[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prugelpiet

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 15:56

Oh wauw!! Ik had toevallig op de planning om morgen een daith te gaan halen, maar ik hoop dat ik ook zo’n mooi sieraad mag :))

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 18:32

prugelpiet schreef:
Oh wauw!! Ik had toevallig op de planning om morgen een daith te gaan halen, maar ik hoop dat ik ook zo’n mooi sieraad mag :))

Met die van mij mag direct gepierced worden (echt goud) maar of je portomonee er blij van wordt is een tweede :')

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 19:15

Je kan ook vragen om geioniseerd titanium in een gouden kleur. Dat is een stuk vriendelijker aan de portemonnee.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 21:47

Thanks allemaal :D

Ohh wat grappig friemel! Die van mij is alleen geen echt goud, maar titanium. Verder zijn ze wel 100% hetzelfde haha. Ik heb €70 betaald inclusief zetten.
Ik wilde eigenlijk een andere, maar die hadden ze niet steriel op voorraad. Dat was deze:

Afbeelding

Maarja die ik nu heb is wel makkelijk combineren, want het kan met zowel goud als zilver. Heb ook nu al heel veel leuke reacties erop gekregen! Mensen zien hem meteen en ze vinden hem allemaal bijzonder. Erg leuk!

Prugelpiet, succes! Plaats je hier morgen dan ook een foto? :j

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 13:34

Emita schreef:
Oké Guys.. heb mn daith toch laten zetten twee dagen geleden. Voor de komende paar maanden is het oké op m’n werk, als ik rond feb/maart maar een onzichtbare erin kan doen. Volgens de piercer was het mogelijk dusssss kon het niet laten!

Heb direct ook maar een helix laten zetten :’) wel in het andere oor. Ik heb een kussen met zo’n gat erin dat je oor vrij ligt, dus kan ook prima op m’n zij slapen.

Eigenlijk wilde ik ook een conch, maar ik wacht heel even hoe de genezing gaat van deze twee.

Daith: Ik vond de pijn trouwens heel erg meevallen. Ja het deed wel pijn, maar ik verwachtte de meest erge pijn waardoor het dus uiteindelijk niet zo erg was..
[ Afbeelding ]

ow wauw. Bij jou is er meteen een mooie gezet.
`ik had eerst zo'n standaard grijze, die later is verwisseld naar plastic ivm ontsteking.
Die zit er nu nog steeds, tot nu toe wil niemand wisselen ivm een bultje dar er nog zit ;(

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 15:14

Afbeelding

Ze had geen andere liggen helaas, maar hij zit wel :D

Dit is mijn eerste links. Rechts heb ik al het e.e.a zitten, maar ook bij deze viel de pijn me reuze mee. Het zal me benieuwen hoe die gaat genezen.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 19:27

Fijn prugelpiet! Wij hebben hem vlak na elkaar gezet dus ik ben ook benieuwd hoe het gaat verlopen. Tot nu toe weinig last van, de eerste dag per ongeluk met mn hand ertegenaan gestoten (vraag me niet hoe) :+
Maar geen pijn, geen irritatie, ik kan er gewoon op liggen (maak wel een gat in mn kussen), het ziet eruit alsof ik hem al jaren heb. Maar heb in dit topic wel terug gezocht en er zijn meerderen waarbij het in het begin super ging en daarna ineens niet meer, dus ik juich nog niet te vroeg..

Helix trouwens zelfde verhaal. 0 last van.. alleen toen ik mn haar ging wassen en mn haar erachter bleef haken was even lastig, maar verder totaal geen last/pijn/irritatie

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 20:27

Ik zit te dubben of ik in oktober weer langs wil gaan. Plan was altijd al een dubbele helix in mijn rechteroor, en via insta veel mooie plaatjes gezien om ok m'n linker (2 gaatjes + low helix) uit te breiden. Maar ik ga het wel erg lastig vinden als ik m'n koptelefoon weer een poos niet op kan.

Misschien ben ik bij de vorige piercing te braaf geweest, had ik het gewoon eerder wel weer moeten doen. Slaap ook nog steeds op 'n reiskussen, bang dat de druk van t kussen m'n helix weer onrustig maakt :o. Al kan ik dat misschien wel gaan proberen, koptelefoons gaan ook gewoon goed nu.

Maar al jullie plannen en mooie foto's doen het wel extra laten kriebelen :Y).

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 20:40

Pff. Ik snap echt niet hoe mensen maanden op een reiskussen kunnen slapen. Echt 1 nachtje als het zou moeten.

Het verhoudt me er van om voor mn conch te gaan. :(

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 20:53

Neem een (ear)piercing pillow :))

Ik wil ook een conch trouwens, maar ik durf niet omdat ik verwacht dat m'n dreumes er misschien aan gaat sjorren. :')

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 21:11

Iris82 schreef:
Pff. Ik snap echt niet hoe mensen maanden op een reiskussen kunnen slapen. Echt 1 nachtje als het zou moeten.

Ik heb daar best heel prima op kunnen slapen vanaf het begin hoor. Ik kan er alleen nog altijd geen ringetje in, dan gaat die wel door het slapen irriteren.
Tegen de conch heb ik echt veels te lang aangehikt. Ik heb er nu een mooi plat sieraad in en ben er nog altijd blij mee.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 21:46

Mijne gaat ook prima eigenlijk. Hij is stevig, en leg m'n oor in het gat, doe m niet zoals je 'm normaal gebruikt om mijn nek. Alternatief was knot op de linkerkant van mijn hoofd en helemaal niet op links liggen. Daar ging ik na een nacht zo slecht op.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 22:23

Iris82 schreef:

Ik heb deze besteld: https://ortoprime.nl/products/antidecub ... 2wQAvD_BwE

Hij is nog niet binnen, maar ik denk wel dat deze fijner ligt dan een reiskussen :)

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 22:31

Iris82 schreef:

Ik heb een Conch in mijn oor waar ik het minst op slaap, maar mijn man zei altijd wel dat ik er ‘s nachts toch echt op lag. Ik heb een normaal kussen en ging altijd super goed. Nu na 10 maanden is het echt genezen en helemaal netjes, maar mijn conch heeft nooit echt pijn gedaan of moeilijk geweest.

Dus gewoon doen ;) ik ben er echt zo blij mee!

Wil binnenkort nog eens bij Mastilo langs voor een korter staafje en dan ook maar eens overleggen wat de volgende wordt :+

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 07:56

Mijn conch vind ik veel minder lastig doen dan m'n daith of helix! Ook om op te slapen, omdat die een pak dieper ligt. Ik heb wel zo'n piercing kussen :D

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 09:11

Dat kussen ziet er fijn uit! Misschien toch maar eens opzoeken, kan t reiskussen de kast in haha.

En misschien toch maar eens een mailtje doen om te overleggen. Hoe lang passen jullie je aan met een verse piercing? Denk aan niet zwemmen, niet naar de sauna gaan, geen koptelefoon, ander kussen, etc.?

Bij mij is 't na het zetten van mijn lage helix de eerste 9 maanden fantastisch gegaan, om daarna ineens compleet mis te gaan. Dat o.a. wel door stress en uitval op t werk. Maar maakt nu dat ik wel bang ben om druk van b.v. koptelefoon. Die draag ik thuis voor t gamen en op kantoor een noise cancelling om de kantoortuin te overleven.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 09:25

Mijn noicecanceling koptelefoon gaat volledig over mijn oren heen, dat gaat goed, zelfs met forward helix. Bij jou niet?

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 09:29

Hij valt inderdaad wel over m'n oren, maar hij laat m'n oor niet helemaal vrij zeg maar. Ik heb een Sony WH-1000XM4. Thuis een Beierdynamic.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 09:37

Die Sony heb ik ook. Maar. Tbf... ik heb wel echt inimini oortjes.

Is er niet een van de koptelefoons waar het het meest confortabel mee is?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 09:41

Ik heb vorige week een lower helix laten zetten, om deze over een paar weken/maanden samen te voegen tot een orbital met het derde gaatje :)

De Opal stud in mijn derde gaatje mag dan wel een andere bestemming krijgen wat mij betreft.. 8-) jullie tips/ideeën waar de stud mooi zou passen? Wat jullie zouden toevoegen?

*Mijn rechteroor heeft dezelfde drie oorbellen, een stacked lobe, een helix en een dubbele flat.

Afbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 09:49

In een flat? Als je dat in dat oor kan hebben.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 17:43

Oké ik ging na werk even kijken bij de piercing shop hier in de buurt, die heeft een wat breder scala aan begin sieraden. En tsja toen heb ik toch maar meteen mn conch ook gezet :+

Afbeelding

Afbeelding

Ook deze vond ik totaal niet erg om te zetten, was zo gepiept!

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 17:52

Heel mooi sieraad Emita!! *D

Stille meelezer valt even binnen: m’n conch was echt de braafste piercing ooit. Ik had er een gewone titanium labret in met een balletje, na ruim een jaar een ringetje geprobeerd maar dan is ie na een nacht slapen echt kwaad. Ook als ik een sieraad met puntjes (zoals een bloem of ster) in heb, krijg ik wondjes van de puntjes van het sieraad (ik slaap er blijkbaar veel op, hij zit links). Heb altijd op een gewoon kussen geslapen.

Ik ben in mei aan m’n rechteroor geopereerd (cholesteatoom), rechts zitten m’n 3 lobes, tragus en fake rook. Door allerlei complicaties heb ik waarschijnlijk aangezichtspijn en zenuwpijn in m’n oor overgehouden, ik kan de komende maanden behalve 1 oorbel in m’n lobe overdag echt niks verdragen -O- Ik voel me zo kaal, ik heb echt al jaren beide kanten 3 lobes, links conch en helix en rechts dus tragus en fake rook. Ik voel me uit balans als ik rechts niks in heb en links wel :')

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 17:16

Wat balen Kwal.. kan me voorstellen dat je je uit balans voelt!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 13:43

Even een update hier. Ik had een linkje geplaatst naar een kussen met een gat erin, hier slaap ik nu een paar nachten op en het is echt ideaal! Je oor ligt helemaal vrij van druk. Onder dat kussen heb ik nog wel een dun kussentje liggen omdat ik anders vind dat het kussen te laag ligt voor mijn hoofd.

Qua genezing van de piercings heb ik dus nog steeds echt 0 pijn, 0 irritatie, geen roodheid, geen gevoeligheid, helemaal niks. Ik vind het zo bijzonder, omdat ik er in één week tijd 3 heb laten zetten en helemaal geen klachten heb. Het lijkt wel alsof ze er al jaren in zitten. Is dat normaal? :+

Wel heb ik een flinke verstandskies ontsteking gekregen waarna ik met spoed bij de kaakchirurg deze moest verwijderen. Die zat aan de kant van mijn daith. Ik weet niet of dat iets met elkaar te maken heeft, de pijn trekt wel wat door naar mijn oor (echt IN m'n oor). Maar dus niet op de plek waar de daith zit. Dat is nu inmiddels precies een week geleden en de ontsteking is nog niet helemaal weg. Zou mijn verstandskiesontsteking veroorzaakt kunnen zijn door mijn daith?