Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MuSLi

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 09:13

Fijn dat het goed met je gaat :) Balen van de covid. Veel last van gehad?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 09:34

Gelukkig niet veel last gehad! Durfde alleen niet te snel weer te gaan sporten, hoorde dat er veel mensen waren die weinig klachten hadden maar door snel te gaan sporten wel klachten ontwikkelden. Had ik weinig trek in. :D

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 10:21

Dit topic geeft me altijd zoveel motivatie om het sporten weer op te pakken :D Vanavond maar een rondje hardlopen, is te lang geleden!

Ik zit eindelijk weer in een normaal eetritme sinds mijn verjaardag (midden maart). Daarna zoveel zooi aan lekkers over dat ik bleef snaaien, en de paaseitjes op kantoor hielpen ook niet echt.

Nu een paar dagen weer van het snaaien af, de honger tussendoor is weer minder en voel me zoveel beter!

@Gamova @Tarzan, wauw! Wat een prachtige prestaties al. @Cynn, zet 'm op! Ik denk dat een diëtist een mooie stok achter de deur is ook. Sowieso, opschrijven is goed, werkt confronterend, haha.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 10:35

Herkenbaar @Nirvana; dat je als je eenmaal begonnen bent met snaaien gewoon blijft snaaien de dagen/weken erop.
Goed dat je weer de weg terug hebt gevonden naar een normaal eetpatroon :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 07:26

Vanochtend op de weegschaal weer een fijn beeld. Dan weet ik weer waar ik het voor doe en dat ik op de goede weg ben met betrekking tot het stabiliseren. Vandaag een rustdag, eventjes geen sporten na de afgelopen dagen heel wat kilometers wandelen, rennen en fietsen :)

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 08:58

Wat fijn weer MuSLi!

Ik mag vandaag een mijlpaal vieren -10,5 *\%/* . Echt zo blij mee want je leest overal dat afvallen rond de overgang zo moeilijk is. Zoals ik nu bezig ben kost het me weinig moeite, door beter te eten voel ik me beter en het meer bewegen helpt daar natuurlijk ook aan mee.

Over 1,5 week ga ik naar Noorwegen en het is wel een raar idee dat ik bijna het gewicht van mijn backpack vorig jaar altijd met me meedroeg :=.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 09:02

Wauw. Goed bezig zeg @Sharani. Heerlijk om het tegendeel te bewijzen aan wat je altijd leest ;)
Ik ben nu 20kg lichter dan voor mijn zwangerschap, dat lees je vaak ook compleet andersom.
Het kan dus wel. Haha. Zoals jij dus ook laat zien...

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 07:20

Wat zul je je fijner voelen Sharani *\o/*

Hier laat de weegschaal ook weer een kleine daling zien. Begin ook weer wat de balans te vinden ondanks alle buffetten, lunches en dergelijke.

Valt me wel steeds meer op hoezeer alles vaak in de olie wordt gedompeld, salades en zelfs broodjes carpaccio :(
Gisteren maar gekozen voor 1 sandwich + wat meegebracht kwark met fruit, vond mijn buik ook een stuk fijner. Me wel laten verleiden uiteindelijk tot een stukje hazelnoot schuim gebak van een jarige collega, achteraf spijt van, enorme suikerdip.
Met het mooie weer gisteren ook lekker 's ochtends en 's avonds gewandeld, totaal 20.000 stappen.

Wandelen voor het werk:

Afbeelding
Gezond ontbijt en avondeten in balans met de rest van de dag:

Afbeelding

Afbeelding

Zo weer richting cursus / kantoor, kijken hoe ik vandaag weer maat kan houden met alle paaseitjes die overal staan :=

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 08:56

Dat bordje avondeten ziet er echt lekker uit :9 .

Tja en paaseitjes… , normaal gingen er hier in huis heel wat er doorheen :o. Maar dit jaar afgesproken dat we alleen komend weekend een schaaltje neerzetten met de hele lekkere speciale smaken. En dat vond iedereen tot mijn verbazing een goed idee. Smaak kwaliteit boven kwantiteit, was het idee :D . Voor ons is Pasen gelukkig niet zo’n vreetfeest als kerst. Gewoon gezellig samen ontbijten en wat uitgebreider koken, maar dat hoeft niet beslist ongezond te zijn. En het wordt prachtig weer, dus lekker veel wandelen en in de tuin werken, dat compenseert dan weer die paaseitjes hopelijk :=.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 12:05

Meh, de weegschaal was totaal niet lief gisteren -O-
Broek al weer een maatje kleiner, lovehandles zijn weg en toch gaf die aan dat ik maar 900 gram was afgevallen over 2.5 week.
Nu had ik donderdagavond wel 2 enorme glazen drank gehad, dus ik vermoed dat ik wat vocht vast hield.
Net nog maar een keer er op gestaan en dat was iig een kilo minder dan gisteren.
Ben toch wel een beetje teleurgesteld :(

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 12:40

Ik zit nu op -8,5 de eerste 5 kilo ging snel, nu tergend langzaam. Ik verlies nu ongeveer 400 gram per week.
2 personen hebben nog maar gevraagd of ik gewicht kwijt ben -O-

Haha, als ik het in percentages zet is het ook nog niet zoveel en heb ik nog heel wat kilo’s te gaan en ik merk dat ik spieren aan het opbouwen ben, mijn conditie gaat vooruit en ik voel meer vorm onder de vet laagjes.

Dus gewoon zo door zetten, dan ben ik over 1,5 jaar op streef gewicht (hopelijk).

ClaudiaHS schreef:
Meh, de weegschaal was totaal niet lief gisteren -O-
Broek al weer een maatje kleiner, lovehandles zijn weg en toch gaf die aan dat ik maar 900 gram was afgevallen over 2.5 week.
Nu had ik donderdagavond wel 2 enorme glazen drank gehad, dus ik vermoed dat ik wat vocht vast hield.
Net nog maar een keer er op gestaan en dat was iig een kilo minder dan gisteren.
Ben toch wel een beetje teleurgesteld :(

Beter langzaam, maar duurzaam afvallen, dan snel en dat het er toch weer zo aan zit.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 12:55

Hoihoi alemaal
Ik kom ook weer eens binnenvallen.
Het gaat hier niet zo goed.
Ik zit ziek thuis met een burnout. Kwa afvallen gebeurt er niets op dit moment. Voor nu is het uitrusten en weer gaan (leren) genieten.

Net terug van een weekje zeeland. Heel rustig aan gedaan. Lekker gewandeld en voor de rest gerust.
Ik ben daar ten huwelijk gevraagd <3 *\o/*
Dus wel een mooi doel om naar toe te werken.

Afbeelding

Ik zie dat er heel veel mensen goed bezig zijn! Dat is fijn om te zien ;) ga zo door!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 13:13

Daphara, ik weet wel dat langzaam beter is, maar dit viel me toch een beetje tegen.
Maat ik geef de alcohol de schuld :P
Komt vast goed

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 13:21

De alcohol is een goede om de schuld te geven, zegt de ervaringsdeskundige. :))

Gefeliciteerd, arabella!!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 13:25

Hij klapte er goed hard in iig (ik ben zoiemand die dus niet/nauwelijks drinkt :') )
Maar we gaan gewoon door.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 13:35

Gewoon doordrinken? :))

Ik ben de laatste tijd wat vaker gaan spinnen, dat vind ik wonderbaarlijk genoeg toch best leuk.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 13:54

@Arabella, gefeliciteerd! Goede motivatie om helemaal in shape te komen :j en beterschap!

@Claudia & Daphara fijn toch dat het eraf gaat.. tsja, beter niet al te snel, dan blijft het vaak ook weg. 400gr per week is echt wel een hele mooie score hoor _/-\o_ als je dat volhoudt vliegen de kilo's eraf...

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 15:00

Roosch schreef:
Gewoon doordrinken? :))

Ik ben de laatste tijd wat vaker gaan spinnen, dat vind ik wonderbaarlijk genoeg toch best leuk.

Ik ben niet zo'n zuiperd hahha.
Radler in de zomer vind ik wel lekker, maar verder Neu.
Spinnen trekt mij totaal niet maar ik heb dan ook echt een giga hekel aan fietsen.
Wel net een proefles aangevraagd bij de sportschool.
Volgende week maar eens mee starten.

Musli, ach weet je, ik zie duidelijk verschil in de spiegel en merk het aan mn broeken.
Daarbij ben ik met m'n 1.69m en 67.5 kilo niet eens te zwaar.
Zit bij mij ook alleen naar aan mn kont en bovenbenen.
Hopelijk gaat de sportschool helpen bij de laatste 5 á 7 kilo ongeveer.
En dat de boel wat strakker wordt.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 12:35

Ik spring weer even binnen.

Arabella, neem goed de tijd om te herstellen. De rest komt later wel weer. Gefeliciteerd ook met je verloving! <3

Heel herkenbaar hoor, Daphara. Ik was in 2020 heel veel afgevallen (+-25kg toen) tijdens de lockdowns en toen we weer mensen begonnen te zien, zeiden echt zo weinig mensen er iets over. Terwijl m’n vriend 10kg kwijt was en iedereen hem complimenteerde. Heel frustrerend :') . Je doet het uiteindelijk ook gewoon voor jezelf en slow but steady is een uiterst doeltreffende methode! Komt goed! Ik ben nog steeds 30kg lichter dan voor corona en als ik nu foto’s van daarvoor zie, dan besef ik weer hoeveel beter ik nu in mijn vel zit. En dat is het allerbelangrijkst.

900 gram is ook prima, Claudia! Het is een marathon, geen sprint. Je mag best trots op jezelf zijn. Zeker als ik lees hoeveel je nu weegt. Die laatste kilo’s zijn sowieso moeilijk!

Super Sharani! Wat een geweldige vergelijking met die backpack ook!! Ik ben heel benieuwd hoe je het gaat ervaren, dat verschil.

Verder iedereen ook goed bezig op z’n eigen manier. Geniet allemaal van het mooie weer ook :+:

Wij vertrekken over 3 weken naar Duitsland voor een week wandelen. De laatste keer dat we er waren was in 2019 en toen was ik 30kg zwaarder dan nu, ben ook benieuwd hoe dat scheelt in gevoel.

Vandaag eindelijk weer naar bootcamp geweest sinds dat ik corona heb gehad. Ben vorige week wel 2x wezen sporten met m’n sportvriendin, want bootcamp in groep vonden we nog te zwaar zo na ziek te zijn. Het viel niet mee, veel hardlopen vandaag, maar toch weer blij dat ik ben geweest. Qua gewicht blijf ik op die +4kg hangen, die ik nog steeds graag kwijt wil. Komt wel :j

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 10:39

* Haalt kop weer uit het zand *

Ondanks dat het niet altijd even hard gaat moet je maar denken er af is er af!

Hier 1,5 week ziek geweest, helaas niet zo ziek dat ik niets luste maar vooral enorm verkouden en er echt met werk even doorheen. Dus wat doe ik dan.. juist eten... Baalde echt van mezelf. Gelukkig was de schade heel beperkt en betreft het maar 1 kilo waarvan ik denk dat het vooral vocht is.

Nu weer goede moed verder!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 10:50

Balen dat je ziek bent geweest. Gelukkig valt de schade wel mee.
Weer bij elkaar geraapt en hoppa, gaan met die banaan :)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 14:41

Was jullie even kwijt :oo Goed om weer wat te lezen van oude bekenden, ook als het even wat minder gaat.

Ik heb een heerlijk bourgondisch weekend achter de rug, dus ga nog even niet op de weegschaal staan. Vrijdag weer. Wel echt genoten van o.a. een uitgebreid kampvuur paasontbijt, hottub arrangement met bubbels en hapjes en een heel uitgebreide en vooral erg lekkere high tea. Gelukkig ook wat sportieve activiteiten met hardlopen, wandelen en fietsen. Nu weer back2 normal met vanochtend om 6.15 een lekker intensief hardloop rondje en gewoon normaal eten. Rode koolsalade voor vanavond al gemaakt, rest van de eetplanning ook rond dus straks nog even boodschapjes doen.

Opdracht op werk is verlengd tot eind augustus, fijn nieuws. Alleen straks dus wel 2x in de week van Apeldoorn naar Schiphol rijden :')

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 18:04

Dustinlover, heel herkenbaar helaas. De schade is gelukkig beperkt, dus komt inderdaad weer goed!

Jouw weekend zag er echt zaaaalig uit, gaucho! Slim om pas vrijdag weer te wegen, eerst even balans terugvinden en vocht afdrijven :+
Fijn dat de opdracht verlengd is! Is het een druk traject? Zo klinkt het wel. Ben zelf niet zo bekend met spits in NL, ik rij maar 1x per week van Zeeuws Vlaanderen naar Utrecht en vind dat al vervelend op vrijdagavond richting huis. Je leert ermee omgaan :=

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 08:05

Gelukkig valt de schade mee Dustinlover, nu gewoon weer oppakken.

ClaudiaHS: zeker als je niet echt te zwaar bent zou ik uitkijken met te snel afvallen, want als je gaat jojoën schiet je er niets mee op en is er grote kans dat je uiteindelijk zwaarder bent dan nu. Een halve kilo per week is eigenlijk gewoon het advies.

Daphara: stom hè als niemand wat zegt. Heb ik ook terwijl ik al ruim 10 kg kwijt ben.

Arabella: gefeliciteerd met je verloving en zorg goed voor jezelf want een burn-out is best heftig.

Ine23: Wat knap dat je zoveel kwijt bent! En dat zal voor jou ook zeker schelen met wandelen. Veel plezier alvast in Duitsland!

Haha Roosch, alcohol is ook best een grote schuldige van aankomen. Maar af en toe best lekker :)) . Heb dat al vaker gehoord dat spinning leuk is, misschien toch eens gaan proberen.

Gaucho: klinkt als een heerlijk weekend! En fijn dat je opdracht verlengd is.

Hier ook een gezellig paasweekend gehad, met genoeg lekker eten. En mijn plannen om extra te bewegen viel ook in het water omdat mijn enkel geblesseerd is, waarschijnlijk door overbelasting… .
En met Noorwegen in het vooruitzicht dus toch maar rust houden deze week.

Ik heb dus ook getwijfeld om mijn weeg moment uit te stellen, maar toch maar niet gedaan. Want ik vind dat ik ook onder ogen moet kunnen zien als het eens wat minder goed gaat. Dat was trouwens nergens voor nodig, want er stond een nette -0,6 op. Nu pas weer over 3 weken wegen. Want eerst op vakantie *\o/* .

Verheug me al op de Noorse Lefse en Kvikk Lunsj :9. Beide calorie bommen maar ach, verder zal ik daar best netjes eten, want uitgebreid terrasjes pakken en uit eten is daar toch onbetaalbaar :') en we gaan ook veel hiken en ook wel een aantal meerdaagse tochten en dan moet je het doen met wat je mee hebt.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 08:09

Alvast heel erg veel plezier @Sharani :D
En fijn dat er toch een daling was op de weegschaal.