Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 11:45

Ik heb een vraagje over sportdrank, en dan met name die poeders die je door je water heen gooit. Ik heb een paar testverpakkingen gekregen toen ik lid werd van een wielerclub hier in de buurt, en die bevalt me eigenlijk wel qua voedingswaarden. Deze is het:

Afbeelding

En dit zijn de voedingswaarden:

Afbeelding

Wat me hierin goed bevalt is dat slechts de helft van de koolhydraten suikers zijn. Nu was ik vanochtend bij de Decathlon voor een reservebandje (die overigens uitverkocht waren) en daar hadden ze ook iso weetikveelwat poeder staan, maar daar was de verhouding koolhydraten/suikers toch meer suikers. Hebben jullie nog aanraders?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 17:28

Afbeelding

Papa en mama waren lekker op stap samen! Was wel even echt genieten... Kleine mannetje had het ook supergoed gedaan met opa en oma. Dus dat is ook heel fijn!

Wij zijn lekker ruim 3u op pad geweest. Ik heb lekker achter m'n man gehangen. Flink gemiddelde gefietst weer :wow: m'n conditie heeft weinig geleden onder de hele zwangerschap, bevalling enzovoorts *\%/*

Lauraennala

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 17:48

Time2Tri schreef:
Lauraennala schreef:
@T2T, gaaf! Wanneer is nu je eerste triatlon?

Morgen helaas niet fietsen, vriendlief heeft een triatlon, dus dat wordt bidonnetjes aangeven haha.

Dit jaar heb ik alleen mijn "oefen "triathlon op 23 augustus ,
georganiseerd door Tri2one . Daar krijgen we binnenkort meer info over .
Waar start je vriend ?

Vandaag een lekkere training op de planning , en the sun is
shinning . {:}

Lekker gefietst vandaag?

Het was in de buurt van Almere. Ook een "oefen" triatlon overigens. Georganiseerd door twee coaches, totaal 33 deelnemers die allemaal een halve afstand deden. Helaas heeft mn vriend hem niet kunnen finishen. Vorig jaar geopereerd en nu helaas weer klachten tijdens het fietsen, dus gestopt. Zwemmen was net iets meer dan 2km, ging super goed en ook het fietsen ging heel lekker, maar ja, bij klachten stoppen..

culaccino schreef:
Had het er al even met T2T over; dit is meer richting een aero bike. Zelfs met platte spaken! Vandaag maar even testen of ik er ook op langere afstanden wel lekker op kan fietsen. Ben ook wel benieuwd of je last krijgt van zijwind met die hoge velgen. Jij merkte dat in het begin wel, toch Laura?

Heb je een foto van je fiets? :D

Ik heb 35 mm en merk het zeker! Maar hoogte zegt niet heel veel hoor, vorm van de velgen maakt ook uit. Vriend heeft veel hogere velgen en merkt minder van zijwind. Nu ben ik vrij klein en niet zo zwaar, dat helpt ook niet mee.

IMAY1990 schreef:
Ik heb een vraagje over sportdrank, en dan met name die poeders die je door je water heen gooit. Ik heb een paar testverpakkingen gekregen toen ik lid werd van een wielerclub hier in de buurt, en die bevalt me eigenlijk wel qua voedingswaarden. Deze is het:

[ [url=m/MozjOy.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dit zijn de voedingswaarden:

[ [url=m/U8GuXo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat me hierin goed bevalt is dat slechts de helft van de koolhydraten suikers zijn. Nu was ik vanochtend bij de Decathlon voor een reservebandje (die overigens uitverkocht waren) en daar hadden ze ook iso weetikveelwat poeder staan, maar daar was de verhouding koolhydraten/suikers toch meer suikers. Hebben jullie nog aanraders?

Waar de koolhydraten vandaan komen maakt bij sportvoeding niet zoveel uit. Je hebt gewoon suikers nodig. Je drinkt het (als het goed is) niet dagelijks. Smaak is veel belangrijker, anders krijg je het niet weg en drink je te weinig.

MuSLi schreef:
[ [url=m/NLhgzC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Papa en mama waren lekker op stap samen! Was wel even echt genieten... Kleine mannetje had het ook supergoed gedaan met opa en oma. Dus dat is ook heel fijn!

Wij zijn lekker ruim 3u op pad geweest. Ik heb lekker achter m'n man gehangen. Flink gemiddelde gefietst weer :wow: m'n conditie heeft weinig geleden onder de hele zwangerschap, bevalling enzovoorts *\%/*

Ik zag het rondje voorbij komen, heerlijk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 19:38

IMAY, ik zou het niet weten, sorry!

Oh heerlijk MuSLi, dat was genieten dus! En wat fijn dat je zoontje het zo goed deed bij zijn opa en oma. En het verbaast me niets dat je conditie nog goed is; je hebt ook zo lang nog doorgefietst! *\o/*

Jammer dat je vriend moest stoppen, Laura! Maar wel goed dat hij niet door die pijn heen sport. Lijkt me wel balen als je zo lekker gaat... :(:)

Fietsfoto stuur ik even per pb zolang ik hem nog niet heb gekocht :) Proefronde beviel heel goed! Ik heb nog niet veel gemerkt van zijwind op die hoge velgen; misschien morgen maar even wat dijkweggetjes fietsen. Kon in ieder geval merken dat de maat veel beter past dan mijn vorige fiets. Het voelde (voor zover mijn conditie het trok :o ) echt moeiteloos; heerlijk! Morgen is de winkel nog dicht dus ik kan nog even goed proberen. Dan hak ik de knoop door.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 19:42

Klinkt heel fijn Culaccino. Ben stiekem wel heel benieuwd, dus als je een fotootje wil delen via PB, dan hou ik me aanbevolen :D

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 22:21

@Laura, ik heb sinds dit weekend vakantie. Nu eerst een weekje op het huis passen in Arnhem en dan begin augustus naar Winterberg. Laatste twee weken uni was goed afzien met heel veel deadlines (geen tentamens ivm corona). Vorige week nog een paar laatste kleine dingen dus vorige week al wel een beetje kunnen bijkomen. Nu weer lekker opladen op de Veluwe <3
Leuk dat koersje, zou leuk zijn als je binnenkort een (oefen)wedstrijdje mee kan pakken. Waarschijnlijk beginnen eind augustus/september de studentencups ook, dus dan ga ik er misschien wel eentje meedoen. Eens kijken of ik dit jaar wel het peleton kan bijhouden tot de finish :=

@T2T, fijn dat het contact met je coach online/op afstand ook zo goed verloopt. Is je trainer van de vorige club eigenlijk nog een beetje bijgetrokken? Train je nog wel eens samen met mensen van dat groepje of doe je nu alles in je eentje? Zo ja, is dat niet saai?

@IMAY, ik gebruik/jat af en toe deze van mijn vriend: https://www.mantel.com/maxim-energy-drink-citroen1. Dit doe ik alleen voor ''heftige'' interval trainingen en ritten van 100+ km. Je kan ook wat zelf maken met zout, een vorm van suiker en fruit oid. Heel makkelijk om af te wisselen en naar eigen smaak te maken. Dit doe ik vaak in de zomer om zoutverlies op te vangen.

@Musli, handig hé, zo'n man, om lekker achter te hangen. Scheelt ook nog eens wat extra als je wat kleiner bent :D

@culacinno, lekker vliegen over de wegen met je racemonster 8-) . Fijn dat je een stuk beter op de fiets past dan op je oude fiets, comfort is ook heel belangrijk.

Hier vandaag bijna 100km over de Veluwe gedaan. Gelukkig nu wel droog, en bovendien prima fietsweer met een zonnetje en niet te warm. Heel veel pr'tjes gepakt dus dat voelt wel lekker. Beter/harder fietsen gaat flink wat jaren in zitten, maar toch wel lekker om zo elk jaar de verbetering te voelen/zien. Er was aardig wat volk op de fiets onderweg. Dagjes mensen, maar ook veel op de racefiets. Gelukkig dit keer niemand zonder helm gezien. Daarnaast ook everzwijntjes, schotse hooglanders en ijslandse ponies gezien onderweg. Eigenlijk misten alleen nog de reeën/herten, maar die laten zich overdag niet zo snel zien.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 22:48

Susan88 schreef:
@Laura, ik heb sinds dit weekend vakantie. Nu eerst een weekje op het huis passen in Arnhem en dan begin augustus naar Winterberg. Laatste twee weken uni was goed afzien met heel veel deadlines (geen tentamens ivm corona). Vorige week nog een paar laatste kleine dingen dus vorige week al wel een beetje kunnen bijkomen. Nu weer lekker opladen op de Veluwe <3
Leuk dat koersje, zou leuk zijn als je binnenkort een (oefen)wedstrijdje mee kan pakken. Waarschijnlijk beginnen eind augustus/september de studentencups ook, dus dan ga ik er misschien wel eentje meedoen. Eens kijken of ik dit jaar wel het peleton kan bijhouden tot de finish :=

@T2T, fijn dat het contact met je coach online/op afstand ook zo goed verloopt. Is je trainer van de vorige club eigenlijk nog een beetje bijgetrokken? Train je nog wel eens samen met mensen van dat groepje of doe je nu alles in je eentje? Zo ja, is dat niet saai?

@IMAY, ik gebruik/jat af en toe deze van mijn vriend: https://www.mantel.com/maxim-energy-drink-citroen1. Dit doe ik alleen voor ''heftige'' interval trainingen en ritten van 100+ km. Je kan ook wat zelf maken met zout, een vorm van suiker en fruit oid. Heel makkelijk om af te wisselen en naar eigen smaak te maken. Dit doe ik vaak in de zomer om zoutverlies op te vangen.

@Musli, handig hé, zo'n man, om lekker achter te hangen. Scheelt ook nog eens wat extra als je wat kleiner bent :D

@culacinno, lekker vliegen over de wegen met je racemonster 8-) . Fijn dat je een stuk beter op de fiets past dan op je oude fiets, comfort is ook heel belangrijk.

Hier vandaag bijna 100km over de Veluwe gedaan. Gelukkig nu wel droog, en bovendien prima fietsweer met een zonnetje en niet te warm. Heel veel pr'tjes gepakt dus dat voelt wel lekker. Beter/harder fietsen gaat flink wat jaren in zitten, maar toch wel lekker om zo elk jaar de verbetering te voelen/zien. Er was aardig wat volk op de fiets onderweg. Dagjes mensen, maar ook veel op de racefiets. Gelukkig dit keer niemand zonder helm gezien. Daarnaast ook everzwijntjes, schotse hooglanders en ijslandse ponies gezien onderweg. Eigenlijk misten alleen nog de reeën/herten, maar die laten zich overdag niet zo snel zien.

Ben erg benieuwd naar je reis in winterberg! En dan met voorname het mountainbiken natuurlijk

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 06:19

@Imay : Je kunt ook een mix maken van appelsap en water .
Doet het net zo goed :j
Zo in trainingen neem ik geen sportdrank , alleen als in bij een
triatlon echt lang onderweg ben en mijn koolhydraten nodig heb .
( mix glucose -maltodextrine )

@MuSLI ; top zeg ...genoten dus !
En opa en oma ook blij zeker ?

@Laura dat je vriend z,n triatlon niet af kon maken :(:)

@Cullacino :wow: *\o/* spannend .

Susan88 schreef:

Mwah ....mijn vorige trainer neemt het nog wel persoonlijk helaas .Hij snapt gewoon niet waarom ik dit doe .
Ik hou wel contact met wat mensen uit mijn oude club , vanavond ga ik met iemand zwemmen . :D
Voor de rest is het idd alleen , hoe dat op den duur bevalt zal de tijd leren .

Oh ja ...over de Veluwe fietsen moet ik ook eens inplannen .
Heb je een mooie route ? Via Komoot bv ?

Gisteren 2 uur en drie kwartier gefietst , en daarna nog een loop van 21 minuten .Ging wel lekker :j
Foto onderweg met mijn nieuwe trisuit <3

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 06:30

Heerlijk, dames! Fijn dat je na die zware laatste loodjes nu echt vakantie hebt, Susan. En heerlijk dat je nu zo de Veluwe op kunt! Ik was er al bang voor dat het druk zou zijn; leuk dat je dan toch wat zwijnen hebt gezien. En fijn dat die studentencups waarschijnlijk weer doorgaan!

Jammer dat je vorige trainer het zo persoonlijk opvat, T2T... -O- Lijkt me voor jou ook vervelend.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 06:54

culaccino schreef:
Jammer dat je vorige trainer het zo persoonlijk opvat, T2T... -O- Lijkt me voor jou ook vervelend.

:j Dat is ook de reden dat ik voor volgend jaar besloten heb
niet mee op trainingskamp naar Mallorca te gaan .
Doe dan een intensievere trainingsweek thuis .

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 08:16

Opa en oma waren zeker blij T2T. Die hadden lekker een uur met hem gewandeld en heel veel geknuffeld :) Ventje komt echt niks tekort.
Zo leuk ook om te zien hoe ze ervan genieten! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 16:41

Time2Tri schreef:
culaccino schreef:

:j Dat is ook de reden dat ik voor volgend jaar besloten heb
niet mee op trainingskamp naar Mallorca te gaan .
Doe dan een intensievere trainingsweek thuis .
Zo, dat is wel echt heftig. Jammer, zeg!

Leuk, MuSLi! Dan kun je ook gerust op pad zonder je bezwaard te voelen :j

Ik heb vandaag nog even rustig getoerd met de potentiële-nieuwe-racert. Hij schakelt erg moeilijk naar het grote voorblad, maar buiten dat is mijn slechte conditie het enige dat hem tegenhoudt :') Als ze die versnellingen fixen en hem goed op mijn lichaam afstellen, dan denk ik dat dit 'm wordt! *\o/*

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 21:58

MuSLi schreef:
Die hadden lekker een uur met hem gewandeld en heel veel geknuffeld :) Ventje komt echt niks tekort.
Zo leuk ook om te zien hoe ze ervan genieten! <3

<3 <3

@Culaccino : Ik heb geen zin in straks 10 dagen tegen mijn
zin op Mallorca te zitten .En me van alles aan horen te moeten .
Ik zeg niet dat het zo is , maar het risico neem ik ook niet .

En al een beslissing genomen ????

Net van zwemmen terug , lekker rustig was het .
Nu nog even douchen , dan naar bed .Morgen om 07:00
beginnen @ work .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 22:03

Nee, dat snap ik helemaal. Misschien valt het mee, maar zulke spanningen zouden echt zonde van je reis zijn.

En ja, ik ga 'm morgen terugbrengen voor wat aanpassingen en daarna koop ik 'm :o

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 05:22

culaccino schreef:
En ja, ik ga 'm morgen terugbrengen voor wat aanpassingen en daarna koop ik 'm :o

*\o/* *\%/* Yes !!!!!
Gefeliciteerd ...joehoe

Dan mag je een echte foto van je nieuwe fiets hier plaatsen . :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 07:10

Superleuk Culaccino *\o/* *\%/*

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 10:57

culaccino schreef:
Nee, dat snap ik helemaal. Misschien valt het mee, maar zulke spanningen zouden echt zonde van je reis zijn.

Dan willen we natuurlijk wel uitgebreid foto's zien 8-)

Time2Tri schreef:
Ik heb geen zin in straks 10 dagen tegen mijn
zin op Mallorca te zitten .En me van alles aan horen te moeten .
Ik zeg niet dat het zo is , maar het risico neem ik ook niet.

Dat begrijp ik heel goed. Mallorca is gaaf, maar als je er met tegenzin of een grimmige sfeer zit kan je het geld en de vrije dagen nu beter uitsparen en op een later moment een keer met vrienden gaan ofzo.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 11:06

Ik heb zondag trouwens weer een leuke training gedaan. We hebben gefocust op klimmen en afdalen. Nu is Amsterdam zo plat als een dubbeltje natuurlijk dus wat we hebben gedaan is bruggen rijden. We hebben eerst op het parcours geoefend met het viaductje dat daar in zit. Eerst zittend op een laag verzet op je gemakje naar boven rijden met je handen in het midden van je stuur, alsof je het een halve dag moet kunnen vol houden, en dan et de handen in de beugels naar beneden. Daarna staand op de trappers en echt bewust je armen mee laten werken en dus bij iedere trap je fiets naar links en rechts trekken zegmaar. Daarna zijn we de weg op gegaan en bij de eerste brug was de opdracht "Whatever happens, je mag niet hijgend boven komen". En de tweede brug zijn we een keer of 5 á 6 op gegaan vanaf beide kanten. De ene kant was wat glooiender, daar was de opdracht on niet hijgend boven te komen, wat zwaarder ademen was prima maar je moest het bij wijze van spreken ook kunnen als de brug 3 keer zo hoog was. De andere kant was iets steiler en onregelmatiger in hoe steil het ging (stelt natuurlijk allemaal nog niet veel voor maar toch) en daar was de opdracht om echt naar boven te knallen. En dan staan op de trappers bij de steilste stukjes en zitten als het wat minder steil was.

Dit is zeker iets dat ik af en toe ga herhalen want ik vind van mezelf dat ik voor geen meter omhoog kom, het schiet niet op.

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 13:22

@T2T, begrijpelijk als de trainer het idd nog zo persoonlijk opvat. Knap dat je het nu zo alleen doet dan! Ik merk nu de groepstrainingen van de vereniging weer begonnen zijn dat ik wel echt een ''sociale'' fietser ben. Ik vind het veel leuker om in een groep te fietsen en lekker te kletsen of samen af te zien. Ik heb verschillende routes over de Veluwe, maar in feite ken ik het gebied op mijn duimpje. Noem maar je wensen qua afstand, hoogtemeters, grote wegen/fietspaden en ik maak wel een leuke route voor je via Komoot. Geen probleem.

@calucinno, whoop whoop *\o/*

@Imay, klinkt goed! Moesten jullie ook met verschillende cadans tempo's omhoog? Dus licht verzet/koffiemolen trappen, iets lagere frequentie en helemaal op het zwaarste verzet? Dat doen wij namelijk ook wel eens op de training. Vooral dat zwaarste verzet is wel goed om flink het zuur in je benen te krijgen...

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 13:25

Waardeloze rit gehad... Begon wel goed had er veel zin in om weer een rondje op de thuis basis te doen. Halverwege kwam er zoveel regen uit de lucht dat het gewoon niet meer te doen was. Nog wel een stukje geprobeerd maar er lag zoveel water op de track dat het verstandiger was om gewoon te stoppen. Maar toen moest ik nog een kilometer of 4 a 5 terug naar huis in de stromende regen. Leek wel geen einde aan te komen. Thuis alles maar in de garage gegooid en snel onder de douche. Merk aan mijn lijf dat die het ook niet zo grappig vond. Voelt slap door het koude water (kan erg slecht tegen van koud naar warm en van warm naar koud). Beetje regen vindt ik niet erg maar dit sloeg gewoon nergens meer op :')

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 18:48

@Culaccino, staat hij nu officieel thuis te shinen? :D

@Susan, heerlijk, geniet er maar van!

@T2T, zo jammer dat je coach zich zo opstelt. Jammer ook van je trainingsweek in mallorca.. Overweeg je niet alsnog om zelf te gaan?

@Imay, goed bezig!! Al veel opgestoken?

@Zebrasteep, vindt het dapper hoor, fietsen in de regen haha.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 20:32

Lauraennala schreef:
@Culaccino, staat hij nu officieel thuis te shinen? :D

@Susan, heerlijk, geniet er maar van!

@T2T, zo jammer dat je coach zich zo opstelt. Jammer ook van je trainingsweek in mallorca.. Overweeg je niet alsnog om zelf te gaan?

@Imay, goed bezig!! Al veel opgestoken?

@Zebrasteep, vindt het dapper hoor, fietsen in de regen haha.

Ik was er bloedchagrijnig van :') Alles in mij wou het rondje afmaken maar een natte baan is best gevaarlijk als daarbij je grip ook minder wordt.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 20:34

Zebra dat is niet fijn nee als je zo nat regent..

Wauw Culaccino wat gaaf we zijn nieuwsgierig... :D

Hier afgelopen weekend wel in de Eifel geweest maar met paard lief...Dus niet gefietst.
Gisteren was mij te slecht en vandaag na een werkdag van 11 uur de fut eruit. :o

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 21:02

Wij hebben met de dames weer een lekker ritje gemaakt vanavond. Fijn om weer eens als groep te fietsen. We waren met z'n 6en dit keer. Leuk en gezellig :D

Dan is die 45km ook zo voorbij...

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 06:12

Lauraennala schreef:
@T2T, zo jammer dat je coach zich zo opstelt. Jammer ook van je trainingsweek in Mallorca.. Overweeg je niet alsnog om zelf te gaan?

Nee op het moment niet .
Doe dan thuis wel een soort van trainingskamp met meerdere
trainingen op een dag .Van mijn part rijd ik een paar dagen naar Limburg of zo .
Dat komt wel goed .
Misschien heb ik er straks spijt van dat ik niet mee ga , we
zullen het zien .

Gisteren mijn fietstraining maar binnen gedaan i.v.m het
weer .Vandaag maar een halve dag werken , vanmiddag
een bakkie met een vriendin doen .

Leuke training Imay :j