Gisteren waren mijn ouders 50 jaar getrouwd en we zijn de hele dag op pad geweest met hen. Erg gezellig, maar was gesloopt. Ik had de wekker op 6 uur gezet om hard te lopen voor mijn studiedag op school, maar had zo'n beroerde nacht dat ik hem vannacht uit heb gezet. Misschien na het werk lopen als ik nog puf heb. Voel me alsof ik de hele nacht niet geslapen heb.
divided
Geplaatst: 24-08-23 07:59
Toffe schoenen en tattoo's musli!
SV, ik vind zelf dat dat soort dagjes best wel vermoeiend kunnen zijn. Fijn dat het wel gezellig was en hopelijk heb je snel weer een beetje puf.
Gisteren eindelijk weer eens meer dan 10km gelopen (11 km met gemiddeld tempo van 6:14). De laatste keren gingen voor mijn gevoel wat minder (mede vanwege de warmte) dus dik tevreden. Begin van deze week zat ik niet zo lekker in m'n vel maar dit loopje heeft wel weer even goed gedaan. Vanaf nu ga ik weer opbouwen in afstand.
Be funny, als we iemand heel hard voorbij zien racen, dan ben jij het vast! Met die tailwind ga je snel hoor! Leuk dat je ze gaat proberen, ben benieuwd wat je er van vind. Ik vind zelf de naked een van de fijnste smaken, maar heb ze nog niet allemaal geprobeerd.
Puera, hoe gaat het nu met je voet na de behandeling, voelt het al wat beter?
Mooi loopje op je nieuwe schoenen Musli!
SV, succes met werken vandaag! Ja kan me voorstellen dat je moe word van zo een dagje, en dan nog slecht geslapen, baalen zeg. Hopelijk voel je je na het werk beter!
Divided, goed bezig! Mooie afstand gemaakt, en ik vond het gister nog steeds behoorlijk warm. Mooi tempo ook! Fijn dat je weer gaat op bouwen.
Vandaag ga ik ook weer een rondje maken, zag dat het vanaf het weekeinde gaat zakken in temperatuur, heerlijk kijk er nu al naar uit!
BeFunny
Geplaatst: 24-08-23 10:28
Nou omdat dinsdag met de hardloopgroep zo lekker ging en daar wat sprintjes gedaan heb. Dacht ik ik ga nu voor een duurloopje. Nog steeds niet helemaal fit dus geen tempo doel maar wel als doel om uit zone 5 te blijven. Dus ik echt tergend traag begonnen de laatste tijd starten ik vaak te snel dus vond dat wel een uitdaging. Maar de hartslag liep snel op en na een stukje wandelen bij de aanzet schoot hij weer meteen in rood ook bij 8:00 km bleef hij in rood dus besloten dat ik het er maar bij ging laten ik ben er dus nog niet.
@Musli, lekkere training! @Befunny, balen dat het nog ging, nog even wat langer hersteltijd nodig dus! @SV, sterkte met werken vandaag! Zou er iets in de lucht hangen, ik slaap al 3 nachten zo ruk zonder reden en ben echt kapot inmiddels. @Divided, fijn dat je loopje zo lekker ging, voel je je gelijk beterder bij he!
Ik vond het al aardig heet net, vooral klam en benauwd. Begin langzaam te accepteren dat ik het gewoon net wat beter doe op een langzamer tempo dus goed gevoel na dit loopje
Komt wel Befunny, je bent in ieder geval lekker buiten geweest. Lekker gelopen Karin. Musli, mooie tattoo heb je ook. En mooie schoenen.
Ik vond het, net als Karin, warm rn wat benauwd. Gelukkig scheen de zon er niet bij. Ik heb een fijne 7,5km gelopen. Kreeg nog een grommende hond achter me aan. Ik haat dat, pleur op. Ik heb gek genoeg wel last van mijn kuiten, dat heb ik echt nooit dus ik verwacht spierpijn morgen
Dank voor de tips over gelletjes Ik ga me er na mijn vakantie eens in verdiepen. Het is hier nu 33 graden. Morgen maar proberen rond 6 uur op te staan om te rennen. Gelukkig maar een 4k easy run op het program.
MuSLi
Geplaatst: 25-08-23 09:18
33 graden... Pfoe @Tiggs. Hopelijk is het gelukt om vanochtend een rondje te doen
Hier vanochtend wel alvast mijn rondje gedaan voor het werk. 35 minuten duurloop met daar achteraan 5x100m snel/100m herstel. Was een fijn loopje wel al flink benauwd, zo vroeg.
Lekker bezig beide op de vroege ochtend! Ik vindt het vandaag gewoon nog klammer en benauwder dan gisteren. Desondanks lekker gelopen en eindelijk weer eens een flink deel in zone 3 ipv 4
Ninus
Geplaatst: 25-08-23 14:24
Lekker bezig allemaal! Ik vind het vandaag vies benauwd, gelukkig hebben we gisteren al een duurloop van 28km gedaan, toen was het warm, maar niet zo vochtig (dat kwam later pas ). En wat een mooie hippe schoenen allemaal En ik zag werkelijk prachtige foto's van Namiro
Verder ben ik niet zo goed bij, vandaag laatste vakantiedag. Ben vanochtend toch maar begonnen aan mijn mail, het waren er slechts 350 , maar dat scheelt maandag weer een boel gedoe, dan kan ik gelijk aan het werk.
Morgen heb ik een rustige loop van een km 10 op de planning en zondag een korte interval.
Hier vanmorgen om 6.15 ook voor mijn studiedag een kort loopje gedaan. Morgen lange duurloop in het bos.
wabisabi
Geplaatst: 26-08-23 10:01
Hoi allemaal! Ik kom me weer even melden. Ik was vorig jaar weer begonnen met lopen. Opbouwen ging redelijk snel, maar nu heb ik toch iets wat het loopplezier echt ontneemt.
Tijdens het lopen, al in de 1e km, krijg ik vaak last van een spontaan klarend oor. Deze blijft ploppen bij elke in en uitademing, waardoor het lijkt alsof ik door m’n trommelvlies in en uit adem. Ik heb even gezocht en Volgensmij is het tuba aperta. In elk geval een niet goed werkende buis van Eustachius. Ik heb wel een verleden met veel oorproblemen, maar zoals nu heb ik het nog niet eerder gehad. Schijnbaar is er geen behandeling voor.
Heeft iemand hier ervaring mee? Tips of oefeningen zijn welkom!
Welkom wabisabi, ik heb geen tips. Ik Zou dit met de HA bespreken.
Supervixen ik hoop dat je duurloop lekker gaat.
Hier ook een duurloopje slowrun/joggen gedaan echt slowrun en ging gelukkig beter. Wilde mijn hartslag weer zoveel mogelijk uit rood houden en als dat zou lukken zou ik een uurtje gaan lopen en dat is gelukt.
Ondanks het zeer trage tempo en beentjes wilden sneller. Heb ik eigenlijk heel lekker gelopen. Hopelijk blijft dat even zo.
Wabisabi geen ervaring mee, maar lijkt me heel irritant.
BeFunny fijn dat het weer de goede kant op gaat!
Mijn duurloop zit erop. Iets ingekort, want ik had er al drie slechte nachten op zitten plus drie drukke, vermoeiende dagen. Nou dan weet je wel hoe je duurloop gaat worden: zwaar. Poeh, het viel niet mee vandaag, maar toch 30 kilometer gelopen.
BeFunny
Geplaatst: 26-08-23 14:07
En wel heel mooi Waar was dit ook alweer?
Ik zou blij zijn als ik weer op het punt ben waar ik was maar begin me er bij neer te leggen dat dat misschien wel weer echt opgebouwd moet worden. En dan is een paar stappen terug beter dan proberen alles eruit te halen en teleurgesteld thuis komen.
Prachtige foto's weer SV en bedankt voor de proefpakketjes Tailwind, nu nog even een goed moment vinden om te gaan testen.
BeFunny, ik kan me voorstellen dat het balen is om te voelen dat je wat kwijt bent, maar wel mooi en goed dat je plan gelukt was vanmorgen.
Ik mocht vandaag eindelijk weer een rondje. 3 kwartier/7,nogwat kilometer en echt van elke stap genoten. Wat vind ik dit toch fijn!
Ik ben even kwijt of ik het hier al gemeld had, maar ik heb me ingeschreven voor een 10km op 15 oktober en het doel is dan onder de 50 minuten te gaan. Ik ben dus nu aan het puzzelen met een schema en had daar een vraag over: is er iemand bekend met de Souplessemethode/de Verheulmethode en/of het boek "Het duurloopmisverstand" van Klaas Lok? Iemand die daar wel eens mee getraind heeft of nu nog traint?
Ik moet best wel wat aanpassingen maken in het 10km schema uit dat boek om het voor mij passend te maken en zou het fijn vinden om daar met iemand over te sparren. Maar wie weet is dit niet de plek. Dan zoek ik verder!
Tiggs bedoel je die rondjes als je bijvoorbeeld een activiteit bekijkt? Volgensmij is dat namelijk (helaas) een nieuwe update, dat heb ik ook namelijk…
Tiggs bedoel je die rondjes als je bijvoorbeeld een activiteit bekijkt? Volgensmij is dat namelijk (helaas) een nieuwe update, dat heb ik ook namelijk…