[Centraal] Tattoo's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 00:35

De tweede link heb ik een mailtje gestuurd of ze toevallig tijd heeft als ik er ben :)) Hoop het enorm!

zonnetje1903

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 00:46

Ik kruip even uit m'n meesleesmodus...
ik heb van de zomer een tattoo laten zetten op de zijkant van m'n ribben. Nu merk ik de laatste tijd dat het zo af en toe jeukt. Niet continu maar gewoon op willekeurige momenten. Net stond ik onder de douche en toen voelde m'n tattoo aan alsof ie iets omhoog kwam zeg maar.

Is dat normaal of moet ik me daar zorgen over maken?
(Ik heb verder geen idee. M'n tweede tattoo en bij de eerste nooit last van gehad)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 01:03

@jaimy, dit kwam ik tegen een moest toch een beetje aan jou denken.
Afbeelding

@zonnetje, wat pagina's terug gaat het over het opzetten van een tattoo.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 01:17

zonnetje1903 schreef:
Ik kruip even uit m'n meesleesmodus...
ik heb van de zomer een tattoo laten zetten op de zijkant van m'n ribben. Nu merk ik de laatste tijd dat het zo af en toe jeukt. Niet continu maar gewoon op willekeurige momenten. Net stond ik onder de douche en toen voelde m'n tattoo aan alsof ie iets omhoog kwam zeg maar.

Is dat normaal of moet ik me daar zorgen over maken?
(Ik heb verder geen idee. M'n tweede tattoo en bij de eerste nooit last van gehad)

Is normaal, kan wegtrekken na een wat langere tijd, maar het kan ook blijven. Ik had het maandenlang met mijn eerste tattoo, vaak als ik me niet helemaal lekker voelde of er een lage luchtdruk was, terwijl ik er bij de tweede en derde geen last van heb. Maar dat is sinds een maand of drie over, nadat 'ie ongeveer een jaar stond. Niets om je zorgen over te maken in ieder geval! :D

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 10:10

Even een vraagje, ik mag donderdag 8 juni voor een dagsessie gaan...het wordt het grootste stuk dat ik tot nu toe heb laten zetten... zou ik de dag nadien ook vrij vragen op het werk? Zou het kunnen dat je er de dag nadien nog " last" van hebt? Dat het gevoelig is zoals een schaafwond dat weet ik, maar zou je er ook fysiek echt ziek van kunnen zijn? Ik vraag dit naar aanleiding van enkele verhalen op internet van mensen die echt "ziek" (grieperig) waren na het zetten van een grote tattoo...
Bij al mijn vorige stukken nooit last gehad naast de normale ongemakken...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:04

Als je het eerder niet had, zou ik het niet doen.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:13

Nou ik had daar in ieder geval geen last van. Het voelde gewoon beurs aan een paar dagen, maar ik voelde me verre van ziek.
Maar als je dat niet eerder gehad hebt, en je voelt je van tevoren niet ziek, dan lijkt me niet dat je je nu opeens wel ziek gaat voelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 12:05

Ik had er bij m'n bovenarm wel last van. Was een beetje misselijk en draaierig de dagen erna, voelde me een beetje vlakjes. Bij mij werkte het toen om zo'n primatour pilletje te nemen dus heb er niets voor afgezegd.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 12:15

Stelt me al gerust, thx! :)

Heb nooit last gehad in het verleden, enkel wat beurs inderdaad. :)

En hoe zit dat met paardrijden, hebben jullie gewoon gereden de dagen erna? En dan best de tattoo beschermen met folie of gewoon open laten?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 12:16

Met mijn eerste tattoo had ik precies het weekend erna wedstrijd. Heb hem tijdens het rijden afgedekt met folie en voor de rest open gelaten. Deed wel zeer :')

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 12:27

Charisma schreef:
Even een vraagje, ik mag donderdag 8 juni voor een dagsessie gaan...het wordt het grootste stuk dat ik tot nu toe heb laten zetten... zou ik de dag nadien ook vrij vragen op het werk? Zou het kunnen dat je er de dag nadien nog " last" van hebt? Dat het gevoelig is zoals een schaafwond dat weet ik, maar zou je er ook fysiek echt ziek van kunnen zijn? Ik vraag dit naar aanleiding van enkele verhalen op internet van mensen die echt "ziek" (grieperig) waren na het zetten van een grote tattoo...
Bij al mijn vorige stukken nooit last gehad naast de normale ongemakken...

Ik denk dat hoe je je voelt ook veel te maken heeft met de omstandigheden van die dag. Ik heb 2 tattoos van dezelfde grootte, 1 op mijn bovenbeen en 1 op mijn onderbeen, die beiden even lang duurden. Van die op mijn onderbeen ben ik 's nachts en de volgende dag erg grieperig (draaiierig, misselijk, koortsig) geweest, terwijl ik van die op mijn bovenbeen absoluut niks heb gemerkt. Maar die op mijn bovenbeen is gezet op een vrije dag, toen ik veel geslapen had en de rest van de dag genikst heb. Die op mijn onderbeen is gezet in Amsterdam (ik woon in België dus heb die dag 5 uur autogereden), op een dag dat het 30° was en ik na het zetten van die tattoo nog half Amsterdam heb rondgelopen. Ik merkte dat ik door al die fysieke en mentale inspanning een veel grotere weerslag heb gehad de volgende dag. Dus ik denk dat als je zorgt dat je goed uitgerust bent, gezond eet, en de rest van de dag/avond uitrust, je wel oké zit.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 12:30

Hmm, misschien dat weekend erna maar effe paardje op rust dan :D

Ik zorg dat ik die woensdag op tijd in men bed lig en goed kan slapen. Dan donderdag er vroeg uit en goed ontbijten. Mijn vriendin gaat mee, dus moet zelf niet autorijden ervoor of erna. Die dag niks meer gepland en dan probeer ik het weekend erna gewoon rustig in te plannen. Het weer heb je natuurlijk niet in de hand, maar hier in Belgie verwacht ik begin juni nog geen tropische temperaturen :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 12:40

Charisma schreef:
Hmm, misschien dat weekend erna maar effe paardje op rust dan :D

Ik zorg dat ik die woensdag op tijd in men bed lig en goed kan slapen. Dan donderdag er vroeg uit en goed ontbijten. Mijn vriendin gaat mee, dus moet zelf niet autorijden ervoor of erna. Die dag niks meer gepland en dan probeer ik het weekend erna gewoon rustig in te plannen. Het weer heb je natuurlijk niet in de hand, maar hier in Belgie verwacht ik begin juni nog geen tropische temperaturen :)

Hmm, mijn tattoo is vorig jaar in mei gezet en toen was het hier in België toch 30° :) Dus vergis je daar niet in.

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 12:40

Heehoi, ik kom hier gezellig binnen vallen!
Ik ben al jaren na aan het denken over een tattoo, op mijn bovenbeen. (heb nog geen tattoo, maar wil er wel graag een)
Ik heb geen ''interessante'' dingen mee gemaakt in m'n leven, ofja.. Niet interessant genoeg om op mijn lijf te zetten.
Het enige wat iets is wat ik altijd heel belangrijk gevonden heb zijn de paarden, en als dat in de toekomst over zou zijn, is het wel een belangrijk stuk in mijn leven geweest.
Punt is: ik vind veel paardentattoos niet mooi.

Ik heb nu twee plaatjes gevonden, die ik opzich wel vet vind. Heeft iemand van jullie eventueel ervaringen met paardentattoos?
Trouwens: als ik ooit een tattoo zal nemen, moet hij groot zijn. Groot en zwart/wit. Het liefst op m'n bovenbeen.

Dit is wat ik nu gevonden heb
Afbeelding

Afbeelding

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 13:14

Yasmine: hmmm, dat weet ik precies niet meer...zeker door al het ijs wat er nu ligt :D :D Ach ja, dat zien we dan wel weer, ik kan nogal goed tegen warm weer :)

Borstnoot: hoi! Ik vind de eerste foto een gave stijl, ben zelf meer voor het zwart-wit. De onderste is heel mooi, maar niet echt mijn ding :) Gewoon over nadenken en desnoods zelf iets ontwerpen wat je mooi vind...

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 13:27

Borstnoot,
Ik vind paardentattoo's ook zelden leuk. Bij andere mensen zie ik de onderste stijl heel graag, maar bij mezelf zou ik die bv niet zetten. Zwart wit vind ik wel gaaf als je een mooi ontwerp hebt :) en dan bv in combinatie met dotwork :)

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 13:34

Bij mij komt ook ooit nog een paardentattoo, maar inderdaad -> ik vind ze bijna nooit leuk. Of ze zijn supertof, maar niets voor mij :')
Je hebt nu twee plaatjes met totaal verschillende stijlen. Misschien moet je eens gaan uitzoeken welke stijl je aanstaat en van daaruit verschillende ontwerpen proberen.

Als je serieus er een wil gaan zetten kun je tegen die tijd ook met een fatsoenlijke artiest gaan praten. Die kan je dan helpen om je ideeën op papier te krijgen :)

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 13:44

Ik heb ook een paardentattoo, en een erg originele wel denk ik :))

Hij is gezet door David Cote, heb eigenlijk alleen maar een duidelijke foto van 'm toen 'ie net gezet was (inclusief bloed waar wit inkt is geprikt):
Afbeelding

Inmiddels rijd ik ook geen paard meer, maar ik vind het nog wel een heel tof plaatje <3 hij staat op de zijkant van mijn bovenbeen.

Edit:
Afbeelding

Nog even een mooie zomerse foto van mijn prachtige stel benen :)) zodat je de plek goed kunt zien.

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 13:56

Ik vind de bovenste stijl wel vet, maar ik vind de versierseltjes van de onderste dan wel weer heel leuk.
Die is ook heel vet drunksheep! En dat is inderdaad hetgene wat ik wil: al stop ik ooit, dan moet het evengoed iets betekenen voor me.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 13:57

Ik heb zelf ook een paardentattoo, een dromerig paardenhoofd (heel meisjesachtig) met lange manen en en een tribal erlangs :+ was mijn eerste tattoo. Ik was toen 18, zou nu nooit meer zo iets laten zetten, maar goed hij staat er nu en ik ben er nog steeds blij mee :) Nu zou ik die stijl nooit meer kiezen, dus denk idd goed na voor je wat erop gooit!

Drunksheep: hij is heel gaaf!!!

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 14:07

Ik ben er al een jaar of 3 over na aan het denken, het blijft gewoon moeilijk. Vooral de stijl. Stel ik vind de stijl over 4 jaar niet meer leuk?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:27

ik vind dat blauwe paardenhoofd wel gaaf... grappige stijl :D

Ik heb 28 januari een afspraak bij Tattoo Simon in Winschoten.. heb een waardebon van €50 gewonnen... ik ga pootafdrukken van mijn honden laten zetten... :D

En de afspraak met Josephine in januari moet ik verzetten, want dan heb ik een veel langere zit... en door de training op mijn werk (fulltime + reistijd) kom ik alleen in het weekend aan huishoudelijke dingen toe, dus die wil ik nog naar februari of maart verzetten.. hopelijk leest ze mn berichtje op tijd... :)

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:35

Oh god die tattoo simon..ik zou die bon weggooien... Bijna alle tattoos op fb en de site zijn echt verschrikkelijk. Succes :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:52

Ik zat ook even te kijken, is idd geen pareltje hoor :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 16:05

Oef, daar zou ik ook voor bedanken... echt geen fraai werk. En die tribal op het gezicht?! :n :n