Nagellaktopic deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Re: Nagellaktopic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 21:30

Hallo dames, even een vraag:
Vrijdag heb ik een niewe gellak bij mijzelf gezet. Helaas ligt hij er nu helemaal af.. kan hem er zo af halen. Wat ik doe is opvijlen zodat de nagel ruw word- ontvetten- base 15 sec- kleur 60 sec- kleur 60 sec- shine 60 sec. Ook pak ik het randje van de nagel mee.

In het pakket zit ook een primer maar hoe moet ik die gebruiken? Op de gehele nagel? Onder de lamp, zoja hoelang?

Bedankt alvast!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 21:49

LadyMadonna schreef:
Cinnepin schreef:
in de lamp weken...gaat veel sneller

Maar slijt je lamp ook weer van :)*

ach koop ik tegen die tijd wel weer een nieuwe :P

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 21:52

Remark schreef:
@LM, ahh op die manier. Ik geef je groot gelijk!

@Lindy, beter wat langer er over doen met een beter eindresultaat dan afraffelen. Zoals LM al zegt, je wordt vanzelf sneller.

Bij mij duurt eraf halen bij mijzelf altijd zo mega lang.

Haha doe het al meer dan een jaar ;)

In de lamp weken heb ik ook al geprobeerd, deed niet zo veel vond ik.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 22:01

Ik heb net gelakt met essie gel coutoure Signature Smile ;)
Beetje roze :)

Afbeelding

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 22:02

LiiNd_Y schreef:
Remark schreef:
@LM, ahh op die manier. Ik geef je groot gelijk!

@Lindy, beter wat langer er over doen met een beter eindresultaat dan afraffelen. Zoals LM al zegt, je wordt vanzelf sneller.

Bij mij duurt eraf halen bij mijzelf altijd zo mega lang.

Haha doe het al meer dan een jaar ;)

In de lamp weken heb ik ook al geprobeerd, deed niet zo veel vond ik.

ooh bij werkt het als een trein

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 23:03

In de lamp weken :? Wat moet ik mij daarbij voorstellen haha

@yenni welk merk gebruik je?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 23:47

Yenni schreef:
Ook pak ik het randje van de nagel mee.

In het pakket zit ook een primer maar hoe moet ik die gebruiken? Op de gehele nagel? Onder de lamp, zoja hoelang?

Bedankt alvast!

Hoe bedoel je je pakt het randje mee? De rand moet juist vrij blijven. Anders ligt het er rap af indd.

De meeste primers hoeven niet onder de lamp. Kan over de hele nagel.of alleen de randjes.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 07:17

Yenni schreef:
Vrijdag heb ik een niewe gellak bij mijzelf gezet. Helaas ligt hij er nu helemaal af.. kan hem er zo af halen. Wat ik doe is opvijlen zodat de nagel ruw word- ontvetten- base 15 sec- kleur 60 sec- kleur 60 sec- shine 60 sec. Ook pak ik het randje van de nagel mee.

Bedankt alvast!

Primer alleen op de toppen aanbrengen, anders krijg je het er echt heel lastig af.

Met randjes meenemen bedoel je sealen denk ik? Gebruik je PG?
Als je PG gebruikt zou ik de base iets langer laten uitharden. Heb de tip van meerderen gekregen en het blijft bij mij veel beter zitten ( 20 a 25 sec )
Ook de nagelriemen goed wegduwen en daar niet tegen aan lakken is heel belangrijk.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 09:42

Zijn er eigenlijk ook nog mensen die met gewone lakjes lakken?

Ik lees vooral over gellak en ingewikkelde zaken met speciale lampen maar misschien vergis ik me :)

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 09:48

troi schreef:

Ik lees vooral over gellak en ingewikkelde zaken met speciale lampen maar misschien vergis ik me :)

Ik lak met gewone lak, voornamelijk essence en catrice, soms hema. Gaat wel snel chippen(lees: 1,5 dagen mooi en dan begint t al..), maar meer geld heb ik er eigenlijk niet voor over.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 09:56

Klant was door omstandigheden 12 weken niet geweest ;) (de rest was eraf)
Afbeelding

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 10:02

_Mar3 schreef:
troi schreef:

Ik lak met gewone lak, voornamelijk essence en catrice, soms hema. Gaat wel snel chippen(lees: 1,5 dagen mooi en dan begint t al..), maar meer geld heb ik er eigenlijk niet voor over.

Ik gooi er elke avond een vers laagje topcoat over en eigenlijk werkt dat best goed. Dan houd ik het wel een dag of 5 goed eigenlijk.

Wel gaaf hoor trouwens die andere laksoorten, die post van ladmadonna na 12 weken is ook wel bijzonder, die lak zit er nog zo netjes op <3

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 11:56

Remark schreef:
In de lamp weken :? Wat moet ik mij daarbij voorstellen haha

@yenni welk merk gebruik je?

Ik gebruik pink gellac :)

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 11:57

Ik lak ook met gewone lak, al heb ik nu niet altijd even veel zin om te lakken. Met mijn werk op een chemisch lab is nagellak ook niet altijd even handig ;)
Heb nog altijd dat lak snel chipt, helaas, daar nog niet echt een oplossing voor gevonden :(

Zo zeg, LM, 12 weken?! Op de uitgroei na, vind ik de lak zelf echt nog wel netjes, je ziet nauwelijks beschadigingen!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 11:58

nikilover schreef:
Yenni schreef:

Bedankt alvast!

Primer alleen op de toppen aanbrengen, anders krijg je het er echt heel lastig af.

Met randjes meenemen bedoel je sealen denk ik? Gebruik je PG?
Als je PG gebruikt zou ik de base iets langer laten uitharden. Heb de tip van meerderen gekregen en het blijft bij mij veel beter zitten ( 20 a 25 sec )
Ook de nagelriemen goed wegduwen en daar niet tegen aan lakken is heel belangrijk.

Niet tegen de nagelriemen lakken doe ik inderdaad niet. Daar let ik goed op. Heb er nu de primer onder zitten. Hopen dat het werkt. Bedankt voor de reacties!!

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 12:02

troi schreef:
Ik gooi er elke avond een vers laagje topcoat over en eigenlijk werkt dat best goed. Dan houd ik het wel een dag of 5 goed eigenlijk.

Wel gaaf hoor trouwens die andere laksoorten, die post van ladmadonna na 12 weken is ook wel bijzonder, die lak zit er nog zo netjes op <3

Klinkt als een goed idee, maar 'breekt' het dan niet af bij jou met zoveel topcoat?
Voor mij geld namelijk: zonder topcoat is chippen na een dag, met topcoat is 'breken' binnen twee dagen.
Welke topcoat gebruik je?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 12:17

Vergeet een goede basecoat niet

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 12:53

_Mar3 schreef:
troi schreef:

Klinkt als een goed idee, maar 'breekt' het dan niet af bij jou met zoveel topcoat?
Voor mij geld namelijk: zonder topcoat is chippen na een dag, met topcoat is 'breken' binnen twee dagen.
Welke topcoat gebruik je?

Ik ben nog vrij nieuw hoor in het lakken dus doe maar wat eigenlijk. Vooral het netjes aanbrengen vind ik echt moeilijk, ik snap niet hoe jullie zo mooi de nagelriemen schoon houden :P

Heb wel de mazzel dat ik vrij harde nagels van mezelf heb. En gebruik zoals LM voorstelde een basecoat (scheelt idd ook al veel). Beide heb ik gewoon uit het eerste schap gepakt dat ik tegen kwam in de etos, ik geloof dat het van eigen merk is. Ik ontzie mijn nagels trouwens totaal niet verder en kom zeker 4/5 keer per week bij mijn paard en doe daar alle klussen. Gaat best.

Zo zien ze eruit 3 dagen na lakken met 1 basecoat laagje, 2 lak laagjes en 2 lagen topcoat (elke avond 1):

Afbeelding

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 13:11

Ik heb nu een vreselijk fijne basecoat! Zal vanavond even zoeken hoe die heet!

En ik lak 8 van de 10x met gewone nagellak! Essie of OPI :)

Wooww LM!! Wel een mooie kleur blauw!

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 13:17

Ik heb nu tifanny blue op mijn nagels met luxury gold op mijn duimen, en losse glitters op de ringvinger. De foto doet de kleur geen goed ( gisteren om 10 uur met flits ) Dus ik moet nog even een betere maken!

Afbeelding

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 13:58

Wat zijn qua merken, die bij de drogist liggen, eigenlijk de beteren en degenen die je beter kan vermijden?

Ik lees een paar keer essie en opi, dat zullen dan vast de toplijnen zijn? En hoe zit het met de 'normale' makeup merken zoals rimmel, die hebben ook allemaal lakjes in het assortiment, maar is dat echt beter dan de huismerken?

Mijn huidige lakjes van zijn van miss sporty en etos eigen merk en bevallen eigenlijk wel prima (en merk ook nauwelijks verschil eigenlijk) maar ik ben toch benieuwd of er betere zijn.

Misschien zijn er linkjes met deze info? Ik wel gegoogled maar kon niks nuttigs vinden eigenlijk. Alleen 1 vergelijking opi-catrice waar gek genoeg de veel goedkopere catrice beter op scoorde :)

Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door troi op 22-06-17 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:01

Duurder is niet perse beter. Het ligt toch vooral aan je eigen nagel hoe het blijft zitten.
Ik vind de kwastjes van rimmel bv niet zo fijn. En als je kijkt naar de inhoud van het flesje zijn ze alsnog best duur.

W7 vind ik qua budget merk bv erg fijn.

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:38

Ik draag (bijna) altijd basecoat. Heb nu een van essence.

Ik heb de topcoats van CATRICE, HEMA en essence geprobeerd, en zijn het voor mij allemaal net niet.
Basecoat van HEMA en essence ook niet.
De blanke lak van HEMA is iets beter, maar het duurt echt heel lang voordat die goed uitgehard is, dus dat is voor mij niet praktisch.
Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik nu moet proberen, ik ben bang dat de duurdere merken niet veel beter zullen zijn en dat t weggegooid geld is. :o
Helaas zit Etos niet bij ons in het dorp, misschien kan ik het wel eens halen als ik in de stad ben. Of W7 inderdaad,ik heb er een lakje van en is opzich wel oké, hoewel hij slecht dekt.

@troi: mooie kleur en mooie lengte. Je nagelriemen niet mee proberen te lakken geeft nog een mooier resultaat denk ik. :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:45

Topcoat had ik altijd van golden Rose en dan de quick dry

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:48

Ik zweer nog steeds bij de base en topcoat van Essence.

Anders kun je Seche Vite of INM mss proberen?

INM vond ik persoonlijk prut, SV heb ik jaren gebruikt, maar overgestapt op Essence. Want die is goedkoper, makkelijker te krijgen en werkt net zo goed/snel