Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

scrabbel

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 16:58

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 17:31

Die reacties onder dat bericht van Quickie, iemand gebruikt geen leestekens waardoor het lijkt alsof ze niet blij is dat ze haar kinderen op de wereld heeft gezet.
Na drie keer lezen, zag ik het pas goed.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 17:46

Kan em niet lezen.. moet me aanmelden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 01:50

poedersuiker. Paaseieren zoeken bij de HEMA, welke simpele ziel heeft dat verzonnen? En dan ook nog een uur voor sluitingstijd. Smh. Wat een pokkekinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 07:17

En jij moest net bij die hema zijn? :')

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 07:41

lieveli schreef:
poedersuiker. Paaseieren zoeken bij de HEMA, welke simpele ziel heeft dat verzonnen? En dan ook nog een uur voor sluitingstijd. Smh. Wat een pokkekinderen.

Kunnen ze dat niet gewoon na sluitingstijd doen? Dan jagen ze er in ieder geval geen normale klanten mee weg.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 09:03

Afbeelding
Afbeelding

_O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 09:50

Relaxed schreef:
En jij moest net bij die hema zijn? :')

oomens schreef:
lieveli schreef:

Kunnen ze dat niet gewoon na sluitingstijd doen? Dan jagen ze er in ieder geval geen normale klanten mee weg.

Ja en ja. Die kinderen helemaal opgefokt door het zoeken naar zo'n gouden ei. En het was spitsuur. Brrr.

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 16:35

Laurora schreef:
[ [url=m/AE2idV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/x8w5GA.jpg]Afbeelding[/url] ]

_O-

Met die kleerhanger er bij ook echt _O-

Van de week in de supermarkt, was er ineens een hele kudde kinderen van rond de 10-12 jaar, zonder ouders. Een kabaal wat daar uit komt :wow: Heen en weer rennen, schreeuwen naar elkaar wat ze nog meer wilden hebben, vermoeiend gewoon. Gelukkig zei een caissière er wel wat van, al was ik al op weg de winkel uit.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 19:05

Laurora schreef:
[ [url=m/AE2idV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze eerste is dus letterlijk hoe het nu met mijn ouders en hun kinderen (3 stuks) gaat.
En nu wil geen van ons drieën kinderen en zijn mijn ouders in rouwstemming :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 19:10

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 20:41

Hahaha Cayenne briljant allemaal :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 10:20

Vandaag paasbrunchen bij de vriendenclub van de schoonfamilie. Dus ik heb gisteravond toen ik eigenlijk aan een opdracht moest werken keihard staan zwoegen op allerlei lekkere veganistische hapjes. En in bed bedacht ik me ineens dat er waarschijnlijk ook kinderen gaan zijn... Niet dat ik een super hoge pet op heb van mijn kookkunsten maar ik ben dus als de dood dat ze mijn dingen lekker vinden en het allemaal van tafel stelen. In het minst erge geval eten ze het op en heb ik niks meer om te eten, in het ergste geval vind ik m'n vegan kaaskoekjes half afgekloven in een hoek terug en heb ik niks om te eten :o Die kinderen gaan maar lekker ergens anders zitten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 10:38

Met kinderen hoef je echt geen rekening te houden met eten meebrengen.
Veel kinderen eten gewoon wat de pot schaft en diegene die niets lusten eten maar gewoon een boterham.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 18:31

Gelukkig viel het uiteindelijk mee. Een van de ouders liep steeds mee als ze iets gingen pakken van de buffettafel. Wel even wat gedrein en gezeur tussen broer en zus ("Vlindertje schuif jij eens even op zodat Stormpje naast je kan zitten" *Vlindertje schuift 0.01 mm op* "Toe nou Vlindertje" *Schuift 0.5cm op* dat werk) maar uiteindelijk gingen ze met 3DS/mobieltjes/tablets ergens anders zitten om spelletjes te doen dus dat was lekker rustig :D

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 14:11

Gezellig met de familie biggetjes knuffelen in een meute van 1000 man. (Even een 100+ voor mijn schoonzussen die hun kinderen wel goed hebben opgevoed, thank god voor die bengels!)

De score is 11,5 loslopend kind onderuitgetrapt en 48 boze ouders 'omdat ik niet uitkijk waar ik loop' en mijn reactie: Misschien moet je dat loslopend gezwel gewoon bij je houden in deze drukte dan is er niks aan de hand. :Y)

2e paasdag is echt zo geweldig! :+

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 15:35

Uhmm, die reclame onder aan de pagina is nu van de kraamvogel, 'alle informatie nu je zwanger bent' brrrrrrrrr bah!
Hoe komen ze erop het onder zo'n topic te plaatsen hahahahaha!

En de 1e van Cayenne; die is gewoon werkelijkheid, niet eens grapje hahaha!
Vooral die bumpersticker is fantastisch!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 15:38

Omdat het hier over kinderen gaat :p

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 15:40

nontie schreef:
Gezellig met de familie biggetjes knuffelen in een meute van 1000 man. (Even een 100+ voor mijn schoonzussen die hun kinderen wel goed hebben opgevoed, thank god voor die bengels!)

De score is 11,5 loslopend kind onderuitgetrapt en 48 boze ouders 'omdat ik niet uitkijk waar ik loop' en mijn reactie: Misschien moet je dat loslopend gezwel gewoon bij je houden in deze drukte dan is er niks aan de hand. :Y)

2e paasdag is echt zo geweldig! :+

Dat 0,5 kind was een big zeker? :+

Een vriendin van me is daar ook biggetjes wezen knuffelen, zij klaagde ook al over de verschrikkelijk slecht opgevoedde exemplaren die niet lief waren voor de biggetjes en/of heel erg druk liepen te doen en niet luisterden.
Haar eigen kinderen zijn onwijs braaf en goed opgevoed gelukkig :j

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 15:54

@Laurora nee dat was er een die helaas op tijd opgevangen werd door een 'ouderfiguur' _O-

Klopt, werd gewoon met de biggen gegooid en aan getrokken alsof het een knuffel van de Ikea was, beestjes konden wel een trauma hebben opgelopen. Heb op den duur maar een big geclaimd omdat er aan alle kanten aan getrokken werd en het 'nu ben ik aan de beurt' van zo'n arrogante kleine snotneus zat was, mijn nichtjes zaten al een kwartier te wachten en dat kind stond net 10 seconden in de 'knuffelkraam'.

Een paar grote varkens hebben nog in een paar handjes gebeten alsof het sappige broodjes waren. ~~}> (En vervolgens een tierende ouder dat het beest levensgevaarlijk is.. Nee jij moet je kind opvoeden dat ze dieren rustig moeten benaderen en niet er vol bovenop moeten springen. >;) Vond het ook erg jammer dat ze geen stroom op het stroomdraad hadden staan. }:) )

Had ook het idee dat de organisatie deze opkomst niet verwacht hadden trouwens, springkussen voor max. 5 kinderen waar ze zeker met 15 in stonden te hupsen. :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 15:57

Vind zulke dingen ook heel fout van de organisatie. Er moeten gewoon begeleiders bij staan die dat goed begeleiden en de kinderen/ouders aanspreken die zich niet kunnen gedragen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:34

Ik vind dat geknuffel met beesten door een meute kinderen sws niks. Hier op de braderie zetten ze dan een cirkel van strobalen met konijntjes er in. Vreselijk gevoelige beestjes maar dat boeit de kinderen en de mamabrigade niks, graaien de beestjes (die al zitten te rillen door alle drukte etc) van de grond want Vlinder moet leuk op de foto met konijn. Laatste keer een van de wondertjes aangesproken omdat ie een konijntje aan de oren wilde optrekken. Uiteraard kwam toen opeens de geagiteerde moeke aanhobbelen waarom ik haar prinsje aansprak.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:57

Ja nou idd, je hebt verdorie met levende dieren te maken, geen poppen 8)7

Ik zie sowieso steeds vaker dat ouders hun kinderen niet begrenzen omtrent dieren.
Op de manege rennen ze rond en gillen de longen uit hun lijf, bij de kinderboerderij word er aan staarten en oren getrokken, in het stukje natuurgebied moeten de semi wilde exmoors persé geaaid worden en in het "wild" moet elk kind elk hondje een aaitje kunnen geven.
En als er dan eens wat van gezegd word, een dier is er klaar mee en geeft een trap of een hap, of het hondje mag niet geaaid worden want die kan bijten, dan is het opeens helemaal mis en zielig want stormpje en vlindertje moeten alles mogen, maar mogen niet in gevaar komen.
Ik vind het belangrijk dat kinderen opgroeien met en rond dieren, maar op de allereerste plaats moeten ze leren respect te hebben voor die dieren!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 17:17

Zeg dat ja, op stal moet het idd ook een soort grote speeltuin zijn. En spreek ze niet aan op rennen en schreeuwen want'kinderen moeten kind kunnen zijn'.

Stalgenootje had ook iets, is bezig maar haar 4 jarige pony in te rijden/door te rijden. Haar zus met 2 kids vond dat enig want dan konden die kindjes deze week wel een keer langskomen om een rondje op de pony te maken. Stalgenoot krijgt haar zus dus niet aan haar verstand dat je geen kleuters op een gevoelig 4 jarig dier kunt zetten (buiten dat ze het ook helemaal niet wil hebben).

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 17:20

Mars schreef:
Ik vind dat geknuffel met beesten door een meute kinderen sws niks. Hier op de braderie zetten ze dan een cirkel van strobalen met konijntjes er in. Vreselijk gevoelige beestjes maar dat boeit de kinderen en de mamabrigade niks, graaien de beestjes (die al zitten te rillen door alle drukte etc) van de grond want Vlinder moet leuk op de foto met konijn. Laatste keer een van de wondertjes aangesproken omdat ie een konijntje aan de oren wilde optrekken. Uiteraard kwam toen opeens de geagiteerde moeke aanhobbelen waarom ik haar prinsje aansprak.

Ja vreselijk is dat. Het stomme is ook dat in veel gevallen de kinderen er niet per se iets aan kunnen doen (die hersentjes snappen vaak pas vanaf een jaar of 3-4 dat anderen ook pijn kunnen hebben), tot die tijd kun je ze echt niet alleen laten met dieren :n Ja tenzij je er net eentje treft die het wel doorheeft, maar die lijken zeldzaam :o

Ik heb het ook meegemaakt hoor, op een boerderijkamp waar de kinderen graag met de kalfjes wilde wandelen (die arme dieren waren nog piepjong, no way dat die al afgespeend waren maar vooruit :n) en die moesten elke ochtend van de wei naar het terrein worden gebracht. Niks voorzichtig of wat dan ook, ze gingen eraan hangen en duwen alsof het een bolderkar was als ze niet wilden lopen. Zo zielig :n Maar goed het is een kinderboerderij dus alles moet maar kunnen. Echt onbegrijpelijk. Zelfs bij de geitjes die een schuilhok hadden waar de kinderen niet in mochten (wat op zich een goed idee is) heb ik ze meermaals uit moeten trekken "want het geitje rent steeds weg voor mij" (JE MEENT HET, JE RENT ER GILLEND ACHTERAAN :\ ) Ik ben na dat jaar ook nooit meer animator geweest voor die kampen/leeftijd ... Want als je dan eens boos wordt dan komen er klachten aan het eind van de week waar je erg ongelukkig van wordt :o
Lang verhaal kort, ik heb het ooit eens in mijn hoofd gehaald om het dochtertje van een bekende Vlaamse actrice (die ik als Nederlander natuurlijk niet kende) op haar donder te geven omdat ze te ruw omging met de dieren. Nou dat heb ik geweten hoor. Goddank koos de baas van de organisatie mijn kant, hij had ook wel door dat die vrouw nogal boter op haar hoofd had

Ik weet dat er tamelijk recent in grote steden strengere eisen worden gesteld aan evenementen met dieren, daar valt dit ook onder. Erg prettig :j Een van de voorwaarden is dan bijv dat van die konijntjes een schuilhok moeten hebben, voldoende ruwvoer en water, maximaal zoveel uur etc.