Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PSvanLot schreef:
Roodvos schreef:Pipodipo schreef:Dat laatste stukje is bij ons niet aan de orde, het is echt zinloos om de situatie in Nederland te vergelijken met die in Italie. De ziekenhuizen zijn hier niet overbezet en oudere mensen worden niet aan hun lot overgelaten. Niemand heeft iets aan dit soort negatieve stemmingmakerijk.
Akkoord. Het is hier nog niet aan de orde. En laten we hopen dat het zo blijft.
Maar als mensen blijven zeggen "het is maar een griepje" en zich daarnaar gedragen krijgen we hier ook Italiaanse toestanden. Dat schijnt nog niet door te dringen.
Dimphyl schreef:Muurp schreef:
En als ik de situatie omdraai: wat nu als jij werkt en een compleet vreemd persoon hoort/ziet dat jij niet fit bent. Kun je dat maken tegenover je klanten?
Ik zou netjes je werkgever bellen om dit te melden, hou hem op de hoogte (heb maandagochtend weer contact) en blijf thuis tot je geen klachten meer hebt.
Ik zal even bellen om overleg. Gaat mij er meer om dat het een nieuwe baan is, en dat ze bij sollicitatie behoorlijk hamerden op laag ziekte verzuim.
petra8 schreef:Granoek schreef:facebookbericht van onze burgemeester:
- getroffen ondernemers krijgen eenmalige premie van 4000€
- als ze na 21 dagen niet open kunnen krijgen ze een vergoeding van 160€ per dag
- als je enkel WE dicht moet is dat respectievelijk 2000€ en 160€ per dag
even in een notendop, geldig voor Vlaanderen
Is dat voor alle Vlamingen en bedrijven of alleen voor jouw gemeente en horeca?
Wij hebben een schoonheidssalon met een bijna lege agenda.
We zijn maar vast begonnen met de grote schoonmaak en klussen die we in de zomervakantie wilden doen.
Dimphyl schreef:Mag ik hier een klein vraagje stellen met betrekking tot corona?
Ik begin maandag bij een nieuwe baan, in een winkel in een flink toeristisch dorp.
Ben de afgelopen weken 3x op een plek geweest waar nu medewerkers corona blijken te hebben en heb zelf sinds een paar dagen griepachtige klachten. (Niezen, hoesten, algeheel slap gevoel, geen koorts)
Nu ben ik zelf heel nuchter en heb zoiets van dit is gewoon griep, en zoniet ga ik er heus niet aan dood.
Maar wat zouden jullie doen, aankomende werkgever bellen om dit te melden of gewoon gaan werken maandag?
juval schreef:mocht je misgrijpen in de supermarkten: http://www.findfarm.nl
heel veel boerderijen doen aan huis verkoop.
als iemand in de buurt van Culemborg behoeft heeft aan verse melk, dan ben je welkom!
Dimphyl schreef:Ik zal even bellen om overleg. Gaat mij er meer om dat het een nieuwe baan is, en dat ze bij sollicitatie behoorlijk hamerden op laag ziekte verzuim.
germie schreef:Wij moeten ook gecompenseerd worden, een week geleden schreef Rutte nog dat we minder uit zouden geven aan Gas en licht. En nu werkt iedereen thuis en stijgen die kosten. Dat hoort al gecompenseerd te worden. Ook voor gemiste sporttrainingen. En dan natuurlijk de ergere gevallen nog. Dat zijn dan goede maatregelen.
Maar dit zo door laten gaan betekent echt heel veel doden die niet door het virus doodgaan.
Janinevv schreef:Als we nood hebben aan voedsel misschien onze TUINDERS, AKKERBOUWERS, VEE teelt eens Supporten ! Boeren protesteren niet voor niks...
Onze producten gaan normaal altijd naar buitenland laten we eens zien dat we zelf voorzienend zijn als land !!!
Ik hoop dat alles mee valt en supermarkten blijven aangevuld worden. Maar laten we niet gek worden met z’n allen...
Citaat:Sowieso niet gaan werken. Ik bedoel, tuurlijk ga jij er hopelijk niet aan dood. Maar je kunt ook mensen besmetten. Wie weet of zij sterk genoeg zijn om er gezond doorheen te komen. Tref je iemand met een longziekte, kanker of diabetes, kan het zomaar zijn dat deze persoon opgenomen zou moeten worden in het ziekenhuis, of misschien zelfs overlijdt. .
Cer schreef:wat ik eigenlijk bedoel is dat ik het idee heb dat mensen die niet tot de risicogroep behoren en daar niet mee in aanraking komen het allemaal wel heel erg op zichzelf betrekken.. maar dat kan ik verkeerd opvatten hoor
_Penotti schreef:Janinevv schreef:Als we nood hebben aan voedsel misschien onze TUINDERS, AKKERBOUWERS, VEE teelt eens Supporten ! Boeren protesteren niet voor niks...
Onze producten gaan normaal altijd naar buitenland laten we eens zien dat we zelf voorzienend zijn als land !!!
Ik hoop dat alles mee valt en supermarkten blijven aangevuld worden. Maar laten we niet gek worden met z’n allen...
Precies!
Bij ons thuis word altijd gezegd er moet eens oorlog uitbreken om te waarderen wat boer en tuinders voor ons betekenen.
Ah ja oorlog kan dus ook Corona zijn.
Laat mij de bitch zijn, van mij mogen alle boeren bashers niets krijgen bij de boer, zou ze leren.
Helaas is dat niet te zien als ze daar staan.
Maar ik denk dat het wel mee valt, er is nog genoeg op voorraad. Alleen mensen moeten even normaal doen zodat het ook bijgevuld kan worden.
AnnexUdith schreef:Hier zit ik dus ook met 2 caafjes thuis die groente nodig zijn. Ik zit zo te twijfelen of inslaan nodig is voor hun. Ik heb 2 weken terug wel voer in gehamsterd voor ze dacht hebben ze dat in