n toffe! Is het wat schaduwrijk of ook lange stukken in de zon?

Veel in bos, dus wel vrij veel schaduw ja (als ik het me goed herinner).

Ik kreeg vandaag een trap van een paard op m'n bovenbeen en op m'n hand. Ik vloog tegen de omheining, dus ook nog schaafwonden op m'n arm en een buil op m'n hoofd. Maar vooral m'n bovenbeen is lastig, hoop dat ik snel weer kan lopen (en paardrijden).

Veel plezier morgen Poes!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 22:27

Geniet ervan poes!

Ik heb vanmorgen vroeg 10km gelopen, voor het eerst op hartslag. Alles in de groene zone en daarmee kwam ik net onder het uur.
Vanavond ruim 12km getraild en dat was ook driekwart in het groen en ik voelde me super! 1 uur en 10 min en ik had nog wel een uur doorgekund.
Maar het leukste was.. ik heb weer eens een slang gespot! Een gladde slang. Dus mijn dag was top!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 22:29

Poes, succes morgen :) Is idd heerlijk om al vroeg gelopen te hebben. Vorig jaar toen het zo warm werd, ging ik heel vaak om 6u al. Dan was de temperatuur nog prima en had ik toch gelopen. In de avond, na een hele dag zweten op t werk, had ik nooit zin

Katharina, auwwww := niets gebroken hoop ik?

SV, had al wat foto's op Insta voorbij zien komen. Wat heb je toch een mooie omgeving om te lopen :D

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 09:36

Neen gelukkig niet. Ik had in maart m'n vinger gebroken met iets veel minder ergs, dus deze keer geluk gehad denk ik. Het gaat al veel beter vandaag met m'n been, had gedacht dat het nog stijver ging zijn, maar het ijs leggen heeft geholpen denk ik. Wel een stijve nek, maar valt goed mee.

Goed gedaan SV! Weer mooie foto's!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 10:59

Zo da's niet niks Katharina! Maar even goed rustig aan doen.

Ik hoor en zie altijd zo veel mooie verhalen over hardlopen in de Ardennen, dat lijkt me zo'n mooie omgeving! Wij zouden van de zomer met de familie er heen gaan, maar dat gaat misschien nu wel niet meer door.

Ik was best wel moe na mijn halve marathon van maandag. Dinsdag ochtend twee paarden gereden en toen was de pap wel 'n beetje op :+ Gister rustig aan gedaan en zojuist een rondje hardgelopen maar kwam niet zo hard vooruit en had een wat gevoelige spier in een van m'n bovenbenen. Ach, deze week niet meer hardlopen door werk en een trainingsweekend met de paarden, dus dat komt dan eigenlijk wel mooi uit zo. Wel zag ik dat mijn hartslag echt historisch laag was met 140 bpm gemiddeld, normaal zit ik daar echt wel 15-20 slagen boven! Of de meter deed het niet goed, of m'n fitness is echt goed vooruit aan het gaan. We zien het volgende week ;)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 12:09

Wauw SV wat een pittige dag zo met twee trainingen!

Katharina auw dat klinkt pijnlijk. Stomme beesten ook!

Ik had niet dezelfde motivatie als vorige week en startte met zware benen. Het werden 24 lange trage kilometers :+ Maar ik heb ze gelopen :D

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 12:31

Knap gedaan dan!

Piekosjj, als je HR zomaar laag blijft en het voelt moeilijk, ben je dan niet gewoon moe, dat normale HR elevation uitblijft? Klinkt als een drukke week in elk geval :j

Prachtige foto's! Die slang <3

Katharina wat pijnlijk! Hopelijk heb je er snel geen last meer van.

Ik had gisteren echt een dagje rust nodig denk ik, vanochtend 18km gelopen en dat ging weer makkelijk gelukkig :) genoten van de zon en een fijn tempo kunnen houden, heerlijk.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 12:39

The_Cat schreef:
Even een klein vraagje waarbij ik hoop een antwoord te kunnen vinden hier in dit topic voor ik al mondmaskertjesgewijs de baan uit moet.

In 2016 heb ik mezelf via zo'n test op loopband en druktoestel loopschoenen laten aanmeten. Altijd blij geweest van die schoenen, maar ondertussen zijn ze 4j oud en merk ik dat de zool op is. Nooit last gehad bij het lopen, maar nu voel ik na het lopen dat mijn knieën 'moe' zijn (moeilijk te omschrijven maar ze voelen een soort van stijf aan). Nu is echter die winkel waar ik toen die test gedaan heb gestopt, en zou ik al verder moeten gaan. Kan ik gewoon diezelfde schoenen (nieuw model dan wel) terug bestellen via het internet, of veranderd je loopstijl op 4j tijd en kan ik beter terug eerst zo'n test ergens laten doen?

Ik zou het niet doen. Nieuwe modellen kunnen namelijk ook veranderd zijn. Zo lopen mijn huidige schoenen prima maar is me verteld dat het nieuwe model wel dusdanig is aangepast dat die voor mij niet geschikt meer zouden zijn. Daarnaast kan je loopstijl veranderen maar ook de stand van je voeten en in hoeverre je doorzakt bijvoorbeeld. Ik zou toch ergens een nieuwe test laten doen :)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 12:43

Supervixen schreef:
Geniet ervan poes!

Ik heb vanmorgen vroeg 10km gelopen, voor het eerst op hartslag. Alles in de groene zone en daarmee kwam ik net onder het uur.
Vanavond ruim 12km getraild en dat was ook driekwart in het groen en ik voelde me super! 1 uur en 10 min en ik had nog wel een uur doorgekund.
Maar het leukste was.. ik heb weer eens een slang gespot! Een gladde slang. Dus mijn dag was top!

[ [url=m/a12W8d.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/aFw7jL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/02ahih.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een knappe foto's gemaakt! Ik moet ook eens leren genieten tijdens het lopen; ik ben teveel met non dingen bezig dan.

Ik ga inderdaad eens kijken naar een nieuw test lab, want de nieuwe variant is inderdaad veranderd

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 19:15

Via KeepMoving kon je deze keer de AA marathon lopen voor een virtuele én een echte medaille. Gratis en voor niks. Maar er waren er maar 3000 beschikbaar. En ik heb hem kunnen bestellen. Heb het uiteraard in verschillende runs gelopen maar ben wel erg benieuwd nu!