Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 21:22

Tiggs schreef:
En wat denk je dat er met de maatschappij en economie zou gebeuren als iedereen zich door dat risico van bijwerkingen zou laten leiden? En dus niemand gevaccineerd wil worden? Je neemt het vaccin uiteindelijk niet alleen voor jezelf, maar ook voor anderen.

Gelukkig laat niet iedereen zich daardoor leiden :-) maar wat je zegt is natuurlijk wel iets waar ik ook over nadenk en meeneem in mijn overweging

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 21:23

anne_bento schreef:
Tiggs schreef:
En wat denk je dat er met de maatschappij en economie zou gebeuren als iedereen zich door dat risico van bijwerkingen zou laten leiden? En dus niemand gevaccineerd wil worden? Je neemt het vaccin uiteindelijk niet alleen voor jezelf, maar ook voor anderen.

Gelukkig laat niet iedereen zich daardoor leiden :-) maar wat je zegt is natuurlijk wel iets waar ik ook over nadenk en meeneem in mijn overweging

Goed zo!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 21:24

nynke55 schreef:
Ik had ergens gelezen dat er bij vaccins in het algemeen in principe geen lange termijn gevolgen zijn, maar er is hier vast iemand die er meer van weet.

Die zijn bij andere vaccins die in gebruik zijn niet gevonden.

En bij mRNA vaccins worden ze niet verwacht omdat die stof weer afgebroken wordt in het lichaam.

Zelf ben ik er niet bang voor. We weten van wel meer dingen de lange termijneffecten niet. Dat weet je nooit als er een medicijn op de markt komt. Maar met de kennis van de mensen die het hebben onderzocht worden er geen problemen verwacht. Ik vertrouw daarop.
Als je 5 jaar wacht weet je ook de effecten van over 10 jaar niet en als je 20 jaar wacht weet je ook de effecten van over 50 jaar niet.
Hoe lang moet je dan wachten.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 21:35

nynke55 schreef:
Ik had ergens gelezen dat er bij vaccins in het algemeen in principe geen lange termijn gevolgen zijn, maar er is hier vast iemand die er meer van weet.

En, even gejat uit het andere topic: Soms ben je te bang
De mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest

Dat was ikke
En wees eerlijk je weet niet wat je toekomst gaat brengen
We hebben gelukkig geen glazen bol

Wie had ooit gedacht dat dit op ons pad zou komen

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 21:44

karuna schreef:
Bigone vervoer is het probleem niet. Daarna wel ivm ziek worden mogelijk en een mantelzorger die zelf dan is uitgeschakeld voor zeker een week. Geen back up daardoor. Dan gewoon een latere datum moeten kiezen. Het is niet anders.

Dagje mss een beetje ziek
Dat is t over t algemeen

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 21:48

nynke55 schreef:

Bij vaccins in het algemeen meestal niet
De twijfel ligt bij de mRNA vaccins pfizer en moderna
Dat is een andere techniek
In het verleden bij Sars uitgeprobeerd bij dieren, die allemaal dood gingen

Lastige keus.. ik mag van de week en twijfel

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 21:49

Echwel schreef:
Wie had ooit gedacht dat dit op ons pad zou komen

Iedere viroloog en iedere goede bestuurder, hoop ik. Hoewel de precieze vorm en tijd niet bekend waren zijn er echt al heel veel waarschuwingen geweest qua besmettelijke ziektes met verstrekkende gevolgen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 21:50

tokedri schreef:

Dat dikgemaakte is volledig nieuw voor mij. Heb dat nog nergens gehoord, en ik zit redelijk goed in de corona-materie.

Heb je ergens iets van een artikel of bron? Ben wel benieuwd waar dit vandaan komt namelijk.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 21:51

tokedri schreef:
nynke55 schreef:

Na miljoenen pfizer en moderna injecties kan ik wel met grote stelligheid zeggen dat dat nu niet het geval is

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 21:52

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 21:57

nynke55 schreef:
Na miljoenen pfizer en moderna injecties kan ik wel met grote stelligheid zeggen dat dat nu niet het geval is

Technisch gezien gaat uiteindelijk iedereen dood natuurlijk. Vooralsnog wel in ieder geval.
Maar dat is dan weer geen gevolg van het vaccin...

Maar mijn eerste reactie was niet sarcastisch bedoeld. Ik ben oprecht benieuwd naar een artikel of een bron waar dat vandaan komt, dat alle dieren dood gingen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 21:58

We kunnen niks met stelligheid zeggen over de toekomst en wat de lange termijn bijwerkingen zijn want we zijn pas 3 maanden volop aan het prikken.

Maar ze gaan ons echt niks geven waardoor we allemaal zombies worden

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 22:00

sureido schreef:
We kunnen niks met stelligheid zeggen over de toekomst en wat de lange termijn bijwerkingen zijn want we zijn pas 3 maanden volop aan het prikken.

Vijf maanden. Men begon in Israel al in december op grote schaal te prikken.

Lotus83

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 22:02

Okeee.. door al deze berichten ga ik me in elk geval niet beter voelen om mijn prik te halen maandag :=

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 22:05

Voor zover bekend is het echt heel erg veilig. Voor zover bekend is het vele malen verstandiger om WEL die enting te halen. Het is het advies van zo ongeveer alle gezondheidsraden over de hele wereld.

Dat zou ik serieuzer nemen dan wat losse flodders op een paardenforum.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 22:06

Lotus83 schreef:
Okeee.. door al deze berichten ga ik me in elk geval niet beter voelen om mijn prik te halen maandag :=

Je kunt ook morgen een auto ongeluk krijgen, stap je dan ook nooit meer in de auto? Misschien helpt het om het zo te relativeren? :)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 22:07

Relaxed schreef:
Lotus83 schreef:

Je kunt ook morgen een auto ongeluk krijgen, stap je dan ook nooit meer in de auto? Misschien helpt het om het zo te relativeren? :)

Haha ja.. zo probeer ik ook wel te denken :j
Maar ik krijg echt oprecht jeuk van dat soort verhalen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 22:08

Snap ik, ik zie het nut er ook niet echt van.. Speculeren..

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 22:11

Welke verhalen? Ik lees niets engs.
Mijn moeder (60) kan over 2 weken AZ krijgen. Ze gaat het waarschijnlijk ook doen waar ik heel blij mee ben! Ze heeft een dwarslaesie en daardoor een zwakkere gezondheid dus ik vind het best een beetje spannend maar volgens de HA moet het kunnen dus daar vertrouw je dan maar op. Ik ben niet per se bang voor bijwerkingen, maar de reputatie van AZ is zo door het slijk gehaald.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 22:13

Femke_Tweety schreef:
tokedri schreef:

Dat dikgemaakte is volledig nieuw voor mij. Heb dat nog nergens gehoord, en ik zit redelijk goed in de corona-materie.

Heb je ergens iets van een artikel of bron? Ben wel benieuwd waar dit vandaan komt namelijk.

Dat klopt inderdaad, er waren toen problemen met toxiciteit als ik het goed onthouden heb maar vooral met ADE. Daarom zijn de vaccins voorheen nooit tot de klinische fase gekomen. Echter hebben ze dat toxiciteite probleem kunnen oplossen en met ADE is het vooral een kwestie van geluk dat dit met Covid niet het geval is. Bij andere coronavirussen is dat een typisch risico.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 08-05-21 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 22:13

Femke_Tweety schreef:
nynke55 schreef:

Technisch gezien gaat uiteindelijk iedereen dood natuurlijk. Vooralsnog wel in ieder geval.
Maar dat is dan weer geen gevolg van het vaccin...

Maar mijn eerste reactie was niet sarcastisch bedoeld. Ik ben oprecht benieuwd naar een artikel of een bron waar dat vandaan komt, dat alle dieren dood gingen.

We reageerden vrijwel tegelijkertijd, jij was net wat eerder, ik was wat sarcastischer.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 22:15

Sizzle, wat is ADE?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 22:16

Heb je het bericht van tokedri Niet gelezen, Shaggy09? Nogal onnodig om zoiets hier neer te gooien, helemaal als er mensen zitten die het spannend vinden. En dan ook nog zonder link oid, gewoon een losse flodder.

Ik kan me niet indenken dat het waar is, dan zou het niet goedgekeurd zijn. Dus of er is nog van alles veranderd daarna of het is helemaal niet waar. Je gaat geen techniek toepassen die op dieren al niet werkt en zelfs alles dood.

Oh, sizzle legt het gelukkig al uit. Dank je wel, alweer!
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 08-05-21 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 22:17

Femke_Tweety schreef:
tokedri schreef:

Moet ik even opzoeken. Ik heb lyme en was in een engelse lyme groep gaan lezen ivm ervaringen die mensen qua lyme opleving na het vaccin hadden
Daar las ik het meerdere malen
Ik zoek het op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 22:17

sureido schreef:
maar ze gaan ons echt niks geven waardoor we allemaal zombies worden

Niet? Damn ik keek zo uit naar het rustige zombie bestaan.. goed dan, maar beter heb ik straks na 2 prikken wel heel snel internet -O-

Echt al krijg je het mild, sommige restverschijnselen zijn zo hardnekkig en onvoorspelbaar. Als je dat kan voorkomen met die imo gewoon veilige prik. Zeker doen. Want het is echt heel frustrerend als je een jaar later soms nog naar adem staat te happen bovenaan een heuveltje.