Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BusyMissy

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:16

Jammer dat het pacen niet doorging, maar wel heel fijn dat je dat roteind nog niet gereden had.
Gaaf kleurtje Leonie, ben benieuwd hoe ze gaan bevallen, de loopband belooft al veel goeds

Echt wel triest wanneer je helemaal niets gecompenseerd krijgt nu die runs niet doorgaan. Dat motiveert niet voor een volgende inschrijving iig

Ik heb vanmiddag nog 6,5km gelopen met wat snelle sprints erin. Eerst naar het bos gefietst en daar gestart want ik wilde niet door de warme straten lopen.Maar het bos was ook al best warm en benauwd.
Eerste helft ging prima, maar tweede helft werd ik toch wat misselijk en kreeg een beetje hoofdpijn. Toch nog te weinig gedronken vandaag denk ik.
Ik kwam dit tegen onderweg

Afbeelding
Ik blijf dat ook het toppunt van sportiviteit vinden Lisitano wanneer ik iemand achter de kinderwagen of wandelwagen zie rennen.
En als je de trainer jouw beweegredenen goed uitlegt ,(zoals hier) begrijpt hij je dan nog niet?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:49

Wauw Lisitano, lekker ook met kind mee. Bevalt de kar goed? Ook op onverhard?

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:32

Wat leuk Lisitano om zo met je kleintje te lopen!
Respect hoor!
O ja ik zou ook geen 3x per week in training willen lopen. Sommigen vinden dat juist fijn, ook een stok achter de deur ofzo. Ik heb dat niet nodig haha.

Lekker Busy, en knap zo in die hitte gelopen hoor!
Wat is dat nou op die foto?

Ik heb net 7km gelopen. Jemig wat is het verstikkend heet. Zweet drupte van mn gezicht af, had 500 ml water mee maar die was al snel op.
Meestal loop ik in het weekend 10-15 maar dat doe ik morgen maar denk ik.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:53

Samantha_ schreef:
Ik heb net 7km gelopen. Jemig wat is het verstikkend heet. Zweet drupte van mn gezicht af, had 500 ml water mee maar die was al snel op.

Niet normaal he, heel naar weer.
Ik heb 6,5km gelopen, maar na een halve km stroomde het zweet al over mijn voorhoofd naar beneden. Ik had het vooral erg benauwd en het lukte me dan ook niet om alle 3 mijn tempoblokken te lopen. Ik kreeg te weinig lucht en had het zo warm dat ik op gegeven moment koude rillingen kreeg, dus dat is niet goed.

Afbeelding

Ik vind het echt knap als mensen vandaag wel ok kunnen lopen en snap ineens ook waarom de evenementen afgezegd zijn (terwijl ik gisteren nog dacht:"Doe normaal, dan loop je toch gewoon wat rustiger".)

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:01

Wauw knap dat je tempo blokken hebt gelopen!
Ik heb gewoon op rustig tempo gelopen, meer zat er niet in haha.
Ja ik snap ook wel dat ze evenementen afgelast hebben. Het is nu ook al regelmatig gebeurd dat er iemand is overleden, in niet echt warm weer, de eerste hulp kan het met dit weer echt niet aan.
Even los van het feit dat ik wel van mening ben dat mensen getraind aan de start moeten staan en hun tempo moeten aanpassen met warm weer natuurlijk.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 11:14

Wij hebben gewandeld en dat vond ik al mega warm. Respect voor de mensen die gaan lopen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:48

Ik heb mijn kat opgehaald bij m'n ouders en daar zweette ik al van.
Zo'n evenement maakt natuurlijk ook heel veel kosten als het niet doorgaat. Maar een kleine geste zou wel netjes zijn. Bijvoorbeeld voorrang bij inschrijving en een paar procent korting.

Ik heb m'n training maar verplaatst naar morgen, want met dit weer rennen is alleen maar frustrerend. Ik zweet veel dus drink sowieso altijd veel.

Germie: heb je een weegschaal thuis? Als test zou je een keer voor een run kunnen wegen en dan erna weer. Als je niet drinkt tussendoor of bijhoudt hoeveel je drinkt, kun je uitrekenen wat je aan vocht verloren hebt en dus minimaal nog moet aanvullen.

Sherivey: ik heb een paar vriendinnen die ook rijangst hadden, bij de meesten is het weer goed gekomen na een paar rijlessen en 'gewoon' weer rijden. Het is dus echt niet gek én het kan weer overgaan.

Muppet: klopt, tegenwoordig bij de Roei- en Zeil!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:54

Samantha_ schreef:

Dat is een kabouterhuisje onderaan een boom in het bos. Met een mooie rode voordeur en een raampje daarnaast :)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:58

BusyMissy schreef:
Samantha_ schreef:

Dat is een kabouterhuisje onderaan een boom in het bos. Met een mooie rode voordeur en een raampje daarnaast :)

Ik zie het nu ook, wat cute!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:09

Aah wat leuk zeg!
Hier schijnt in het bos ook een stuk met allemaal kabouters te zijn maar ik heb het nog nooit gezien haha.
Leuk altijd dat soort dingen!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:18

Fenn schreef:
Wauw Lisitano, lekker ook met kind mee. Bevalt de kar goed? Ook op onverhard?

Ik ben echt groot fan van deze kar. Ook met wandelen zo ontzettend fijn. Ik loop er mee over het strand en til ‘m met 1 hand over boomwortels en trappen. Heel wendbaar en licht. Ik loop er nu zo’n vier jaar mee rond.
Onverhard is het qua hardlopen wel afhankelijk van de paden. Er zit heel goede vering in maar een paar boomwortels op je pad kunnen je kind wel heel erg schudden :')

Jeetje Goof, tempoblokken in dit weer?! _/-\o_ Koude rillingen klinkt wel wat spannend, kwam je vlot weer bij?

Ik heb even met de trainer gesproken maar hij lijkt vooral bang dat ik het allemaal niet zo serieus neem en de groep straks niet kan bijbenen. We deden een duurloop van 13,5 km en hij had het tempo laag gezet vanwege de hitte. Ik draafde eigenlijk heel gemakkelijk mee en hij vroeg me aan het einde nog of ik door wilde tot 20 km. ‘Oja hoor’!
Het was een grapje :')
Er vielen aardig wat mensen onderweg af omdat ze het niet trokken in de warmte. Ik denk dus wel dat ik nu heb laten zien dat ik heus wel oké loop en het met eens of twee keer in de week prima bijbeen.

Hier aan de kust was het best goed te doen. Lekker windje erbij en om de 4/5 km even flink drinken. Maar wel op een laag tempo gelopen natuurlijk.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:24

O ja dat is wel lekker met wat wind. Toch knap zo’n afstand zeg!

Ik liep in het bos en deels weg. Normaal is het bos koeler maar dat maakte nu geen verschil.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:50

Supervixen schreef:
Mooie saucony's hoor, ik ben heel benieuwd of je hier makkelijk je pr's gaat verbeteren.

Mijn pr op de 5 en de 10 zijn beide op onverhard gelopen dus daar zit zeker rek in! Ook zonder deze schoenen haha. Zou ze het liefst dus beide met normale schoenen en deze schoenen willen lopen om eens te zien, wat is nou echt het verschil voor mij persoonlijk.

Je had het nu iig niet koud met Scott Samantha. :+

Vind het zo stoer van je jou Lisitano met die wagen en die kleine. Ik vind dat ook altijd het toppunt van sportiviteit. En nog een flinke afstand ook!
ik snap dat je geen zin hebt om 3 x met de groep te lopen. Zou ik ook niet op zitten te wachten!

BusyMissy het is ook wel echt warm hoor. Goed dat je toch even gegaan bent.

Goof wauw jij hebt nog tempoblokken gedaan. Dapper hoor! Op zich een event kan wel, alleen mensen komen dan toch om een prestatie neer te zetten ipv alleen een rustig rondje te lopen.

Hier vanmorgen training gegeven en daarna zelf nog een rondje gelopen. Ik vond het warm maar niet ondoenlijk. Loop een beetje achter deze week op mijn zelf opgelegde 40km. Door niet naar de bootcamp te rennen woensdag en het afgelaste event gister. Hopelijk morgen nog lekker wat kms maken.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:12

Dat lijkt me ook een leuk experiment om beide schoenen te proberen en het verschil te zien.

Ik heb vanmorgen heerlijk gewandeld, 7km en in de middag 40km gefietst met de e-bike. Na het eten nog kort gewandeld en een kwartiertje kracht. Mooi rustig dagje.
Ik voel me wat verkouden, het heerst op school, hopelijk zet het niet door. Morgen wil ik weer hoogtemeters maken.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:56

Ik heb gisteren eerst heel vroeg paardgereden. En uiteindelijk ook maar 1 paard gereden, want het was om 9 uur al warm.
En 's middags heb ik bij oorlogje spelen voor volwassenen gekeken, oftewel de veldslag van Bourtange. Vond er echt niets aan om eerlijk te zijn, al kan ik me voorstellen dat als je zelf meedoet dat het wel erg leuk is (en dan wel in een mannelijke rol natuurlijk, maar dat kan tegenwoordig). Ze vielen overigens ook letterlijk om, want ze stopten eerder omdat er wat omgevallen waren door de warmte.
Er was maar heel weinig volk, en dan ook echt heel weinig. Snap het ook wel, het was te warm. Foto's komen zo onbewerkt van de camera.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Overigens ging de citylauf van Haren gewoon door. Ik heb toch het idee dat ze in Nederland sneller of te snel runs niet door laten gaan. Ik ben blij dat ik me niet opgegeven had voor Zwolle. Dit is ook 1 van de redenen waardoor ik vaak runs niet van te voren opgeef, of zeker niet ver van te voren. Stel je kunt zelf opeens niet, of zij trekken de stekker er uit, dan ben je vaak je geld kwijt. En de stekker er uit trekken is tegenwoordig schering en inslag. Helaas.
De Laguna Phuket marathon ging gisteren gewoon door, met temperaturen boven de 30 graden. (een bekende van mij deed er aan mee). De start was om 4 uur 's morgens.

In Cyprus was de start om 7 uur 's morgens, ook vervroegd wegens de te verwachten warmte.