Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 13:44

Eulogy, Bath? Tof daar ga ik volgend jaar stage lopen haha! Leuke stad? Ben er nog nooit in real geweest.

Hier is iedereen weer lekker actief zeg! Ik zie ook allemaal lekkere dingen voorbij komen in de lijstjes :Y)

Ik heb het qua eten wel even zwaar hier haha. Soms heb ik zo'n trek en soms helemaal niet. Dan kan ik nog niet eens ontbijten, lunchen en avondeten. Ach ik val wel af denk ik, ik zou he eigenlijk helemaal niet weten, heb geen weegschaal. Vul het ook even niet in op MFP omdat ik mezelf dan helemaal gek maak voor nu.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 17:06

Toch weer 0,5 kilo afgevallen en hier en daar een centimeter kwijt, het gaat langzaamaan de goeie kant op *\o/*
Mijn lijstje voor vandaag:

O: Volkoren cracker met kipfilet
T: Breaker high protein bosbes banaan
L: Wrap van ei met tonijn, ijsbergsla, 1/2 avocado en stukjes appel
T: Handje cashewnoten
A: Kipfilet met roerbakgroente en een beetje basmati rijst. En stukjes Mango als toetje :D
T: Havermout appeltaartje

B: 30 min krachttraining, 20 min fietsen, 2x hond uitlaten

1600 kcal, dus ik ben tevreden.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 17:44

Ha gribaldi, lang niet gezien! Wat is een actief herstel dag?

Top Annikoe!

Bij mij is dr nog een gekookt eitje en een paar schuimpjes bijgekomen.
Vanavond ff flink sporten, kijken of ik me dan wat fitter voel, ben de hele dag al niet vooruit te branden.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 17:57

_Ilsee_ schreef:
Eulogy, Bath? Tof daar ga ik volgend jaar stage lopen haha! Leuke stad? Ben er nog nooit in real geweest.

Hier is iedereen weer lekker actief zeg! Ik zie ook allemaal lekkere dingen voorbij komen in de lijstjes :Y)

Ik heb het qua eten wel even zwaar hier haha. Soms heb ik zo'n trek en soms helemaal niet. Dan kan ik nog niet eens ontbijten, lunchen en avondeten. Ach ik val wel af denk ik, ik zou he eigenlijk helemaal niet weten, heb geen weegschaal. Vul het ook even niet in op MFP omdat ik mezelf dan helemaal gek maak voor nu.

Oh wat leuk! Ja het is een hele leuke stad :) Ik woon zelf in Bristol, ligt er zo'n 30-45 minuten vanaf. In Bath is iets minder te beleven maar het is vooral een hele mooie stad en je kan er leuk winkelen en eten etc :j Bristol is ook echt een aanrader als je toch in Bath bent :D

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 19:47

V_eraa schreef:
Succes met de challenge!!

Mijn weekend was niet echt goed, maar zaterdag wel genoeg gelopen op het werk & gisteren een rondje paardgereden. & nog op stap geweest, ik was niet eens bob maar heb geen alcohol op haha. In het weekend probeer ik niet te streng voor mezelf te zijn qua eten want het moet wel leuk blijven. Zolang ik het door de week goed volhoud vind ik het prima!

Mijn lijstje voor vandaag:
O: Magere kwark met kaneel en kokos
T: Banaan
L: 2 volkorenboterhammen 1 met pan pan kaas & 1 met filet american, halve eierkoek met appelstroop halve roggebrood met pindakaas
T: 2 mandarijnen
T: Rijstwafel
A: Zelfgemaakte bietensoep & een salade Spaghetti, mama had de bietensoep weggegooid, waarom weet ze eigenlijk ook niet meer :Y) :Y)

B: Paardrijden & 1 uur groepsles in de sportschool

Elmira

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 20:31

O: halve banaan, 4 eetlepels cruesli, soyamelk
L: halve sinaasappel, 2 volkoren beschuiten met kaas, glas optimel
T: halve banaan
A: restjesdag :+ restje ovenschotel en een pizzapunt
T: appel met kaneel

B: halfuurtje paardgereden,stal en paddock uitgemest

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 21:03

Helaas afgelopen donderdag mijn eerste sportles moeten afzeggen omdat ik mijn verkoudheid te tegenwerkend vond (trap lopen was al zwaar) en nu dan vanavond eindelijk gesport.... Tot over enkele uren als mijn spieren weer functioneren. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 21:48

Eulogy schreef:
_Ilsee_ schreef:

Oh wat leuk! Ja het is een hele leuke stad :) Ik woon zelf in Bristol, ligt er zo'n 30-45 minuten vanaf. In Bath is iets minder te beleven maar het is vooral een hele mooie stad en je kan er leuk winkelen en eten etc :j Bristol is ook echt een aanrader als je toch in Bath bent :D

Haha mijn ex studeerde een half jaar in Bath dus was daar toen wel eens :)) Leuk stadje inderdaad! Niet zo heeeel veel te doen maar vond het toch nog best een grote plaats. Genoeg om te winkelen en ontdekken in ieder geval, en het is zo schattig <3

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 21:51

Afgelopen week 1 kg afgevallen! Dus heb nu 3/7 kg er af! :D

Dit weekend veel verjaardagen dus een beetje een cheat weekendje. Vandaag weer goed mijn best gedaan.:)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 21:51

Sterkte magda :')

Ik ben erg blij met mijn lijstje van vandaag :j En oh ja, wij hebben drie soorten pindakazen :')
O: twee boterhammen met pindakaas van Calvé met stukjes en pindakaas american style en een beker melk.
T: een appel en water.
L: drie boterhammen met kaas en tomaatjes, kastanjespread en pindakaas van Calvé met stukjes, water en een bekertje thee.
T: druiven en water.
T: havermoutkoekje en water.
A: drie boterhammen met kreeftensalade, pindakaas van Calvé met stukjes en 100% pindakaas naturel en een beker melk. (even snel voor paardrijden).
T: wss kop thee, een sinaasappel, een stukje boterkoek en een havermoutkoekje (heb honger :') ).
B: 60 minuten gefietst, twee paarden gepoetst, een paard gereden, ander paard losgooien en vrijheidsdressuur, wss nog 20 seconden planken en 15 push ups.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 21:55

Ik heb een beetje een gek dagje.. Zit met een hersenschudding (afgelopen week van de trap gelazerd := ) en dacht dat het wel over was maar ik kreeg vandaag op school ineens weer gigantische koppijn die niet weggaat met een ibu, dus toch nog meer last van dan verwacht. Daarom heel slecht gegeten en nu de hoofdpijn wat begint te zakken krijg ik weer snaaitrek. Had gelukkig nog een mini Tony chocolonely in m'n tas (252 kcal) die nog precies paste, dus ben daar nu maar van aan het eten. Scheelt wel dat het zo'n kleintje is, dan ben ik ook niet geneigd om meer te gaan eten.

O: 30g havermout, een halve schep whey perfection nutella en 150 ml amandelmelk (214)
L: Een banaan (hier ging het mis want koppijn)
T: Een zakje Croky naturel (222), een Weight Care 12-uurtje Caramel (235)
A: Volkorenrijst met roerbakgroenten, kip met ketjap en een heel klein scheutje teriyakisaus (490)
T: Melk noga mini tony's (252)

Totaal: 1537 kcal. Een heel stuk onder m'n doel en BMR dus. Ben vandaag ook nog eens behoorlijk actief geweest, mag volgens Fitbit nog 605 kcal extra eten.. Dan zou ik er nu nog 918 open hebben staan :+ Zo veel nootjes ga ik niet eten dus ik denk dat ik uiteindelijk rond de 1650/1700 ga komen. Morgen ga ik weer sporten dus dan maar weer wat meer eten.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 22:33

Super goed Annikoe en Sannens!
Sterkte Emma!

O: schaaltje yoghurt met cruesli (ik merk wel dat ik er steeds minder cruesli in doe)
M: drie crackers met kipfilet
T: 15/20 gram lays ovenchips (vooral kruimels)
A: kipfilet met wokgroenten en oven patatjes (dit keer veel wokgroenten en maar twee lepels (eetlepel) patat)

B: school lopen, trappen lopen (vonden de buren leuk :'))
D: thee, water, Spa&Fruit light

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 22:41

Ik ben weer iets afgevallen *\o/*

Vandaag ook een goed lijstje:
O: breaker kers
T: roggecracker met smeerkaas
L: drie meergranen boterhammen met cottage cheese, komkommer, tomaat en runderrookvlees, drie cracottes met vruchtenhagel.
T: kleine appel
A: witlof met spekreepjes en kastanjechampignons
T: warme chocomel gemixt met melk

kcal: 1550

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 22:51

Was niet helemaal de planning die pizza.. maar ja O:) Als ik op mezelf woon binnenkort kan ik alles zelf beslissen.

O: 2 speltboterhammen, 1 met pindakaas+boter, 1 met jam
L: wrap met kipflilet, sla, paprika en zo'n smeerbare creme iets :'), wit bolletje met pindakaas
T: 4 rijstewafels, 2 met kipfilet
A: pizza margarita
T: appel

D: bier, fanta, water

Zonder m'n pizza was ik echt tevreden geweest. Dit weekend was ook heel rommelig (lekker 3 gangen diner, gala, zondag uitbrakken/slapen dus niet helemaal normaal eten...).

Ben bang voor de weegschaal woensdag, maar het komt daarna wel weer goed. Heb een beter sportschema, ga meer fietsen en weet met jullie tips hoe ik beter kan eten! Heb ook al een paar keer een omelet als lunch gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 23:23

Eske_B schreef:
Was niet helemaal de planning die pizza.. maar ja O:) Als ik op mezelf woon binnenkort kan ik alles zelf beslissen.

O: 2 speltboterhammen, 1 met pindakaas+boter, 1 met jam
L: wrap met kipflilet, sla, paprika en zo'n smeerbare creme iets :'), wit bolletje met pindakaas
T: 4 rijstewafels, 2 met kipfilet
A: pizza margarita

D: bier, fanta, water

Zonder m'n pizza was ik echt tevreden geweest. Dit weekend was ook heel rommelig (lekker 3 gangen diner, gala, zondag uitbrakken/slapen dus niet helemaal normaal eten...).

Ben bang voor de weegschaal woensdag, maar het komt daarna wel weer goed. Heb een beter sportschema, ga meer fietsen en weet met jullie tips hoe ik beter kan eten! Heb ook al een paar keer een omelet als lunch gemaakt.

Hou je bij hoe veel kcal je binnenkrijgt? Ik vind dit ook zonder de pizza een behoorlijk kcal-rijk lijstje namelijk, in 1 blikje bier of fanta zit al gauw 130 kcal en de hoeveelheid brood en wraps tikt ook wel aan.

Niet om vervelend te doen hoor, ieder zn eigen ding en manier natuurlijk. Maar misschien heeft het zin om het een keer te tracken

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 00:03

Zijn hier mensen die ontbijten met een shake? Ik heb een tijdje de low calorie meals gebruikt van Body&Fit maar omdat ik alleen de smaken banaan en vanille hiervan lekker vind, ben ik toch op zoek naar een beetje variatie.. Ik drink deze shakes zodat ik langer een vol gevoel heb en dus minder ga snacken tussendoor. Daarnaast zitten er een aantal voedingsstoffen in die ik op deze manier dan al binnen krijg. Wat eten jullie als ontbijt, of weten jullie nog andere shakes/ontbijtjes die ik kan proberen?

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 00:21

Ik eet als ontbijt eigenlijk altijd Granola met magere yoghurt. Ik vind het lekker en ik zit er lang van vol. :) Hier doe ik soms ook nog fruit doorheen.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 00:30

Goed bezig Maanlicht en Sannens!
Sterke Emma, een hersenschudding mag je nooit onderschatten anders kun je er nog heel lang last van houden!

Ik eet vaak yoghurt met havermout als ontbijt, ik merk dat ik dan wel echt tot +/- half 11 vol zit. Vaak wat fruit zoals blauwe bessen er doorheen om het wat zoeter te maken.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 00:33

@Emma
Normaal drink ik alleen water en thee, als ik op de soos ben drink ik wat alcohol en fris, dat is 1-2x per week.
Ik heb de caloriën in de wrap denk ik onderschat, bedankt voor je feedback! Het is even zoeken met hoe en wat, ben nu nog afhankelijk van wat m'n ouders in huis halen. Dat is straks veel minder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 00:38

Eske_B schreef:
@[naam]
Normaal drink ik alleen water en thee, als ik op de soos ben drink ik wat alcohol en fris, dat is 1-2x per week.
Ik heb de caloriën in de wrap denk ik onderschat, bedankt voor je feedback! Het is even zoeken met hoe en wat, ben nu nog afhankelijk van wat m'n ouders in huis halen. Dat is straks veel minder!

Ja ik herken het heel erg hoor, het onderschatten van de kcal. Ik woon ook weer even bij m'n ouders en ik merk vooral dat ik het met het avondeten erg lastig vind. Kook daarom vaak voor mezelf of neem aangepaste maaltijden. In een app als MyFitnessPal kan je heel makkelijk bijhouden wat je binnenkrijgt.. Om echt goed te kunnen berekenen wat je binnenkrijgt moet je eigenlijk alles afwegen, maar het helpt mij in ieder geval al om alles echt goed in te voeren.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 00:58

:wave: :wave: Hey! Ik kom ook mee kletsen. Ik ben dan wel niet meer bezig met afvallen, maar nog wel veel met mijn voeding bezig. Want 48 kilo afvallen (geen operatie gehad) is één ding, het eraf houden weer iets heel anders. 

Mijn lichaam veranderd nog steeds. Ik heb na een pauze van 8 jaar het paardrijden weer opgepakt en ga 2 uur per week naar de gym om te kickboxen. Daarnaast helpen gemiddeld 15000 stappen per dag (de meeste met mijn hond) om de nodige calorietjes te verbranden. Ik verbrand gemiddeld 2300 kcal per dag (ik ben lang, 1.83m), en eet er tussen de 2000 en 2200. Daarmee val ik dus nog iets af, ik vind het lastig om na zo'n lange periode veel minder eten nu zoveel weg te werken. Ik zal toch moeten, want met een BMI van 23 hoeft er echt niets meer af.

Missy_ schreef:
Wat eten jullie als ontbijt, of weten jullie nog andere shakes/ontbijtjes die ik kan proberen?

Bijna altijd yoghurt met All-bran of Weetabix, vers fruit en een beetje honing. Ongeveer 450 kcal. Vult heel goed en dat moet ook, anders blijf ik de rest van de dag rammelen. Ik ben geen fan van die shakes, een hele maaltijd uit een glas slurpen staat me tegen. Daar heb ik dus geen tips voor.

Als je van warme havermout houdt heb ik nog wel een heel goed recept met chocola, vult ook fantastisch en te lekker. :Y)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 01:23

WoW 48 kilo!!!!! Hele grote shout out naar jou zeg :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 06:44

Missy_ schreef:
Zijn hier mensen die ontbijten met een shake? Ik heb een tijdje de low calorie meals gebruikt van Body&Fit maar omdat ik alleen de smaken banaan en vanille hiervan lekker vind, ben ik toch op zoek naar een beetje variatie.. Ik drink deze shakes zodat ik langer een vol gevoel heb en dus minder ga snacken tussendoor. Daarnaast zitten er een aantal voedingsstoffen in die ik op deze manier dan al binnen krijg. Wat eten jullie als ontbijt, of weten jullie nog andere shakes/ontbijtjes die ik kan proberen?

Ik. :) Ik doe er sowieso fruit doorheen omdat je daar ook flink in mee kunt afwisselen qua smaak. Momenteel zijn diepvries aardbeien met een bananenshake mijn favoriet.

Welkom blackkelpie! Wat een prestatie!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 07:54

Wauw 48 kg, super knap! Hoe lang heb je daarover gedaan als ik vragen mag?

Emma wat balen van je hersenschudding, echt even rustig aan hoor!

Ik barst van de pijn in mn rug, hopelijk zakt t nog wat want wil vanavond eigenlijk echt wel even sporten.

O: optimel yoghurt met havermout en ongebrande noten
L: volkorenwrap met boursin light, kipfilet, veldsla en tomaat
T: peer, vitalu cracker
A: erwtensoep, 1 roggebrood met katenspek

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 09:00

Eske_B en Emma: ik vind het wel meevallen eigenlijk? 1 wrap en 2 boterhammen? Tuurlijk, is niet het magerste wat je kunt eten, maar ook niet extreem calorierijk toch? :)

Maanlicht: Goed bezig hoor, maar wilde je nou nog meer afvallen? Nee toch?
Emma: Aah beterschap! Hoe krijg je het voor elkaar, van de trap vallen :')
Laura: Ook sterkte :( Last van je rug vind ik een van de naarste soorten pijn.

Missy: Ja ik heb de choco versie van Body en Fit hier staan.:r Ik eet nu eigenlijk altijd kwark of yoghurt met muesli. Iets anders krijg ik niet weg denk ik. :P

Black_kelpie: Welkom, en wat een prestatie zeg! :) Lijkt me idd heel raar om dan nu weer wat meer te eten. Mag ik vragen hoe veel je nu weegt? :) (en ja, ik zou het ook kunnen uitrekenen met je BMI, maarja, lui :') )

Vanochtend op de weegschaal weer niets veranderd. Begin nu toch behoorlijk gefrustreerd te raken... Als ik zie met welke lijstjes sommigen hier afvallen (no offense, ben ook heel blij voor jullie :) ). Ik sport minimaal 4 keer per week, en heb echt hoogstens 1 dagje in de week waarop ik wat cheat (maar nog steeds nooooit boven de 2000 kcal). Voor de rest keurig aan mn doelen op MFP. Had de kcal na vorige keer zelfs ietsje omhoog gedaan omdat mensen het wel erg laag vonden. Misschien toch maar weer een keukenweegschaal kopen om alles nog preciezer af te wegen?

Vind het bijna vervelend dat ik nu dus brood moet eten omdat ik van huis ben... Maargoed, het is evenveel kcal als een portie havermout oid.
O: 200 gram optimel appel kaneel kwark met 30 gram Zonnatura roasties muesli
L: 2 koolhydraatarme boterhammen met kipfilet
T: Breaker high protein 0,9% vet
T2: misschien voor het sporten nog een banaan oid
A: slamelange, gegrilde kipfilet, komkommer, tomaat, wortel, en een schijfje geitenkaas erover verkruimeld
T: portie druiven, mineola

B: uur BOM (soort van Body Workout op muziek)
D: Thee, water