Oh jongens, jullie gaan weer zo hard! Ah, die Nala, mooi vervoer zo! Zag een stoere shet bij Jojoleine en sandalen, die gaan vast veel plezier geven. Dideh, die 1e foto is tof! Cayenne, wederom zo mooi en wat was je vroeg. Wat tof dat je die wielewaal gezien hebt. Ik heb te weinig verstand van vogels, maar vind hem prachtig.
Wij zijn vandaag wat gaan touren en hebben eerst gewandeld bij Deelerwoud.
En deze boom was half dood en half groen, ik snapte er niets van
Daarna ergen geluncht en toen nog even ergens bij de Veluwezoom gewandeld, de Elsberg op waar vanaf echt een supermooi uitzicht was (maar dat krijg je nooit goed op de foto helaas). En het leek ineens heel donker te worden.
De Nijmeegse lijkt me pure hel en zou ik voor mijn verdriet nog niet lopen.... Een vriendin van me is het wel van plan. Zo der voorbereiding ook serieus. Maar wel voor een goed doel en ze hebben echt al flink geld opgehaald.
moonsparkle
Geplaatst: 15-07-22 18:47
Mij leek het altijd wel gaaf om het een keer mee te maken, maar teveel kms voor mij. 1 dag zou ik nog wel redden misschien
lizard
Geplaatst: 15-07-22 18:49
Ik was vandaag in Duitsland.
Eerst gewandeld bij de Externsteine. Was erg mooi,en niet te druk. En doorgelopen naar de ruïne Falkenburg. En weer bijna bij de auto. Daarna naar Das Hermans Denkmahl. Dit is ook het hoogste standbeeld van Duitsland. En ook rondom gewandeld.
Goof
Geplaatst: 15-07-22 18:50
Voor mij zijn het ook teveel km's, ik haal dat nog niet eens 1 dag. Maar het gaat me vooral om de drukte, de mensenmassa, de hysterie rondom het event. Laat mij maar eenzaam door een bos wandelen.
Wow Lizard, die eerste locatie is fantastisch. Wat bijzonder zeg!
Hilary
Geplaatst: 15-07-22 18:54
De Nijmeegse zou ik ook echt niet willen. Laatste paar dagen ook wat verhalen gehoord waardoor ik denk “nope, mij te massaal”. Ik heb wel net de Apeldoornse Vierdaagse uitgelopen, 4 dagen 30 km. Voordeel van alle Vierdaagses die niet de Nijmeegse zijn: je mag zelf je afstand kiezen. Bij veel Vierdaagses kun je ook een losse dag of een paar losse dagen lopen, of per dag van afstand wisselen. De keuzes hier waren 12, 20, 30 en 40. Vroeger hadden ze ook 50, maar daar was de animo niet groot genoeg meer voor. Apeldoornse is veel bos, dus ook leuk lopen, maar daardoor ook vrij zwaar (we hadden vandaag een kilometer mul ruiterpad). De Sallandse gaat meer door landelijk gebied en is meer verhard dan Apeldoorn.
Ik wil in de herfst graag de Vierdaagse van Schoorl doen (4x 25 km), en volgend jaar nog wat in Drenthe, denk ik. Misschien ‘t Gooi ook.
Machtig mooie rotsen, Lizard! Heel bijzonder dat die vrij dichtbij ook te bewonderen zijn. Dacht dat dat meer bij Verweggistan-bestemmingen hoorde.
En andere vriendin van me heeft dit jaar al 2x een Kennedymars gelopen (80 km in 24 uur afleggen). Iemand van jullie dat wel eens gedaan? Dat vind ik ook niet normaal hoor. Rare mensen heb ik om me heen
gaucho
Geplaatst: 15-07-22 19:00
Die rotsen staan ook op mijn lijstje, jij hebt ze wel heel mooi vastgelegd Lizard
Apeldoornse vierdaagse wil ik misschien volgend jaar wel doen, lekker dicht bij huis ook
Amerongen en de Amerongse berg, Amersfoort en Den Treek. Arnhem, Nijmegen...
gaucho
Geplaatst: 15-07-22 19:19
Oh Achterhoek ook veel keus. Zutphen
Hilary
Geplaatst: 15-07-22 19:20
Mijn vader wil een Kennedymars gaan lopen; hij is beter getraind dan ik (hij had ook wel 40 kunnen lopen vandaag), maar toch weet ik niet wat ik er van vind als hij 80 km gaat lopen. Het is zo ver en duurt zo lang, je zit niet alleen met de afstand, maar ook met door de nacht lopen. Mocht hij zo ver komen, dan ga ik wel een stuk meelopen om te ondersteunen. Volgens mij wilde m’n tante dat ook doen en ik heb nog wel een oom en tante die leuk wandelen (ook qua tempo moet het een beetje matchen. Mijn andere tante kan volgens mij alleen standje 4,5 km per uur en als je 6 wil lopen heb je dus niks aan iemand die 4,5 km/u loopt en je komt helpen.
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 15-07-22 19:24
Mooie foto's Goof en wat een mooi gebied! Ik had er nog nooit eerder van gehoord en moest het dus even opzoeken Die halfdode bomen zie je hier ook steeds meer! Dat schijnt vaak te komen door teveel stikstof in de grond waardoor oude eikenbomen snel het loodje leggen. Die kunnen daar niet goed tegen. Heb je het droog gehouden? Wat een donkere lucht!
De Nijmeegse vierdaagse is ook niets voor mij. Net een tandje te ver en ik loop voor mijn plezier en daar doe je mij geen plezier mee Zeker niet met die temperaturen! En idd loop ik ook liever lekker rustig in het bos!
Lizard: WAUW! Wat een imponerende rotspartijen zeg! Gigantisch! Volgens mij maak jij ook heel wat kilometers!
Hilary: De vierdaagse van Schoorl schijnt wel heel leuk te zijn idd! Gaat dat ook over het strand?
De Kennedymars lijkt me echt heel zwaar!
Jojoleinee: Ja, de Kampina En dan in Den Bosch lunchen/eten! Echt zo'n gezellige stad! Je kunt er ook een rondvaart doen onder de stad door. Superleuk en interessant!
Hilary
Geplaatst: 15-07-22 19:30
Cayenne schreef:
Hilary: De vierdaagse van Schoorl schijnt wel heel leuk te zijn idd! Gaat dat ook over het strand?
Volgens de beschrijving wel
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 15-07-22 19:41
Hilary schreef:
Cayenne schreef:
Volgens de beschrijving wel
Volgens mij heeft een vriendin die een paar keer gelopen en vond ze het heel gezellig en prima te doen! Vooral over het strand is het op hete dagen dan nog redelijk te doen met de wind vanaf zee.