De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 13:49

tandlozemum schreef:
Op dit moment zit ik in Australië, en hier is nog weinig te merken van het corona virus. (Alleen dat het wc papier 2 weken geleden al op was in de supermarkten :)) )

Ik kan me weinig voorstellen bij de situatie in NL, dus lees regelmatig mee in dit topic voor de updates.
Volgende Week zal ik terug moeten vliegen. Ik hoop wel dat dat nog mogelijk is.

Ze zeggen dat het met warm weer wel weg zou gaan, hoe zit het met de verspreiding in Australie? Verspreid het daar ook of zijn het echt patiënten die in een ander land zijn geweest?

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 13:50

Cer schreef:
Citaat:
Sowieso niet gaan werken. Ik bedoel, tuurlijk ga jij er hopelijk niet aan dood. Maar je kunt ook mensen besmetten. Wie weet of zij sterk genoeg zijn om er gezond doorheen te komen. Tref je iemand met een longziekte, kanker of diabetes, kan het zomaar zijn dat deze persoon opgenomen zou moeten worden in het ziekenhuis, of misschien zelfs overlijdt. .

Ik ga er wel een klein beetje vanuit dat deze risicogroepen niet in een toeristenwinkel komen momenteel.. of begrijp ik het verkeerd?

Als ze verstandig zijn, dan mijden ze die. Niet om het personeel, maar om de andere toeristen.

Tallie1979

Yvank_ schreef:
Er is helemaal geen nood aan voedsel. Dat komt er ook niet. Er is meer dan genoeg. Mensen doen alleen vreselijk debiel door nu massaal in te gaan slaan. Kwam net mensen tegen die elk een stuk of 25 verpakkingen vlees meenemen. Daar kun je niet tegen op met op voorraad hebben liggen natuurlijk.

Ja, dat snap ik dus ook niet. Ik zag het ook gebeuren.

Alsof we een apocalyps hebben hier.

Pandameisje

ik wacht vol spanning af. ik loop stage op een school en die is nu bij een gekomen om spoed overleg te houden we hadden allemaal al strenge maatregelen gekregen ook voor de uitleen appart. ik ben de enige die nu aanwezig is op de helpdesk de stagebegeleider 1 is er niet en 2 andere zijn les aan geven.

Rond 13.00 horen we wat er gaat gebeuren ....

mijn vriend en ik willen echt per keer wat blik of pot groente mee nemen.

maar we gaan niet belachelijk in slaan geen idee hoe supermarkt bij mij in de omgeving is maar jumbo naast mijn school is leeg
Laatst bijgewerkt door Pandameisje op 13-03-20 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 13:51

Spreken jullie die mensen dan ook aan?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 13:51

Cer schreef:
Citaat:
Sowieso niet gaan werken. Ik bedoel, tuurlijk ga jij er hopelijk niet aan dood. Maar je kunt ook mensen besmetten. Wie weet of zij sterk genoeg zijn om er gezond doorheen te komen. Tref je iemand met een longziekte, kanker of diabetes, kan het zomaar zijn dat deze persoon opgenomen zou moeten worden in het ziekenhuis, of misschien zelfs overlijdt. .

Ik ga er wel een klein beetje vanuit dat deze risicogroepen niet in een toeristenwinkel komen momenteel.. of begrijp ik het verkeerd?

In een toeristenwinkel komen net risicoreizigers vanuit alle hoeken van de wereld die hier niet in quarantaine zijn gezet.
Ik zou niet gaan!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 13:52

AnnexUdith schreef:
Bo_Y schreef:
Ik ga wel naar mijn pony, die moet toch eten en bewegen ect. Gelukkig is het een kleine stal en nooit veel mensen tegelijkertijd.

Net hier naar de jumbo (assen) geweest. Gekkenhuis.. schappen leeg, karren vol en zoveel mensen die elkaar verdrukken bijna om de laatste producten. Stond ik daar met mijn appels......
En best veel mensen die hoesten, snotteren ect

Ohoh ik woon ook in assen ik moet straks ook nog naar de winkel... Ik hoop in ieder geval dat ik dingen zoals maandverband wel kan halen anders heb ik een groot probleem. Had het hier niet zo verwacht

Aan de menstruatiecup. Ideaal

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 13:52

Als we stoppen met export hebben we aan 1/3 van het huidige landbouw oppervlak nodig om de eigen bevolking te voeden. En dan kunnen we nog overschakelen op biologisch ook. Scheelt ook weer fossiele brandstoffen er hoeft niet gesleept te worden. We komen niet om van de honger.
Als we stoppen met vlees eten kunnen we met 1/6 vh landbouw oppervlak toe.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 13:53

PSvanLot schreef:
germie schreef:
Wij moeten ook gecompenseerd worden, een week geleden schreef Rutte nog dat we minder uit zouden geven aan Gas en licht. En nu werkt iedereen thuis en stijgen die kosten. Dat hoort al gecompenseerd te worden. Ook voor gemiste sporttrainingen. En dan natuurlijk de ergere gevallen nog. Dat zijn dan goede maatregelen.
Maar dit zo door laten gaan betekent echt heel veel doden die niet door het virus doodgaan.

En dan vind jij dat het virus de economie kapot maakt?....

Ik ik ik ik.... hopelijk krijg je je 3.5 euro voor je gwl terug van de staat...

Er staat geen enkele ik in mijn stukje. Dus graag goed lezen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 13:55

De situatie doet mij nu wel denken aan het boek "Gevangen" van Stephen King. En dan des te meer door de manier waarop mensen op deze situatie reageren.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 13:55

Tallie1979 schreef:
Yvank_ schreef:
Er is helemaal geen nood aan voedsel. Dat komt er ook niet. Er is meer dan genoeg. Mensen doen alleen vreselijk debiel door nu massaal in te gaan slaan. Kwam net mensen tegen die elk een stuk of 25 verpakkingen vlees meenemen. Daar kun je niet tegen op met op voorraad hebben liggen natuurlijk.

Ja, dat snap ik dus ook niet. Ik zag het ook gebeuren.

Alsof we een apocalyps hebben hier.

Zombie apocalyps. Sommige mensen zijn hun hersenen al verloren.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 13:56

germie schreef:
PSvanLot schreef:

Onder het woordje 'wij versta je ook jezelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 13:56

germie schreef:
PSvanLot schreef:

Klopt, je schrijft in de wij vorm, maar je bent de enige die nu over zoiets idioots begint als compensatie voor gas en elektra :n

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 13:57

Arabesk schreef:
Als we stoppen met export hebben we aan 1/3 van het huidige landbouw oppervlak nodig om de eigen bevolking te voeden. En dan kunnen we nog overschakelen op biologisch ook. Scheelt ook weer fossiele brandstoffen er hoeft niet gesleept te worden. We komen niet om van de honger.

stoppen met export?? hoezo egoistisch.... en de mensen in andere landen die minder goede landbouw omstandigheden dan? laat maar verhongeren..

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 13:58

Ik heb net gebeld, werkgever was blij dat ik het doorgaf, ik zei zelf direct dat ik hier normaal gewoon voor zou gaan werken, maar met het hele corona gebeuren wilde ik toch even overleggen.
Nu afgesproken dat ik thuis blijf, vooral ivm met evt aansteken klanten / medewerkers (klein bedrijf dus als er iemand uitvalt is dat wel een probleem) en als ik helemaal beter ben contact opneem, begin datum nu verschoven naar 1 april.

Hij zei ook direct dat ze het al merken, weinig mensen in de winkel tot nu toe én de nieuwe collecties lopen vertraging op doordat distributie centra gesloten zijn

Overigens is het geen 'toeristen winkel' (wat is dat überhaupt?) Maar een kleding winkel in een toeristisch dorp.

Bedankt voor het meedenken!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 13:59

Arabesk schreef:

Het meeste wat wij hier gebruiken komt uit het buitenland omdat dat niet in ons klimaat gekweekt kan worden: citrusvruchten, bananen, mango's etc. etc.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 14:00

Relaxed schreef:
Klopt, je schrijft in de wij vorm, maar je bent de enige die nu over zoiets idioots begint als compensatie voor gas en elektra :n

Dit was een reactie op een post over compensatie. En ja, dat mag heel ruim gezien worden.

Ik zou niet graag mijn importgroenten en fruit missen, schorseneren, bah. Dan liever nog een durian. En ben dol op bananen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 14:01

elnienjo schreef:
Arabesk schreef:

Het meeste wat wij hier gebruiken komt uit het buitenland omdat dat niet in ons klimaat gekweekt kan worden: citrusvruchten, bananen, mango's etc. etc.

Dit dus : Duitsland heeft ook glastuinbouw net zoals vee houderij in andere landen . Marokko heeft sperziebonen en onze komkommers komen vaak uit Spanje. Ik zou zeggen kijk eens een keer waar je product vandaan komt .

Maar nee Nederlanders kijken alleen naar wat is het goedkoopst dat pakken we ! En Dat is allemaal uit het buitenland !

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 14:02

Bij ons gewoon rustig in de winkel. WC papier zelfs nog in de aanbieding. Enige wat wel op was was blikgroente. Behalve bonen in tomatensaus, die wil schijnbaar niemand eten.
Niemand gezien met een volle kar. Zag er gewoon als normale booschappen uit.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 14:03

Germie snap je niet dat in tijden zoals deze wij allemaal concessies moeten doen, dat het missen van een soort fruit gemakkelijk vervangen kan worden door een inheems stukje fruit.
Dat hobby's geen levensbehoefte zijn.
Dat gezondheid het grootste cadeau is en we de mensen gezond moeten houden om na deze crisis weer verder te kunnen gaan.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 14:03

Heb voor degene die interesse hebben een link van een longenarts uit Duitsland. Hij legt onder andere ook uit hoe de test zijn ontstaan en waarom er daarom ook gevallen zijn waarbij van besmetting geen sprake kan zijn. Voor de geinteresseerde plaats ik graag de link. Ook legt hij uit dat de corona virus bij elke griep aanwezig is en zal zijn en niet gevaarlijk is. Het zijn de andere dingen die erbij komen die het gevaarlijk maken. Zoals roken en een slechte autoimmuun systeem zoals copd en mensen met reuma bijvoorbeeld

Hij sluit af met een dringend beroep op de regering om een peer review onderzoek te doen en op te houden met die onzinnige paniekmakerij.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 14:05

germie schreef:
Relaxed schreef:

Dit was een reactie op een post over compensatie. En ja, dat mag heel ruim gezien worden.

Ik zou niet graag mijn importgroenten en fruit missen, schorseneren, bah. Dan liever nog een durian. En ben dol op bananen.

Nederlandse groenten zijn stukken beter dan import groenten. Gaat dan zeker om het stukje goedkoper missen...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 14:06

Dinopino schreef:
Heb voor degene die interesse hebben een link van een longenarts uit Duitsland. Hij legt onder andere ook uit hoe de test zijn ontstaan en waarom er daarom ook gevallen zijn waarbij van besmetting geen sprake kan zijn. Voor de geinteresseerde plaats ik graag de link. Ook legt hij uit dat de corona virus bij elke griep aanwezig is en zal zijn en niet gevaarlijk is. Het zijn de andere dingen die erbij komen die het gevaarlijk maken. Zoals roken en een slechte autoimmuun systeem zoals copd en mensen met reuma bijvoorbeeld

Hij sluit af met een dringend beroep op de regering om een peer review onderzoek te doen en op te houden met die onzinnige paniekmakerij.

Die man heeft er, volgens een hoop mensen, vast geen verstand van... :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 14:07

Mensen groentes uit de supermarkt zijn niet vers. :')

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 14:07

Cer schreef:
dan is het denk handiger dat de risico groepen van de straat blijven? Of is dat te simpel?

Dat werd de risicogroep met longproblemen enz al geadviseerd.