[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:20

amoj schreef:
Ik ben weer twee maand aan de pil en heb spijt dat ik weer begonnen ben...

Ik ben een vreselijke bitch, heb constant jankbuien om de meest stomme dingen.
Ik gebruik de mycroginol/ethyl..?

Ik wil graag wel anticonceptie, maar ben de pil wel zat. Is er een andere pil die misschien beter past?
Lichter is geen optie.
Ik heb ook wel gekeken naar andere anticonceptie maar een spiraaltje lijkt me niks.

Zelfde probleem hier! ZelfDe pil.Mijn humor is totaal weg, libido weg, chargerijnig. Ik mag morgen een andere pil halen. De minipil. Deze is lichter en heeft een stofje minder waardoor sommige mensen minder heftig of niet reageren.

Anoniem

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:23

Ik heb vandaag bij de huisarts een afspraak gemaakt om een implanon te laten plaatsen :) had me er zelf al goed over ingelezen, wat maar goed was ook want ik kreeg een co-assistent voor m'n neus (niet eens een arts in opleiding) die eerst even moest googelen wat een implanon precies was en vervolgens dacht dat hij in m'n baarmoeder moest ipv in m'n arm.

Uiteindelijk gelukkig ook nog wel even met m'n eigen HA besproken en die gaf aan dat het best eens zou kunnen dat ik er goed op ga reageren om te stoppen met extra oestrogeen, dus dat het in ieder geval het proberen waard is. Ben benieuwd!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:37

Zo Emma ben je lekker mee :+ Zou die hem zo ergens anders in duwen #)

Zit ook even wat te lezen over de minipil. Nooit echt in verdiept (ook niet als apothekersassistent :+ )
Snap niet waarom de huisarts mij dit nooit heeft aanbevolen. Ze was geen voorstander van de prikpil maar ik wilde geen spiraaltje.

En ik las net dit:
De minipil is ongeveer even betrouwbaar als de gewone anticonceptiepil (de combinatiepil met oestrogeen en progestageen).
Bij zorgvuldig gebruik is de kans op zwangerschap 0,3% per jaar. Dit betekent:
Als 1000 vrouwen één jaar lang de minipil slikken, worden er gemiddeld 3 vrouwen toch zwanger.

Dat vind ik nog best wel veel :wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:38

Ja, dat is met de gewone pil ook. Echt best wel shocking, maar volgens mij is er bij goed en consistent gebruik niet zo heel erg veel risico.

Raar he :+ Ik vond het echt zo vreemd, dat je dan wordt neergezet om zo'n consult te doen terwijl je eerst moet googelen wat een implanon dan precies is. Maar goed, hij wordt gelukkig gewoon gezet door mijn eigen huisarts :))

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:39

Emmaa_ schreef:
Ik heb vandaag bij de huisarts een afspraak gemaakt om een implanon te laten plaatsen :) had me er zelf al goed over ingelezen, wat maar goed was ook want ik kreeg een co-assistent voor m'n neus (niet eens een arts in opleiding) die eerst even moest googelen wat een implanon precies was en vervolgens dacht dat hij in m'n baarmoeder moest ipv in m'n arm.

Uiteindelijk gelukkig ook nog wel even met m'n eigen HA besproken en die gaf aan dat het best eens zou kunnen dat ik er goed op ga reageren om te stoppen met extra oestrogeen, dus dat het in ieder geval het proberen waard is. Ben benieuwd!

heerlijk he dat vertrouwen dat sommige artsen of co's weten op te wekken :')
hier moet de huisarts de bijsluiter van de lucrin eerst geconcentreerd lezen, want die had ze nog nooit gezet :') .. nu is het wel een aparte spuit, waarbij je het poeder in het oplosmiddel drukt (langzaam ) om vervolgens drie minuten heen en weer te pendelen tussen duim en wijsvinger om het goed op te laten lossen.. Daarna nog uitzoeken waar dat ding geplaatst moet worden (dat verhul je door te vragen 'waar werd hij geplaatst en wil je m daar weer :') ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:40

Ja echt heerlijk _O- Hij ging me vertellen over de risico's en toen had hij het over het risico dat hij door mijn baarmoederwand heen zou prikken. Ik moest echt even nadenken maar heb toen toch maar gezegd dat dat me lastig leek met een staafje dat in mijn arm moet. Je zag hem gewoon door de grond zakken :')

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:48

Ik ben de afgelopen week heel ziek geweest. Waardoor ik 2 dagen de pik ben vergeten. Normaal gesproken zou vndaag mijn laatste dag geweest zijn, voor mijn menstruatie en de stopweek. Waarop ik dan volgende week woensdag met een nieuwe strip moet beginnen.

Kan voor de rest geen kwaad toch?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:52

Emmaa_ schreef:
Ja echt heerlijk _O- Hij ging me vertellen over de risico's en toen had hij het over het risico dat hij door mijn baarmoederwand heen zou prikken. Ik moest echt even nadenken maar heb toen toch maar gezegd dat dat me lastig leek met een staafje dat in mijn arm moet. Je zag hem gewoon door de grond zakken :')

dan zou mijn mond ook open zakken als hij dat als bijwerking en risico van een staafje in je bovenarm zou noemen.. brand ie zich een weg door mijn lichaam of zo _/-\o_ :') _/-\o_

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:14

Emmaa_ schreef:

:') _O-

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:31

Voor de mensen die mirena spiraal hebben laten zetten: hoelang duurt het voor bloeden na plaatsen ophield?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:38

Bij mij heeft het na het plaatsen 5 dagen geduurt. Sindsdien geen bloeding meer gehad ( 5 weken geleden)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 00:21

geen graadmeter hier Tibamar..
maar om de vraag omtrent plaatsing bloeding te beantwoorden hier 2 uur..
maar na 1 maand (en de tweede na een week) waren ze eruit gewandeld..
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 08-12-16 00:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 00:22

Bij mij de eerste keer 5 dagen en de tweede een dag of 3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 00:41

Tibamar schreef:
Voor de mensen die mirena spiraal hebben laten zetten: hoelang duurt het voor bloeden na plaatsen ophield?

Ik heb wel een tijdje af en toe een beetje bloed verloren. Nu nog steeds na een half jaar verlies ik elke week wel een paar druppeltjes. Ik denk dat het per vrouw verschilt. :j

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 00:54

Wat verwarrend dat je nu een avatar hebt Emma :') Maar jezus wat een achterlijke co-assistent had je dan :oo

@Tibamar: 7 maanden.. O:)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 01:51

Hoi,
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb sinds september 2015 een mirena. Ik verloor eens in de 3 maanden wel eens 2 dagen lang wat bloed.
Ik heb van september tot half oktober last gehad van pfeiffer (weet niet of het er mee te maken heeft). Ik verlies namelijk al zes weken dagelijks bloed, ook doet 1 lymfeklier wat pijn. Soms voel ik ook dat ik bloed verlies en dan voel ik steken in mijn onderbuik. Is dit bekend bij iemand? Ik dacht zelf dat het misschien iets hormonaals is aangezien ik ook een licht vertraagde schildklier heb als gevolg van pfeiffer.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 08:36

Ik heb zelf ook wel paar keer bv 4 weken bloedverlies gehad en heb eigenlijk bijna de hele periode dat ik mirena had veel last gehad van steken en buikpijn.
Anders overleggen met je ha?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 09:17

@emma: het verbaasd me eerlijk gezegd niet :') afgelopen blok heb ik zo vaak mannen anticonceptie moeten uitleggen... Het lampje gaat gewoon niet branden _O- en dan krijg je dat soort dingen

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 09:22

Danique_G schreef:
Hoi,
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb sinds september 2015 een mirena. Ik verloor eens in de 3 maanden wel eens 2 dagen lang wat bloed.
Ik heb van september tot half oktober last gehad van pfeiffer (weet niet of het er mee te maken heeft). Ik verlies namelijk al zes weken dagelijks bloed, ook doet 1 lymfeklier wat pijn. Soms voel ik ook dat ik bloed verlies en dan voel ik steken in mijn onderbuik. Is dit bekend bij iemand? Ik dacht zelf dat het misschien iets hormonaals is aangezien ik ook een licht vertraagde schildklier heb als gevolg van pfeiffer.

Ik zou dan toch even de huisarts of gynaecoloog bellen..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 10:49

Emmaa_ schreef:

_O-
Dat geeft hoop :')
Bij mij wordt hij volgende week geplaatst. Ik ben benieuwd. Gelukkig wel door de huisarts waar ik al een anticonceptie-gesprek mee heb gehad en ze heeft er een dubbel spreekuur voor uitgetrokken. Ik ben benieuwd :j
Heb jij 'm inmiddels al Emma?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:15

Smee__ schreef:
Wat verwarrend dat je nu een avatar hebt [naam] :') Maar jezus wat een achterlijke co-assistent had je dan :oo

@Tibamar: 7 maanden.. O:)

Haha ja ik moet er zelf ook weer enorm aan wennen :)) En ja ik vond het ook heel gek. Het lijkt me dat je hier wel het een en ander van weet, vooral als je in een huisartsenpraktijk zit :=

@Amanda nee die van mij gaat er over twee weken in! Moet hem van de week even gaan halen en dan is het woensdag de 21ste d-day!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:17

Spannend! Ik ga 'm morgen halen en dan volgende week donderdag laten zetten.
Ik ben echt heel benieuwd. Gaat de huisarts 'm wel bij jou zetten? Toch niet die co hoop ik? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:33

Haha nee volgens mij doet de huisarts dat dan gewoon. Ben echt helemaal fan van co's dingen leren en ik ben normaal met liefde een uitprobeerpop maar mocht ze het voorstellen ga ik toch even op de rem trappen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:38

Haha, ja kan ik me voorstellen. Als toeschouwer prima, maar om te laten zetten... :=

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:41

Emmaa_ schreef:
Haha nee volgens mij doet de huisarts dat dan gewoon. Ben echt helemaal fan van co's dingen leren en ik ben normaal met liefde een uitprobeerpop maar mocht ze het voorstellen ga ik toch even op de rem trappen.

Gnagna zou de kop van de begeleidende huisarts wel willen zien als die co vraagt of je je broek wil uittrekken :')