[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:02

Bizzybijtje schreef:
Ben weer terug bij af na het verven geloof ik :+

Niet gelukt begrijp ik? -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:07

Denk het niet :') Het is nog niet helemaal droog maar het ziet er weer net zo donker uit als eerst _O- _O- _O-

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:09

Bizzybijtje schreef:
Denk het niet :') Het is nog niet helemaal droog maar het ziet er weer net zo donker uit als eerst _O- _O- _O-

-O- Frummels had dat idd ook. Ik heb ook die color remover gebruikt tijd terug en durf t daardoor ook niet meer te verven.. Vervelend dat het jou ook is overkomen. Ik durf ook niet aan de gang te gaan met bleken om die reden. Als het bij jou was goed gegaan had ik het wel gedurfd maar nee nu laat ik het zeker uitgroeien :j

Anoniem

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:18

Fml :') Heb de verf er maar 10 minuten in gelaten, gelukkig maar.... Anders was het inderdaad zwart geweest.

Ik ga denk ik over een tijdje maar gewoon highlights laten zetten om toch een beetje een zomerse look te krijgen :D

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:18

Kan iemand mij verstellen of je olaplex ook zelf kan bestellen?
ik kan er vrij weinig over vinden helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:00

Denk dat ik vanmiddag eens om die Glam Highlights van L'Oréal ga. Lees er goede dingen over en highlights vind ik toch altijd wel leuk.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:02

Bizzybijtje schreef:
Denk dat ik vanmiddag eens om die Glam Highlights van L'Oréal ga. Lees er goede dingen over en highlights vind ik toch altijd wel leuk.

ik heb hier idd ook aan zitten eenjen maar vraag mij af hoe met color remover behandeld haar reageert op highlites of beter gezegd blondeer..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:03

Dat maakt niet uit, staat ook in de gebruiksaanwijzing. Het is echt verven wat "slecht" is.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:06

Bizzybijtje schreef:

Dat is zo vervelend als het zo donker uitvalt! Had dat ook toen mijn haar jaren terug eens was geblondeerd, normaal was ik gewend dat lichtbruin als lichtbruin uitviel: toen werd het pikzwart :+ Al was dat nog een geluk bij een ongeluk, want het was wel heel erg mooi :')

Hebben jullie nog op Pinterest oid een leuke lijst (of hoe je dat ook noemt) met allerlei verschillende haarkleuren? Ik heb jarenlang mijn haar in allerlei verschillende kleuren gehad, maar nu heb ik het al ongeveer een half jaar donkerbruin. Om het toch wat leuker te maken wil ik er een balayage in laten zetten, in ieder geval delen wat op laten lichten, maar ik kan nog geen goede voorbeelden vinden waar ik van zeg: JA dat wil ik! Ik zit met het idee te spelen om een balayage met grijs te laten zetten.
Ik heb zelf haar tot aan mijn sleutelbeen, dus enorm lang is het (nog) niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:08

Moet wel zeggen dat de rode tint een stuk minder aanwezig is :j Dus heeft het toch nog enigszins nut gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:11

JamieShanin schreef:

Olaplex kost 500 euro per fles dus zou dat mezelf niet aandoen als ik jou was. Als je geblondeerd wilt worden met Olaplex moet je even naar Kinki, daar betaal je er al een flinke toeslag voor

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 15:20

pfoe naar aanleiding van de color remover en dan weer verf ellende heb ik toch een geluksmomentje.

Zal dit even aan de hand van wat foto's laten zien.

het begon met de zoveelste drang om donker haar te hebben. Maar omdat ik mega blond ben zelf is de uitgroei een ellende. Dus..

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 72370051dc

Kruidvat color remover er in naar:

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 5844dbf39d

toen las ik horror verhalen van verven na color remover en durfde ik niet meer. Maar baalde onwijs van deze kleur dus vandaag naar lang denken de in mijn ogen veilige keuze gemaakt om loreal viking te kopen als zijnde licht asblond.

en nu:

https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphot ... e=55DE1FBE

https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphot ... e=55D66316

volgende week laat ik het weer op kaak lengte knippen en gooi is er misschien nog 1x deze verf in. Ben iig ontzettend blij!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 15:21

Goed gelukt, ziet er gezond en natuurlijk uit.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 16:06

Emmaa_ schreef:
JamieShanin schreef:

Olaplex kost 500 euro per fles dus zou dat mezelf niet aandoen als ik jou was. Als je geblondeerd wilt worden met Olaplex moet je even naar Kinki, daar betaal je er al een flinke toeslag voor

oh hahaha dat is best wel duur ja,
Ja ik ga ook naar de kinky daar vertelde ze het ook dat ze het hadden,
Hoe werkt dat precies en is het echt veel beter voor je haar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 16:32

JamieShanin schreef:
Emmaa_ schreef:

oh hahaha dat is best wel duur ja,
Ja ik ga ook naar de kinky daar vertelde ze het ook dat ze het hadden,
Hoe werkt dat precies en is het echt veel beter voor je haar?

Mijn haar was echt op sterven na dood, kon het er echt in plukken uit trekken, maar het was nog te donker dus moest nog een keer geblondeerd worden. Ik ging gelijk vol op de rem natuurlijk, maar toen vertelde ze over dat olaplex en wonder boven wonder heeft het mijn haar écht niet verder beschadigd. Hoe het precies werkt weet verder niemand, maar het werkt wel echt. Hou er wel rekening mee dat er een toeslag bovenop komt. Bij mij kostte het blonderen 40 euro omdat het al vrij licht was, en daar kwam nog hetzelfde bedrag voor olaplex bovenop. Volgens mij was die toeslag altijd even veel als het blonderen kost. Als je haar niet super beschadigd is of heel droog/dun van zichzelf zou ik het eigenlijk zonder olaplex doen, ik ga m'n uitgroei er ook niet mee laten bijwerken. M'n haar is op de beschadigde stukken na erg gezond (wat er nu uit mijn hoofd groeit dus) dus ga er dan niet extra geld aan uitgeven. Het duurt wel langer, er moet namelijk nog een tweede stap in na het blonderen/tonen.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 16:54

Hey ladies!
Ik ging vandaag vol goede moed aan de slag om m'n haar weer blond te verven.
Zo'n 1.5 maand geleden heb ik 't in deze kleur laten verven (het was nog wat intenser rood dan de foto laat zien):
Afbeelding
Een koper kleur over een mokka kleur die ik toen 2 maanden eerder had laten verven.
Maar die kleur was onderhand zo vervaagd dat ik 't niet zo mooi meer vond en toch liever een zomers kleurtje wou, blond dus. Dus een color remover er in van L'Oréal. 25 minuten laten intrekken en toen werd ik behoorlijk ginger. Vervolgens een pakje donker asblond van John Frieda er in gegooid en het is wel ieeeetsje minder ginger, maar nog steeds teveel ginger. Hoe krijg ik deze kleur eruit denken jullie/hoe krijg ik mezelf nu midden blond?
Het is niet dat ik het nu heel erg lelijk vind, maar mooi ook niet. Ik wil het liefst honing/midden blond zijn. Midden/donker blond is mijn eigen haar kleur.
Zo is het nu:
Afbeelding

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 18:19

Emmaa_ schreef:
Mijn haar was echt op sterven na dood, kon het er echt in plukken uit trekken, maar het was nog te donker dus moest nog een keer geblondeerd worden. Ik ging gelijk vol op de rem natuurlijk, maar toen vertelde ze over dat olaplex en wonder boven wonder heeft het mijn haar écht niet verder beschadigd. Hoe het precies werkt weet verder niemand, maar het werkt wel echt. Hou er wel rekening mee dat er een toeslag bovenop komt. Bij mij kostte het blonderen 40 euro omdat het al vrij licht was, en daar kwam nog hetzelfde bedrag voor olaplex bovenop. Volgens mij was die toeslag altijd even veel als het blonderen kost. Als je haar niet super beschadigd is of heel droog/dun van zichzelf zou ik het eigenlijk zonder olaplex doen, ik ga m'n uitgroei er ook niet mee laten bijwerken. M'n haar is op de beschadigde stukken na erg gezond (wat er nu uit mijn hoofd groeit dus) dus ga er dan niet extra geld aan uitgeven. Het duurt wel langer, er moet namelijk nog een tweede stap in na het blonderen/tonen.

mijn haar was heel gezond en stevig zeiden ze.
Maar mijn haar hoefde ook niet witblond ontkleur te worden omdat ik het een hele donkere tint grijs wil.
Dat maakte het al wel gemakkelijker met mijn haar zeiden ze dus dat is positief! ik ga zo ff kijken welke tint grijs ik precies wil.
Bij sommige sites zie ik dat olaplex 25,- kost voor lang haar en op andere sites zie ik niet....
Ik vraag het gewoon aan de kinky kapper als ik de afspraak heb.
Wel weet ik dat mijn haar heel snel ontkleurt, van mahonie( bijna zwart) naar koper midden bruin was al met 6% ontwikkeling crème genoeg in 20 minuutjes.

edit*
Naar deze tinten wil ik toe ongeveer:
Afbeelding
Meer rechts als links
Afbeelding
Afbeelding
Vooral de middelste
Laatst bijgewerkt door JamieShanin op 30-04-15 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 18:20

LoesVDB@ wat ik zou doen is een tegenpool van rood nemen dus groen.
Rood zit meestal in de K en de groen tinten in de N/M.
Maar dat is asblond natuurlijk ook al , zelf zou ik t niet zo goed weten.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 18:30

Groen als in groene verf? :o?
K? N/M? Ik ben echt een leek wat betreft haarverf... :o
Misschien dat ik er nog een keer een color remover in moet gooien? Al ben ik bang dat het dan te licht wordt en het rode blijft...

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 18:33

_Ekenna schreef:
Groen als in groene verf? :o?
Misschien dat ik er nog een keer een color remover in moet gooien? Al ben ik bang dat het dan te licht wordt en het rode blijft...

Nee natuurlijk niet XD dat kan je zo ie zo alleen maar semi permanent krijgen.
Ben wel benieuwd welke kleur dat zou opleveren haha.

Wat je nu hebt is rood ( op een basis van rood tinten), groen tinten (dus op een basis van groen) zijn de tegenpool van rood,
kijk maar naar de kleuren cirkel.
Groen tinten heffen rood tinten op.

Rood tinten zijn K en groen tinten zijn N/M
Het beste kan je dat in een kappers zaak even na vragen welke je dan nodig hebt.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 19:24

Ik heb niet zo'n vertrouwen in de kapperszaken hier. :')
Hoe weet ik wanneer de verf een groentint is? Staat dit met N/M aangegeven op de verpakking?

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 19:28

_Ekenna schreef:
Ik heb niet zo'n vertrouwen in de kapperszaken hier. :')
Hoe weet ik wanneer de verf een groentint is? Staat dit met N/M aangegeven op de verpakking?

asblond is oa groen. Ik begrijp niet helemaal dat je de kapper niet vertrouwd maar zelf niet weet hoe t wel zit wn er wel mee wilt klooien .. Als je het te duur vind oke maar een kapper niet vertrouwen.. Die krijgen hun diploma ook niet bij een pakje boter..

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 19:38

Ik zeg dat ik geen vertrouwen heb in de kappers híér. In deze stad dus. Ik had een hele fijne kapper in mijn vorige woonplaats, maar dat is 100 km verderop. Daar ga ik niet even zo 123 naar toe. :D

Dan ga ik er morgen nog maar een pakje asblond over heen gooien. :j

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 19:51

Ja maar gewoon om te vragen, niet om daar te laten verven...
Ik zou het niet weten of het op de pakjes staat, ik ga altijd naar Pak haarshop om daar de verf en de oxy crème te halen dan meng ik het zelf.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:17

Mijn haar was vandaag ondanks mijn masker echt kurkdroog na het wassen, geen idee waarom. Uit wanhoop nu wat olijfolie in de lengtes gesmeerd, nu voelt het weer gezond. :P