Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_love12_ schreef:Ik had al een topic erover geopend, maar heeft iemand ervaring met de anticonceptie pleister Evra?
De vrouw van de apotheek kon mijn vragen niet beantwoorden omdat het voor haar een onbekend product was en m'n huisarts is pas dinsdag weer bereikbaar...
Ik heb woensdag de eerste geplakt, en voel me sinds woensdagavond echt een stuk ellende! Heb mega last van m'n benen (heb hormoonknieën dus dat komt niet als verrassing). Maar voel me ook heel licht en misselijk, kan dat door die pleister komen?
En mag je met die pleister onder de zonnebank?
_love12_ schreef:Ik had al een topic erover geopend, maar heeft iemand ervaring met de anticonceptie pleister Evra?
De vrouw van de apotheek kon mijn vragen niet beantwoorden omdat het voor haar een onbekend product was en m'n huisarts is pas dinsdag weer bereikbaar...
Ik heb woensdag de eerste geplakt, en voel me sinds woensdagavond echt een stuk ellende! Heb mega last van m'n benen (heb hormoonknieën dus dat komt niet als verrassing). Maar voel me ook heel licht en misselijk, kan dat door die pleister komen?
Aria_zz schreef:_love12_ schreef:Ik had al een topic erover geopend, maar heeft iemand ervaring met de anticonceptie pleister Evra?
Ik heb ze 3jaar gehad, mijn ervaringen staan hier ook in het topic (kun je bekijken door op geplaatst bij mijn naam te klikken).
Ik was er tevreden mee, bloeding was niet teveel, maar 1x een pleister bijna kwijt geweest en deed er alles mee. Maar het grote risico op hart problemen en gewoon hormonen in het algemeen hebben mij uiteindelijk toch doen veranderen.
ivy_power89 schreef:Omdat ik inmiddels al 3 jaar zulke nare pijnen heb met mijn menstruatie ben ik gisteren bij de gynaecoloog geweest om te kijken hoe of wat. Lichamelijk onderzoek was oke.
Spiraal is besproken, maar omdat ik met menstruatie al zoveel pijn heb en onderzoek nou ook niet echt een pretje was, durf ik gewoonweg niet.
Volgens arts niet een gekke gedachte want mn baarmoedermond zit heel diep dus het zou zowieso niet een makkelijk iets worden.
Optie was om het onder narcose te doen, heeft niet hun voorkeur maar wilde er wel aan meewerken.
Zijn er andere hier die het op deze manier hebben laten doen?
Oedi schreef:Al een tijdje loop ik met het idee rond om te stoppen met de pil, na ik hem 4 jaar heb geslikt. O.a. doordat ik geen kunstmatige hormonen meer in mijn lijf wil en mijn libido onder het vriespunt ligt. Daarom wat vragen aan jullie:
- Zijn er meer mensen om die redenen gestopt met de pil en hoe beviel dit?
- Hoe reageerde je lichaam op het stoppen met de pil?
Amanda schreef:Oedi schreef:Al een tijdje loop ik met het idee rond om te stoppen met de pil, na ik hem 4 jaar heb geslikt. O.a. doordat ik geen kunstmatige hormonen meer in mijn lijf wil en mijn libido onder het vriespunt ligt. Daarom wat vragen aan jullie:
Op de 2e helft van je vragen kan ik geen antwoord geven. Op bovenstaande wel. Ik heb tot vorig jaar voor ongeveer een jaar de pil niet geslikt. Ik heb zo'n drie weken moeten ontwennen. Ik kreeg van alles aan zwangerschapsverschijnselen. Misselijkheid, opgeblazen gevoel, krampjes en vooral gevoelige borsten. Zo erg dat ik een week geen BH aan kon
Daarna nam het af en werd ik heel heftig ongesteld.
Daarna voelde ik me vooral mentaal een stuk frisser. Ik was mezelf weer. De klachten verdwenen, alleen mijn menstruatie werd heftig. Maar dat was voor het gebruik van de pil ook al. Eisprong was een halve dag messteken in mijn buik en menstruatie een week kramp en hoofdpijn.
Daarom ben ik uiteindelijk weer aan de pil gegaan, maar op zoek gegaan naar iets anders. En dat is dus de Implanon geworden. Ik hoop dat dat wel het gewenste effect gaat geven.
Oedi schreef:Al een tijdje loop ik met het idee rond om te stoppen met de pil, na ik hem 4 jaar heb geslikt. O.a. doordat ik geen kunstmatige hormonen meer in mijn lijf wil en mijn libido onder het vriespunt ligt. Daarom wat vragen aan jullie:
Ik overweeg momenteel om in het nieuwe jaar te stoppen en dit enkele maanden aan te kijken (in de tussentijd condooms gebruiken), eventueel wil ik erna wellicht een koperspiraaltje. Nu lees ik daar alleen wel veel nadelen over. Niet alleen het pijnlijke plaatsen waarbij je daar in volle glorie ligt, maar ook een langere en pijnlijkere menstruatie. Ik heb hier geen ervaring mee, heb ook nooit een uitstrijkje oid laten maken dus weet ook niet hoe mijn lichaam op zoiets zal reageren, al weet je dat natuurlijk nooit 100% zeker.
- Wat zijn jullie ervaringen met het plaatsen zelf van een spiraaltje?
- Hoe lang moest jullie lijf eraan wennen?
- Hoe bevalt het koperspiraaltje op de langere termijn?
xLes schreef:Qua stoppen met de pil heb ik niets last gehad. Integendeel, véél minder pijn bij menstruatie. Een verademing. Als ik mijn pil pak is mijn stopweek echt een hel, janken of dubbelgevouwen liggen is normaal. Zonder de pil heb ik wel een hevigere bloeding maar een pak minder pijnlijk.
Hoe kijken ze hier in NL eigenlijk tegen sterilisatie aan? Ik heb een genetische bindweefselafwijking met 50% kans op doorgeven. Een zwangerschap is voor mij risicovol en als de kleine mijn ziek gen overneemt dan is er een redelijke kans dat die nooit zal kunnen lopen. Direct de rolstoel in dus. Wil ik een onschuldig kind niet aandoen. Daarnaast heb ik ook gewoon een hekel aan kids, mijn energie is beperkt en de hele tijd een kleine rond mij zou ik gewoon gek van worden. Dus ik zou het liefst gewoon heel die handel laten doorknippen of weghalen, geen risico voor ongelukjes meer, maar in BE doen ze daar errug lastig over... (maar ge moest u eens bedenken mevrouwke, zucht. NEE ik bedenk me niet. Ik wil geen ziek kind op de wereld zetten...)
Emmaa_ schreef:Ik denk dat het inderdaad heeeeel erg aan je arts ligt. Voor zover ik heb gelezen is het in Nederland de norm om vrouwen onder de 40 niet te steriliseren, ook niet als je echt geen kinderwens hebt.