Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
alvast veel plezier. Ik wil volgend jaar naar Noorwegen met de camper.
Nog eventjes aftellen... Het is al bijna juni. 
en stel voor jezelf kleine/haalbare doelen. Een doel behalen is namelijk super motiverend. Dus als je denk aan afvallen, denk dan eerst aan 2,5kg afvallen bijvoorbeeld en koppel daaraan een klein presentje om het te vieren... 

Volte schreef:Zou ik ook mogen meepraten?
De stap om online mee te praten voelt nogal groot. Bang om herkent te worden.. Herkennen jullie dit? Of zijn jullie er vrij open over?
Zelf ben ik 20 en wil graag wat aan mijn gewicht doen. Al jaren gaat het getal omhoog en ik ben nu op een punt gekomen dat ik er wat aan wil gaan doen en niet lekker in mijn vel zit.
Ik vroeg mij af hoe jullie van start zijn gegaan. Hebben jullie meteen alles omgegooid? Of zijn jullie langzaam aan nieuwe gewoontes gaan maken? Stap voor stap.
Omdat het getal bij mij nog nooit omlaag is gegaan en alleen omhoog, voelt afvallen als iets wat onmogelijk is. Dat het iets is wat mijn lichaam niet kan. Klinkt misschien gek.
Uiteindelijk is het natuurlijk gewoon iets wat je moet doen en vol moet houden.

ik ben begonnen met een rondje om het blok, die ik steeds een stukje verder uitbreid wanneer ik zonder kramp in mijn voeten de ronde heb voldaan. Goed voor mijn zelfvertrouwen, en daarmee goed voor het volhouden
Dat alles heeft voor mij ook weer z'n uitwerking op mijn eet en drinkgewoontes. Meer lopen -> meer drinken. Ondanks dat ik er een hekel aan heb, komt na een wandeling een glas water er wel in. Dat went vervolgens weer, waardoor ik mijn sapjes makkelijker laat staan en in plaats daarvan water neem. Qua eten heb ik net mijn balkon weer lente/zomerklaar gemaakt, en daarbij gekozen voor een deel eetbare planten. Sla, tomaten en basilicum zijn mijn favorieten, zeker met warmer weer, die straks binnen handbereik zijn. Dat nodigt weer uit tot gezonder eten, etc. Op die manier maak ik met kleine stapjes een verandering in mijn leefstyle, wat zijn uitwerking weer gaat hebben op mijn gezondheid
Wel leuk om erachter te komen wat er nou eigenlijk echt in zit, al die producten.

Ik heb het allebei nog nooit gegeten, wat eet je er door? Fruit en havermout oid?gaucho schreef:Zin jullie goed bezig met kleine stappen zeg. Hier gaat het als ik in mijn eigen ritme zit heel goed, nu nog het hoofd bieden aan uitdagingen buiten de deur. Bewust genieten is het doel.
Voorlopig iig gezonde boodschappen in huis en een dagje kantoor achter de rug met alleen meegebracht eten. Mooi. Mijn boodschappen mandje net:
[ [url=m/Kk09zd.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nu nog ff een bakje skyr eten na een pittige hardlooptraining van anderhalf uur net.