Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 13:59

Oh IMAY, jouw trainingen klinken echt leuk! :)) Wat bedoel je met trekken met je armen bij het klimmen? Dat je fiets wel aardig schuin mag komen te hangen, toch? Mijn viaductentraining is alweer wat weggezakt, ik weet alleen nog dat ik me afvroeg hoe ik daarna nog 10 km naar huis ging fietsen, hihi. Volgens mij ben ik de groep (alleen maar kerels) toen zelfs nog kwijtgeraakt :')

Susan, ik vind samen gezellig fietsen of samen afzien ook echt het allerleukst. En leuk dat je de Veluwe zo goed kent! Ik ga je ook nog wel even vragen voor een mooie route denk ik :D

Aw Zebrastreep, wat een rotweer was het, he! Verstandig dat je bent gestopt. Vandaag ziet het er beter uit.

Oh scooby, wat gaaf dat je met je levende ros naar de Eiffel bent gegaan!

MuSLi schreef:
Wij hebben met de dames weer een lekker ritje gemaakt vanavond. Fijn om weer eens als groep te fietsen. We waren met z'n 6en dit keer. Leuk en gezellig :D

Dan is die 45km ook zo voorbij...
Oh genieten is dat! *\o/*

Wanneer zouden ze naar Mallorca, T2T? Ik snap je wel; je doet dit voor jezelf, dan moet er ook geen gezeur zijn. Lastig hoor, die coach! Of vindt 'ie je leuk en voelt ie zich nu afgewezen <<) :P

Dit is het nieuwe (tweedehands) racebeest, met dank aan een goede tip vanuit hier! Ik heb getwijfeld tot en met het intoetsen van mijn pincode; dure krengen zijn het. Maar hopelijk kan ik er jaren van genieten. Helaas vandaag even niet. Mijn nekspieren waren het fietsen duidelijk niet meer gewend en ik ben nu gevloerd door knallende koppijn. (Gelukkig zijn ze nu ook net de straat aan het aantrillen := )Beetje overgevoelig voor verkrampte nekspieren, dus ik zal het fietsen braaf weer rustig opbouwen. Veel plezier voor iedereen die weer op pad gaat!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-07-20 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 14:02

*\o/* *\%/* <3 <3

Lauraennala

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:20

Heeeeel erg gaaf!! :D :D Veel plezier er mee!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:43

Mooi fiets zeg! De combinatie zwart met rood spreekt mij altijd erg aan! En goed merk ook *\o/*

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:48

Mooie fiets zeg! Heel veel fijne kilometers gewenst!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:51

Wauw wat een gave fiets zeg...
Daar ga je vast heel veel plezier van krijgen en met je nek maar even rustig aan doen.
Ach de pincode intoetsen doet maar even pijn het plezier blijft veel langer.

Veluwe fietsen is prachtig.. Ik zit er zo.

Zo rondje hardlopen of fietsen ik kijk nog even en dan bedenken wel fiets ik pak.
Misschien de racefiets weer even voor een keer.
De laatste tijd maak ik meer km op de MTB.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 17:16

Dank jullieee! <3

Veel plezier, scooby!

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:02

Hi allemaal,

Ik zou mij hier graag ook willen melden om wat kennis op te doen over mountainbiken. Ik loop normaal graag en zie steeds meer MTB paden, dat ik denk "goh lijkt me leuk om naar door te crossen" Dus ik heb nu net vandaag een MTB gekocht, 2e hands morgen ga ik hem ophalen en ziet er keurig uit en was niet al te duur

Morgen ook meteen langs de Decathlon om de nodige spullen op te halen. Er zitten nog normale trappers aan maar mocht het bevallen zal ik kijken naar andere.

Maar goed wat raden jullie mij aan om zeker te kopen met name de kleine dingetjes die ik waarschijnlijk zou gaan vergeten. Zoals spullen voor een lekke band onderweg.

Ik hoor het graag en ben ook erg benieuwd of er mensen zijn die in Drenthe of Groningen wonen waar ik eens een keer mee mag fietsen. :D

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 19:36

culaccino schreef:
Oh IMAY, jouw trainingen klinken echt leuk! :)) Wat bedoel je met trekken met je armen bij het klimmen? Dat je fiets wel aardig schuin mag komen te hangen, toch? Mijn viaductentraining is alweer wat weggezakt, ik weet alleen nog dat ik me afvroeg hoe ik daarna nog 10 km naar huis ging fietsen, hihi. Volgens mij ben ik de groep (alleen maar kerels) toen zelfs nog kwijtgeraakt :')

Susan, ik vind samen gezellig fietsen of samen afzien ook echt het allerleukst. En leuk dat je de Veluwe zo goed kent! Ik ga je ook nog wel even vragen voor een mooie route denk ik :D

Aw Zebrastreep, wat een rotweer was het, he! Verstandig dat je bent gestopt. Vandaag ziet het er beter uit.

Oh scooby, wat gaaf dat je met je levende ros naar de Eiffel bent gegaan!

MuSLi schreef:
Wij hebben met de dames weer een lekker ritje gemaakt vanavond. Fijn om weer eens als groep te fietsen. We waren met z'n 6en dit keer. Leuk en gezellig :D

Dan is die 45km ook zo voorbij...
Oh genieten is dat! *\o/*

Wanneer zouden ze naar Mallorca, T2T? Ik snap je wel; je doet dit voor jezelf, dan moet er ook geen gezeur zijn. Lastig hoor, die coach! Of vindt 'ie je leuk en voelt ie zich nu afgewezen <<) :P

Dit is het nieuwe (tweedehands) racebeest, met dank aan een goede tip vanuit hier! Ik heb getwijfeld tot en met het intoetsen van mijn pincode; dure krengen zijn het. Maar hopelijk kan ik er jaren van genieten. Helaas vandaag even niet. Mijn nekspieren waren het fietsen duidelijk niet meer gewend en ik ben nu gevloerd door knallende koppijn. (Gelukkig zijn ze nu ook net de straat aan het aantrillen := )Beetje overgevoelig voor verkrampte nekspieren, dus ik zal het fietsen braaf weer rustig opbouwen. Veel plezier voor iedereen die weer op pad gaat!

[ [url=m/Hhggrv.jpg]Afbeelding[/url] ]

et het trekken bedoel ik dat als je linkerbeen naar beneden gaat je met je linkerarm gebogen staat en je rechter gestrekt. Dan komt je fiets inderdaad ook wat schuin te hangen. Het gaat bij mij redelijk automatisch maar het is wel een beweging die goed is om af en toe bewust uit te voeren.

En wat een supergave fiets :~

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 20:42

Naaoommii schreef:
Hi allemaal,

Ik zou mij hier graag ook willen melden om wat kennis op te doen over mountainbiken. Ik loop normaal graag en zie steeds meer MTB paden, dat ik denk "goh lijkt me leuk om naar door te crossen" Dus ik heb nu net vandaag een MTB gekocht, 2e hands morgen ga ik hem ophalen en ziet er keurig uit en was niet al te duur

Morgen ook meteen langs de Decathlon om de nodige spullen op te halen. Er zitten nog normale trappers aan maar mocht het bevallen zal ik kijken naar andere.

Maar goed wat raden jullie mij aan om zeker te kopen met name de kleine dingetjes die ik waarschijnlijk zou gaan vergeten. Zoals spullen voor een lekke band onderweg.

Ik hoor het graag en ben ook erg benieuwd of er mensen zijn die in Drenthe of Groningen wonen waar ik eens een keer mee mag fietsen. :D

Wat voor fiets heb je gekocht? Allerbelangrijkste is toch wel de helm! Bespaar daar ook niet op en koop bij de dechatlon een wat duurdere. Ik heb ook 1 van de decathlon bevalt goed. Ik koop er nu alles omdat ik van mijzelf eerst het fietsen langer vol moet houden voordat ik echt het dure spul ga kopen.

- fietsbroek met zeem van het merk b-twin bevallen mij goed.
- fietsshirt kan eerst ook wel gewoon een simpel t-shirt
- schoenen kunnen eerst ook wel gewoon oude schoenen zijn.
-fietshandschoenen ik krijg zonder last van mijn schouders
- bidon water drinken is belangrijk
-zonnebril eventueel ik heb ze voor opspattend modder en vliegjes
- vest voor kouder weer.

Ik fiets zelf ook met flat pedals. Ik heb na heel wat jaartjes echte flat pedals schoenen gekocht van Adidas ripje uit mijn lijf maar bevallen erg goed.

Ik zou eerst eens gewoon goedkope spullen kopen en eens kijken of het bevalt. Belangrijkste overschat jezelf niet! Gebeuren veel ongelukjes door de laatste tijd.

En ik woon zelf in Drenthe dus tips voor routes heb ik wel! En misschien ooit wel leuk om eens samen te gaan

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 23:16

@zebrastreep

Dankjewel voor alle heldere tips :)
Ik heb een gazelle next gekocht, op de foto's en omschrijving lijkt alles keurig netjes en ga hem morgen ophalen.

Ik wilde inderdaad liever niet besparen op de helm, net zoals m'n cap vind ik dat toch wel erg belangrijk. Maar de rest inderdaad gewoon bij de decaltlon weg en niet te duur, ben altijd heel tevreden over het spul daar.

Ik woon in Borger dus als je in deze omgeving nog leuke routes hebt voor beginners hoor ik het heel graag :D

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 23:33

Naaoommii schreef:
@zebrastreep

Dankjewel voor alle heldere tips :)
Ik heb een gazelle next gekocht, op de foto's en omschrijving lijkt alles keurig netjes en ga hem morgen ophalen.

Ik wilde inderdaad liever niet besparen op de helm, net zoals m'n cap vind ik dat toch wel erg belangrijk. Maar de rest inderdaad gewoon bij de decaltlon weg en niet te duur, ben altijd heel tevreden over het spul daar.

Ik woon in Borger dus als je in deze omgeving nog leuke routes hebt voor beginners hoor ik het heel graag :D

Dichtbij zijnde routes zijn Gieten en Sleen. Beide ben ik helaas nog nooit geweest dus qua inschatting vindt ik het lastig te zeggen of het haalbaar is voor beginners. In Sleen zit een Northsore gedeelte die echt wel voor gevorderde fietsers is. Route Baloerveld met aansluiting op de route Anloo is ook erg mooi! Zitten fijne vlakken stukken in met eigenlijk geen klimmetjes. Ook zit er wel stukjes verhard in. Voor beginners mooi om te gaan beginnen. Baloerveld is zelf een kleine route maar met aansluiting naar Anloo heb je een route van 38 km.

Verder heb je Baggelhuizen in Assen. Ze hebben daar nog wat mooie aanpassingen gedaan en onderhouden de route ook regelmatig. Wel zitten er behoorlijke steile klimmetjes in en een aantal moeilijke afdalingen. Maar het is wel een veilige route zo zijn er laatst matten op afdalingen gelegd waardoor er veel minder kans is om te vallen. Deze route is tussen de 8 en 10 kilometer lang.

Dan heb je nog Kloosterveen in Assen maar die raad ik nog wel af omdat ze daar nog niet klaar mee zijn en daar al veel zware ongelukken gebeurd zijn waarvan 1 met dodelijke afloop helaas. Mocht je wat verder zijn deze route is ongeveer 5 a 6 km dus te combineren met Baggelhuizen.

Appelscha! Maar die vond ik best pittig ( fiets was ook niet helemaal goed op dat moment) en dan de lange route. De korte en met veel klimmetjes en afdalingen is leuk als je al wat verder bent. De lange route is 16,1 km en de korte ( Bosberg) 4,4. Maar als beginner is die nog niet zo leuk omdat je vaak af moet stappen om ergens bij omhoog te komen. Ik ben halverwege gestopt zand was ook vrij mul.

En misschien is dit nog wel handig: https://www.drenthe.nl/fietsen-wandelen ... yEEALw_wcB Deze website ga ik nu ook maar eens goed doornemen :')

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 06:08

culaccino schreef:

Dit is het nieuwe (tweedehands) racebeest, met dank aan een goede tip vanuit hier!

Volgend jaar april/mei voor 10 dagen .
Ha ha ...echt niet .Hij staat op hele andere type,s vrouw .
Maar heb geen reactie gekregen n.a.v mijn email .
Na ja so be it .Wel gisteren contact met mijn nieuwe coach
gehad :D

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst *\o/*
En heel veel plezier ermee <3

Hoop dat het zondag een beetje weer is , heb namelijk een
langer rondje te fietsen op de planning staan .
Misschien idd , maar eens de Veluwe opzoeken .
Iemand een leuk rondje ? Hoeft niet met klimwerk ...want
ik krijg wattage voorgegeven .Dat word dan lastig .

Welkom Naaoommii , succes en veel rijd plezier met je
nieuwe fiets .Over MTB gerelateerde heb je aan mij niets .
Is niet mijn wereld .

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 07:17

Welkom Naomi!

@T2T, wat voor training staat er op het programma? Zaterdag wordt het beste kwa weer geloof ik.

Gisteren heerlijke training gehad :D Uiteindelijk op 70km uitgekomen, we gingen ergens nogal de mist in haha :Y) Route ging over een klein stukje gravel, 300m.. het werd alleen steeds langer en langer, hek over, weiland door... en toen liep het dood. Dus weer terug, weiland door, hek over, gravel 8)7
Daarna nog stuk gekoerst met de groep, eerste koersje miste ik de slag, Tweede koersje reed ik alleen weg en kwam ik solo over de finish, dag mannen :wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 08:10

Thanks, IMAY! En dank voor je uitleg!

Welkom, Naomi! En gefeliciteerd met je fiets! Wel een foto plaatsen als je 'm hebt, he :)) Een bril is inderdaad wel een belangrijke. Kennis van me is oogarts en krijgt aardig wat mountainbikers met oogletsel omdat ze een tak in hun oog hebben gekregen. :\ Ik heb helaas geen mtb en woon niet meer in jouw omgeving, maar je vindt vast wel fietsmaatjes!

Ah goedzo, T2T. Je hebt je best gedaan, gewoon doorgaan met wat bij jou past!

Oh laura, dat klinkt echt superleuk :D Wat een verhaal met dat weiland, haha. En mooi dat je de mannen eruit gereden hebt! :)) Zijn er nog meer dames bij jullie groep? Van die mannen leer je wel hard fietsen, haha :D

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 09:01

@zebrasteep Dankjewel! Heb ik veel aan. Ik ga eens goed opzoek naar wat routes die niet al te moeilijke zullen zijn.

@culaccino zal vanmiddag een foto plaatsen als ik hem heb :D en dankje voor de bril tip, oogletsel is ook niet echt waar ik op sta te wachten.

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 15:01

@calucinno, daar is die dan <3

@naomi, meeste is al genoemd door zebrastreep. Multitool (met verschillende inbusjes) is ook erg handig. Kun je tijdens de rit je fiets wat bijstellen. Deze site is ook wel handig om wat actuele reviews van andere MTB'ers over de route te lezen: https://www.mtbroutes.nl/ Bij moeilijke onderdelen kun je natuurlijk altijd afstappen en een stukje lopen, als de rest van de route verder wel prima te doen is. Vaak kun je obstakels ook wel overslaan, aka chicken run, tenminste dat doen ze hier in de buurt wel veel op de routes.

@T2T, als je richting de Veluwe gaat is het westen bij Bennekom/Ede/Otterloo en het noorden (boven Otterloo-Hoenderloo-Apeldoorn) wel relatief ''vlak'' of rondom/langs de Veluwezoom (Arnhem-Dieren-Loenen), maar dat vind ik zelf relatief saai. Als je vanuit Duitsland fietst, zou je bijvoorbeeld bij Heteren de burg over kunnen, dan richting de N224 (via fietspaden oid), de Ginkelse hei over, naar Otterloo (eventueel via het Wekeromse zand) en dan lang de Hoge Veluwe weer richting Wolfheze.

@Laura, haha, alvast oefenen voor het veldrij/cross seizoen ofzo :)) ... Achja, dat soort avonturen op de fiets zul je waarschijnlijk niet snel vergeten.

Ik heb gisteren 2x gefietst. Eerst een rondje samen met een vriendin. Die was al een paar keer op de Posbank geweest, maar ik haar even een rondleiding geven over een paar mooie fietspaden en wat plekjes/paden die je echt moet kennen (als local). Erg leuk en lekker bijkletsen. 's avonds met de F groep van de Gele Rijders meegereden. Kruissnelheid is ongeveer 28km/u van de F-groep, maar we zaten toch al bijna op 30km/u dus de wegkapitein zei ook al tegen mij dat ik eventueel naar de E-groep (30km/u) kan de volgende keer. Lekker wat stukje op kop gereden, beetje afzien tijdens de klimmen en lekker in het wiel tijdens de afdaling. Moe, maar voldaan weer thuis. Vandaag een rustdagje met dit miezer weer.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 17:48

@Susan88 Dankjewel! Die inbussleuteltjes enzo had ik nog niet aan gedacht.

Dit is hem geworden :D
Afbeelding

En ik heb broeken gekocht, handschoenen en een goede helm. Naar een bril moet ik nog even kijken want ik draag zelf namelijk een bril en kan niet zonder :') wel heb ik een oude bril dus die ga ik gebruiken

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 17:54

Wat een gave fiets hierboven zeg :oo

Ik kom even binnenvallen! Sinds de coronatijden zit ook ik op de fiets! Tweedehands racefiets gekocht, en nu vlieg ik lekker door de duinen hier! Ik moet er wel even inkomen, en soms staat hij dus een weekje te verstoffen. Dacht als ik hier nou mee ga kletsen dan is dat misschien een stok achter de deur!
Over een paar weken gaan m'n vriend en ik op vakantie, en dan gaan de fietsen ook mee!
Mocht er iemand leuke fietsroutes in Duitsland weten (rondom Hannover) dan horen we dat natuurlijk graag :D

Ik heb overigens helaas een te klein setje fietskleding gekocht, welke in nu aanbied op marktplaats
https://www.marktplaats.nl/plaats/m1565872013/view?c=d721e818194200feca4409741512b6e6&previousPage=mympSeller

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 06:12

Lauraennala schreef:
@T2T, wat voor training staat er op het programma? Zaterdag wordt het beste kwa weer geloof ik.

Het is echt een duurtraining in verschillende ( lage )Watt blokken .
Afbeelding
Daarna mag ik nog 20 mijn hardlopen .

Ha ha ..lekker offroad Laura :D
En de mannen het nakijken gegeven :j

Thanks Susan ; zal je route eens bekijken . +:)+

Welkom Tutti_Frutti

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 09:51

@Culaccino, we hebben zeker meer dames! Wel wat meer dames die wat minder fanatiek fietsen, maar ook zeker dames die wedstrijden rijden.

@Susan, lekker overstappen! Als het echt niet gaat gewoon lekker in het wiel hangen en dan weet je het voor de volgende keer haha. Maar volgens mij gaat dat helemaal goed komen!

@T2T, mooie training!

Gisteren nog een heerlijk rondje gedaan, was onverwachts droog en ik was vroeg klaar.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:11

Ik heb gister mijn eerste rondje gedaan. Ben behoorlijk tevreden en vond het ook erg leuk om te doen. Ik heb ongeveer 17km aan mbt route gedaan en de rest was naar de route en terug. Deze route is aardig vlak dus voor mij ideaal maar sommige onderdelen gewoon lekker gelopen :)

Komende week ga ik verder met deze route. De totale route is 37km, maar om dat in 1 keer te doen :') mijn spierpijn is zeer beperkt gebleven gelukkig!
Afbeelding
En waar Strava die max 42km/u vandaan haalt geen idee.. mijn hoogste tempo lag op de 31km/u maar dit was natuurlijk bultje af op asvalt

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:57

Naaoommii schreef:
Ik heb gister mijn eerste rondje gedaan. Ben behoorlijk tevreden en vond het ook erg leuk om te doen. Ik heb ongeveer 17km aan mbt route gedaan en de rest was naar de route en terug. Deze route is aardig vlak dus voor mij ideaal maar sommige onderdelen gewoon lekker gelopen :)

Komende week ga ik verder met deze route. De totale route is 37km, maar om dat in 1 keer te doen :') mijn spierpijn is zeer beperkt gebleven gelukkig!
[ [url=m/4pIykB.jpg]Afbeelding[/url] ]
En waar Strava die max 42km/u vandaan haalt geen idee.. mijn hoogste tempo lag op de 31km/u maar dit was natuurlijk bultje af op asvalt

Is de route bij Borger leuk om te doen? Soms kan de snelheid er wel eens naast zitten ik had er keer 60 km per uur nou zo hard kan ik dus echt niet. Op Ameland klopt die dan wel weer met 40 km per uur dit was dan voor de wind en vaak naar beneden met weinig weerstand aan de voor of zijkant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 19:13

Susan88 schreef:
@calucinno, daar is die dan <3
Ja! :):) Als ik je ooit tegenkom (en herken :') ) op de Holterberg of Veluwe dan trakteer ik je op een ijsje voor de gouden tip! :D
Twee ritten, sportief joh! Supergoed dat je prima kon meekomen met dat tempo. Ik heb nog maar 1x op de Veluwe gefietst maar durfde daar echt niet hard met alle slingerende bejaarden :o

Jaaa, leuk van je nieuwe gele rakker, Naomi! *\o/* Klinkt als een mooie start. Zit je fiets goed?

Welkom, Tutti_Frutti! Leuk dat je begonnen bent. Jammer van je kleding; hopelijk krijg je het snel verkocht. Mezelf kennende is wit niet aan mij besteed :o

Gisteravond was het nog best lekker eigenlijk, he Laura? Ik had geroeid en zag er stiekem al een beetje tegenop met dat gemiezer, maar we hielden het droog en het was eigenlijk heel lekker weer.

Ik ben vandaag de Veluwe op geweest maar dan te voet; mooie wandeltocht gemaakt vanaf Velp naar Laag-Soeren. 14 km, geloof ik. Zo mooi <3 Komende dagen ziet het weer er ook goed uit!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 19:51

Lauraennala schreef:
@T2T, mooie training!

Thanks ...moet nog een mooi startpunt vinden .
Rijd gewoon met de auto heen , en dan aldaar lekker fietsen .
Speurt nu nog internet af ...

Vandaag rustdag , heb de boodschappen al binnen .
Lekker niets vanavond .