Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 15:39

Ik krijg net appje dat vader van goede kennis is gestorven aan covid.
Afgelopen weekend opgenomen. Dinsdag moesten de kinderen naar het ziekenhuis komen. Vanmiddag overleden.
Krap 70.

Vond het zo naar toen ik zondag hoorde dat dit gebeurde, goede kennis heeft het meegekregen hoe het bij ons is gegaan. Zij is beste vriendin van schoonzusje.

Ik heb het geprobeerd los te laten de afgelopen dagen.
Maar het is zwaar klote.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 15:39

:knuffel:
Dat zijn geen fijne berichten |(

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 15:40

Ach, sterkte Tienus63

Jessix

Sterkte Tienus63

BigOne

Sterkte Tienus, zo word je ook weer direct geconfronteerd met jullie verlies.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 15:41

Bloodymary schreef:
Ja dat zou je zeggen. Dat verbaast mij ook dat er na bijna een jaar nog steeds zo weinig te traceren is. Maar de mensen die ik ken die besmet zijn geraakt hebben zelf ook geen idee waar dat gebeurd is of uberhaupt kan zijn (omdat ze zo goed opletten).

Nee, dat snap ik. Maar je kan toch zien of er, toen de scholen open waren, uitzonderlijk veel ouders en onderwijspersoneel besmet werd. Uiteraard kunnen die het dan alsnog ergens anders opgelopen hebben maar zo kan je wel langzaam gaan wegstrepen wat er nou wel en niet voor besmettingen zorgt.

Ik ben vanaf eind maart niet meer op mijn faculteit geweest, ja één keer voor een collega. Al die tijd geen fysieke les gehad. Dan is toch helemaal niet te zien óf het überhaupt nodig is om de faculteit te sluiten als ze niet eens weten of daar wel veel besmettingen plaatsvinden...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 15:42

Sterkte Tienus.

Cer schreef:
De tendens lijkt dat men de scholen open wil? Maar ik had het idee dat jongeren toch wel een soort wandelende virusbommetjes zijn?

Men wil de scholen open omdat de gevolgen voor de kinderen zo groot zijn. Maar men wacht eerst sowieso op duidelijkheid van de rol van kinderen in de verspreiding.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 15:42

Dank jullie wel.
Laten we hopen dat zijn overlijden wake up call is voor mensen hier in de regio dat het geen griepje is.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 15:47

Bloodymary schreef:
Cer schreef:
Ik hoor nu net dat Frankrijk niet te vergelijken is met Nederland omdat in Frankrijk tijdens de avondklok de winkels en de scholen open waren/ zijn.. Is dat zo?

En de horeca overdag.

Nee die zijn gesloten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 15:48

tienus63 schreef:
Dank jullie wel.
Laten we hopen dat zijn overlijden wake up call is voor mensen hier in de regio dat het geen griepje is.

Dat zoemt nog steeds rond? Idioot dat ze van je pa niet geleerd hebben.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 15:51

Kaus schreef:
Bloodymary schreef:
Ja dat zou je zeggen. Dat verbaast mij ook dat er na bijna een jaar nog steeds zo weinig te traceren is. Maar de mensen die ik ken die besmet zijn geraakt hebben zelf ook geen idee waar dat gebeurd is of uberhaupt kan zijn (omdat ze zo goed opletten).

Nee, dat snap ik. Maar je kan toch zien of er, toen de scholen open waren, uitzonderlijk veel ouders en onderwijspersoneel besmet werd. Uiteraard kunnen die het dan alsnog ergens anders opgelopen hebben maar zo kan je wel langzaam gaan wegstrepen wat er nou wel en niet voor besmettingen zorgt.

Ik ben vanaf eind maart niet meer op mijn faculteit geweest, ja één keer voor een collega. Al die tijd geen fysieke les gehad. Dan is toch helemaal niet te zien óf het überhaupt nodig is om de faculteit te sluiten als ze niet eens weten of daar wel veel besmettingen plaatsvinden...

Dat was toch ook bekend, met name dat onderwijspersoneel?

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 15:58

lenaa_tje schreef:
besita schreef:
De avondklok is nu op het hele grondgebied

Maar hier zijn nog geen cijfers van hé? Wat dit oplevert

De verstrengde avondklok zou een daling van 16% van de besmettingen geven (vergelijking tussen departementen die al een tijdje een verstrengde avondklok hebben vs Frankrijk in zijn geheel).
https://www.nicematin.com/faits-de-soci ... nes-633283

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 15:59

De bevolking wil uiteindelijk altijd het omgekeerde van de regering.
Wij hebben scholen open en nog altijd een mooie daling (deze week 23%) en nu willen scholieren staken omdat ze remote les willen.
Idem met mondkapjes, als het moet zijn mensen boos, hoeft het niet zijn ze net zo boos :=

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:04

Sizzle schreef:
Wij hebben scholen open en nog altijd een mooie daling (deze week 23%) en nu willen scholieren staken omdat ze remote les willen.
Idem met mondkapjes, als het moet zijn mensen boos, hoeft het niet zijn ze net zo boos :=

:') :')

Hier zijn alle leerlingen die ik in de les heb blij. In heb een wachtlijst van leerlingen die iedere dag willen maar waar ik geen plek voor heb. Ze gaan bij ons om de dag op school en de andere dag online de les volgen

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:06

bigone schreef:
tienus63 schreef:
Dank jullie wel.

Dat zoemt nog steeds rond? Idioot dat ze van je pa niet geleerd hebben.

Wat er veel als argument gezegd wordt door mensen die het allemaal wel mee vinden vallen, je vader mankeerde al wat, net als de vader van deze kennis.
En de mensen die ze wel kennen die het gehad hebben, het gros is er inderdaad met flinke verkoudheidsklachten afgekomen en degene die het iets zwaarder hebben gehad, die zijn toch al weer aan het werk? Maar ze vergeten even de rest klachten of hoeveel inspanning het mensen kost hun werk uit te kunnen voeren.

Mensen vergeten heel snel!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:17

lenaa_tje schreef:
Sizzle schreef:

:') :')

Hier zijn alle leerlingen die ik in de les heb blij. In heb een wachtlijst van leerlingen die iedere dag willen maar waar ik geen plek voor heb. Ze gaan bij ons om de dag op school en de andere dag online de les volgen

Haha, er is een pandemie voor nodig om leerlingen zich te laten realiseren dat school toch wel fijn en belangrijk is eigenlijk....

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:23

Ook dat vergeten ze vast weer snel :')

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:23

Dat duurt 3 weken denk ik, als het weer normaal is. :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:59

Ok, nu begint de volgende soap:
Een miljardair uit Zuid-Afrika die deels eigenaar is van een Zwitsers ziekenhuis is met zijn prive-jet naar Zwitserland gevlogen voor een inenting en is daarmee voor zijn beurt gegaan (hij is 70+ en niet 75+).

Ben benieuwd wanneer de inentvolgorde op commerciele basis los barst *zoekt popcorn smiley*.

Nu maar hopen dat hij niet de ZA variant hier gelaten heeft met zijn actie 8)7

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 17:04

Ja, dat zat eraan te komen, zulke zaken met voordringers.

De voetballers willen ook gevaccineerd worden voor het EK ( in juni ).
Maar de politiek neigt enkel naar voorrang voor de olympische atleten.
Terwijl Japan volgens mij zelfs nog niet eens begonnen is met vaccineren, maar dat kan ondertussen veranderd zijn.

Tienus sterkte. Komt toch weer dichtbij zo.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 17:13

Voorrang voor de sporters vind ik echt complete idioterie. Focus nou maar op de zorg stutten en zsm de risicogroepen prikken, dan komen we er nog eens vanaf.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 17:19

Sporters zijn gezond en fit, die als laatste zou ik eerder zeggen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 17:25

Ja inderdaad. Het is niet dat er zo'n grote weelde en luxe is in het aantal beschikbare vaccins momenteel.

De wielrenners die voor de ploeg uit de Emiraten rijden, zijn 2 weken geleden ook al gevaccineerd.
Met een chinees vaccin, dat dan weer wel.
Maar zo wordt toch weer pijnlijk duidelijk welke rol het grote geld hierin speelt.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 17:32

Cer schreef:
Wilders riep dat net "Nederland is niet te vergeljken met Frankrijk, in Nederland is het VEEL strenger, want in Frankrijk waren de winkels en de scholen open tijdens de avondklok"..

Is dat dan wel of niet waar?

In Frankrijk moet je om 18 uur binnen zijn. Wilders banketstaaf echt uit zn nek.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 17:42

Benzz schreef:
Cer schreef:
Wilders riep dat net "Nederland is niet te vergeljken met Frankrijk, in Nederland is het VEEL strenger, want in Frankrijk waren de winkels en de scholen open tijdens de avondklok"..

Is dat dan wel of niet waar?

In Frankrijk moet je om 18 uur binnen zijn. Wilders banketstaaf echt uit zn nek.

Ik ben geen Wilders fan maar daar is het onderzoek niet op gebaseerd hé? Daar doelt hij op