Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gamova

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 22:59

EGOPOST :))

Ik heb vandaag de magische grens van -20 kilo overschreden **\O/**

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 23:13

*\o/* *\o/*

Hier gaat het ook z'n gangetje, beetje grieperig, dus niet veel zin in eten. Wel in zout spul.
Maar hou me wel netjes aan mn kcal.
Gisteravond paar melbatoastjes gehad met 20+ smeerkaas :9
Kan prima zo af en toe

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 07:29

Gamova schreef:

*\o/*

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 07:35

Whoehoee @Gamova *\o/* *\o/*

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 07:39

Super Gamova *\o/*

Hier komende week weer wat mooie uitdagingen :D begint morgenavond met etentje, zaterdag bbq, maandagavond eten bij werk, dan 3 dagen training met lunch :')

Wordt genieten met mate :D maar vooral ook genieten. En heb besloten dat ik af en toe ook gewoon echt blij moet zijn met waar ik sta. Gisteravond deed ik bijvoorbeeld chest press met 2*10 kilo makkelijk, dat kostte me eerder veel moeite, ik wandel 20 km op mijn sloffen zonder spierpijn, zelfs 20 km hardlopen gaat eigenlijk erg makkelijk en ik eet gewoon hardstikke gezond en gevarieerd en ben nauwelijks ziek.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 08:40

Gamova topper *\o/* .

Gaucho: echt knap wat je allemaal bereikt heb. Mag je zeker trots op zijn. En je moet zeker gaan genieten van het lekkere eten, met mate inderdaad. Merk zelf dat dat maat houden mij nu zoveel makkelijker afgaat dan 4 maanden geleden. Dat is dus duidelijk ook iets wat je jezelf kunt aanleren :j.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 21:21

Wauw meiden wat goed!! Jullie zijn echt super goed bezig!

Hier morgen weegtijd. Zal niet super veel vanaf zijn, maar hopelijk iets. Niet helemaal fit dus totaal geen beweging en eet beetje de dingen die nog in huis zijn(niet echt top natuurlijk).

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 13:48

Gamova schreef:

*\o/* +:)+ *\o/*

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 07:42

Gamova schreef:

WOEHOEEE wat goed!!! *\o/*

Verder hier even heel druk geweest en ziek.
Mijn totaal staat nu op -13,8 :oo ... Nooit gedacht dat ik dat ooit zou gaan halen *\o/*

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 09:06

Ik kom mij ook melden.. -O- ben een aantal jaar geleden van mijn pony afgevallen en sindsdien een langdurige schouderblessure opgelopen waardoor ik niet meer kon paardrijden.
Van iedere dag druk in beweging, deed ik niks meer en vond ik mezelf aardig zielig dus de vreetbuien kwamen snel. Toen al wat kilo's aangekomen, maar het kon nog altijd veel erger.
In 2019 was ik de beperking met mijn schouder zat en ging ik naar een personal trainer terwijl ik ook nog steeds onder behandeling stond bij zowel de fysio als de chiropractor. Maar op de juiste manier bewegen zonder pijn, daar had ik echt hulp bij nodig. :=
Ik kwam alleen echt van 0, dus conditie was drama. Toen verhuizen naar een ander dorp en Corona, dus het sporten was gestopt. Nog een aantal maanden later kwam ik in een burn-out terecht. De energie was er wederom totaal niet om me bezig te houden met een gezond gewicht.
21 maart ben ik gewogen op 76kg bij de huisarts, ik ben slechts 1.61 groot. Dus echt wel veel te zwaar en ik ben diep ongelukkig als ik in de spiegel kijk. ;(
Mijn vitamine D is altijd heel laag geweest maar deze huisarts wil er niets mee, maar dat maakt sporten wel heel lastig voor me. Onwijs veel last van spierpijn en de verzuring slaat snel toe, maar toch kwam op 26 maart de hometrainer thuis en ben ik sindsdien bezig met fietsen. Probeer ook zelf wat krachttraining te doen met oude schema's van de personal trainer van toen, maar dat is wel echt heel pittig.
Aankomende donderdag ga ik naar de diëtist, daar valt vast ook nog wel wat in te verbeteren, al heb ik niet het idee dat ik superveel eet. Heb het sinds de 21e ook bijgehouden wat ik eet, drink en beweeg. Maar ben heel benieuwd wat ze voor me kan betekenen.

Vanochtend op 73.3kg gewogen. Mag van mezelf alleen op de maandagochtend op de weegschaal staan. Het is al een verbetering, maar in mijn hoofd gaat het allemaal heel langzaam -O-

Zo, heel verhaal. Ook goedemorgen :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 09:07

Wauw Tarzan jij hebt ook mooie stappen gemaakt de afgelopen weken! :j

Hier van het weekend gelogeerd bij m'n zus en zwager in Limburg.
Daar uiteraard (veel) meer gegeten dan dat ik thuis zou doen.
De weegschaal ontwijk ik nog wel even een paar dagen :P
Gisteren in ieder geval weer netjes on track gegeten. Vandaag ook al mooi gepland _/-\o_

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 09:10

Cynn schreef:
Ik kom mij ook melden.. -O- ben een aantal jaar geleden van mijn pony afgevallen en sindsdien een langdurige schouderblessure opgelopen waardoor ik niet meer kon paardrijden.
Van iedere dag druk in beweging, deed ik niks meer en vond ik mezelf aardig zielig dus de vreetbuien kwamen snel. Toen al wat kilo's aangekomen, maar het kon nog altijd veel erger.
In 2019 was ik de beperking met mijn schouder zat en ging ik naar een personal trainer terwijl ik ook nog steeds onder behandeling stond bij zowel de fysio als de chiropractor. Maar op de juiste manier bewegen zonder pijn, daar had ik echt hulp bij nodig. :=
Ik kwam alleen echt van 0, dus conditie was drama. Toen verhuizen naar een ander dorp en Corona, dus het sporten was gestopt. Nog een aantal maanden later kwam ik in een burn-out terecht. De energie was er wederom totaal niet om me bezig te houden met een gezond gewicht.
21 maart ben ik gewogen op 76kg bij de huisarts, ik ben slechts 1.61 groot. Dus echt wel veel te zwaar en ik ben diep ongelukkig als ik in de spiegel kijk. ;(
Mijn vitamine D is altijd heel laag geweest maar deze huisarts wil er niets mee, maar dat maakt sporten wel heel lastig voor me. Onwijs veel last van spierpijn en de verzuring slaat snel toe, maar toch kwam op 26 maart de hometrainer thuis en ben ik sindsdien bezig met fietsen. Probeer ook zelf wat krachttraining te doen met oude schema's van de personal trainer van toen, maar dat is wel echt heel pittig.
Aankomende donderdag ga ik naar de diëtist, daar valt vast ook nog wel wat in te verbeteren, al heb ik niet het idee dat ik superveel eet. Heb het sinds de 21e ook bijgehouden wat ik eet, drink en beweeg. Maar ben heel benieuwd wat ze voor me kan betekenen.

Vanochtend op 73.3kg gewogen. Mag van mezelf alleen op de maandagochtend op de weegschaal staan. Het is al een verbetering, maar in mijn hoofd gaat het allemaal heel langzaam -O-

Zo, heel verhaal. Ook goedemorgen :')

Welkom Cyn... Goed dat je de stap hebt genomen om eens een diëtist te raadplegen. Hopelijk komt deze met de juiste handvatten voor jou om je gewicht aan te pakken. Knap hoor dat je in de tussentijd ook al aardig wat kilo's kwijt bent :j Hier ook maar 1.62m, dus ik ken het probleem wat dat betreft ;) je kunt helaas gewoon minder eten als je niet zo groot van stuk bent (je hebt het ook niet nodig dan natuurlijk, maar voelt oneerlijk) :')

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 09:31

Wow, goed bezig Tarzan!

Cyn: 2,7 kg afvallen in drie weken is toch super goed! Gaat vast helemaal goedkomen.

Hier ook een iets te gezellig weekend gehad := , gelukkig is het pas woensdag weer weeg dag. Maar ik merk wel dat ik veel beter kan beheersen hoeveel ik van lekkers eet en dat ik terugschakelen naar gezond eten ook gewoon kan.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 10:27

Dat is heel belangrijk @Sharani. Dat je ook gewoon weer kunt terugschakelen.
Zo is dat bij mij inderdaad ook. Weekend ergens anders in huis met veel lekkers, gewoon van genoten.
Gisteren thuis weer normaal gegeten en dan is het ook gewoon goed :)

Wel gistermiddag nog 12km hardgelopen, dus met de beweging zat het ook wel goed.
Heb nu voor komende vrijdag een "hardloopwedstrijdje" staan, 5KM.
En maandag, 2e paasdag, een hardloopevenement van 10KM. Heb er wel zin in!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 10:29

Cynn, bijna 3 kilo is hartstikke prima. Te snel afvallen is niet goed.
Beter wat langzamer en het er af kunnen houden..
Goed bezig dus.

Ik weeg me a.s vrijdag weer.
Ben benieuwd.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 10:37

Gefeliciteerd Claudia *\o/* Y)(^)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 13:33

Gisteren taart en hapjes gehad uiteraard.
Niet veel, maar helemaal niks is ook zo saai.
Vandaag weer braaf eten _O-

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 13:37

Die ene dag taart en hapjes zullen niks veroorzaken. Gewoon lekker weer verder gaan, dan komt het helemaal goed. Er moet af en toe ook gewoon geleefd/genoten worden van iets wat misschien wat minder gezond is.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 13:42

Zeker wel :j
Ik eet in het weekend ook wel wat toastjes,bakkie chips of borrelnootjes,maar met mate.
Ik doe ook geen dieet, maar eet gewoon wat minder :P

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 13:51

Precies hoe ik het ook doe Claudia. Ik eet, sinds ik gestart ben met een andere leefstijl, één zak chips per week. Dat mag ik van mezelf. Of ik nou die hele zak in één keer eet (wat vaak gebeurt), of elke dag een handje, of verdeeld over twee dagen, no problemo. Ik mag gewoon één zak.

Verder eet ik gewoon alles: rijst, pasta, pizza whatever, maar minder. Ik zeg altijd gekscherend, gewoon voor één persoon, in plaats van voor anderhalf :') En als ik snoep haal, dan zorg ik gewoon dat ik een klein zakje haal. Een grote zou namelijk ook op gaan. Beter dan gewoon genieten van de hele (kleine) zak :D

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 14:21

Exact!
Hele zak chips dat doe ik niet meer, maar een bakje en soms als ik zin heb een 2e bakje.
Maar ik eet ook rustig pizza, pastas, patat en snacks (uit de airfryer en met yoghurt mayo)
Soms haal ik een stukje 30+ kaas, maar vaak als dat op is pak ik ook wel gewone kaas op mijn tosti.die 100kcal extra maakt dan ook niet uit haha.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 07:45

@Roosch, Roosch.... Waar ben je?? Gaat alles goed met je?

Gisteren op kantoor een bakje paaschocolaatjes gekregen. Die heeft huis niet gehaald :')
Vandaag is het weer lekker tijd om te fietsen met de club vanavond <3 Kijk er nu al naar uit.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 08:22

Ik heb gisteren toch een tompouce gehad :o
Maar verder heel braaf geweest haha.
En hij paste eigenlijk prima in mn kcal doel.

Ga me waarschijnlijk aanmelden bij de sportschool samen met vriendin.
Binnenkort eens een proefles aanvragen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 08:55

Moet kunnen toch soms?

Hier afgelopen weekend veel gesnaaid.. wle iets aangekomen.
Gisteren lekker gewandeld met pony, vanavond klimmen en in de pauze lekker wandelen buiten <3 ! Dit weer maakt wandelen in de pauze zoveel leuker

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 09:12

MuSLi schreef:
@Roosch, Roosch.... Waar ben je?? Gaat alles goed met je?

Gisteren op kantoor een bakje paaschocolaatjes gekregen. Die heeft huis niet gehaald :')
Vandaag is het weer lekker tijd om te fietsen met de club vanavond <3 Kijk er nu al naar uit.

Hier ben ik! :wave:

Ik doe het nog, maar heel druk met vanalles en nog wat en absoluut even niet de focus op afvallen nu. Ook nog een covidje gehad tussendoor, veel aan mijn kop, maar het gaat goed.

En jullie zijn allemaal zo goed bezig. Ga lekker door!!