Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

The_Cat

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 09:07

Veel sterkte met de hersenschudding Emma!

Missy, probeer misschien ipv de shake iets dat goed vult, kwark met meusli, havermout. Er zijn echt super heerlijke recepten te vinden :D Ik hou tegenwoordig super veel van ontbijten :D

Mijn lijstje voor vandaag:
O: Overnight oats met koffie
T: Appel
M: Zelfgemaakt slaatje
T: Appelsien
A: Kabeljouwfilet met gewokte groentjes

S: 1u crossfit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 10:06

@Cheetah ik had een paar wijntjes te veel op := Kan me verder niks herinneren van die avond en ik ben blijkbaar toch wel een minuutje out geweest. Volgende ochtend echt knallende koppijn en zo geschiedde

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 10:07

black_kelpie schreef:
:wave: :wave: Hey! Ik kom ook mee kletsen. Ik ben dan wel niet meer bezig met afvallen, maar nog wel veel met mijn voeding bezig. Want 48 kilo afvallen (geen operatie gehad) is één ding, het eraf houden weer iets heel anders. 

Mijn lichaam veranderd nog steeds. Ik heb na een pauze van 8 jaar het paardrijden weer opgepakt en ga 2 uur per week naar de gym om te kickboxen. Daarnaast helpen gemiddeld 15000 stappen per dag (de meeste met mijn hond) om de nodige calorietjes te verbranden. Ik verbrand gemiddeld 2300 kcal per dag (ik ben lang, 1.83m), en eet er tussen de 2000 en 2200. Daarmee val ik dus nog iets af, ik vind het lastig om na zo'n lange periode veel minder eten nu zoveel weg te werken. Ik zal toch moeten, want met een BMI van 23 hoeft er echt niets meer af.

Missy_ schreef:
Wat eten jullie als ontbijt, of weten jullie nog andere shakes/ontbijtjes die ik kan proberen?

Bijna altijd yoghurt met All-bran of Weetabix, vers fruit en een beetje honing. Ongeveer 450 kcal. Vult heel goed en dat moet ook, anders blijf ik de rest van de dag rammelen. Ik ben geen fan van die shakes, een hele maaltijd uit een glas slurpen staat me tegen. Daar heb ik dus geen tips voor.

Als je van warme havermout houdt heb ik nog wel een heel goed recept met chocola, vult ook fantastisch en te lekker. :Y)

Knap zeg! Wat eet jij nu op een dag? Aangezien je bijna dezelfde lengte hebt als ik...

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 10:29

Bedankt allemaal!

Laura82 schreef:
Wauw 48 kg, super knap! Hoe lang heb je daarover gedaan als ik vragen mag?

Ik ben 6 jaar geleden 25 kilo afgevallen, voornamelijk door meer te bewegen. Vrij kort daarna ben ik op vakantie van een rots gevallen en heb ik een paar jaar heel slecht kunnen bewegen, met als resultaat dat er weer 15 kilo bij zat. Niet helemaal terug bij af, maar niet echt motiverend. Tussen december 2015 en mei 2016 ben ik weer 10 kilo kwijtgeraakt en van mei 2016 tot januari dit jaar de rest, ruim 28 kilo.

Cheetahfan schreef:
Black_kelpie: Welkom, en wat een prestatie zeg! :) Lijkt me idd heel raar om dan nu weer wat meer te eten. Mag ik vragen hoe veel je nu weegt? :) (en ja, ik zou het ook kunnen uitrekenen met je BMI, maarja, lui :') )

Ik ben gestopt met afvallen op 78 kilo, inmiddels staat de teller op 76,7. Ik woog dus 125 op mijn zwaarste punt, wat ik gemeten heb in ieder geval, kan nog best een paar kilo meer geweest zijn. 

Als bij mij het afvallen niet helemaal lekker ging maar ik hield me wel heel goed aan de max. calorieën dan gooide ik er een keer een ontzettend vette maaltijd door. Naar de Mac of iets dergelijks. De theorie erachter zou zijn dat je lijf in een soort van spaarstand schiet als je lange tijd weinig calorieën eet. De vette maaltijd laat je lijf weten dat er best genoeg te eten is en vervolgens val je weer af. Bij mij werkte het in ieder geval wel. Kwam zo eens in de paar maanden voor.

Janine1990 schreef:
Knap zeg! Wat eet jij nu op een dag? Aangezien je bijna dezelfde lengte hebt als ik...

Het enige wat ik heb veranderd ten opzichte van toen ik aan het afvallen was is wat meer vet eten. Normale kaas, spekjes in plaats van bacon, normale room in plaats van light. Alles binnen de perken, normale hoeveelheden, maar dan zit je al gauw wat hoger in de calorieën. Komt ie;

Mijn lijstje voor vandaag

O: yoghurt met Weetabix, banaan en aardbei
T: -
L: 2 maisbroodjes met rollade en truffelmayo
T: 2 cracottes met pindakaas
A: pilaf met rijst

B: 1 uur kickboxen en minimaal 15000 stappen
D: water, water, water en thee

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 10:50

Super goed black_kelpie!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:09

Laura82 schreef:
Ha gribaldi, lang niet gezien! Wat is een actief herstel dag?

Top Annikoe!

Bij mij is dr nog een gekookt eitje en een paar schuimpjes bijgekomen.
Vanavond ff flink sporten, kijken of ik me dan wat fitter voel, ben de hele dag al niet vooruit te branden.

Hee Laura :D

Haha is lang geleden ja :') Maar ben weer back on track *\o/*

Actief herstel dag is geen 'sportdag' maar je mag dan wel bewegen, soort van hitt training :)
Vandaag wel sportdag. Mag vandaag 80kcal en 14gr khd, 3 gr vet en 1 gr vezels meer eten dan het budget van gisteren.

Hoe gaat het bij/met jou?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:09

Ik ga vanavond die bloemkoolbodems proberen voor pizza! Ben heel benieuwd. Vind het echt ideaal dat er zo weinig kcal in zitten, dan is pizza ineens een stuk makkelijker in mijn dag te sneaken :))

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:13

gribaldi schreef:
Laura82 schreef:
Ha gribaldi, lang niet gezien! Wat is een actief herstel dag?

Top Annikoe!

Bij mij is dr nog een gekookt eitje en een paar schuimpjes bijgekomen.
Vanavond ff flink sporten, kijken of ik me dan wat fitter voel, ben de hele dag al niet vooruit te branden.

Hee Laura :D

Haha is lang geleden ja :') Maar ben weer back on track *\o/*

Actief herstel dag is geen 'sportdag' maar je mag dan wel bewegen, soort van hitt training :)
Vandaag wel sportdag. Mag vandaag 80kcal en 14gr khd, 3 gr vet en 1 gr vezels meer eten dan het budget van gisteren.

Hoe gaat het bij/met jou?

Ben je bezig met een personal trainer oid? Of heb je het voor jezelf zo uitgestippeld?

Ja gaat wel goed! Heb weer beetje mn ritme gevonden, dus val nu gestaag weer af. En eindelijk weer lekker sporten, dus gaat goed zo :D

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:17

Ja klopt, dit is week 4. Einde van de week meting, maar ben al na week 2 omgegooid van vet verbranding naar spieropbouw :') Goed teken aan de ene kant maar moet opeens zoveel meer eten wat ik niet gewend ben dus dat is wel een dingetje, maar leer zo best veel wat ik later ook weer toe kan passen :)

Klinkt top! Heerlijk dat je weer lekker kunt sporten :D

Emma, zijn dat die bodems van de AH? En kijk je uit met je hersenschudding, wel je rust pakken hoor :)

Jip, jij hoeft niks af te vallen joh, je bent een prachtmeid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:18

Ja die bodems van de AH inderdaad! En ik probeer het, maar vind het lastig om Mn grenzen te weten.. als ik te veel doe op een dag krijg ik weer hoofdpijn en word ik misselijk maar ik voel me verder prima. Maar even zo rustig aan mogelijk doen dan maar :=

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:22

Emmaa_ schreef:
Ik ga vanavond die bloemkoolbodems proberen voor pizza! Ben heel benieuwd. Vind het echt ideaal dat er zo weinig kcal in zitten, dan is pizza ineens een stuk makkelijker in mijn dag te sneaken :))

Ik ben er gek op, eet ze bijna elke week, haha. Ik kan nu best wel weer gewone pizza eten, alleen zit er in een normale bodem heel veel zout. In de bloemkool bodem bijna niet, dus blijf ik die mooi eten.

Wraps als bodem werkt ook prima trouwens! 10 minuten op 180 graden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:23

Wraps doe ik ook wel eens, of Libanees platbrood! Maar was hier wel benieuwd naar dus heb ze maar eens meegenomen

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:23

Ben benieuwd wat je er van vindt! Ik vond de smaak iets tegenvallen..
Haha bezig bijtje :P Ja het is lastig maar dan heb je wel de kans dat het sneller wegtrekt.. Hoofdpijn lijkt mij ook geen pretje eigenlijk :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:25

Haha ik doe dit blok 2 vakken extra op school, dus ik heb het echt even bizar druk. Vind het wel lekker maar een hersenschudding komt dan niet helemaal lekker uit. De hoofdpijn is niet ideaal inderdaad, maar dan weet ik in ieder geval dat ik even rustig aan moet doen

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:36

Oei dan heb je het zeker druk ja!

Ik wil die bodems ook nog eens proberen, kinderen zijn gek op pizza (en ik ook best :+ ) dus dan is dat nog eens in te passen :D en lekker zelf beleggen :9

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:46

Ik vind het zo klote dat ze ze niet in onze appie verkopen...
Toch maar eens het nasa nummer opzoeken en ze zelf een keertje bestellen bwhaha

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:59

Druk zat inderdaad Emma, haha gelukkig geeft je hoofd aan wanneer je te veel doet :P

Nadine, hebben ze die niet in Bru? Is toch best een grote zaak? :)

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:04

Wow jullie gaan hard! Wat een geweldige prestatie black_kelpie! Zeker iets om trots op te zijn :j

@Maanlicht: Zeker als je even 'out' bent geweest moet je goed oppassen met jouw hersenschudding! Het is echt niet iets wat je moet onderschatten. Ik had een paar maanden geleden ook een hersenschudding na een val van het paard, ook even een paar seconden eruit geweest. Daarna heb ik de hele week op de bank gelegen omdat mijn hoofd nog niks aan kon. Ik wil je niet de les lezen, maar gewoon bezorgdheid :)

Ik zou die pizzabodem ook wel eens willen proberen. Mijn vriend zit mij altijd aan te kijken alsof hij water ziet branden wanneer ik zeg dat ik niet van pizza hou 8)7 Voor mij is het gewoon brood met saus haha.

Mijn lijstje voor vandaag:

O: roerei met avocado en rosbief
L: salade met zalmsnippers, hüttenkäse, komkommer en cashewnoten
T: liga evergreen
A: kipfilet met roerbakgroenten en basmatirijst (zou ik eigenlijk gisteren eten, maardat was veranderd)
T: schaaltje zelfgemaakte popcorn

B: 2x hond uitlaten

Bijna precies 1600 kcal en mijn khd, vetten en eiwitten doelen gehaald met dit lijstje :)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:09

gribaldi schreef:
Druk zat inderdaad Emma, haha gelukkig geeft je hoofd aan wanneer je te veel doet :P

Nee helaas niet.. wel bloemkoolrijst en brocollirijst en dat soort dingen maar de pizza bodems helaas nog niet -O-
Maar volgens mij heb ik t nasa nummer gevonden dus ik ga vanmiddag even de vrijheid nemen om ze te bestellen :+

Weet iemand toevallig of ze in de diepvries kunnen?

Hoe was Australie Jierga?

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:15

xNavatu schreef:
gribaldi schreef:

Nee helaas niet.. wel bloemkoolrijst en brocollirijst en dat soort dingen maar de pizza bodems helaas nog niet -O-
Maar volgens mij heb ik t nasa nummer gevonden dus ik ga vanmiddag even de vrijheid nemen om ze te bestellen :+

Ja dat kan! Alleen even laten ontdooien voor gebruik :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:27

xNavatu schreef:
gribaldi schreef:

Bloemkoolrijst en brocollirijst wel ja? Grappig dat heb ik hier nog niet gezien haha.
Haha altijd handig als je dat zelf kunt regelen :D

Ik heb serieus heimwee :') Ik verlang terug naar de zon, het mooie weer, de leuke mensen, het genieten en vooral veel zien *D {:}, ik wil jullie wel stalken met foto's :P

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 13:03

Welja joh, maak ons maar jaloers :P

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 13:24

Die pizzabodems staan nog op mijn to do lijstje!

Pfff ik heb mezelf vanmorgen gewogen bij mijn ouders, ben 3 kg aangekomen en weeg nu 77,4 bij 1.83. Om te janken, ga alleen donderdag 4 dagen weg met mijn vriend en veel uit eten dus. Maar ga proberen wel veel te bewegen om niet aan te komen. En dan maandag zelf een weegschaal halen. En dan heeel snel naar de 70 kilo. Wil wel echt een kilo per week er af. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 13:25

Joh Marly, 77.5 is bij 1.83 een hartstikke gezond gewicht, en ik vind dat je echt een prachtig figuur hebt. Niet erg om op te letten, gezond te eten en meer te bewegen, maar echt diëten lijkt me helemaal niet nodig.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 13:27

Ik heb een hele smalle bouw en heb nu echt wel vette benen en een buikje gekregen...

Heb een taille omtrek van 73 normaal. Is bh maat 75 op zijn strakst. Dus dit gewicht past echt niet bij mij en vind het ook vreselijk. Het past gewoon niet... :n