Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 19:01

Top! Dank je wel.

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 19:17

Allemaal nieuwe mensen, welkom! *\o/* *\o/*

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 19:25

En gaaf die challenge SV! _/-\o_ Gezellig ook dat je samen met je zusje kan rennen. :D

Mijn nieuwe vriend is binnen:
Afbeelding

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 19:34

Greetje63 schreef:
EmmaVZ schreef:
Dankjewel!
Kan dat ook voor enkel advies en zonder schoenen te kopen? Of wordt je wel verwacht wat te kopen? :=

Bij starshoe kun je een uitgebreide analyse laten doen met schoenadvies waar je apart voor betaald als je uiteindelijk geen schoenen koopt. Maar dan heb je dus gericht advies wel merk-types en maat je online kunt bestellen.
Zelf hele goede ervaring met starshoe breda. Je moet daar wel altijd een afspraak maken want ze plannen je daar dan echt voor een half uur in.

Starshoe :j super fijne zaak.
Runnersworld heb ik miskopen gedaan bij experts en kreeg ik dus blessures.
Die mensen weten wel wat maar misssen toch boel kennis

En bang zijn dat de schoen niet naar je smaak is, doet er niet aan toe.
Je wilt blessure vrij blijven en pijnvrij lopen dus ik koop altijd de beste schoen voor mijn voeten....
Nu de huidige gewone schoenen zijn zwart en mijn trail schoenen turquoise....echter zijn mijn trail schoenen niet meer om aan te zien van de stof

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 19:45

Nozidia, nice! Racefietsen naast het lopen?

Mijn trail-/obstaclerun schoenen zijn knaloranje :))

Net toch maar een rondje gaan lopen ipv krachttraining.
- 5 minuten wandelen
- 6x 2 min hardlopen, 1 minuut wandelen
- 10 minuten wandelen als cooling down (en omdat we thuis moesten komen)

Mijn vriend loopt met me mee, wel zo gezellig :)

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 19:51

Ja lijkt me een leuke afwisseling voor erbij. :D

Gaaf oranje schoenen. *\o/*
Gezellig samen met je vriend, ik loop ook veel met mijn vriend. ;)

Morgen ga ik even mijn fiets uitproberen en zondag mogen de loopschoenen weer aan, wil deze week ook nog een fijne lange duurloopje doen. <3

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 20:29

tita schreef:
Starshoe :j super fijne zaak.

Mijn man liet al loopanalyses doen bij een van die twee alvorens ze die winkel hadden maar hij nog als fysiotherapeut werkte. Als hobby deed die buiten zijn praktijk schoenadvies geven. Toen nog buiten.
Grote voordeel bij hun is ook dat ze fysiotherapeut zijn en dus weten dat je niet enkel naar de stand van je voeten moet kijken maar vooral ook waar die eventuele afwijkende stand vandaan komt. Dus niet zomaar een afwijkende voetstand willen corrigeren.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 20:29

Ymor schreef:
Als je zo’n test doet bijvoorbeeld bij runnersworld. Wat voor budget moet je dan ongeveer hebben voor schoenen?

De mijne waren 140 geloof ik.

Deze technische kneus heeft net een gpx route op haar horloge gezet, zonder hem uit het raam te willen gooien *\o/*
1 juni ga ik de virtuele hanzeloop doen, maar wel het officiële parcours door Zutphen. Nu al leuk!

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 20:42

Ik heb mijn schoenen ook aan laten meten, je wil liever niet jezelf kapot lopen! Mijne waren toen 120,- en zijn van Brooks.

Nozidia hele toffe fiets! Veel plezier met deze nieuwe bezigheid!
SV wauw jij blijft door knallen! Hele gave medaille ook. En wat heerlijk dat je een loop met je zusje kan doen!

Ik heb afgelopen week rustig aan gedaan en heb 2x 3km gelopen en 1x 6.5km en lijkt goed te gaan. Zolang ik niet te hard hardloop blijven mijn schenen rustig!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 20:56

Anna79 schreef:
Hoi allemaal,
Na een tijdje niet meer hard gelopen te hebben, wil ik het weer opnieuw gaan oppakken. Zaterdag ga ik shoppen voor een paar nieuwe schoenen. Verder heb ik nog een goede BH nodig. Ik heb cup D. Wie heeft tips voor een goede bh?

Ik heb aardig wat sportbh's geprobeerd. Ik heb een grote cupmaat en smalle omvang waardoor al mijn tiet vaak in m'n oksels geduwd werd. Ook schudde het alsnog teveel. Ik droeg ook wel twee bh's maar dat ging natuurlijk knellen.
Tot ik de Shockabsorber Ultimate Run ontdekte <3 Die zit zo licht en zacht en geen okselkwabjes *\o/*

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 21:03

Okselkwabjes :')

_Ilsee_ ik heb wel veel wedstrijden met mijn zusje gelopen, maar door blessureleed, verschillende trainingsdoelen en gebrek aan oppas, was het er al lang niet meer van gekomen.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 21:21

Piekosjj schreef:
Vind dat wel erg zware en afschrikkende woorden Greetje. Tuurlijk, het is misschien niet het slimste plan om van 8 -> 12 te gaan maar dat heeft haar lichaam dus ook laten weten. Als we het gaan bekijken op wetenschappelijke exercise physiology en het aanpassen vh lichaam zou je eigenlijk je lichaam +/- 2 weken de tijd moeten geven om te wennen aan de gekozen arbeid, oftewel eens per twee weken ofwel afstand ofwel snelheid aanpassen. En toch gebeurd dat in de praktijk bijna niet. Dan is het makkelijk om per week 10% uit te breiden in afstand.

Ik liep mijn eerste 10+ afstand ook meteen 12-13 k kan ik me herinneren. Nooit wat aan overgehouden. :j Bij mij beginnen de problemen als ik te hard wil, maar zolang ik rustig loop kan ik echt zo lang doorgaan als ik wil.

Er zijn mensen die binnen een jaar een marathon lopen en er geen blessure aan overhouden. (heel veel anderen daarin tegen die het ook geprobeerd hebben..........
Het was gewoon mijn visie op hoe en waarom het lichaam zo heftig reageerde op de training en een waarschuwing wat de duur in een keer met 50% uitbreiden tot gevolg kan hebben. Waren niet afschrikkend bedoeld maar nader bezien kan het niet afschrikkend genoeg zijn. zeker omdat het in de reacties die mij voorgingen niet eens benoemd werd. Terwijl het toch echt niet gebruikelijk is met zulke stappen uit te breiden. En alles wat ik er over gelezen heb ook sterk wordt afgeraden. Maar goed ik ben geen trainer.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 21:41

Super leuk die medaille! Ook gezellig om samen te lopen, lijkt me. Hoewel ik gewend ben om alleen te lopen, ik ben bang dat ik samen met andere mensen me snel opgejaagd ofzo zou voelen? Zit in m'n hoofd denk ik, het lijkt me best leuk om ooit een race te lopen maar ik weet niet of ik mezelf niet gek zou maken.

Aan het begin van quarantaine waren bijna al m'n vrienden begonnen met hardlopen, de helft is afgehaakt ivm blessures door te snel te veel te willen, dus ik snap de waarschuwing wel. Hoewel ik denk dat het voor iedereen anders is, ook afhankelijk is van hoeveel belasting je gewend bent- maar ik weet het ook allemaal niet en heb genoeg domme dingen gedaan := Maar als je de hele dag kapot bent van hardlopen is het wellicht een stapje te ver.

Fietsen is leuk <3 mooie fiets!

Ik hoop dat hier de sportwinkels weer open mogen voor ik een nieuw paar schoenen nodig heb, koop ze toch het liefst in een fysieke winkel. Heb voorheen witte schoenen gehad, die waren niet lang wit :')

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 21:42

Zo even een hoop bij moeten lezen in een dag!

Ik heb gister m'n nieuwe Hokas opgehaald en <3 <3 . De nieuwe kleur is eigenlijk nog mooier dan mijn 'eigen', deze kleur was er nog niet toen ik ze bestelde in dec namelijk en mijn eigen kleur had de winkel niet op dit moment. Het is deze: https://www.hokaoneone.eu/en/ie/women-r ... color=LPSN . Het roze is alleen veel zachter en valt dus veel meer weg in het blauw. Vind ze erg mooi :) Uiteraard vanochtend meteen een rondje gelopen van 13k met twee kleine tempo blokjes er in, en ik vloog weer heeeerlijk door de kms heen :D

Ha SV veel plezier met gpx route! Ik vind 't echt super ideaal om van tevoren een route uit te stippelen, nooit meer de weg kwijt raken en je weet altijd dat je hoe dan ook wel weer thuis komt. Als ..... het pad wat je uitgestippeld had nog wel bestaat :))

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 21:54

Ja hoe je dat zelf moet gaan uitstippelen moet ik me nog even in gaan verdiepen.

Ik zag de foto's van het lopen voorbij komen, zo mooi daar! En altijd fijn als je schoenen lekker lopen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 22:09

Met welke horloges lopen jullie, dat je er ee route in kunt zetten? :)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 22:10

Je kunt waarschijnlijk via de site van je horloge zelf een route maken. Met mijn suunto kan ik routes van anderen opslaan, maar ze hebben bijv ook heat maps, dus dan kun je zien waar anderen vaak lopen. Hoe feller het kleurtje of hoe dikker de lijn, hoe meer mensen er lopen. Strava heeft ook zijn eigen heatmaps. Vooral de heatmaps vind ik echt suuuuper leuk, want dan kom je dus ook paadjes uit die bijv helemaal niet op de kaart vh natuurgebied staan, maar gewoon door wanderlaars, renners of soms zelfs ook dieren zelf gemaakt zijn. En dat zijn altijd echt de mooiste paadjes :D

Dilan ik loop met een Suunto :) Echt een super fijn - en vooral heeeeeel durable - horloge, ben er echt gek op en zou niet meer zonder kunnen :j

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 22:35

Ik heb een Tomtom, geloof niet dat ik hier zelf routes mee kan maken.

Voor trailrunning is ie ook echt niet geschikt. Raakt vaak de route kwijt en kan paden niet vinden.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 22:36

Piekosjj nu hebben we dus precies dezelfde schoenen in precies dezelfde kleur :D ik ben er ook zooo ontzettend blij mee. Ze zijn echt zo super fijn.

Lekkere uitdaging heb je gelopen SV! Respect hoor die heuvel zo vaak op, ik ben ze hier echt wel eens zat en dan heb ik ze nog niet 11 keer achter elkaar gedaan.

Nozidia mooie fiets! Denk dat je daar veel plezier van gaat hebben hoor.

Hier niet meer gelopen, had te weinig tijd helaas. Hopelijk heb ik morgen nog ergens even wat energie over.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 22:56

Nozidia, wat een mooie fiets. Leuke kleur! Heb je 'm al getest?

Supervixen, wat een heuvel! Jeetje, 11 keer - wauw. Lekker bezig geweest! Geen last meer van je ribben?

Piekosjj, fijn dat je je nieuwe Hoka's al hebt! Dat werkt ook zo lekker motiverend :D

Ik ben net een rondje gegaan. Ik moest de honden nog uitlaten en het waaide. Ik had echt geen zin. Snel kon eigenlijk niet want ze moesten echt wel weer even goed lopen. Oh wacht, ik kàn gaan hardlopen.
Ik vloog jongens! *\o/* Alsof ik nooit weggeweest ben. Zo in die wind beuken en lekker wapperen met die voeten. Ik heb zo genoten en nog snel gelopen ook. Wat een afsluiting van de dag :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 08:03

Heerlijk Lisitano!
Ja nog steeds pijn aan mijn ribben. Het wordt langzaam ietsje minder, maar niezen doet bijvoorbeeld nog veel pijn.
De 11e keer ging ook met wat gevloek hoor :')
Een vriend van me kwam kijken, die heeft de foto ook gemaakt. Hij heeft die heuvel een tijdje geleden 50 keer opgerend, 1000HM 8)7

Dilan93 ik heb een prille relatie met de garmin forerunner 645 music :P

Piekosjj daar ga ik ook even naar kijken dan, bedankt voor de tip.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 08:32

Die Suunto ziet er wel heel gaaf uit :)

Garmin ga ik even voor kijken wat die hebben.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 10:52

Zoooooo wat moest ik bijlezen, leuk!

Welkom aan iedereen die nieuw is!

Ik kreeg mijn medaille vandaag ook binnen!

Afbeelding

Ik vind 'm echt heel mooi, jippie!
Hoe bewaren jullie medailles? Die van 't paardrijden zitten allemaal op een hoop in een curverbak (met uitzondering van nationaal zilver en goud), die van het lopen van vroeger staan ergens op zolder... Maar deze wil ik mss wel ergens ophangen - dus te voorzien in de verbouwing...

Trouwens, knap dat je je horloge nog altijd niet stukgeslagen hebt SV, trots op jou! Kijk wel uit met je ribben hé...

Mooie fiets Nozidia!!! Daar ga je veel plezier aan beleven denk ik.

Ik ging net weer een klein rondje, 4,5 km maar (moest de buurman eerst nog helpen met zijn computer en toen kwam ik in tijdsnood), dus een beetje sneller gelopen en gemiddeld voor het eerst weer onder de 6 min uitgekomen *\o/*

Maandag of dinsdag doe ik nog een rustige duurloop, donderdag nog een interval of fartlek en dan zaterdag rustig kort rondje loslopen denk ik... Week er op maandag (1 juni) loop ik de 10 Miles met m'n vriendin. Lijkt dat een goede voorbereiding of wat raden jullie aan?

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 13:29

Mooie schoenen Piekosjj! En ooh, jij woont in Uppsala? Zo mooi <3 Ik heb daar tijdens m'n studie een jaartje gezeten :)

Ik loop met m'n Apple Watch, die kan helaas niet navigeren. Ik leer wel heel goed de omgeving kennen, tot nu toe altijd thuis gekomen :+ maar niet altijd ideaal.

Heb vanochtend 21km gelopen. Ging niet snel genoeg naar mijn zin. Moe, harde wind, en ong. 10 minuten langzamer dan ik normaal over deze afstand loop, maar goed dat hoort er ook bij. Nu eventjes rust, ben van plan dinsdag pas weer te lopen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 14:10

Memuska ik heb mijn horloge wat beter leren kennen, dus het lijkt goed te gaan :')
Mooi is die medaille hè!

Ik heb de mijne opgehangen. Dit zijn ze, op een paar na.

Afbeelding

Afbeelding