Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 03:20

Ik zie trouwens geen enkele logica in mijn bericht. Het is 2 uur snachts, ik ben moe, excuus. Ik vind het gewoon raar om om een kadetje te vragen omdat een kind er toevallig eentje krijgt. Kunnen we nog heel lang op doorgaan maar zo interessant is het niet. Vind ik dan.

Ik vind het wel raar dat die moeder zich er mee bemoeide. Wat zei ze eigenlijk Joolien? Wat zei jij terug? "Bemoei je met jezelf, flubberkut''?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 10:10

Ik vind dat ook wat apart. Omdat als iemand anders iets aangeboden krijgt, kind of niet, ik dat niet ook ga vragen. Dan moet het mij ook aangeboden worden. Ofzo. :D

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 10:12

Joh ik had gewoon hongerklop en kreeg koppijn van de honger, dus toen ik dat broodje aan mn neus voorbij zag trekken bedacht ik me geen minuut :') Ik ga t niet iedere keer doen hoor :P

Lie, ik riep keihard 'WAT ZIT JE NOU TE KIJKEN poedersuiker!'
Ben niet meer welkom bij de bakker nu...

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 10:16

Ik zou t niet durven vragen maar Hey, joolien wel en ze kreeg wat ze wilde.
Helemaal prima toch.
En wat die moeder daarvan moet vinden moet ze lekker op een plek stoppen waar de zon niet schijnt..

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 10:31

Ik heb bij de supermarkt wel eens gevraagd tot welke leeftijd het 'gratis fruit voor de jeugd' gold :') het antwoord was 'je bent zo oud als je je voelt' en toen at ik een banaan :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 10:32

Joolien schreef:

Echt waar? :') :')

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 10:45

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 11:04

Magrathea schreef:
Joolien schreef:

Echt waar? :') :')

_O- hoeveel bakkers telt Almelo?

Vannacht, ik pieste in mijn broek. Koetlife, familievloggers op yt. En dan in het filmpje 'cyberpesten'. Dat dit zich heeft voortgeplant. Ongeloveloos. En dat gesprek tussen vader en zoon.

- Wat vind je ervan dat ze deze foto van jou zo hebben gemaakt?
- Leuk!
- Maar het is niet leuk bedoeld.
- Oh...
- Weet je wie dit is?
- Nee.
- Dit is Adolf Hitler.
- Oh. *kijk nog steeds blij*

Ik weet niet wie er onnozoler is.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 11:58

Joolien schreef:
Joh ik had gewoon hongerklop en kreeg koppijn van de honger, dus toen ik dat broodje aan mn neus voorbij zag trekken bedacht ik me geen minuut :') Ik ga t niet iedere keer doen hoor :P

Groot gelijk hoor. Wat wordt er hier een gedoe van gemaakt zeg. Het is toch ook de manier waarop je het vraagt, je zei al dat het op grappige wijze ging. Prima toch. Het is niet dat je staat te bedelen of zo.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 12:09

lieveli schreef:
_O- hoeveel bakkers telt Almelo?

Vannacht, ik pieste in mijn broek. Koetlife, familievloggers op yt. En dan in het filmpje 'cyberpesten'. Dat dit zich heeft voortgeplant. Ongeloveloos. En dat gesprek tussen vader en zoon.

- Wat vind je ervan dat ze deze foto van jou zo hebben gemaakt?
- Leuk!
- Maar het is niet leuk bedoeld.
- Oh...
- Weet je wie dit is?
- Nee.
- Dit is Adolf Hitler.
- Oh. *kijk nog steeds blij*

Ik weet niet wie er onnozoler is.

Ik heb een aantal van die familie vloggers geïnterviewd voor mijn school. Merendeel vind het totaal niet interessant HOE hun kinderen in de filmpjes zijn, als ze er maar in zitten. Meer kinderen in beeld=meer views. Meer views=meer geld. Ook vinden sommigen het helemaal niet raar om beelden te gebruiken waarom hun kinderen ontbloot zijn (dus geen shirt, of geen broek(wel luier/ondergoed). Zeg niet dat dit bij de bovenstaande vloggers zo was, maar vond het zo opvallend dat ze zich daar geen zorgen over maken.
Ook denken ze niet dat hun kinderen later, in hun pubertijd, de filmpjes beschamend zullen vinden. Vond dat nogal naïef...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 12:24

Wat oerstom.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 13:21

Jeetje.... Ik werd al pissig toen mijn moeder eens zonder vragen een kinderfoto van mij waar ik geen T-shirt droeg op facebook postte voor mn verjaardag....
Als ik op yt zou staan in honderden filmpjes zou ik niet eens meer over straat durven :oo
Wat een idiote ouders....
Mijn nicht pakt het geweldig aan, die zet foto's van haar pasgeboren dochtertje op fb met een smiley over het gezicht, en als je de echte foto graag wil zien dan app je maar even.
Respect dat ze de privacy van haar kind waarborgt tot deze zelf kan kiezen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 13:54

Ik zet gewoon geen foto‘s van mijn kind op internet. Maar goed, ik heb ook geen facebook :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 14:08

Als ik een kind zou hebben zou ik het niet herkenbaar op het internet zetten, uitzonderingen misschien bij speciale gelegenheden o.i.d. Hoe geweldig leuk, lief of mooi dat kind ook mag zijn, een beetje privacy kan geen kwaad. Ik ben heel blij dat er geen kinderfoto's van mij op internet staan, dus bij mijn eigen kind zou ik dat ook niet doen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-02-22 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 14:19

Het ligt er natuurlijk wel een beetje aan, ik ken ouders die 3x per dag een foto van hun kroost posten, dat vind ik persoonlijk wel ver gaan.
Af en toe een keertje een fotootje zonder rare beschamende zaken zie ik niet zo veel kwaads in, afgezien van het feit dat alle foto's op facebook voor reclame doeleinden gebruikt mogen worden....
Is je kind opeens het nieuwe gezicht van anti diarree spul voor baby's _O-
Mensen denken daar echt niet goed genoeg over na.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 15:03

Ik ben anders blij dat dit niet bestond toen ik kind was. Als ik nu terugkijk hoe ik er toen bijliep joh :))
Alleen maar goed dat dat bezwarend materiaal ergens achterin een kast in oma's fotoboek ligt stof te verzamelen :Y)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 16:57

Ik zet foto's op insta voor intimi en een handjevol fijne bokkers. Fb af en toe maar niet de poepluiers en andere rare ellende. En ik vind zulke filmpjes van je kinderen op yt gewoon exploitatie. Te dom om te poepen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 16:57

Varekaj schreef:
Ik ben anders blij dat dit niet bestond toen ik kind was. Als ik nu terugkijk hoe ik er toen bijliep joh :))
Alleen maar goed dat dat bezwarend materiaal ergens achterin een kast in oma's fotoboek ligt stof te verzamelen :Y)

Tevens gefeliciteerd met je verjaar!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 19:14

Wij waren laatst pizza halen en toen kwam er een vader met 2 kinderen van 7-8 binnen bij het afhaalloket. Was al een mini ruimte maar die kinderen waren me een partij druk aan het doen.
Het begon nog enigszins normaal maar al snel was het gillen en rauzen. Vader ging snel naar buiten en liet de kinderen achter. Denk die komt zo terug maar nee hoor. :n
Lekker makkelijk!
Kinderen werden steeds drukker en iedereen irriteerde zich er aan maar geen mens die wat zei.
Op een gegeven moment gingen ze hun lollystokjes op de grond gooien. Zogenaamd per ongeluk. >;)
Mijn zusje zei er wat van en 30 seconden waren ze braaf maar daarna gingen ze weer los. En papa was in geen velden of wegen te bekennen.
Na de zoveelste escapade was ik het zat en heb ik ze ook aangesproken maar dan een stuk pittiger; dat ze hun troep maar in hun zak moesten doen en rustig moesten zijn want iedereen had er last van, netjes gaan zitten en anders konden ze naar buiten vertrekken.
Dat kwam wel binnen gelukkig maar toch nog eerst proberen om het gezag te ondermijnen met een weerwoord...totaal respectloos.
Toen ze weer wilden beginnen heb ik ze zo donker aangekeken dat ze het verder niet meer in hun hoofd gehaald hebben om iets te proberen.
Wij hadden vroeger voor iedere volwassene standaard respect, je deed wat je gevraagd werd en het kwam niet eens in je hoofd op om dergelijk gedrag uit te halen,of je ouders er bij waren of niet maakte niets uit.

Toen onze bestelling klaar was buiten de vader aangesproken; Heb gezegd dat iedereen last van zijn kroost had en ze lastig te corrigeren waren. En aangezien hij voor kinderen had gekozen, de opvoeding daar ook bij hoorde en ze dus niet zomaar kon dumpen.
Zo'n hekel aan dat soort ouders!

Gisteren in een winkel:
"Simon wil je heel alsjeblieft even bij pappie komen? Simon? Heeeeel alsjeblieft? "
Ik dacht dat ik ter plekke moest kotsen. :r :')

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 19:31

Omg ik zou hetzelfde reageren hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 19:32

Gadver idd. Voed je blaag gewoon op...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 19:52

Gewoon naar buiten stappen ook echt. Had m er dan niet ingehangen...

Gister in de AH hier ook. Een pa met een krijsend kind op zn arm (koter wilde niet meelopen). En 3 paden verder zat het in een buggy met een toetje in zn handen geduwd alles compleet aan zich af te smeren. Top opvoeding :roll:

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 19:54

Wat een horror :')

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 19:55

Vandaag weer een mooi voorbeeld van hoe het niet moet.
We waren in de Jumbo, en er liep een kindje met een mandje rond.
In eerste instantie geen probleem, kind maalte geen herrie.
Na een paar keer het kind te hebben gezien zag ik de ouders. En die waren het meisje aan het roepen. Maar het klink echt alsof ze een hond riepen. *naam* kom! *naam* kom je! *naam* ga je mee?!
Kindje reageerde totaal niet en wandelde vrolijk verder.
Tot dat de ouders riepen 'wij gaan naar huis, doei! '
Kind zette het meteen op een janken en rende, het mandje achterlatend, krijsend naar de ouders... -.-
Om vervolgens de hele weg door de winkel te lopen jengelen en janken nadat de ouder hadden geprobeerd corrigerend toe te spreken dat het niet de bedoeling was dat ze ronddwaalde door de winkel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 20:03

fleurtjeuh schreef:
Vandaag weer een mooi voorbeeld van hoe het niet moet.
We waren in de Jumbo, en er liep een kindje met een mandje rond.
In eerste instantie geen probleem, kind maalte geen herrie.
Na een paar keer het kind te hebben gezien zag ik de ouders. En die waren het meisje aan het roepen. Maar het klink echt alsof ze een hond riepen. *naam* kom! *naam* kom je! *naam* ga je mee?!
Kindje reageerde totaal niet en wandelde vrolijk verder.
Tot dat de ouders riepen 'wij gaan naar huis, doei! '
Kind zette het meteen op een janken en rende, het mandje achterlatend, krijsend naar de ouders... -.-
Om vervolgens de hele weg door de winkel te lopen jengelen en janken nadat de ouder hadden geprobeerd corrigerend toe te spreken dat het niet de bedoeling was dat ze ronddwaalde door de winkel...

Sjonge, lekker duidelijk ook voor het kind :n