3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 17:10

Oh das een goede! Maar dan zonder ei (zit veel vet in, zucht ^) )
Oh pittig, 6x per week! Ik probeer het ook maar meestal lukt het me niet dus wordt het 5 haha.
Vervelende openingstijden zeg.. Misschien een home workout dan maar?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 17:12

Maar ik werk maar 1 of 2 dagen per week he, verder heb ik geen verplichtingen. Zit niet de hele dag thuis op de bank maar heb tijd zat. :P

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 17:13

Oh ja in dat geval zou ik het ook doen :)) Ik werk 40 uur en heb een pony, dus is altijd even puzzelen voor mij haha.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 17:14

@Frummels: Met een paard wat ik helemaal niet ken. Het kwam voort uit een school opdracht dus was echt puur om eens te proberen, was vooral benieuwd hoe het nou werkte en of ik niet zelf al genoeg het paard zou kunnen lezen met de kennis die ik heb. Maar de coach bleek toch tien keer meer te zien dan ik. :D
Voor je eten; een pastasalade met carpaccio is ook onwijs lekker. Valt qua vetten ook mee als je er geen pesto of parmezaanse kaas bij doet. En anders idd met kip en groentes! Haha ik merk dat mijn buik ineens begint te rammelen als ik over eten schrijf :')
@Marlinde: Ik ga vaak een uur fietsen! Niet zachtjes kachelen, wel beetje vaart erin, maar dat is misschien ook een goede om iets te doen als het lastig is met de sportschool? Ik vind het heerlijk; muziekje in en gaan. Je bent ook weer thuis voor je er erg in hebt :j

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 17:16

Frummel, sla met gekookt/gebakken eiwit :') nee sorry ben hier echt niet goed in. Oehh en je hebt rookkaas gehad. Dat moet ik ook echt weer eens halen. Zo lekker.

Castilja, die saus klinkt echt heel vies. Je had zoveel andere sausen daarvoor kunnen eten die nog gezonder waren ook. En wat bijzonder dat paardencoaching.

Marlinde, jij werkte toch bij een snackbar?

Ik vind het echt irritant dat ik niet weet of en hoe laat ik vanavond nog wat ga doen met een vriendin :') :') straks maar even berichtje doen of ze iets meer weer al.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 17:18

Ja ik werk in een verse frietzaak waar we ook zelf verse snacks maken... grrrr echt rot.

Maar dat was altijd mijn bijbaan naast mijn studie en daar ben ik mee gestopt. Dus nu op zoek naar werk.

Castilja, ik moet daarna nog staan/werken van 11 tot 20:30 dus dan wil ik liever geen cardio doen. Maar wel een goede want ik heb ook nog skeelers liggen. :j

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 17:22

Castilja: wat gaaf! Ik las laatst hier op bokt een topic van iemand die dat met haar eigen paard had gedaan. Ik vraag me wel af of dat voor de coach niet lastiger lezen is.. Wil het ook een x proberen :j Ga eens op zoek!

linoleum: Ja ik zal al te denken om het eigeel eruit te halen, dat scheelt weer vet haha. :') Ik ben hier ook heel slecht in. Ik heb wel nog tonijn liggen, misschien die door de pasta met kidneybonen en tomaat + komkommer ofzo.... zucht
En ja die rookkaas.. ik had dat al zo lang niet gegeten maar vind het zo lekker :9

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 17:35

Welkom Jasmijn! Een dieetist is niet drastisch hoor! Alle beetjes hulp zijn welkom lijkt mij.

Frummels misschien kan je iets eten van kip en groentes? Of idd het eigeel eruit halen.

Die saus klinkt niet lekker Castilja, als het vet er zo vanaf druipt. Blegh. Wat tof die paardencoaching!

Wat een domme openingstijden Marlinde. De sportschool van mijn vriend is in het weekend ook alleen van 10 tot 4 open... :roll: Toen ik nog in Nieuw Zeeland woonde ging ik een tijdje naar een sportschool die 24/7 open was. Dat was pas ideaal.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 17:37

Nadeel van in een kleine stad wonen he... maar basic fit is bijvoorbeeld meer open maar verder weg. Helaas...

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 17:37

Dat is wel echt balen. Maar thuis sporten kan ook heel leuk zijn! :D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 17:38

Black Kelpie, wat oliebol zeg, zoals je je nu voelt :(

Jasmijn, welkom. Een dietiste is juist een hele goede stap ;) kan heel goed helpen

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 19:29

Jeetje black wat een hel, wat onwijs naar voor je :(:) Heel veel sterkte, hoop dat er snel wat vooruitgang in zit...

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-19 14:31

Jongens ik heb de OP herschreven en waar mogelijk ook wetenschappelijke bronnen toegevoegd! Mocht iemand het interessant vinden om te lezen :))

Lees zo de rest van de comments bij!

@BK: acherm, echt vervelend zeg :(. Beterschap verder!
@Jasmijn: welkom! Diëtist is niet overdreven hoor, wou dat ik het kon veroorloven nu!
@frummels: kibbeling van de markt :9 :):)
@castilja: oh bah die saus klinkt niet zo geslaagd inderdaad!

Hier gaat het weer mwah. Weer niet afgevallen (maar ook niet aangekomen). Zit nu op 1700kcal per dag en heb de hele week netjes gegeten behalve zondag (en zelfs dat viel mee). Ga dit nog even volhouden en wat meer bewegen maar als ik niet afval toch wat naar beneden gaan schroeven... :( zo demotiverend dit

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 15:14

He bah, is idd demotiverend zo :(

Hoop dat je binnenkort weer afvalt

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 15:28

Mooie OP heb je ervan gemaakt Imandra! Balen dat het afvallen niet lijkt te lukken.. Misschien zit je even op een plateau? Sport je er ook bij? Moet je ongesteld worden? Blijven volhouden in ieder geval! Je kunt het!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-19 15:32

__Sannne schreef:
Mooie OP heb je ervan gemaakt Imandra! Balen dat het afvallen niet lijkt te lukken.. Misschien zit je even op een plateau? Sport je er ook bij? Moet je ongesteld worden? Blijven volhouden in ieder geval! Je kunt het!

Hoop een plateau idd. Sport niet heel veel (momenteel geen budget voor sportschool maar zodra ik weer werk wil ik dit wel weer doen). Ongesteld wordt ik niet meer (mirenaspiraaltje) maar misschien is het deels mijn cyclus idd.

En thanks!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 17:07

Gisteravond totaal mislukt :') salade met krab en garnalen besteld. Klonk ontzettend lekker. Was gewoon ijsbergsla met minimaal Hollandse garnalen en hele kwak krabsalade. Beetje jammer. Erna als toetje monchoutaart en nog geborreld met twee glazen rode wijn en paar bitterballen en mozzarella sticks.
Totaal 2.526 kcal gegeten/gedronken.

Vandaag wel goede dag. Net 1,5 uur gewandeld.
L: skyr met muesli met whey crispy
T: 2 gekookte eieren met rookvlees
A: Aardappel/courgettesoup met platbroodpizza
T: gekruide kikkererwten uit de oven

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 17:55

Welkom Jasmijn!

Hier gister ook niet echt goed gegaan. Had iets nieuws geprobeerd met het avondeten, maar het vulde voor geen meter. En als je dan 's avonds in de stad bent bij een wijn/tapasbar.. tja.. haha! Uiteindelijk garnalenkroketjes en een paar stukken stokbrood met aioli. Was wel erg lekker!

Morgen gaan we uitgebreid lunchen bij mijn favoriete restaurant. Het is eigenlijk hetzelfde als dineren maar dan overdag. Ze maken een verrassingsmenu met 8 kleine gerechtjes van ingredienten die over zijn gebleven.
De rest van de dag blijf ik laag in calorieën.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 18:00

Balen is dat altijd, als iets niet werkt zoals je wil dat het werkt haha. Ik heb ook echt vaste gerechten waarvan ik weet dat ze me vullen en daar probeer ik bij te blijven.

Hier gaat het wel lekker. Ik heb vanmorgen heel hard gesport, ook omdat ik gisteravond een beetje uit de bocht ben gevlogen. Mijn vriend wou heel graag nasi eten dit weekend dus dat heb ik er maar in gepropt, eet bewust een wat kleinere portie maar heb ook wel zo veel verbrand dat ik niet muizenhapjes hoef te nemen.

O: Smartbar Delicious Chocolate en na het sporten een whey perfection banaan (152 + 112)
L: Een stuk zalm van 100gram gebakken in olijfolie met wat kruiden en twee gebakken eieren op volkorenboterhammen met zout, een beetje knoflookpoeder en wat tijm (631)
T: Een kop cup a soup koninginnesoep en een bifi worstje (167)
A: Zelfgemaakte nasi goreng met zelfgemaakte pindasaus (727).

Daarmee zit ik op 1789. In principe is mijn doel 1900 maar omdat ik ook gesport heb eet ik vanavond nog een paar toastjes met een beetje brie, we hebben een heel klein stukje in huis dus dat scheelt, en misschien nog een paar happen Halo Top cinnamon rolls. Zo lang ik onder de 2100 blijf zit ik wel prima dus heb nog wat marge.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 18:19

Hoi allemaal, afvallen zonder doel lijkt me wel wat. Gewoon omdat het komt zoals het komt en ik door prednisongebruik ook gewoon geen haalbare doelen kan stellen.
Ik ben momenteel bezig met longrevalidatie en daar zit ook een dietiste bij. Van haar moet ik de eetmeter gebruiken, terwijl ik zelf eigenlijk liever mfp gebruik. Die herkend tenminste merken. Want ik kijkheel keurig naar het aantal kcal per merk etcetera. Nou ja de eetmeter geeft ook andere dingen dan kcal aan en met name eiwitten nam ik te weinig.
Ik vind het lastig omdat ze vinden dat ik meer brood moet eten, maar ik ben vaak misselijk door het ziekzijn en dan krijg ik het gewoon niet weg. Ik schrok trouwens wel toen ik zag dat ik de ingevulde dagen maar tot max 1100 kcal kom. Dus nu neem ik maar wat extra kaas.

Goede openingspost trouwens! Ik hoop dat ik welkom ben. Dat ik hier wat goede ideeen en motivatie kan vinden, want als ik weer fris ben krijg ik natuurlijk weer honger.

Ik lees hier al iets over een smartbar, die ga ik eens googlen, want voor en na de fitness worden wij geacht eiwitten te eten....

Ik ben trouwens 5 kg afgevallen met prednisongebruik in een half jaar, dus daar ben ik wel tevreden mee.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 18:38

Natuurlijk ben je welkom :j

En afvallen met prednison is al een hele prestatie opzich ;)

Smartbar kun je vinden op www.bodyenfitshop.nl :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 18:55

Maanlicht, jij gaat ook wel vaak uit eten of niet?

Emma, toppertje dat je bent

Raket, welkom in dit topic! Ik zie dat je eiwitten moet bijhouden? Die worden in MFP ook bijgehouden. Ook in de gratis versie! Mogelijk dat je diëtiste het dan alsnog prima vindt dat je MFP gebruikt in plaats van eetmeter.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 19:14

Bedankt alvast voor de tips. Ik heb al een bestelling geplaatst en mfp ga ik nog eens bekijken dan!

Ik ben veruit de jongste en de enige met een baan. Dus ze geven hier vooral goedkope tips.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 21:38

Welkom Raket!

Wij gaan inderdaad heel vaak uit eten, is echt mijn grootste hobby naast de paarden :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 21:47

Maanlicht schreef:
Welkom Raket!

Wij gaan inderdaad heel vaak uit eten, is echt mijn grootste hobby naast de paarden :)

Same here :')

Ben ook dol op uit eten gaan. Ga niet heel vaak, maar ben best bereid om een eind te rijden voor een lekker vegan restaurant :9