Ik heb vandaag de magische grens van -20 kilo overschreden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cynn schreef:Ik kom mij ook melden..ben een aantal jaar geleden van mijn pony afgevallen en sindsdien een langdurige schouderblessure opgelopen waardoor ik niet meer kon paardrijden.
Van iedere dag druk in beweging, deed ik niks meer en vond ik mezelf aardig zielig dus de vreetbuien kwamen snel. Toen al wat kilo's aangekomen, maar het kon nog altijd veel erger.
In 2019 was ik de beperking met mijn schouder zat en ging ik naar een personal trainer terwijl ik ook nog steeds onder behandeling stond bij zowel de fysio als de chiropractor. Maar op de juiste manier bewegen zonder pijn, daar had ik echt hulp bij nodig.
Ik kwam alleen echt van 0, dus conditie was drama. Toen verhuizen naar een ander dorp en Corona, dus het sporten was gestopt. Nog een aantal maanden later kwam ik in een burn-out terecht. De energie was er wederom totaal niet om me bezig te houden met een gezond gewicht.
21 maart ben ik gewogen op 76kg bij de huisarts, ik ben slechts 1.61 groot. Dus echt wel veel te zwaar en ik ben diep ongelukkig als ik in de spiegel kijk.![]()
Mijn vitamine D is altijd heel laag geweest maar deze huisarts wil er niets mee, maar dat maakt sporten wel heel lastig voor me. Onwijs veel last van spierpijn en de verzuring slaat snel toe, maar toch kwam op 26 maart de hometrainer thuis en ben ik sindsdien bezig met fietsen. Probeer ook zelf wat krachttraining te doen met oude schema's van de personal trainer van toen, maar dat is wel echt heel pittig.
Aankomende donderdag ga ik naar de diëtist, daar valt vast ook nog wel wat in te verbeteren, al heb ik niet het idee dat ik superveel eet. Heb het sinds de 21e ook bijgehouden wat ik eet, drink en beweeg. Maar ben heel benieuwd wat ze voor me kan betekenen.
Vanochtend op 73.3kg gewogen. Mag van mezelf alleen op de maandagochtend op de weegschaal staan. Het is al een verbetering, maar in mijn hoofd gaat het allemaal heel langzaam
Zo, heel verhaal. Ook goedemorgen
MuSLi schreef:@Roosch, Roosch.... Waar ben je?? Gaat alles goed met je?
Gisteren op kantoor een bakje paaschocolaatjes gekregen. Die heeft huis niet gehaald![]()
Vandaag is het weer lekker tijd om te fietsen met de club vanavondKijk er nu al naar uit.