Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Piekosjj

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 15:00

Gaaf zo al je medailles sv!

He wat leuk dat je ook in Uppsala hebt gewoond Lien! Waar in de stad woonde je? Het is zo divers hier :D

De nieuwe suunto’s zijn inderdaad echt súper mooi! Die van mij is nog wel een beetje modelletje nokia-koelkast :+ Ooit word ik rijk en koop ik zo’n mooie :))

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 15:31

Ja oke, die nieuwe zijn vrij prijzig :o

Wauw, supervixen, zoveel medailles :wow:

Ik zit me af te vragen of het realistisch is om in november de Zevenheuvelenloop te willen lopen. Snelheid maakt me niet uit, maar vond dit wel echt een leuke loop

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 15:40

Ja ach, je hebt een hobby hè :P

Ik denk zelf dat zulke grote evenementen dit jaar niet mogen hoor.
Ik heb hem ook een keer gelopen, maar vond het een te grote loop eigenlijk. De zevenheuvelennacht vind ik veel leuker, die heb ik al een paar keer gedaan.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 15:46

Hij is wel groot idd, maar ik liep vrij ver achteraan, was wat rustiger.

Zou dat in november nog steeds niet mogen?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 15:47

Wat een leuke manier om je medailles te bewaren!

Hoop dat evenementen straks wel weer toegestaan worden. Ik heb in oktober een loopje op de planning staan. Die was eerst in maart maar is verschoven naar oktober.
En ik had me opgegeven voor de KLM Urban Trail van Leeuwarden.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 16:54

Nee ik denk zeker dat evenementen met duizenden mensen bij elkaar dit jaar niet doorgaan.
Maar ik hoop erg dat ik het mis heb.
Aangezien ik eind september nog naar disney wil..
En de Spartan Race in Zandvoort wil lopen en nog wat dingen waar ik voor sta ingeschreven.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 17:04

Zo, nieuwe schoenen gekocht en gelijk een rondje gelopen. Heel rustig opbouwschema want heb 2 jaar niet gelopen en ik piep en kraak aan alle kanten, maar hé, we zijn in beweging :D
Ik had de hond mee en die vond het ook helemaal leuk, 2 vliegen in één klap!
Hier de nieuwe schoenen, zelfde als mijn oude maar dan de nieuwe versie.
Afbeelding

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 18:35

Dilan93 schreef:
Hij is wel groot idd, maar ik liep vrij ver achteraan, was wat rustiger.

Zou dat in november nog steeds niet mogen?

Eventjes snel hierop reageren.

Ik hoorde op de podcast van Trenara, dat de organisator van de Zevenheuvelloop gezegd had dat het voor hen financieel niet haalbaar was om voor 1000 mensen (moest dat het max mogelijke zijn) hun loop te organiseren. Hij was aan het denken van er een 2 daagse ofzo van te maken. Maar er is ook veel kans dat het niet doorgaat. Net zoals heel veel andere grote evenementen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 18:50

Ah dat zou wel jammer zijn.

Naja, dan maar kijken of er eegens wel een (virituele) run is waar ik naartoe kan werken. :)
Vind een doel altijd wel fijn

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 19:36

Wow wat veel medailles :oo

Piekosjj schreef:
He wat leuk dat je ook in Uppsala hebt gewoond Lien! Waar in de stad woonde je? Het is zo divers hier :D

Ik woonde in Flogsta, lekker studentikoos :') super mooie omgeving wel. Waar woon jij ong.?

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 19:59

Oh wat leuk, ik heb ook een tijdje in Flogsta gewoond! Vond ‘t echt heerlijk daar, zo het bos in en toch dichtbij de stad. Ik woon nu in Gottsunda, aan de andere kant vh bos bij flogsta. Echt hele fijne omgeving met suuuper veel leuke looproutes langs het meer, door het bos en ook zo binnen een paar km door het glooiende countryside :j

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 20:39

Alle evenementen die ik in maart, april en mei had willen lopen zijn doorgeschoven naar oktober en november. Maar dan ben ik natuurlijk al tonnetje rond.
Ik zou het wel fijn vinden als ze het een jaar uitstellen en mijn inschrijving blijft staan, heb ik gelijk heel wat doelen om naartoe te trainen :=

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 20:47

Bij mij zijn er gewoon wat uitgevallen, bam, geld weg..
Wel een aantal doorgeschoven naar eind van het jaar en volgend jaar.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 21:07

Piekosjj schreef:
Oh wat leuk, ik heb ook een tijdje in Flogsta gewoond! Vond ‘t echt heerlijk daar, zo het bos in en toch dichtbij de stad. Ik woon nu in Gottsunda, aan de andere kant vh bos bij flogsta. Echt hele fijne omgeving met suuuper veel leuke looproutes langs het meer, door het bos en ook zo binnen een paar km door het glooiende countryside :j

Hoe ben je er eigenlijk op gekomen om in Zweden te gaan wonen? En hoe bevalt het? (Mag ook in pb hoor).

Lijkt me echt een onwijs mooi land. Hoop er volgend jaar heen te kunnen voor vakantie.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 21:10

Gave schoenen Anna! Welke zijn het? Stiekem denk ik dat we de zelfde hebben gekocht 8-) Alleen ik had die aan in die kleur, maar wilde toch een half maatje groter en die hadden ze alleen nog in het zwart/wit. Maar kleur maakt verder ook niet zoveel uit -hihi-

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 21:47

Haha Dorette dat is toevallig! Het model is gel-pulse 11. Een dame voor mij kocht volgens mij inderdaad de zwart/witte variant.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 21:50

Ahh jaa dan hebben we dezelfde gekocht *\o/* Ik vind ze in ieder geval al fijn lopen, morgen weer een rondje :D

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 21:53

Hihi grappig, ik vind ze ook prima lopen, maar het schijnt dat dit de update van mijn oude schoenen is, dus het gevoel is aardig gelijk :D

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 22:34

Mooie schoenen heb je gekocht Anna! En nu veel fijne kilometers ermee maken.

Bij mij zijn ook alle evenementen weggevallen, eentje opgeschoven naar oktober geloof ik. Vertrouw er ook niet echt op dat alles dit jaar nog door gaat, en in aangepaste vorm en met afstand en alle bla bla hoeft het voor mij heel eerlijk ook niet. Ik ga juist voor die sfeer en het sociale, de mensen langs de kant enzo, als dat weg valt dan hoef ik niet te lopen. Loop toch niet mee om iets te winnen ofzo.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 08:03

Hier inmiddels al heel veel evenementen weggevallen. Ik heb ze zelf opgevuld door vanuit huis een ultra te lopen, hetgeen natuurlijk geen vervanging is. Grotere wedstrijden in het najaar heb ik al helemaal geen vertrouwen in dus ik heb mij maar bij neergelegd dat het dit jaar wat betreft evenementen verder helemaal niets gaat worden. Gelukkig heb ik op de valreep voordat de evenementen werden afgelast nog een pr weg kunnen zetten begin maart.
Ik heb echter nu helemaal geen zin om al in te schrijven voor evenementen waar nog geen duidelijk zicht op is dat het door kan gaan. Loop daarmee het risico dat als ze wel doorgaan ik niet meer in kan schrijven maar dat neem ik dan maar voor lief. En misschien heb ik er dan achteraf spijt van.
En net als ontherun spreken evenementen in zeer aangepaste vorm zoals ze nu voorstellen mij ook niet aan. En ik houd juist van kleinschalige evenementen hoor maar ik wil wel de spanning van samen in het startvak en samen eventueel een stuk op kunnen lopen en een eventuele concurrent ook werkelijk te kunnen verslaan of door verslagen te worden en niet pas op grond van de eindtijden kunnen zien wie nu de snelste was.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 08:50

Dat is ook precies waarom ik meelooo in evenementen. De wegwedstrijden vind ik opzich minder, maar het publiek geeft zoveel motivatie. Loop om de een of andere reden ook altijd sneller dan tijdens trainingen

Trailrun heb ik pas 1x meegedaan, maar dat was weer hartstikke gezellig zowel voor, tijdens als na het lopen. :)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 09:03

Wat betreft inschrijven heb ik ook hetzelfde als Greetje, ik schrijf me wel in als ik zeker weet dat het door kan gaan. Ben nu al flink wat kwijt aan inschrijvingen die niet doorgaan, ga dat niet ook nog voor het najaar doen. Ook hier weinig vertrouwen daarin.
Nu je het zegt Greetje, ook als je wel een snelle tijd wilt lopen wil je dat doen met mede lopers om je heen. Ik denk dat je dan ook simpelweg sneller zou zijn dan in je up op een parcours. Dan kun je net zo goed een virtuele run doen, loop je ook alleen en achteraf op basis van tijd.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 11:53

Ik heb vanmorgen weer 6,5 km gelopen in 35 minuten. Zo moeizaam als het eergisteren ging zo soepel en makkelijk ging het vandaag. Heerlijk gelopen weer.

Wedstrijden zie ik mezelf echt nog niet doen. Een paar jaar geleden heb ik meegedaan aan de Marikenloop, maar ik ben niet zo gemaakt voor wedstrijden geloof ik :D

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 12:37

Dilan93 schreef:
Hoe ben je er eigenlijk op gekomen om in Zweden te gaan wonen? En hoe bevalt het? (Mag ook in pb hoor).

Lijkt me echt een onwijs mooi land. Hoop er volgend jaar heen te kunnen voor vakantie.

Ik ben in eerste instantie naar Zweden gekomen om een half jaar te studeren. Verliefd geworden op het land maar vooral op m'n huidige vriend :D Ik heb toen nog een jaar in NL gewoond om m'n bachelor af te maken en begin 2018 naar Zweden verhuisd.

Het bevalt hier echt ontzettend goed. Ik ben echt een natuur- en buitenmens en dat heb je hier natuurlijk volop. Je mag gaan en staan waar je wilt, je mag wildkamperen en er zijn bijv geen ruiterroutes maar je mag gewoon overal met de paarden komen. Wij wonen in een vd grootste steden, maar je kan zo in 15 min van ons huis midden in het bos staan en niks meer vd stad horen.

Er zijn ook wel wat nadelen aan zweden hoor. Het lijkt van buitenaf allemaal super geregeld met gratis onderwijs en gezondheidszorg etc (en dat is er ook echt wel) maar er zijn ook wel heeeeeel veel regeltjes en dingetjes en kleine lettertjes en dit en dat. Als er iets geregeld moet worden vanuit een overheids instantie duurt dat altijd echt suuuuper lang. Zo heb ik mijn eerste 10 maanden in zweden niet kunnen werken want ik kon steeds maar geen BSN nummer aanvragen, met elke keer weer een andere reden en elke keer weer 3-4 maanden wachttijd op een antwoord. Dat nummer heb je hier letterlijk overal voor nodig, zelfs voor bijv een telefoon kopen, een buskaart, een bonuskaart vd supermarkt, een abbo op de gym, dat soort dingen dus ik kon letterlijk niks behalve thuis zitten. Wij zeggen altijd 'S for Swede, S for slow.' Maar de voordelen zijn echt wel hoger dan de nadelen hoor :)

Als vakantieland is het echt heerlijk, lekker met een caravan of tentje in de bossen aan een meer staan ofzo. Al is het wel wat 'saai' als in: het hele land ziet er hetzelfde uit. Dan is Noorwegen echt wel een heeeeeel stuk spectaculairder! Alleen wel 2x zo duur. :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 12:42

Ah oke :)

Ja van de nadelen hoor je idd niet veel, maar dat merk je denk ik ook pas als je er echt woont.
Wel heel erg fijn dat je gewoon overal mag komen te paard. Zijn hier in NL zulke mooie gebieden waar je niet mag komen. Logisch ook wel, zoveel mensen als hier wonen die dan overal komen en afval dumpen enzo.

Zie van jou ook zulke mooie foto's voorbij komen, ook op Insta :j