Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 15:04

Mies schreef:
Ik zag dit vanmorgen op facebook. http://www.nsmbl.nl/dit-gebeurt-er-met- ... ikers-eet/
Wie heeft dit wel eens geprobeerd en wat vinden jullie ervan? Ik zou het graag willen proberen maar het lijkt mij wel heel moeilijk.

Ik heb er geen ervaring mee, maar geen toegevoegde suikers promoten met een foto zoals daarbij staat :+

Nu kan ik aan niks anders dan macarons denken!

xNavatu

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 15:18

Gelukkig vind ik die dingen niet lekker, veel te zoet :')
Ga dat filmpje vanavond na stage even kijken :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 15:19

Ik heb het een keer een week geprobeerd en als de verslavende stoffen uit je lichaam zijn voel je je wel echt een stuk beter. Jammer genoeg is het in Nederland ontzettend moeilijk om helemaal zonder toegevoegde suikers te eten als je niet alleen fruit en andere onbewerkte producten naar binnen wilt werken. Het kan, maar ik vind het zelf niet ideaal.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 16:15

Mijn lijstje voor vandaag
O: Maher kwark met lijnzaad en cacoa nibs
L: 3 boterhammen, gekookt ei en plakje bananenbrood restje bami..
T: Appel, doritos chips... :o
A: Balans salade gerookte kip

De chips en het restje bami zijn niet zo goed maar ik zit nog binnen mijn macros en kcal dus het valt mee!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 16:18

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 16:22

Mijn lijstje voor vandaag, niet super maarja:

O: 2 vezelrijke crackers met philedelphia light en kipfilet provenciale kruiden
T: half saucijzen broodje en een half hamkaas broodje
L: 1 vk boterham met grillworst kaas en 2 kleine plakjes honing/rozemarijn brood met bio appeltaart jam
T: een mini snicker

Vanavond eten we zelfgemaakte pizza. Heb vanmorgen paard gereden.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 16:29

Oja, wie gebruikt hier van die Detox Tea? Merk je verschil?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 16:49

Iriscope schreef:
Kwam deze tegen, lekkere boost voor een workout;
Gebakken ei in Avocado;
http://www.popsugar.com/fitness/Baked-E ... e-30787252

Jaaa dit ziet er zo lekker uit, wil ik proberen! Ik ga het dit weekend proberen in te passen in m'n macro's :+

Detox tea e.d. geloof ik niet in nee :P

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 16:50

Ik geloof ook niet in detox tea :))

En getver, ik vind warme avocado zo vies _O-

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 16:56

Oh ik vind avo zo lekker, in welke vorm dan ook! Ik ga het ook dit weekend zeker maken :9
Zijn er hier mensen die hun calorien niet tellen en gewoon op gevoel dingen eten die weinig calorien hebben?
Ik ben zo lui, heb echt geen zin om alles op te moeten zoeken en te moeten invullen,
Die app werkt wel, maar dan zit ik weer met iets waarvan ik niet weet hoeveel ik er van heb gehad, gokken hoe veel gram het was, alles op zoeken. Ik werd er doodmoe van :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:01

Ik tel niet precies in kcal nee. Als ik voorverpakte voeding eet dan sla ik het altijd wel in mijn hoofd op, en verder is het voornamelijk gokken. Ik kan heel antsy en zenuwachtig worden als ik alles tot op het specifieke aantal ga bijhouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:03

Hier is het ook voornamelijk gokken. Vooral omdat ik thuis woon en het avond eten altijd voor 4 personen gekookt word. Als je de verpakkingen een beetje leest kun je wel gokken wat je ongeveer eet. Precies zal het helaas niet kloppen.

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:04

Oeps vandaag een hele slechte "lunch" gehad, op mijn werk bij het ijssalon was het de laatste dag dat we open waren en mochten we van de baas met het hele team onbeperkt ijs en milkshakes eten ....

O: 3 eiwitten met 150 gram tomaat
L: 1 bolletje speculoosijs
1 bolletje kaneelijs
1 bakje cookie dough ijs van ben en jerry's
1 bolletje caramel ijs
1 bolletje malaga ijs
1 vanille milkshake
A: 75 gram rijst & 200 gr pompoen

Heb geprobeert een beetje om mijn lunch te plannen maarja 1x zo'n dagje is ook niet heel erg ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:04

Ik geloof trouwens ook niet in detox thee. Drink soms een kopje maar dat is puur voor de smaak..

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:09

Xjewillemijn schreef:
Oeps vandaag een hele slechte "lunch" gehad, op mijn werk bij het ijssalon was het de laatste dag dat we open waren en mochten we van de baas met het hele team onbeperkt ijs en milkshakes eten ....

1 bolletje kaneelijs
1 bolletje caramel ijs
1 bolletje malaga ijs
1 vanille milkshake

Heb geprobeert een beetje om mijn lunch te plannen maarja 1x zo'n dagje is ook niet heel erg ...

Lekker van genieten :) NIet schuldig over voelen hoor!

Kwam deze tegen;

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:13

Ik kwam van de week ook een plaatje tegen; 'Some days I eat salads and go to the gym, and some days I eat pizza and refuse to put on pants. It's called balance'

Het klinkt heel achterlijk maar zo gaat het bij mij wel. Ik heb dagen dat ik keihard sport, goed op mijn voeding let.. En dan zijn er de dagen dat ik op school blijf plakken voor 5 biertjes te veel en dat ik een vette hap haal op de terugweg naar huis. Niet ideaal, maar ik zit liever goed in mijn vel met een paar kilootjes te veel dan dat ik mezelf ongelukkig maak en op mijn ideale gewicht zit. Want ja, ik voel me oprecht beter als ik af en toe ook kan snacken en genieten zonder dat ik op de kcal let en de volgende dag een balansdag moet doen.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:30

Ik denk dat iedereen dat wel heeft hoor. Soms moet je het jezelf even toestaan. Doe je de volgende dag gewoon een extra workout, rondje met de hond of een salade voor het avond eten.
Het moet wel leefbaar blijven hoor!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:39

Heb ik helemaal sla gehaald voor een low carbs maaltijd, komt mn vriend; heb je zin om lekker uit eten te gaan? Zucht, uit eten is hier vaak goedkoper dan thuis eten, dus dat doen we dan maar.
Gelukkig hebben ze heerlijke salades waar we heen gaan :)
Laatst bijgewerkt door Iriscope op 30-09-15 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:42

Ik eet af en toe ook weleens wat lekker zoals je aan mijn lijstjes ziet :') maar mijn eetgewoonte is nu wel veel beter dan voorheen. Ik kon echt heerlijk snoepen en koekjes eten en dat doe ik nog steeds alleen dan in mindere mate.
Soms voel ik me er heel slecht over als ik het op heb en soms heb ik echt dat het mij niks kan schelen.

Maar ik wil echt afvallen maar zodra ik afgevallen ben wil ik wel wat lekkers kunnen nemen zonder dat ik gelijk aan kom, ik kom heel snel aan namelijk.

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:48

Iriscope schreef:
Xjewillemijn schreef:

1 bolletje kaneelijs
1 bolletje caramel ijs
1 bolletje malaga ijs
1 vanille milkshake

Lekker van genieten :) NIet schuldig over voelen hoor!

Kwam deze tegen;

[ [url=m/KiTVFy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb er ook heel erg van genoten, gebeurt normaal nooit en als ik de rest van de dag wat aanpas is het prima vind ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:58

Emmaa_ schreef:
Ik kwam van de week ook een plaatje tegen; 'Some days I eat salads and go to the gym, and some days I eat pizza and refuse to put on pants. It's called balance'

Het klinkt heel achterlijk maar zo gaat het bij mij wel. Ik heb dagen dat ik keihard sport, goed op mijn voeding let.. En dan zijn er de dagen dat ik op school blijf plakken voor 5 biertjes te veel en dat ik een vette hap haal op de terugweg naar huis. Niet ideaal, maar ik zit liever goed in mijn vel met een paar kilootjes te veel dan dat ik mezelf ongelukkig maak en op mijn ideale gewicht zit. Want ja, ik voel me oprecht beter als ik af en toe ook kan snacken en genieten zonder dat ik op de kcal let en de volgende dag een balansdag moet doen.

Dit heb ik precies zo! Ik wil ook gewoon met vrienden op stap gaan en lekker los gaan zonder echt te moeten opletten. Dus meestal eet ik door de weeks gezond, om vervolgens in het weekend lekker te kunnen eten.

Definitieve lijstje van vandaag:

O: 2 tarwe boterhammen
T: wasa cracker
L: 2 tarwe boterhammen
T: 1 kiwi
A: 1 gepaneerde schnitzel met beetje whisky cocktail saus, 1 gekookte aardappel met beetje jus, komkommer salade
T: kommetje yoghurt met gebroken lijnzaad en scheutje ranja

Vlees en aardappelen zonder saus krijg ik gewoon echt niet af, dus vandaag met een beetje saus.
Komkommersalade weet ik helaas niet hoeveel kcal erin zitten, omdat deze bij de groente broer gehaald zijn en zij ze daar ook zelf maken.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 18:01

Ik heb net 3 kleine chocolaatjes op :+

Ik ga vrijdag ook uit... Maar wil de rest van het weekend voor een keer wel opletten, ipv alles eten wat los en vast zit :o Morgen en zaterdag ook sowieso sporten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 18:03

Hier is dit weekend en volgend weekend kermis. Nu zijn die hapjes op de kermis niet zo verleidelijk. Die zijn toch veel te duur dus ik vind het zonde om er geld aan over te houden, maar dat betekend hele weekend weer stappen. Nu kan ik overdag gewoon gezond eten omdat ik overdag gewoon moet werken. maar 's avonds...

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 20:17

O: 250 ml magere yoghurt, 25 gram superfood muesli, flesje yakult
T: pakje melba toastjes
L: maaltijdreep, 125 gram druiven
T: 3 smart protein cookies, 125 gram druiven
T: 4 plakjes kipfilet
A: 120 gram varkensschnitzel, 200 gram bloemkool, 200 ml magere vanille yoghurt
T: 2 autodropjes nog 1 plakje kipfilet, 1 plakje 30+ kaas.

B: 15 min wandelen, aanhanger met mest leegscheppen.

edit: zit nu op 1327 cal.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 08:42

_lauraaa_ schreef:
Hier is dit weekend en volgend weekend kermis. Nu zijn die hapjes op de kermis niet zo verleidelijk. Die zijn toch veel te duur dus ik vind het zonde om er geld aan over te houden, maar dat betekend hele weekend weer stappen. Nu kan ik overdag gewoon gezond eten omdat ik overdag gewoon moet werken. maar 's avonds...

Maar als je goed hard danst dans je het er ook weer vanaf :+