[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 16:28

Gebruik je er dan een kussensloop bij of niet?

De pijn die je in je oor voelt komt inderdaad van afgeleide pijn van je verstandskies. Dat had ik ook toen ik dry sockets had na het trekken. Ik denk niet dat je Daith de ontsteking heeft veroorzaakt. Het is niet dat dat weefsel met elkaar in verbinding staat oid.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 19:04

Ja ik doe er een normaal kussensloop over, die is wel wat te groot maar het werkt prima.

Ik heb dus ook dry sockets.. Wat een hel zeg. Ik laat liever 1000 piercings plaatsen dan dat ik nog 1 keer in mn leven een verdovingsnaald in mn ontstoken kies moet krijgen :')

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 10:15

Ik heb gisteren een afspraak gemaakt om volgende week een conch piercing te laten zetten :o vind het eigenlijk echt heel spannend want toen ik 16 was heb ik een helix piercing gehad die nooit goed genezen is. Er zit daar nog steeds een kraakbeen bultje (wel aan de achterkant van mijn oor, dus geen last van). Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik toen wel wat eigenwijs en ongeduldig was en waarschijnlijk veel te vroeg hem als genezen heb beschouwd en ben gaan wisselen. Nu met de jaren is daar wel wat verstand gekomen :') Maar het blijft een beetje spannend. Ik ga naar een piercer waar een collega van me goede ervaringen mee heeft, zij heeft haar hele oren vol en nooit enig gedoe gehad met die piercings. Dus dat stemt wel iets gerust.
Zit alleen te twijfelen of ik er niet gelijk een tweede doe. Een dubbele vind ik super mooi en aangezien die genezingsperiode niet mals is, is dat iets wat ik eventueel overweeg. Heeft iemand daar ervaring mee?

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 10:43

Gaaf Esmee! Geen ervaring met een dubbele conch, maar ik vond het zetten van mijn conch heel erg meevallen (had overal gelezen dat het zo pijnlijk zou zijn maar dat vond ik dus niet echt. Ja je voelt het wel maar het is na 1 tel weer voorbij...). Maar als je er toch al bent... Why not!

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 10:51

Ja, het zetten zie ik ook niet tegenop. Vond ik met mijn helix ook meevallen en ik heb een prima pijngrens dus dat komt goed. Is meer de genezing waar ik tegenop zie :+

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 11:00

Esmee_RS schreef:
Ik heb gisteren een afspraak gemaakt om volgende week een conch piercing te laten zetten :o vind het eigenlijk echt heel spannend want toen ik 16 was heb ik een helix piercing gehad die nooit goed genezen is. Er zit daar nog steeds een kraakbeen bultje (wel aan de achterkant van mijn oor, dus geen last van). Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik toen wel wat eigenwijs en ongeduldig was en waarschijnlijk veel te vroeg hem als genezen heb beschouwd en ben gaan wisselen. Nu met de jaren is daar wel wat verstand gekomen :') Maar het blijft een beetje spannend. Ik ga naar een piercer waar een collega van me goede ervaringen mee heeft, zij heeft haar hele oren vol en nooit enig gedoe gehad met die piercings. Dus dat stemt wel iets gerust.
Zit alleen te twijfelen of ik er niet gelijk een tweede doe. Een dubbele vind ik super mooi en aangezien die genezingsperiode niet mals is, is dat iets wat ik eventueel overweeg. Heeft iemand daar ervaring mee?

Conch mag ik pas na een jaar wisselen van mijn piercer, dus heeft wel lange genezingstijd. Het zetten opzich vond ik super goed meevallen, dus wie weet kan een dubbele meteen wel! Qua genezing vind ik het eerder een makkelijke piercing, omdat hij echt 'in' je oor ligt. Bij mijn helix komt er nogal eens haren achter vast te zitten enz :+

Goner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 17:37

Geen ervaring met een dubbele conch, mijn piercer wil er per keer maar ééntje zetten (dus zou dat sowieso even navragen), maar de conch piercing zelf is echt helemaal priems. Het zetten deed even pijn, maar daarna amper last van gehad. Het heeft wel echt een jaar geduurd voordat er ringetjes in konden, maar dat was het meer dan waard. Hoop eind dit jaar conch nummer 4 en 5 te zetten :)

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 17:56

Ik had hem inderdaad even een berichtje gedaan en gevraagd of dat een optie was en voor hem wel, mits het anatomisch überhaupt past. Heb er zin in! :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 13:51

Conch vond ik een nare prik, vervelender dan daith en helixen. Maar dat is altijd zo persoonlijk, weinig van te zeggen. Maar mijn conch was wel de makkelijkste te genezen vond ik! Je stoot er weinig langs en slapen deed ik met een opgerolde handdoek in C vorm op mn kussen.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 18:30

Nou laatst was ik nog zo blij met het soepele genezen… maar gisteren tijdens dansen knalde iemand heel hard tegen mijn conch aan en nu voelt het alsof mn oor in de fik staat :( het is ook helemaal dik en rood. Het is nu pijnlijker dan vlak na het zetten {:)-:( hopelijk gaat het snel voorbij

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 09:42

Even een update, het is sinds die botsing helemaal dik geworden en er komt pus uit. Het is echt super pijnlijk.. |( wat kan ik het best doen? Ben echt een beetje geschrokken van hoe dik het is!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ter vergelijking, dit is hoe mijn andere niet gezwollen oor eruit ziet:

Afbeelding

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 09:46

Zoutoplossing blijven gebruiken en afblijven. En als je twijfelt, even je piercer bellen. Wrs is de wond weer opengegaan door de botsing en is het daardoor nu flink geïrriteerd.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 09:46

Ik zou het regelmatig spoelen met zo'n zoutoplossing (heb je wat meegekregen van je piercer?) en verder vooral gerust laten en tijd geven. Kan wel even duren eer dat terug afgezakt is!

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 13:26

Heeft die nog genoeg ruimte?

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 14:47

Nee hij knelt :( maar er zit al zo’n lang staafje in, van het zetten. Voor de botsing kon die heel “vrij” bewegen. Is het gevaarlijk als die gekneld zit?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 14:54

Zou dat wel goed in de gaten houden ja. Anders kan je in een vicieuze cirkel terecht komen waarin de zwelling met een te kort staafje voor knelling zorgt en daardoor juist weer voor zwelling.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 14:58

Genoeg ruimte heeft mijn boze piercing weer tot rust gekregen, dus dat is zeker een moeite waard! Ik zou voor advies bij de piercer langsgaan, die kan het beste meekijken en de situatie beoordelen.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 15:45

Ik ga morgen wel even langs. Maar ik ben dus bang om hem te laten verwisselen omdat het zo pijnlijk is.. hoe voelde dat voor jou @Goldwynn??

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 19:41

Wisselen terwijl het ontstoken is is even doorbijten, maar het resultaat is vaak dat het daarna een stuk minder pijn doet.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 07:55

Mijn conch was ook een keer ontstoken/opgezwollen en had geen ruimte meer dus moest ook een langer staafje. Wisselen is idd niet heel fijn maar heeft daarna wel echt geholpen!

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 09:09

Goed dat je even langs gaat Emita! Hij lijkt inderdaad te weinig ruimte te hebben nu, waardoor die nog meer gaat knellen. Ook de puntjes van je sieraad kunnen hierdoor wondjes maken in je oor.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 15:23

Vanmorgen toen ik wakker werd gelukkig al iets minder pijn (gisteren deed het nog pijn ook al deed ik niks, nu doet het alleen pijn als ik mn mond te ver open doe of als ik aan mn oor zit). De zwelling is er nog wel, maar minder als gisteren. Ben wel even langs de piercer gegaan, die heeft me extra zeezout gegeven voor de komende twee dagen en als de zwelling dan niet nóg meer geslonken is, gaan we het staafje alsnog vervangen. Maar het lijkt erop dat het langzaam aan gaat genezen :j

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 15:40

Gaat de goede kant op lijkt het dus..

Zelf ooit een wenkbrauw piercing gehad maar die moest uit van stage én werk. Werk vanwege hygiëne en stage vanwege het gezicht. Zonde, maar na een paar keer dat ding terug te hebben gedaan heb ik hem uitgelaten en is dat gaatje uiteraard snel dicht gegroeid.

Nu wil ik weer een piercing, maar dan ergens anders. Heb 2 shops op het oog in Arnhem, maar vroeg me af of hier mensen daar goede ervaringen hebben en/of aanbevelingen hebben?

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 15:50

Sterkte in ieder geval! Ik hoop dat de zwelling ook snel slinkt.

Ik ben van plannen veranderd en ga morgen niet voor de dubbele conch maar een conch en een rook. Ben echt heeeelemaal verliefd op die combi sinds ik die vorige week "ontdekt" heb :+: <3
Begin nu wel een beetje zenuwachtig voor morgenochtend te worden, maar ik heb er ook wel zin in. :')

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 16:08

Marocje wat voor piercing wil je nu? Ik heb hetzelfde gehad met mijn tragus toentertijd (toen ik net begon in de luchtvaart). Nu echt spijt van dat ik die dicht heb laten groeien. Maar je moet wel actief staafjes erin doen na je shift als je wil dat ze open blijven helaas. Heb geen ervaring met shops in Arnhem!

@Esmee spannend, laat je wel even zien hoe het geworden is? :D