[Centraal] Tattoo's

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xZiva_

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 19:36

Vind het watercolor ook heel mooi, maar 1: het vervaagd snel 2: mijn artist durft het niet aan..
Misschien dat ik het over een tijdje bij iemand anders er bij laat zetten, samen met mijn volgende tattoo :)) (die ik dan ga laten ontwerpen naar mijn smaak)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 19:37

Waarom vervaagd het dan eigenlijk?

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 19:39

Ik denk omdat het een andere manier van zetten is(?) en de kleuren lichter gebruikt worden

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 19:44

Of het snel vervaagt zal ook heel erg aan je artiest, de inkt en je oa je huid liggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 19:47

Watercolor zou niet sneller mogen vervagen dan andere kleuren hoor!

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 20:01

Ik lees overal dat je ze echt om de paar jaar moet laten bijwerken, omdat anders de kleuren simpelweg weg zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 20:06

Kan het zelf nergens vinden. Zelf lijkt het me stug aangezien er gewoon dezelfde inkt wordt gebruikt. Natuurlijk op sommige plekken wat minder dekkend maar echt weg...nee dat geloof ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 20:08

Weg zal het nooit gaan... Het is inkt tussen je huid. Het kan wel zo zijn dat door de lichtere kleuren de hele boel wat sneller vaag wordt, maar omdat het watercolor is valt dat minder snel op denk ik zo

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 20:28

Ik denk ook niet dat er zo veel watercolor tattoos zijn die al jaren staan, net zoals realistisch. Zo goed en mooi als nu werden ze jaren geleden echt nog niet gezet geloof ik

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 20:29

Nagini schreef:
Ik heb mijn puzzelstuk laten zetten @ Amsterdam Conventie 2 jaar terug. :)
Had inderdaad van te voren al uitgebreid portfolios uitgeplozen en toen ge-emailt en afspraak gemaakt.

Er zijn er wel een paar die misschien aanbiedingen hebben en waar je zo kunt 'aanschuiven'.

Verder zijn het idd gewoon standjes. Kun je lekker rondlopen, naar shows kijken (pin up/best tattoo) en 2 jaar terug hadden ze ook old school tattooing met hamer en bijtel enzo. Iehh.
Er staan motoren en auto's.. portfolios doorsnuffelen.. tattoo's bekijken. Gewoon leuk!

Ja, ik heb nu wel heel veel artiesten bekeken op de site, maar de twee tattoo's die ik in mijn hoofd heb zijn best simpel. Dus met het werk dat ik heb gezien zou geen artiest erbij passen of het is in ieder geval heel moeilijk oordelen voor mij... Vandaar dat ik niet echt een afspraak durf te maken. Voor de duidelijkheid zal ik mijn idee even toevoegen, heeft ook bepaalde betekenissen voor me en ik vind het tof dat het niet meteen duidelijk hoeft te zijn wat het is. Wil hem graag op de binnenkant van mijn rechtervoet, omdat ik hem zo horizontaal het mooiste vind (ondanks de pijn) en ik zou ook geen andere plek weten waar hij in mijn ogen zou uitkomen.

Afbeelding

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 20:31

laughterline schreef:
Mooi gezet die uil! Vind 'm gewoon schattig terwijl ik ze maar eng vind :))

Wat denken jullie van dit? Zag t net op pinterest en ben verkocht! (Diafragma stops) Denken jullie dat dit kan qua grootte? Ik moest m'n eerste tat iets grotere letters doen omdat anders de lijnen zouden overlopen in elkaar.

[ [url=m/5eGVzF.jpg]Afbeelding[/url] ]

oei ik moet direct denken aan de mensen in concentratiekampen die getattood werden in de 2e wereldoorlog
zou hier erg mee opppassen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 20:32

hobbelheks schreef:
laughterline schreef:
Mooi gezet die uil! Vind 'm gewoon schattig terwijl ik ze maar eng vind :))

Wat denken jullie van dit? Zag t net op pinterest en ben verkocht! (Diafragma stops) Denken jullie dat dit kan qua grootte? Ik moest m'n eerste tat iets grotere letters doen omdat anders de lijnen zouden overlopen in elkaar.

[ [url=m/5eGVzF.jpg]Afbeelding[/url] ]

oei ik moet direct denken aan de mensen in concentratiekampen die getattood werden in de 2e wereldoorlog
zou hier erg mee opppassen

Het doet mij inderdaad ook een beetje denken aan een nummer van een concentratiekamp of een gevangene :o Zou toch wat duidelijker maken dat het om een diafragma gaat door bijvoorbeeld een klein cameraatje oid erbij t zetten

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 20:52

Hmm, eerlijk gezegd maak ik me daar niet zo druk om eigenlijk. Maar snap 't wel ergens.
Heb 't even opgezocht en zo'n nummer had (voor zover ik kon vinden) niet zo veel cijfers. Het diafragmareeks zit ook een logica in, getallen verdubbelen zich maar dan zit er een stap tussen.

Bedankt voor de tip wel hoor! Kan er eventueel nog een diafragma langs zetten, maar denk dat ik 't zo doe :o

Edit: al wilde ik 'm wel op m'n onderarm :') Misschien is een andere plek dan wel beter :P

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 20:57

Dat vind ik ook weer zoiets. Paar nummertjes als tattoo wordt daar weer meteen geassocieerd. Dan kun je niks meer laten zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 20:59

Het is natuurlijk ieders eigen keuze.. Maar een tattoo blijft wel een aanspreekpunt voor mensen. Niet iedereen vindt tattoos mooi en als jij het op een zichtbare plek heb voelen mensen zich snel uitgenodigd om er een opmerking over te maken. Als het dan ook nog iets is wat door mensen geassocieerd kan worden met tattoos die werden gezet in een historisch ongelofelijk beladen periode, dan wil dat misschien nog wel eens voor wrijving zorgen.

Ik zie het een beetje als bont dragen. Als ik een bontjas wil dragen moet ik dat vooral doen, omdat ik ze heel erg mooi vind. Maar ik weet ook dat er mensen zijn die ze totaal niet mooi vinden, dus ik ben me er heel goed van bewust dat het zomaar wel eens zou kunnen dat ik een nare opmerking over mijn bontjas krijg als ik hem op straat draag. Het is dan aan mij of ik de bontjas wil dragen of niet (aka een tattoo laten zetten)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 21:03

Het is je eigen keuze, maar dat is altijd met tatoeages natuurlijk. Maar hou er rekening mee dat mensen het zo kunnen opvatten. Als dat niks uitmaakt en je het zelf niet zo ziet...Dan ook niks van aantrekken. Ik associeerde het er absoluut niet mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 21:07

Bizzybijtje schreef:
Het is je eigen keuze, maar dat is altijd met tatoeages natuurlijk. Maar hou er rekening mee dat mensen het zo kunnen opvatten. Als dat niks uitmaakt en je het zelf niet zo ziet...Dan ook niks van aantrekken. Ik associeerde het er absoluut niet mee.

Precies :j Ik heb met zichtbare tattoo's sowieso wel zoiets van ja... Dan moet je ook tegen de opmerkingen kunnen. Als ik in een omgeving ben waarin ik weet dat mensen het niet zo mooi vinden trek ik gewoon een shirt met lange mouwen aan, ook geen probleem :)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 21:10

Kan 't niet echt vergelijken met een bontjas eerlijk gezegd. Dat gaat bij mensen om de gevoelens voor dieren. Niet of ze het mooi vinden of niet :)

Ik begrijp wel dat sommige mensen daar misschien een link mee zouden leggen (ondanks dat het er nog anders uit ziet, verdubbeling van getallen in zitten en punten en spaties tussen staan :P ). Bijv een geboortedatum oid zou er veel meer op lijken. Maar als iemand er een opmerking over maakt dan leg ik het gewoon uit :) Doe ik nu ook regelmatig haha. In de winkel waar ik werk krijg ik best vaak de vraag wat er op m'n arm staat :P

Omdat ik al jaren met die getallen werk, is 't voor mij super logisch is dat ik bij een 1.8 of 5.6 getal aan een diafragma denk :)

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 21:29

En dan nog... Al zou het gerelateerd zijn aan de oorlog?
Ik heb er ook er 1 ter herinnering aan de oorlog :')

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 23:05

@poess91: Nou ben ik gewoon heel nieuwsgierig :+ Wat dan?

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 23:10

@laughterline een driehoek op zijn kop. Vanwege al die driehoeken die de mensen in de kampen op hun arm kregen.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 23:30

Oh dat vind ik wel mooi :)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 00:09

Jacquelinee_ schreef:
Mag ik mij hier ook melden? :)
Ik lees al een tijdje mee, en wat komen hier gave tatoeages voorbij!!

Ik zit nu ongeveer al een jaar na te denken over een tatoeage en ik heb zoveel gave dingen gezien maar het was het steeds net niet.
Ik wil graag een combinatie van zwaluwvogels ontstaan uit een veer/bloem (symbool voor dat ik nu eindelijk mijzelf kan en durf te zijn, de veranderingen die ik de afgelopen jaren heb doorgemaakt) en een kompas (ik houd ontzettend veel van reizen, en ook dat het symbool staat van waar ik ben gekomen tot nu).
Ik heb wel al een artiest gevonden die mij erg aanspreekt, ik durf alleen nog geen mail te sturen..

Als je weet wat je wil, gewoon op verzenden klikken! :D of anders gewoon vragen hoe lang z'n wachtlijst ongeveer is of een andere neutrale vraag, als je al een beetje contact hebt gehad over de overige dingen is t minder eng om daarna gewoon die mail te sturen ;) welke tattooeerder heb je op t oog?

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 09:33

Iemand ervaring met The Rising Bastards in Nijmegen? Zoek dus iemand die retestrak lettering kan zetten voor die cijfers, zag bij een tattoeerder van hun deze voorbij komen en dat ziet er wel goed uit:

Afbeelding

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 09:39

Qua piercings zou ik er nooit van m'n leven terug gaan, maar tattoos weet ik niet.. Geloof dat de vriendin van mijn zus er wel een tattoo heeft laten zetten, ik kan het straks even navragen?