Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 20:19

Die heide is ook zo mooi. We hebben op zich hier wel zandgrond waar heidestruiken op kunnen groeien maar het wordt niet als heide onderhouden (bos of omgeploegd voor landbouwgrond).

Hier was het vandaag buitenrit te paard en verder buiten de hond uitlaten niet veel gewandeld.

Al moet je soms niet ver wandelen om gekke dingen tegen te komen in het bos.

Afbeelding

Afbeelding

Hilary

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 20:29

Ah, een Harvester. Die groeien hier af en toe ook in het bos. Dan hebben ze veel honger en eten ze het bos op, zo heb ik mijn paard eens uitgelegd. Die snapte er werkelijkwaar helemaal niks van: ineens waren de bomen weg. Lagen ze verderop opgestapeld (snuuuurk). Een paar weken later was hij gewend geraakt aan de stapel stammen en toen hadden ze ineens de stapel weggehaald. Snuuuurrkk.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 20:38

Hilary en Thioro mooie foto's.

Hier ook gewandeld. 13km en het was erg mooi en nieuwe route.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 20:40

Oh ziet er echt heerlijk uit Pien <3 Die orchidee :wow:

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 20:46

gaucho schreef:
Oh ziet er echt heerlijk uit Pien <3 Die orchidee :wow:
is eentje die ik nog niet kende. Heel bijzonder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 20:47

Hilary schreef:
Ah, een Harvester. Die groeien hier af en toe ook in het bos. Dan hebben ze veel honger en eten ze het bos op, zo heb ik mijn paard eens uitgelegd. Die snapte er werkelijkwaar helemaal niks van: ineens waren de bomen weg. Lagen ze verderop opgestapeld (snuuuurk). Een paar weken later was hij gewend geraakt aan de stapel stammen en toen hadden ze ineens de stapel weggehaald. Snuuuurrkk.
Ik zie het helemaal voor me. _O-

Oooo, Pien, varkentjes! <3 Verder ook mooie foto's, maar varkentjes! <3

Ik wilde jullie dit beeldmateriaal van mijn tweewekelijkse uitje met mijn vader niet onthouden:
Afbeelding

Afbeelding

Maak kennis met mijn zoetgevooisde stem. _O-

En nee, deze rij was niet voor Donner, de boekwinkel. :))

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 20:57

Daaamn, mkango :') Wat stond er op dat blauwe bordje dat die persoon met het gele hesje vast heeft? ‘Lengte wachtrij vanaf hier nog 1 uur’ ofzo, net als bij de Efteling?

Stevig stiertje, Pien := Die wil je ook niet tegenkomen in een donker steegje.
Die bloemetjes zijn wel heel schattig <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 21:01

“Dit is het einde van de rij.” :')

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 21:01

Hilary schreef:

Hier ook zo'n dramaqueen. Bomen horen rechtop en niet op stapeltjes langs de kant >;) .

Mooie foto's Pien.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 21:02

Die rij :+

Ik kan zoveel leukere dingen bedenken dan in de rij te gaan staan voor een kledingwinkel :')

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 21:04

Mooie foto's van iedereen.
Wat een verschillende landschappen.

Mkango, is dat de ultieme vrijetijdsbesteding?
Met z'n allen naar de winkel? :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 21:13

Lizard, bekend plekje daar, leuk! Bijzonder gebouw inderdaad, kan niet zeggen dat ik het specifiek mooi vind ofzo.
Hilary, fijne foto's ook.
Thioro, dan sta je ook even gek te kijken denk ik.
Pien, wow, die stier!! Wow, wat een machtig beest he, zo mooi!
Mkango, jemig, die rij. Ik snap dat echt niet, waarom zou je daarin willen staan.

Ik zag nog wandelschoenen langskomen, die zien er fijn uit. Ik wandel altijd met hoge schoenen, want ik heb de waanzinnige kwaliteit dat ik altijd wel zand in mijn schoenen schep of schop ofzo, maar ik merk nu alweer dat ik superwarme voeten in die hoge schoenen krijg. Misschien toch eens kijken voor fijne lage schoenen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 21:21

Ik heb ook hogere schoenen, zowel ter voorkoming van zand/steentjes in m’n schoenen als voor de stevigheid van mijn zwieber-enkels :')
Beetje goeie wandelsokken helpen wel als het warm is, merk ik.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 21:27

Thioro schreef:
Hilary schreef:

Hier ook zo'n dramaqueen. Bomen horen rechtop en niet op stapeltjes langs de kant >;) .

Mooie foto's Pien.

Thioro over die bomen langs de kant heb ik nog een vraagje. Ik zie bij jou ook dat op die gekapte bomen tekens staan. Mij is ooit verteld dat de eigenaar waarschuwt dat als je dat hout weghaalt de boel kan ontploffen.
Ik vind het zo'n idioot verhaal. Dus waarom die geverfde tekens op de boomstammen. Weet jij dat?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 21:30

Hier ook snel warme voeten, hier maken goede sokken ook echt enorm verschil. Ik zweer bij Bridgedale, heb een aantal paar die al meer dan 10 jaar oud zijn, met wekelijks gebruik. Ik draag in de bergen op ongelijk terrein altijd hoge schoenen ivm enkelproblemen. Laatste jaar heel veel aan spierkracht en balans gewerkt, nu loop ik vaker op lage schoenen of zelfs sportschoenen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 21:37

Mmm, sokken dus. Ik heb geen wandelsokken, draag altijd gewone sokken.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 21:47

Ik draag ook gewone sokken. Wel zweer ik bij goede schoenen als ik ga wandelen en denk er zelfs over om ze gewoon constant te dragen.
Ik heb al een jaar ofzo een soort kramp in mijn voetzool en zonder wandelschoenen eindigt dat dus in een kreupele waggel-eend, ook in dagelijks leven als ik niet persé wandel maar wel veel stappen zet op een dag. Met wandelschoenen heb ik geen last of is het hooguit een zeurend gevoel.

@Pien: ik heb werkelijk waar nog nooit een stapel boomstammen zien ontploffen :') . Niet als het gestapeld wordt, niet als het gestapeld ligt gedurende enkele weken en niet als het op de vrachtwagen gestapeld wordt.
Het zijn vaak cijfers en kleuren dus ik vermoed dat het batchnummers of kwaliteitskenmerken zijn.

Wel is houtdiefstal een probleem dus kan me voorstellen dat ze dan zulke verhalen verzinnen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 21:53

Er zijn merkjes die op de stam van de boom worden gezet als ze nog rechtop staan, dat heet ‘blessen’. Vroeger deden ze dat met een bijl, ze sloegen dan de bast van de bomen die gekapt moesten worden. Het afgeslagen stuk zag eruit als de bles van een paard, dus vandaar ‘blessen’.

De andere merktekens zijn vaak bedoeld om aan te geven waar het hout heen moet of van wie het is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 22:12

Ontploffen lijkt me ook niet, maar het kan wel gaan rollen als je het niet op de juiste manier weghaalt (of eroverheen gaat lopen o.i.d.) en dat is ook gevaarlijk. :=

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 22:14

Ik vond het dan ook een verhaal met een groot broodje aap gehalte.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 22:46

Mkango schreef:
Ontploffen lijkt me ook niet, maar het kan wel gaan rollen als je het niet op de juiste manier weghaalt (of eroverheen gaat lopen o.i.d.) en dat is ook gevaarlijk. :=

Er op klimmen en klauteren is dan ook verboden maar iedereen met gezond verstand kan zelf wel bedenken dat het geen goed idee is om zoiets te proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 22:49

Thioro schreef:
Mkango schreef:

Er op klimmen en klauteren is dan ook verboden maar iedereen met gezond verstand kan zelf wel bedenken dat het geen goed idee is om zoiets te proberen.
Laat het daar nou net aan ontbreken bij een hoop mensen. :+ Zeker als ze met onopgevoed kroost rondlopen.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 23:00

Mja, heb er hier toch echt nog nooit mensen of zelfs kinderen op zien klimmen.
Mijn hond is wel zo'n kip, maargoed dat is een hond :+ . En ik denk (hoop) dat die zo'n stammen niet aan het rollen zou krijgen.

Ik vind het altijd wel heerlijk ruiken dat verse hout.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 08:24

Wat een mooie foto's weer van iedereen. Had veel bij te lezen. Alleen weinig tijd om te reageren want moet 3 weken werk in 8 dagen gaan proppen.

Vanmorgen nog wel even een rondje gelopen. Was nu nog wel mooi weer.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 08:31

Komen weer mooie wandelfoto's voorbij. En ik vind het ook leuk om van iedereen foto's te zien ongeacht de kwaliteit ervan.

Ik heb vanmorgen weer een rondje gelopen en afgelopen weekend met Roos gewandeld. Paardjes waren bij de osteo geweest en Roos mocht 5 dagen alleen wandelen. Dus zaterdag ik op Anton gereden en mijn bijrijdster met Ross gewandeld en gisteren andersom.
Vanmorgen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit weekend
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding