3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 11:25

Chips kan ik dan wel makkelijk van af blijven. Maar geef me oreo's of punselie stroopkoekjes en je hebt de poppen aan het dansen :')

Haal dat met reden ook niet vaak in huis :o

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 11:52

Voor mij is chips ook echt het grootste probleem. Maar als het niet in huis is heb ik ook geen behoefte om het te kopen. Punt is alleen dat ik afgelopen zondag jarig was, er veel te veel over was, en deze week ook nog eens een hoop leerlingen wat lekkers meegenomen hadden omdat ze van collega's gehoord hadden dat ik jarig was geweest. :')

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 12:17

Ik vind chips ook echt het moeilijkste haha. En we hebben dorito's in huis en die zijn zooo lekkeerrr <3
Als ik begin aan chips heb ik meestal geen rem meer en schuif ik alles naar binnen. :o

@Castilja: wat voor pastasaus was het dan, dat je daar 100 gram boter voor nodig hebt? Ik kan mij er niet echt een voorstelling bij maken namelijk

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 12:24

Ik kan geen chips in huis hebben, dan vreet ik dacht gerust ik 8 uur ‘s ochtends al leeg. :o
Chocola is geen probleem.

En ik weeg niet elke dag, maar was benieuwd wat chips deed. Ga maandag pas weer wegen.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 12:34

Wooow jullie gaan zo ontzettend hard -O- Dat kan ik echt niet bijhouden :')

Ik ben inmiddels wel al 2,5 kg kwijt, maar gisteren weer een slechte dag gehad bij Jumping A'dam.
Vind het vooral nog moeilijk om gezond te eten als ik niet van te voren weet wat ik ga eten.. Hoe doen jullie dat?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 12:44

Dat soort dingen vermijden. :P of zelf broodjes meenemen. Of vooraf eten, afspreken na de lunch te gaan etc.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 13:08

Barbabientje schreef:
Vind het vooral nog moeilijk om gezond te eten als ik niet van te voren weet wat ik ga eten.. Hoe doen jullie dat?

Dit herken ik ook. Veel makkelijker als ik in voren mijn dag kan plannen en me aan mijn planning moet houden. Bij ‘ik zie het wel’ vind ik dit veel lastiger. Ik probeer dan wel zoveel mogelijk alvast te plannen hoeveel maaltijden ik neem op zo’n dag en wat voor soort. Dan heb je beetje een houvast.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 13:09

Linoleum ik vind 5 euro voor een koffie echt absurd duur. Heb het er zo nu en dan wel voor over als ie écht heeeeel erg lekker is, maar dat viel helaas tegen.

Wat goed dat je nee hebt gezegd tegen chips Annikoe! Ik hou echt van hartig eten en chips is dan ook niet veilig in mijn buurt. Gelukkig is mijn vriend ook bezig met afvallen dus komt die zooi hier niet in huis.

Marlinderooz van die kleine zakjes kopen werkt voor mij ook beter. Van die uitdeelzakjes. In verhouding wel een stuk duurder, maar ik kan me veel beter inhouden en het gewoon bij één zo'n klein zakje houden. Maar momenteel komt chips er even helemaal niet meer in.

Bedankt voor de zalm tip Maanlicht! Misschien dat ik dit weekend even een pakje ophaal bij de Coop.

Jeetje Castilja, 50 gram boter p.p. is wel echt dramatisch. Wat voor saus was dat dan?

Goed bezig Barbabientje, met je -2.5 kilo! Als ik van te voren niet weet wat ik ga eten, probeer ik overdag te compenseren. Of de dag erna. Maar af en toe een dagje slecht is geen drama hoor. Ik heb onze massive cheatday van zondag ook overleefd zonder blijvende schade op de weegschaal.

--

Hier een laat ontbijt vandaag. Ben lekker tot een uur of 11 in bed blijven liggen en net eerst even gesport. Vanavond komt mijn vriend weer thuis dus ga ik wat lekkers koken voor ons.
O: 1 volkorenboterham met 1 gebakken ei en 3 plakjes ontbijtspek + koffie
L: Denk een romig kippensoepje met eventueel een pistoletje erbij
A: Tacoschelpen met een beetje gehakt, tacokruiden, veel tomaat, mais en sla. (Normaal zou ik hier ook een dikke lepel zure room en kaas op kwakken, maar nu even niet :') )

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 13:18

Zal mn lijstje voor vandaag ook even posten:

O: havermout, eiwitpoeder, amandeldrink, frambozen, halve banaan en een lepeltje pindakaas
L: rijst met mexicaanse bonenschotel en gegrilde groenten
T: blik monster zero, alpro go on met kersen
A: vier boterhammen met quorn slices en alpro smeerbaar
T: weet ik nog niet :')

Zit nu rond de 1450 kcal, dus even wat leuks verzinnen voor vanavond

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 13:44

Ik ga pas laat eten vanavond...dus beetje heftige lunch haha

O: 3 rijstwafels
T: smoothie met amandelmelk, proteïnepoeder en rood fruit
L: vega burger met cheddar op 2 meergranen broodjes
T: tomatensoep + salade (rond 17:00)
A: vegan uit eten, neem geen dessert

Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 13:47

Die empanadas had ik vorige keer. Heel erg lekker :9

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 13:50

Ja? Ik heb ze nog nooit gehad dus die wilde ik gaan bestellen. :P

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 14:14

Ja ik doe nu dan maar echt een massive cheatday en de dag erna weer in gareel :j

Dat soort dingen vermijden gaat helaas niet Marlinde :') Vind een dagje weg af en toe best leuk _O-
Probeer wel als ik met vriendinnetjes ga lunchen inderdaad goed van te voren te bedenken wat ik al op heb en wat ik nog mag hebben, maar zo een dagje weg is toch weer anders :j

Veel plezier bij je etentje!

Ik heb nachtdienst, dus sws heel lui en dan ook altijd weinig eten O:)

Lijstje:
O: (12:00): zelfgemaakte latte + 2 beschuitjes met smeerkaas
T/L: cup a soup (even snel tussen slapen door)
A: ?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 14:35

Mag ik even janken hier jongens? Ik lees alles wel mee maar kan het niet opbrengen om te reageren.

Ik word helemaal gek van mijn lijf, het gaat al maanden niet lekker, dan weer last van mijn nek, dan weer dit, dan weer dat. 3 januari naar de chiropractor geweest voor mijn nek, en omdat mijn bekken scheefstaat wordt dat ook altijd even losgemaakt. Na de behandeling behoorlijk napijn in mijn onderrug, maar dat is normaal na hooguit 2 dagen wel helemaal weg. Nu dus niet. Ik heb dus vanaf 3 januari al gruwelijk pijn in mijn rug, ik kan niet fatsoenlijk zitten, bukken, tillen.

Behandelingen van fysio en chiropractor doen helemaal niks, pijnstillers ook niet. Dinsdag opnieuw laten behandelen door de chiropractor en gisteren leek er eindelijk wat verbetering in te zitten, maar rond een uur of 8 's avonds was het weer mis. Ik kan alleen maar in bed liggen, plat op mijn rug, op mijn zij doet teveel pijn en ik ben een zijslaper dus dat is ook al niks. Sporten kan niet, paardrijden niet, werken staat op een laag pitje, boodschappen doen en hond uitlaten gaat nog net. Ik zit er even helemaal doorheen ;(

Eten gaat dus ook ruk en ik durf niet op de weegschaal te gaan staan. Amper bewegen in combinatie met het snaaien van de laatste tijd zal de stand weinig goed hebben gedaan.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 14:40

Ohh wat ontzettend klote zeg.. Heel veel beterschap gewenst! :(:) :(:)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 14:41

Hele dikke knuff black :(:) Beterschap en hopelijk snel wat verbetering....

*meelezer kruipt weer onder steen*
Gaat niet lekker, geen tijd om goed te reageren maar lees zo af en toe nog wel mee :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 15:24

Black, wat rot :( heel veel sterkte gewenst. Hopelijk gaat het snel wat beter!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 16:05

Ohh wat ontzettend rot zeg, dikke knuf :(:)

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 16:14

Door een linkje in een ander topic meld ik me hier ook maar eens.

Ik ben Jasmijn, net 20, en ik ben al een tijdje met mijn gewicht bezig. Afvallen lukt een tijdje maar daarna zit het er al snel weer aan en daar ben ik helemaal klaar mee. Ik ben 1m78 en schommel tussen de 82 en 81 kilo.

Omdat ik er zo klaar mee ben en het gewicht er af houden niet lukt heb ik aankomende donderdag een afspraak gemaakt bij een diëtist. Voor sommige misschien wat overdreven maar ik merk dat ik de laatste tijd geestelijk steeds minder goed in me vel ga zitten en door draai qua afvallen. Ik eet soms 2 dagen alleen wat avond eten omdat we dan met het hele gezin aan tafel zitten en verder niks om dan de rest van de week me helemaal vol te vreten. Omdat ik merk dat ik wanneer ik 2 dagen amper eet mezelf steeds verbied om te eten(want eten is calorieën en van calorieën wordt je nog vetter) trek ik nu even aan de rem en schakel ik hulp in. Ik wil op een verantwoorde manier wat kilo's kwijt.

Ik lees verder hier mee en wanneer ik donderdag de afspraak heb gehad zal ik posten wat het plan is haha.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 16:15

Jasmijn, welkom hier! En goede stap om een afspraak te maken met de diëtist. Hopelijk ga je er veel aan hebben!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 16:25

Welkom Jasmijn! En die diëtist vind ik echt niet overdreven hoor, goed juist dat je hulp zoekt!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 16:43

Dilan: Lekker eiwitpoeder door de kwark met banan! Ben echt gek op banaan :9
En goed bezig, toch afvallen ondanks je je niet echt strikt aan je schema houdt! Opgeblazen buik heb ik nu ook heel erg, maar het is die tijd van de maand en dan heb ik dat altijd haha.

Aria: Ik heb tot 2010 aan topsport gedaan, dus toen deed ik ook al veel aan krachttraining. Daarna een paar jaar niet meer gedaan, maar sinds een jaar of 4 nu wel weer meerdere keren per week bezig. :j
Zalm vind ik ook heerlijk, maar zo prijzig. Ik haal het als het bij de Hoogvliet in de aanbieding is wel eens.

Eulogy: ja heerlijk he! Oly vind ik ook echt heel leuk om te doen.
Filmen vind ik altijd dood ongemakkelijk, vooral als ik eens alleen ga en dan die telefoon neer moet zetten haha.
Oh je mist wat hoor met kibbeling! Hier in Scheveningen hebben ze heerlijke verse bij Simonis <3 Sinds ik hier woon heb ik er zo vaak trek in, haha.

Sanne: Als de kibbeling maar lekker was!
En lekker lang in bed blijven liggen, ik ben jaloers..

linoleum: heerlijk om te wandelen met dit weer! Ik ben ook echt gek op de kou. Vooral daarna thuis lekker een warme douche en pyjama aan :D

Annikoe: net lijstje heb je! En netjes binnen je kcal gebleven. :)

MarlindeRooz: Wat goed! Ik kan ook nooit een handje van iets nemen. Moet meteen de hele zak leeg (vr)eten, haha. Ik haal het nu maar gewoon niet, maar als ik het haal dan inderdaad maar eens een klein zakje proberen.
En dat zal ongetwijfeld vocht zijn hoor, wat je nu bent aangekomen. :)

Castilja: 50 gram boter :oo holy moly haha. Helemaal balen als je het dan ook nog eens niet zo lekker vindt.. :(:)
Net als MarlindeRooz vind ik alcohol ook loze kcal. Pasta niet, daar ben ik echt gek op en daar haal ik tenminste nog wat uit als ik ga sporten, haha. :D

Ik vind chips en snoep nooit zo moeilijk, maar kaas, nootjes, worst, toastjes etc :=

Barbabientje: Wat knap dat je al 2,5 kg kwijt bent!
Ik neem in dat soort situaties altijd zelf bakjes met eten mee. Als ik ter plekke dan toch een gezonde optie kan vinden die ik lekkerder vind, dan neem ik mijn bakje gewoon weer mee naar huis voor savonds of de volgende dag.
Als het om uit eten ofzo gaat dan kijk ik altijd van tevoren op de kaart via internet. Als er iets ongezonds op staat wat ik toch heel graag wil bestellen dan eet ik de rest van de dag gewoon magerder en minder.

black_kelpie: wat vreselijk ruk voor je :(:) dikke knuffel en veel beterschap..

Jasmijn: welkom. Wat goed dat je hulp van een diëtist hebt ingeschakeld. Ik zat een beetje op hetzelfde startpunt als jij: ik ben 1.80 en woog 83 kg en kreeg het er zelf niet meer op een verantwoorde manier af. Ben in december begonnen met personal bodyplan en weeg nu 78,8. Had die hulp dus ook echt even nodig! Vind het heel knap van je dat je nu ook hulp hebt ingeschakeld, komt vast helemaal goed! :)

Zo ik ben weer een beetje bij geloof ik :+

Hier niks spannends. Nog een uurtje werken en daarna meteen naar de sportschool anders heb ik geen zin meer haha. Ik moet nog even bedenken wat ik vanavond ga eten. Ik mag eigenlijk geen vet meer vandaag, dus moet iets magers gaan bedenken met veel eiwitten en khd. :? Kom niet verder dan sla op dit moment, maar daar zit geen eiwit in en geen khd haha. Iemand nog ideetjes?

Lijstje tot nu toe:

O: Alpro sojayoghurt kers met muesli
T: cappuccino
L: 4 boterhammen met rookkaas en avocado
T: barebell reep en kvarg straciatella
A: ??

B: 30 min fietsen (retour werk) uur krachttraining

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 17:01

Heel veel beterschap inderdaad Kelpie, lijkt me heel naar en vervelend.. Rustig aan maar :(:)
En zoals hierboven ook gezegd is vind ik het ook erg goed dat je een diëtist opzoekt Jasmijn, kan vaak net die houvast zijn op een gezonde manier met voedsel om te gaan. Lijkt me tien keer beter dan zelf "prutsen" en daardoor in de knoop raken. Hele goede stap denk ik zo!
Frummels wat lief dat je echt op iedereen reageert haha respect! Ja die saus.. Het was dus 100 gram boter in totaal (we aten met z'n 2-en; 50 gram pp help) en daarnaast nog walnoten en knoflook erdoorheen. Maar oh oh oh het was echt niet best. 't Vet droop gewoon van m'n lippen af hahahaha vreselijk. Nooit weer.
Oh en voor jou met eiwit: rundertartaar met groente? Ofzo? Of aardappeltjes uit de oven met groente, een soepje... Je hebt ook een Noodles salade van de Jumbo waar flink weinig vet in zit (wel iets natuurlijk) maar die is altijd wel lekker.. OF SUSHI?!?!? Nee daar zit ook vet in. Haha. Volgens mij heb je niet zoveel aan me. :')

Vandaag wel een goede dag, heb vanmiddag dat paarden coaching gedaan en was erg bijzonder. Er kwam een (voor mij bekend) thema voorbij tijdens de sessie en moest 2 keer huilen, en alle 2 de keren kwam dat paard DIRECT toenadering zoeken terwijl hij een seconde daarvoor nog met z'n kont naar me toe stond. Echt bizar. Helemaal opgelucht en positief leeg die sessie uit gekomen.
Oke anyway on topic:
Ontbijt: 200 Gram Optimel magere kwark banaan kaneel (aanrader!!!!), 2 koppen koffie
Tussendoor: 25 Gram geroosterde kikkererwten, snelle jelle 0% suiker reep
Lunch: Meergranenbol van de Jumbo met carpaccio
Tussendoor: Koffie, 2 groentechips (maar de zak weer teruggelegd want had er ineens toch geen zin in haha), Smoked Porter biertje.
Avondeten: 200 Gram aardappelen, vegetarische schnitzel en ijsbergsla met tomaat, komkommer en olijfolie.
Beweging: 45 Minuten fietsen naar die vriendin vanavond.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 17:05

Castilja: werkontwijkend gedrag :)) Nee hoor (oké een beetje), maar had de laatste tijd niet zoveel meer op iedereen gereageerd, dus vond het wel weer even tijd.
Wat gaaf dat je paardencoaching hebt gedaan. Ik zou dat ook heel graag nog eens willen. Heb je het met een eigen/bekend paard gedaan of een coach paard?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 17:05

Welkom Jasmijn! Ik ben 1.83 en nu 84,6 (eerst 90,4) dus ik herken het wel! Ik heb ook een dieëtiste.

Frummels misschien: Pasta salade met ei, kip, gegrilde groenten en citroen dressing? Geen idee? :P

Ik wil tot ik weer werk heb opschroeven naar 6x per week sporten. Dus dan moet ik eigenlijk morgen ook.
Maar moet om 10:00 thuis zijn en sportschool is pas 9:00 open. Dus dan kan ik maar een half uur / 35 min sporten. Dus zit te denken om thuis een work-out te doen...

En na het werk zijn ze gesloten. En zondag zijn ze ook alleen open van 9 tot 13:00. :roll: