3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 15:52

Deadlifts zijn ook echt mijn lievelings :j
Ik train vaak powerliftgericht en als je daar goede begeleiding in hebt (gehad) is het zo leuk dat je snel verschil merkt! Ik begon ook gewoon met een stang en langzaam gaan opbouwen en zit nu op een 1rm van 135 kg. Ik vind sporten het leukst als er een soort wedstrijdelement inzit, en bij tijdelijk gebrek aan crossfit vind ik het heel leuk om mijn eigen progressie bij te houden in een app/document zodat ik mijn eigen vooruitgang kan zien :) En mijn man maakt vaak filmpjes, dus dan kan ik mn vorm goed checken.

En nu heb ik trek in kibbeling :')

Sherivey

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 18:52

Zal ook ff mn lijstje posten

O: smoothie met banaan, framboos, lijnzaad en eiwitpoeder
T: dadel-pindareep
L: restje andijviestamppot met roockworst
T: iets teveel Verkade kaneelkoekjes :o en later een banaan
A: salade, linzenpasta, nepkipjes en dressing + half mandarijntje
T: appel, alpro go on met kersen en misschien nog een beschuit met muisjes

Gisteren ook nog Brinta met eiwitpoeder en banaan genomen na t werk. Zat al aan mn kcal voor die dag, maar heb na mn avonddienst altijd een rammelende maag :=

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 19:41

Hoe is die linzenpasta?

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 20:20

Sterk Frummels! Je bent er nu toch al een hele tijd mee bezig, toch?

Dilan, je ontbijt smoothie :9

Over de zalm trouwens, ik heb ook niet veel geld, maar ben naar de Aldi gegaan :)* en is ook maar heel af en toe, net omdat het duur is. Maar soms smaakt het gewoon enorm.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 20:32

Frummels schreef:
Deadlifts zijn ook echt mijn lievelings :j
Ik train vaak powerliftgericht en als je daar goede begeleiding in hebt (gehad) is het zo leuk dat je snel verschil merkt! Ik begon ook gewoon met een stang en langzaam gaan opbouwen en zit nu op een 1rm van 135 kg. Ik vind sporten het leukst als er een soort wedstrijdelement inzit, en bij tijdelijk gebrek aan crossfit vind ik het heel leuk om mijn eigen progressie bij te houden in een app/document zodat ik mijn eigen vooruitgang kan zien :) En mijn man maakt vaak filmpjes, dus dan kan ik mn vorm goed checken.

En nu heb ik trek in kibbeling :')
Jaaa precies hetzelfde hier, leuk is dat hè :D Of ja Crossfit ben ik geen fan van maar oly/powerliften :j

Ik moet mezelf filmen voor m'n vriend/coach ( :') ) voor m'n techniek maar ik vind dat zo genant, voel ik me meteen zo'n #fitspo :+

Ik heb nog nooit kibbeling gehad dus weet ook niet wat ik mis gelukkig haha

Oooohh dilan andijviestamppot, lekker!

Vandaag:

O: /
L: olijvenbroodje met buffelmozzarella, spinazie en milano salami, zakje popchips, klein reepje Kinder chocola
T: paar handles Graze Barbecue crunch (van die ertwen/mais etc met barbecue kruiden)
A: zelfde als gister: zoete aardappel uit de oven met cajun kruiden, Heck Chicken Italia worstjes, groenten uit de oven, beetje knoflookmayo

B: halfuur bench/accessories training, halfuur cardio, 45 minuten lopen

Zit zo nog heel laag in m'n calorieen dus komt denk ik nog wel wat bij

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 20:43

Over alleen sporten in de sportschool kan ik niet meepraten. Het aangestaard worden is één van de redenen dat ik helemaal niet naar de sportschool ga/wil. :') Geef mij maar lekker de vertrouwde omgeving van mijn (of mijn vriend zijn) kamer. Kan ik mooi in mn uppie strugglen zonder dat anderen mij zien. Nou lijkt het mij wel leuk om uiteindelijk meer krachttraining te gaan doen. Misschien dat ik later wel naar de sportschool ga om dat te doe. Zodra ik mij iets zekerder voel over mijn uiterlijk. Maar dat duurt nog wel even. :))

Toevallig Laura, hier ook kibbeling als lunch. :o

Aria misschien kan je iets van pasta/rijst/wrap ofzo toevoegen aan je avondeten? Ik zal binnenkort even bij de Aldi kijken voor zalm!

Ohh Eulogy jouw lunch. Nu wil ik ook olijvenbrood. :')

Vandaag dus kibbeling gehad als lunch. Ik was bij mijn ouders en daar in de buurt zit echt de lekkerste visboer. Geen excuus uiteraard, baal er ook wel een beetje van. Gelukkig was het een redelijk kleine portie.
O: 4 dunne rozemarijn zeezout crackers met 15 gram eiersalade per cracker + koffie
L: Portie kibbeling
T: Blonde Vanille Latte van de Starbucks (niet voor herhaling vatbaar, veel te duur, schrok me wezenloos van de aantal kcal die erin zaten én ook nog eens super duur)
A: Ravioli met champignons, zure room, ui, knoflook, parmezaanse kaas en eetlepeltje pijnboompitjes
1.738 kcal in totaal. Ga zo pas avondeten dus hoop/gok dat ik daar wel genoeg aan heb voor de rest van de avond. Had die koffie niet zo hoog ingeschat, daar ging het een beetje mis. (Kreng was 240 kcal. What the hell)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 20:57

Maanlicht schreef:
Hoe is die linzenpasta?

Ik vind m best lekker. Warm is ie nog lekkerder dan in de salade :)

Sanne, starbucks bevat idd heel veel kcal. Maar oh zo lekker :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 21:22

Ik zie dat ik twee keer duur heb geschreven. Maar hij was ook nog eens niet zo lekker :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 21:47

__Sannne schreef:
Ik zie dat ik twee keer duur heb geschreven. Maar hij was ook nog eens niet zo lekker :')

Dan moest hij wel echt heel duur zijn geweest :')

Ik heb net heerlijk 45 minuten gewandeld. Nu onder een kleedje op de bank met een kop thee opwarmen. Maar wat een lekker weer <3

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 09:36

Heerlijk is dat, na een wandeling in de kou lekker opwarmen :D

Heb net mn wekelijkse weegschaal-meeting gehad :+ Van 62 kg nasr 61,7 kg. Geen idee hoe, ik hou me echt niet strikt aan mn schema. Heb ook een opgezette buik :')

Maarja, t is toch een momentopname. Volgende week kan ik rustig een platte buik hebben en hetzelfde gewicht

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 09:55

Eulogy, nog nooit kibbeling gegeten?! :wow: Ik verplicht het je om het te proberen wanneer je weer in Nederland bent :+

Sanne jouw avondeten klinkt lekker!

Hier nog mijn lijstje van gisteren:
L: 4 crackers met kruidenkaas, kipfilet en gekookt ei (2 eieren in totaal, niet 4 :') ) en 3 rijstwafels + een glas ice tea green
T: Warme chocomel van Nesquick
A: Spaghetti met kip, kruidenkaas, spinazie, doperwtjes en een schep groene pesto

Rond 1700 kcal. Ik was zo trots op mezelf dat ik niet over mijn kcal heen ben gegaan, dat ik tot 2x toe nee heb gezegd toen mijn vriend vroeg of ik chips wilde, win! :D

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 09:58

Al dat gepraat over deadlifts, ik weet niet eens wat het zijn en ik weet niet of ik dat ook wel wil weten :')
Mooi lijstje Dilan!
Supergoed Frummels! Ondanks dat ik niet precies weet wat het is, klinkt het erg heftig :j
Kibbeling van een goede visboer is zo lekker :9
Ik roep al een jaar lang dat ik naar de sportschool ga :+ Ondertussen ben ik er nog steeds niet geweest haha. Maar ik heb het op dit moment ook zo druk dat ik geen idee heb hoe ik dit ook nog in mijn leven kan inpassen haha!
Lekker lijstje Eulogy!
Sanne, ik hou zelf ook niet echt supererg van de Starbucks. Maar dat is misschien eerder omdat ik geen koffie lust -O-
Heerlijk dat je nog even lekker bent gaan wandelen Linoleum!
Goed bezig Dilan!

Gisteren had ik best een goed lijstje. Tot ik misschien een best groot avondtussendoortje nam :') Maar aan de andere kant was het én heel lekker én zat ik door mijn beweging niet over mijn aantal kcal.
O: een kleine eierkoek met boter en poedersuiker, een boterham met pindakaas. (274)
T: een dextro. (12)
L: drie boterhammen met een boter, gekookte Gelderse worst, bosbessen fruitspread en 100% pindakaas naturel, een beker halfvolle melk. (492)
T: een banaan. (124)
A: een halve portie boerenkool met een klein beetje rookworst, in totaal anderhalve punt pizza die over was. (615)
T: een halve Bossche bol, een halve hazelnoot schuimgebak en een klein puntje monchoutaart. (572)
B: 10.000 stappen (moest natuurlijk weer een stuk lopen, waar ik niet kon fietsen door de sneeuw), 16 minuten fietsen en 75 minuten bezig zijn met paard (verzorgen en longeren).
Totaal kcal: 2089.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 10:11

Ik ben echt trots, ik mocht van mezelf geen chips. Want ik kan geen klein beetje chips eten. En ik zag geen kleine zakjes in de supermarkt.

Dus ik had er 1 gekocht van 45 gram bij de AH to go en die heb ik lekker in slomotion opgegeten gister. :9

Dan kan ik wel lekker elke week een beetje chips eten! :D Tot ik zo ver ben dat ik gewoon een zak chips aangepakt kan laten liggen. :))

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 10:39

Wat een lekkere lijstjes komen er voorbij! Honger!
Ik ben eindelijk een kilo afgevallen, en zo blij! Klinkt heel stom, maar ik kwam dus echt alleen maar aan.
Dus hopelijk kan ik dit doorzetten en ben ik snel weer op mijn streefgewicht :)

Over de gerookte zalm, ik haal meestal zo'n grootverpakking, is een stuk goedkoper. Bij de Coop is de gerookte zalm trouwens in de aanbieding deze week voor weinig.

Lijstje:
O/L: drie waldkorn crackers met twee gebakken eieren en huttenkase
T: restje boeuf bourguignon met spinazie a la creme
A: Kabeljauw met smoky tomaat en linzen, met paprika en chorizo
T: glaasje witte wijn of een flesje Jillz

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 10:49

Ik baal een beetje, had gister chips (zout) gehad dus ben wat aangekomen. Ook heb ik veel gegeten omdat ik in de avond zou gaan schaatsen. Maar dat ging niet door. :+

Dus dat aankomen schuif ik maar onder vocht. :o

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 10:58

Haha Marlinde, ik denk dat je dat inderdaad onder vocht kunt plaatsen. Zou je lichaam heel knap vinden als je wat chips direct terug zag op de weegschaal :D
En fijn Jip!!! Heb je ook iets anders gedaan dan normaal, of echt alleen maar op je eten gelet? En kwam je ook aan toen je al heel erg lette op wat je at? Volg je macro's of gewoon kcal?

Ohmygod ik at gisteravond bij een vriendin. Ze wilde graag pasta eten. Nu ben ik sowieso niet zo van de pasta omdat ik het veel loze koolhydraten vind, maar goed. Ze wilde een sausje maken wat op de verpakking stond, BLEEK DAT WE 50 GRAM BOTER PP OP HADDEN?! My god. Ik zat het echt met lange tanden te eten omdat ik het super vet en ook niet zo lekker vond. Nu weet ik weer waarom ik liever gewoon mijn eigen eten maak; ik kom niet eens aan 50 gram vet per dag en dat is nu in 10 minuten naar binnen geschoven ;(
Nou ja. Vandaag probeer ik gewoon regelmaat te houden; vanavond ga ik alleen naar een vriendin waar we altijd lekker wijnen dus dat gaat gebeuren. Kan wel als ik de rest van de dag oke hou. <<)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 10:59

Hahaha ik vind alcohol juist loze calorieën en pasta niet. _O-

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 11:01

HAHA Ja daar heb je zeker gelijk in! Alleen geniet ik van alcohol en niet van pasta, dus dat is het verschil voor mij en heb het er daarom wel voor over. :9k

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 11:02

Ja ik eet nu ook niet meer dan 50 gram pasta hoor. Helaas. :=

Vanavond uit eten, maar wel Vegan dus is automatisch best gezond. :D

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 11:05

Met die 50 gram bedoelde ik de boter he, 50 gram pasta is een prima portie lijkt me. Ik heb alleen macro's en mijn max qua vetten is 36 gram per dag, dus daarom schrok ik me een beetje de tandjes toen ik erachter kwam wat ze door die saus had gedaan :') Maar goed. Nieuwe ronde nieuwe kansen. Ish. Want wel wijn vanavond.

Ik ga straks een sessie paardencoaching doen, ben super benieuwd hoe dat is :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 11:08

Maar normaal at ik 200 tot 300 gram pasta hahahaha. :=

Nu weeg ik het dus af.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 11:10

MarlindeRooz schreef:
Ja ik eet nu ook niet meer dan 50 gram pasta hoor. Helaas. :=

Vanavond uit eten, maar wel Vegan dus is automatisch best gezond. :D

Oeh, waar ga je eten? Ben altijd benieuwd naar lekkere vegan tentjes :)

Alcohol drink ik bijna nooit. Niet zozeer vanwege de kcal, maar vind het gewoon niet heel lekker. Heel soms een wijntje of een radler in de zomer.

Wil nog wel eens de vegan baileys proberen. Maar da's wel weer een Caloriebom :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 11:12

Eetkamer everydays in Zwolle!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 11:13

MarlindeRooz schreef:
Eetkamer everydays in Zwolle!

Ooh daar ben ik toevallig in november geweest. Was heel lekker :9

Ze hebben een nieuwe kaart, zag ik op Facebook. Ben benieuwd hoe je het vind :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 11:22

Dilan, soms is er ook gewoon geen touw aan vast te knopen. Dan maar gewoon genieten van het afvallen!

Eulogy krijgt het nog druk in Nederland. Moet ook al suikerbrood eten! En spareribs :')

Annikoe, lekker bezig met je chips weigeren. Heeft je vriend zelf nog wel gegeten?

Kimmie, jouw gebak <3

Marlinde, chips is echt het ergste om te laten liggen. Gewoon onmogelijk als er een open zak voor je ligt om te stoppen met eten.
Vind jij het niet lastig om dan elke dag te wegen? Want dan zie je idd gelijk het effect van een zakje chips. Terwijl die op een week te verwaarlozen is.
Vegan uit eten zou ik nog wel eens willen doen. Eet zelf gewoon vlees en alles. Maar gewoon omdat ik minder vlees/vis eten wel goed vindt. Zwolle is dichtbij, dus eens onthouden!

Maanlicht, fijn dat er weer wat afgaat.
Gerookte zalm, of van die duurdere vis/vleessoorten, haal ik gewoon af en toe in het weekend en dan er extra van genieten.

Castilja, je kan ook van te voren overleggen? Of voorstellen dat jij kookt :') Voor de drank kan je inderdaad prima wat minder glazen drinken. Vind het heerlijk, maar ook heel zonde van de loze kcal.

Ik nog geen idee wat m’n dag gaat brengen. Nu gewoon aan werk. Maar ben vanavond of alleen thuis, of ga wat doen met een vriendin. En als ik wat ga doen met vriendin kan het verschillen hoe laat en of we dus uit eten gaan of borrelen. Dus ik ga het wel zien.