[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 13:23

Peelie schreef:
De stelling is dat je pas een ringetje in een neuspiercing kan na 6 tot 9 maanden.

Wat een gedoe, nog nooit gehoord. Maar hij is blijkbaar gezet met een ringetje.

Sterre98 schreef:
Hij is zelfs gezet met een ringetje.
Ben voor al mijn piercings geweest, en zij zetten alles met ringetjes tenzij je dat niet wil.
Heb nagevraagd of dat oke was, maar was geen probleem volgens ze.

En t ging al die tijd goed tot ik een klap in mn gezicht kreeg en toen werd ie boos.

Misschien toch open gegaan en doet er nu wat langer over om te genezen. Misschien wisselen voor goud?

Sterre98

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 13:28

Er zit goud in :o

Maar heb tips gekregen, zit nu lekker pijn te lijden vanwege de tattoo

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 13:29

Haha ahh moppie, wat een poedersuiker krijg je van ons :')

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 13:37

Ach geen stress, ben een lastig persoon :+

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 16:06

Mijne heeft ook lang lopen k*tten, ook ringetje en met ringetje gezet. Nu issie rustig :j heb ‘m na vanalles proberen toch uiteindelijk maar gewoon met rust gelaten. Hoop dat ie bij jou ook vanzelf weer rustig gaat worden :(:)

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 17:34

Zou best kunnen dat het komt door het ringetje. Die bewegen over het algemeen net wat meer dan een staafje. Wat zei de piercer ervan?

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 15:00

Hoi allemaal

Ik kom even binnenvallen met een piercing probleem
Hopelijk is hier iemand met soortgelijke ervaring

Eind februari heb ik een Daith piercing laten zetten. Super blij mee en de eerste tijd eigenlijk geen problemen
Pinksterweekend voelde hij niet fijn, en bleek hij flink ontstoken. Er kwam zelfs pus uit.
Naar de tattooshop geweest op zaterdagavond, en die hebben de piercing verwisseld voor een kunststof variant, zodat deze kon meetellen mocht mijn oor nog meer gaan zwellen.
Ik moest moet een zalf smeren, en na pinksterweekend fusidinezuur bij de huisarts vragen.
Alle adviezen opgevolgd, en het leek beter te gaan
Maar ik bleef maar zo’n bump houden.
Ik kreeg nog een advies om met uni cura zeep te wassen, maar ik merkte meteen dat mijn oor geïrriteerd raakte.
Vrijdag contact opgenomen met de huisarts per mail.
Nu zit in aan de antibiotica. En het advies is om hem eruit te halen als het na het weekend niet beter is.
Heel jammer natuurlijk, maar als het zo is, dan is het maar zo.

Nu vraag ik me af: heeft iemand van jullie soortgelijke ervaring
En weet iemand hoe snel een kraakbeen piercing van 5 maanden dicht groeit?

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 15:55

Ik heb wel altijd begrepen dat als het echt ontstoken is, je juist niet gelijk je piercing uit moet halen, omdat je de ontsteking dan kan opsluiten juist. Maar weet ook niet of dat altijd zo is.

Zelf is mijn daith na een jaar ook nog wel geïrriteerd, maar nooit ontstoken geweest. Ben nu ook zwanger en lagere weerstand daardoor en dan irriteert het wat sneller ook. Ik zo nog wel even overleggen met piercingshop. En het groeit volgens mij wel redelijk snel dicht

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 17:13

Volgens mij wel, omdat een piercing die nog niet geheeld is meteen zichzelf wil dichten en de ontsteking gaat er niet zomaar uit.

Wat voor soort bultje heb je? Want het maakt ook wel verschil of je een hypertrophic scar hebt of een keloid (bij dat laatste heb je nl een veel groter probleem). Keloids kunnen vaker voorkomen bij wondjes als je er gevoelig voor bent.

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 22:00

Maanoogje schreef:
Volgens mij wel, omdat een piercing die nog niet geheeld is meteen zichzelf wil dichten en de ontsteking gaat er niet zomaar uit.

Wat voor soort bultje heb je? Want het maakt ook wel verschil of je een hypertrophic scar hebt of een keloid (bij dat laatste heb je nl een veel groter probleem). Keloids kunnen vaker voorkomen bij wondjes als je er gevoelig voor bent.

Afbeelding

Ik hoop dat het zo zichtbaar is
Ik heb geen idee wat het verschil
Ik lees de 2 verschillen voor het eerst

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 22:47

Ik zou zeggen hyperthropic scar of een gewoon bultje. Keloids worden niet minder en kunnen verspreiden (of in ieder geval enorm groeien), terwijl hyperthropic scars vanzelf kunnen krimpen (het is wel aan te raden dit een handje te helpen). Je hebt dus ook die gewone piercing bultjes door irritatie e.d. (Keloids worden trouwens operatief verwijderd, maar kunnen ook weer terugkeren en zijn vaak genetisch.)

Voor alles omtrent andere bultjes en hyperthropic scarring helpt met zout water/saline solution inweken. Mocht zo'n bultje nou niet minder worden, dan zou je eigenlijk naar een huisarts en/of dermatoloog moeten.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 23:37

Hi allemaal!
Ik wil heel graag een daith piercing laten zetten voor zowel medische redenen als cosmetisch (ze zijn zooooo mooi!!!), maar ik heb een beroep waar je geen zichtbare piercings mag hebben. Afplakken is niet toegestaan. Hebben hier mensen ervaring met het gebruik van zo’n doorzichtige piercing? En zie je hem dan helemaal niet meer? Of is dat bij deze piercing echt mission impossible? En is het moeilijk om hem zelf te verwisselen na genezingstijd?

En ook ben ik benieuwd hoe pijnlijk het was.. ik heb in het verleden een tragus piercing gehad (helaas moeten uithalen voor mijn beroep). De tragus zetten vond ik echt totaal niet pijnlijk. Is het vergelijkbaar?

Goner

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 23:00

Ik heb zelf geen daith ivm onjuiste anatomie, maar volgens mij bestaat er geen veilige doorzichtige piercings om langdurig en tijdens het genezingsproces te dragen. Zelf wisselen zal even oefenen zijn, maar lukt je denk ik wel (of anders even vragen of iemand wil helpen). Is het niet mogelijk om je haren over je oren te doen? Zo zichtbaar is hij al niet en met haar er over heen lijkt het me helemaal moeilijk.

PepperrrJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 12:26

Bioflex mag gedragen worden tijdens de genezing maar is niet volledig onzichtbaar. Van dichtbij zul je het altijd blijven zien!

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 20:44

Ik vraag me wel af of het als werkgever wel mag om van je personeel te eisen dat ze geen piercings laten zien en afplakken ook niet toe te staan.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 06:16

Het is in de luchtvaart sector dus ik kom er helaas echt niet onderuit :)

Dan wordt het toch wachten tot ook deze sector toleranter wordt met piercings

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 15:43

Ik heb een vraag en misschien heeft iemand hier al eens hetzelfde meegemaakt..
Ik had zo'n 17 jaar een navelpiercing (ja ik ben oud :+ ) maar had deze eruit gehaald ivm kinderwens. Ondertussen ben ik bevallen vorige maand en heb ik dus een 2 jaar ofzo geen piercing meer ingehad.
Sinds gisteren is het deel waar de piercing zat rood en pijnlijk, dus waarschijnlijk een ontsteking? Ik zit ook op die plaats met littekens van een operatie (operatie maart 2023) die pijn doen, maar het lijkt me echt het kanaaltje waar de piercing in zat dat pijnlijk is.
De piercinggaatjes lijken me helemaal gesloten, dus ik weet niet goed wat ik nu moet doen (behalve naar de HA gaan)

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 21:40

Hi, ik zit te overwegen een dermal back piercing te nemen. Ben alleen benieuwd naar de ervaringen van anderen. Iemand die deze piercing heeft en mij iets kan vertellen over de pijn tijdens het zetten en de heling?

Afbeelding

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 22:14

Heel mooi, maar groeit heeeel snel uit. Ik zou het risico niet nemen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 09:49

Ik had een dermal bij mijn sleutelbeen. Helix en navelpiercing gingen prima. Dermal was binnen jaar uitgegroeid en nooit rustig geweest. Van begin af aan was dat al helaas.

Nu nog een klein rood littekentje wat is achtergebleven.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 11:11

Hier ook dermal gehad op venusheuvel, was er met een half jaar uitgegroeid

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 15:32

Mijn piercer raadt dermals eigenlijk aan bijna iedereen af, wegens grotere onderhuidse beschadiging, groeien/werken zich naar buiten en onrustig herstel.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 12:54

Oké Guys.. heb mn daith toch laten zetten twee dagen geleden. Voor de komende paar maanden is het oké op m’n werk, als ik rond feb/maart maar een onzichtbare erin kan doen. Volgens de piercer was het mogelijk dusssss kon het niet laten!

Heb direct ook maar een helix laten zetten :’) wel in het andere oor. Ik heb een kussen met zo’n gat erin dat je oor vrij ligt, dus kan ook prima op m’n zij slapen.

Eigenlijk wilde ik ook een conch, maar ik wacht heel even hoe de genezing gaat van deze twee.

Daith: Ik vond de pijn trouwens heel erg meevallen. Ja het deed wel pijn, maar ik verwachtte de meest erge pijn waardoor het dus uiteindelijk niet zo erg was..
Afbeelding

Helix: ook niet echt pijnlijk, ja je voelt even een soort van scherpe bijensteek maar that’s it. Wel totaal ander gevoel dan de daith.

Afbeelding

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 12:59

Wat een mooi sieraad zeg <3

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 15:25

Emita schreef:
Oké Guys.. heb mn daith toch laten zetten twee dagen geleden. Voor de komende paar maanden is het oké op m’n werk, als ik rond feb/maart maar een onzichtbare erin kan doen. Volgens de piercer was het mogelijk dusssss kon het niet laten!

Heb direct ook maar een helix laten zetten :’) wel in het andere oor. Ik heb een kussen met zo’n gat erin dat je oor vrij ligt, dus kan ook prima op m’n zij slapen.

Eigenlijk wilde ik ook een conch, maar ik wacht heel even hoe de genezing gaat van deze twee.

Daith: Ik vond de pijn trouwens heel erg meevallen. Ja het deed wel pijn, maar ik verwachtte de meest erge pijn waardoor het dus uiteindelijk niet zo erg was..
[ Afbeelding ]

Helix: ook niet echt pijnlijk, ja je voelt even een soort van scherpe bijensteek maar that’s it. Wel totaal ander gevoel dan de daith.

[ Afbeelding ]

Tweeling!

Afbeelding

(Hele oude foto hoor, heb nu lang haar, weer 10mm en ringetjes in FW en tragus. Lang haar + slang in FW = horror :') ) Ik verwissel me daith ook echt nooit, heb deze nu... 3? 4 jaar in oid? Nog steeds verliefd!