Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 11:55

TT run gaat niet door helaas. Meer info volgt nog. Maar dat wordt dus geld terugvragen. Baal er van, had er wel zin in. Maar goed, ik ben blij met de uitspraak van de ACM dat je bij afgelastingen je geld terug kunt vragen. Als ze hier moeilijk over doen mogen ze me de medaille ook opsturen en ga ik zelf die afstand lopen. Dus wil de organisatie ook nog wel tegemoet komen. Maar ik wacht even af.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 12:18

Alsof de organisatie zelf niet enorm baalt. Er zit al heel veel eigen geld in. En waarschijnlijk wordt t een najaarseditie.

Zou zelf de marathon lopen van de tt. 1000+km in de benen. Keihard voor getraind. Maar ik kan de keuze wel begrijpen.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 12:27

Ik ga komende zaterdag de marathon van Sneek lopen. Vooralsnog is de berichtgeving dat het evenement wel doorgaat, met de nodige waarschuwingen voor warm weer.
In de weersvoorspellingen zie ik de temperatuur per dag stijgen. :=
Mochten ze alsnog besluiten om het af te blazen vanwege de temperatuur, jammer maar begrijpelijk.

Geld terugvragen zou ik niet zo snel doen omdat de organisatie ook de nodige kosten heeft gemaakt die wel betaald moeten worden, ondanks dat het evenement niet doorgaat. Je wilt toch ook dat er weer een volgende editie komt.
Korting of voorrang bij inschrijving voor de volgende editie zou ik wel heel netjes vinden.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 13:13

@germie, ja want de organisatie vind het leuk om deze keuze te maken? Met de achterliggende gedachte; haha lekker cashen??

Wacht eerst even geduldig af.... Het zou een eenmalige editie zijn, wie weet word deze wel verplaatst....

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 13:37

Kasteel loop de haar is ook deels gecanceld, de halve in elk geval. Nu mag iedereen de kwart lopen.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 14:37

Jammer Germie dat je toch niet lekker loopt steeds, ondanks dat je toch die 10 weer in 85 hebt gelopen. Is het bij jou niet ook gewoon een mentaal ding? Kleine successen zijn ook successen he!
Ik had niet anders gegeten overigens, ik heb wel de hoop dat het nu gewoon iets makkelijker gaat daarin. En ik vond het juist heel erg leuk om zulke vrolijke hardlopers tegen te komen. Als het mijn wandeltijd is dan wandel ik gewoon, iedereen loopt zijn of haar eigen training. Ofja.. als ik niet afgeleid ben dus zoals gister waardoor ik mijn wandelminuut miste :+
Ik zou even rustig afwachten wat de organisatie doet van de TT run, ze komen vanzelf wel in de lucht als ze iets verzonnen hebben.

Samantha_ Die run op de ring met al dat asfalt lijkt me echt mega heftig zaterdag, ik vind het niet gek dat je je kaartje hebt verkocht. Fijn dat je rug vanmorgen wel iets soepeler voelde!

Leonie87 ik blijf me echt steeds maar verbazen hoe je dat allemaal toch doet hoor, super knap! Ik snap wel dat je lijf even NEE zei. Maar je bent toch gegaan en je hebt het toch maar gedaan, bikkel!
Wel knullig van de auto van je man :(:)
Als mijn knie reactie blijft geven laat ik er idd wel even naar kijken. Maar ik blijf toch een klein beetje eigenwijs.. Als ik pas na het evenement ga, kan er niet gezegd worden dat ik hem niet kan lopen en rust moet houden O:)

Winged dat is ook echt zuur zeg, getraind voor de marathon en dan gaat hij niet door :\ Snap dat je daar even keihard van baalt ondanks dat je de keuze begrijpt (ik vind hem ook wel echt logisch)

Puera spannend voor jou nog even dus voor Sneek!

Ik snap wel dat zoveel runs afgezegd worden voor dit weekend, het wordt volgens mij echt bloedverziekend heet.
Doen jullie met de Bokt meeting ook wel een beetje rustig aan? (bezorgde moeder spreekt :') )

Voor de liefhebbers trouwens, ik zag dat ze bij New Balance zelf sale hebben, misschien iets voor iemand hier?

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 14:58

Leuk om zulke vrolijke mensen tegen te komen. Ik merk de laatste tijd juist dat bijna niemand terug groet, ook met wandelen en fietsen zo.
Dan voel ik me zo stom dat ik knik of hallo zeg en diegene stug voor zich uit kijkt.

Ik had m’n ticket eigenlijk verkocht omdat ik onverwacht een feestje heb einde middag, had niet zo’n zin om te haasten of vast te zitten in verkeerd. Maar dat het warm wordt, en dan op asfalt lopen om 12u, hielp inderdaad niet mee.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 15:07

Winged schreef:
Alsof de organisatie zelf niet enorm baalt. Er zit al heel veel eigen geld in. En waarschijnlijk wordt t een najaarseditie.

Zou zelf de marathon lopen van de tt. 1000+km in de benen. Keihard voor getraind. Maar ik kan de keuze wel begrijpen.

Ik las op de nos dat de voorzitter ook wel ‘wat tranen heeft gelaten’. Vind het ook echt sneu en begrijp niet dat mensen dan meteen zo op het geld zitten. Geef zo’n organisatie ook even de tijd.

Muppet, waar heb je gelopen?

Ik ga vanavond wat sprintjes doen, hopelijk zonder te smelten. Morgen m’n fiets halen!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 15:16

Dubbel
Laatst bijgewerkt door Winged op 18-06-25 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 15:17

Tiggs schreef:
Winged schreef:

Ik las op de nos dat de voorzitter ook wel ‘wat tranen heeft gelaten’. Vind het ook echt sneu en begrijp niet dat mensen dan meteen zo op het geld zitten. Geef zo’n organisatie ook even de tijd.

Muppet, waar heb je gelopen?

Ik ga vanavond wat sprintjes doen, hopelijk zonder te smelten. Morgen m’n fiets halen!

De organisator heb ik een paar keer gesproken. Ontzettend sympathieke man met hart voor de hardloopwereld. Vanaf het begin af aan aanstekelijk enthousiast en ook al dagen aan t malen hierover. Deze beslissing is echt niet lichtzinnig genomen. En helaas zitten er ook een hoop beperkingen in de mogelijkheden (mede door de tijden waarop het circuit open is).
Ja, ik had hem graag gelopen, maar veiligheid voor alles. En die afstand wandelen vind ik ook helemaal niks.

Volgende week komt er nieuws over wat ze gaan doen. Dus Germie, ook op Facebook direct lopen roeptoeteren over jouw eisen: kom op zeg. Empathisch vermogen van een cactus?

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 15:30

Leonie, oei is dit de 2e keer nu dat je man brokken heeft gemaakt met jullie auto?
Gelukkig was jij het niet, misschien moet jij voortaan maar zijn chauffeur worden :D
Zo jij hebt wel mega veel gedaan zeg.
Voel me altijd lui als ik jou berichten gelezen heb!

SV, beterschap ermee! Vervelend om nu verkouden te zijn.
Ja het was wel even stressen in het bos, niks van navigatie werkte ook fatsoenlijk. Daarvoor is die plek net te afgelegen.
Ik had gelukkig wel genoeg water bij, en Suliko heeft mij ook goed verzorgd, en daar heb ik nog extra water bijgevuld.

Winged, ja snap dat het vervelend is, en dat het niet door gaat.
Zelf zou ik ook niet mijn geld terug vragen, de organisatie heeft er toch ook al tijd en moeite in gestoken.

Tiggs succes met je sprintjes!

Samantha, fijn dat je rug nu los is, succes met de oefeningen van de fysio.

Muppet mayo, ook goed gelopen!

Ja ik hoorde dat de bokt meeting niet doorgaat.
Als er een andere datum komt, hoop ik dat ik er zeker bij kan zijn, lijkt me leuk om jullie in real life te ontmoeten, en ik vind de Postbank ook erg mooi!

Vandaag met mijn zoontje naar de kringloop in Twello gefietst, zo leuk daar, heerlijk geluncht, zo nog een klein rondje lopen.
Wat genieten met dit mooie weer {:}

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 15:31

Alsof de organisatie het geld nu allemaal opstrijkt! Die hebben mega veel kosten gemaakt aan vergunningen etc.
Ik zou het logischer vinden als ze iedereen een kleine korting geven op het ticket volgend jaar. Of eerste keuze om in te schrijven. En serieus, wat moet je met een medaille van een evenement wat niet is doorgegaan?

Enorm balen voor alle lopers, en vooral naar mijn mening voor de mensen die de langere afstanden lopen, daar zit toch enorm veel voorbereiding in qua voeding en training.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-25 15:39

De bokt meeting hebben we ook afgelast, we verplaatsen hem wel wat meer naar het najaar.

Ik zou mijn geld niet terugvragen van een run, ik vind het een risico dat je loopt, daar kies je zelf voor. Je weet dat de temperaturen van juni t/m september zo hoog kunnen zijn dat dit gebeurt. Dan moet je gewoon in de herfst/winter/vroege voorjaar meedoen met evenementen.
Ik vind het wel een stukje coulance dat de organisatie een deel van het geld teruggeeft, of korting geeft op een volgende inschrijving. Ook zij kunnen dit scenario bedenken en van tevoren bedenken wat ze doen om lopers tevreden te houden.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 15:46

O is de bokt meeting afgelast? Misschien wel verstandig ja met die hitte.
De volgende keer wil ik dan graag mee.

Ik heb maandag m’n sportmedisch onderzoek. Maandag is het ook nog steeds heel warm. Maar ga er even vanuit dat ze airco hebben. En daarna kan ik daar douchen gelukkig. Denk wel dat je helemaal stuk gaat, met zo’n mondmasker ook op.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 15:49

Winged schreef:
Volgende week komt er nieuws over wat ze gaan doen. Dus Germie, ook op Facebook direct lopen roeptoeteren over jouw eisen: kom op zeg. Empathisch vermogen van een cactus?

Ik zie dat Germie een kaartje aangeboden heeft gekregen voor de halve marathon in Sneek, dus die kan komend weekend gewoon lopen als ze wil.

Ik sla even over met die warmte.
Jammer van de bokt-run inderdaad, maar die komt wel een keer!

Ik hoop morgenochtend voordat het te warm wordt nog even een rondje te gaan lopen.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 16:13

Ik heb eventueel ook nog een kaart over voor de halve van Sneek. :j

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 16:43

Ja ik ga ook graag mee volgende Boktrun!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 17:16

De medaille is toch al betaald. Dus ja, die wil ik hebben als ik geen geld terug krijg. Geheel logisch ook.
Ik wacht ook gewoon af, maar bij verschuiven is het maar de vraag of ik kan, en voor mij is het wel degelijk geld. Ik ben niet de lastigste, dus de medaille opsturen mag ook. Maar niets of volgend jaar korting? Nee, dat vind ik niet acceptabel. Zeker niet nu het acm gewoon gesteld heeft dat geld teruggevraagd kan worden.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 19:47

Boktrun helaas uitgesteld maar als ik de voorspellingen nu zie vind ik het helemaal prima! Nieuwe poging in het najaar en hopelijk kunnen jullie (o.a. Tiggs, Samantha, Leonie, ieris) dan ook aansluiten!

Gisteren met de loopgroep rondje gelopen. Lekker rustig aan gedaan en samen gelopen met iemand die zaterdagavond een marathon gaat lopen.
Liep best lekker maar mijn lijf voelt moe..

Vandaag stond er iets leuks op het programma! Ook even bij jullie showen:

Afbeelding

Zo blij mee!

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 20:12

Wow, mooi Namiro! Die kleuren echt bijzonder zeg, is dat een korenwolf?
Ja lijkt me gezellig om volgende keer aan te sluiten!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 20:28

Ah Winged wat klote. Wel een risico natuurlijk in deze tijd van het jaar maar wie verwacht het nou dat het opeens 30+ is... En ook echt met zulke pieken.
Wellicht kun je een andere run vinden op korte termijn?

Puera ben toch wel heel benieuwd of het door gaat. Denk dat ze last minute afwachten wat de status is.
Als het wel doorgaat, heel veel plezier en succes!

muppetmayo nou ik heb echt even de eerste 10 min van de bootcamp overwogen om om te draaien. Gelukkig had eigenlijk niemand puf blijkbaar en had de trainer dat snel door en paste de training aan. Had echt niks bij te zetten.
en ikk snap jou theorie hahaha. Ik zou wrs het zelfde doen :+

Tiggs wellicht smelt je wel maar ach. Succes!

ieris ja kopt is de 2de keer in 2 maanden. Ik jen hem al 12 jaar en hij heeft nog nooit 1 krasje gemaakt... Deze auto hebben we sinds augustus vorig jaar. Nouja hij staat nu bij de garage. De schade bleek rond de €8000 te liggen :evaw: Blij dat hij allrisk verzekerd is.
En echt werkelijk niemand in dit topid hoeft zich lui te voelen. En jij hebt gister nog 30km gerend. Dat is toch niet lui! Ik haalde de 5 niet eens :Y)

Sv krijgen wij nu ons geld terug voor de meeting? _O- Sorry sorry.
Zullen we gelijk een datum prikken voor het najaar? Ik heb dan echt heel veel events staan maar zou heel graag mee gaan.

Namiro, wat een mooie tattoo! Heel gaaf! Hoe lang heb je ervoor gezeten.

Ik heb vanmiddag 2 uur liggen pitten. Dat heeft me echt even goed gedaan. Hopelijk slaapt dochterlief vannacht wat beter maar ben er bang voor want ze vind het heel spannend dat papa weg is en der ooronsteking is nog steeds niet over. :(

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 20:37

Oh wauw, Namiro, wat mooi! <3

Ik houd er wel rekening mee dat Sneek op het laatste moment toch afgelast wordt.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 21:09

ieris schreef:
Wow, mooi Namiro! Die kleuren echt bijzonder zeg, is dat een korenwolf?
Ja lijkt me gezellig om volgende keer aan te sluiten!

Het is een muisje. De drie paardenbloemen voor mijn drie paarden en de muis voor mijn liefste hond die ik altijd muis noemde. De knop staat voor nieuw geluk en de toekomst.

Hier zit bijna 5 uur werk in.

Wat betreft nieuwe datum.. is september een idee? Dan zijn de vakanties voorbij.. de ergste hitte waarschijnlijk en zijn we (hopelijk) nog niet begonnen aan de herfst.. :=

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-25 21:14

Namiro wat een schattige plaat <3

Ik kan 6/7 september en 20/21 september.
20 september is op mijn verjaardag :P.

Wow leonie das een beste schade zeg aan de auto. Ja hoor, je krijgt je geld terug van de bokt run, ik ben de lastigste niet O:) .
Soms is even lekker slapen in de middag zo fijn!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 21:25

Mooi Namiro!

Mijn training ging goed! Alleen de km uitlopen heb ik wandelend gedaan. Ik moest 12 keer 200 m op 6:35 per km. Ik heb het op gevoel gedaan (welke snelheid verwacht ik vol te houden) en ben heel erg tevreden. Laatste even voluit gegaan en super trots op de snelheid, al was het maar 200 meter.

Afbeelding

Hartslag daalde ook mooi na iedere interval:

Afbeelding