[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 08:27

Ik ken dat schuren wel, als ik een jurkje aandoe dan schuiven mn bovenbenen langs elkaar zegmaar. Dat is met warm weer geen fijn gevoel..

Ik stond vanmorgen weer op de weegschaal, 79.7 :=

100 gram eraf in een week. De afgelopen week ook maar 1 keer gesport, vanavond ga ik weer spinnen en van het weekend wordt het gelukkig lekker weer, kan ik een flink stuk fietsen naar mn paarden.

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 08:47

denice schreef:
Ik ken dat schuren wel, als ik een jurkje aandoe dan schuiven mn bovenbenen langs elkaar zegmaar. Dat is met warm weer geen fijn gevoel

Het afgelopen jaar waren mijn benen dunner en viel het mee, maar de jaren ervoor deed ik er zonnebrandolie tussen. :=
Had toen geen last in ieder geval :o

Frummels schreef:
Maar als ik tentamens heb moet ik mezelf echt dwingen om te eten :(
Heeft iemand daar nog tips voor, wat ik dan bv het beste kan eten zodat ik toch genoeg binnen krijg?

Ik zet altijd een bakje met komkommer/paprika etc naast me. Ik vind het vervelend met brood of een koekje dat ik wel eens vergeet dat het er ligt en dat het dan ouder smaakt. Bij komkommer of rauwkorst is dit niet zo, het vult goed, en je krijgt wat vitamines binnen :)

JastieHorse schreef:
Wat vinden jullie van die LU time out koekjes? Goed of slecht?

Het wordt door mijn dietist aangeraden en ze vullen goed, dus dat zijn de enige koekjes die hier voor mij in huis zijn.

Chessie schreef:
Jekan de ontbijt koek ook kopen met minder suiker

Dit kan je ook lezen als: minder suiker, maar met een hele hoop chemische rotzooi zodat het toch te eten blijft :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 08:47

:wave:

Madeira heel erg veel succes vandaag :(:)

Frummels, gave foto idd :j Hoor je niet zo vaak dat mensen dat doen.

Dat schuren ken ik ook wel, vooral in de zomer kan dat echt pijnlijk zijn. In de winter heb ik daar geen last van :n

Ik stond vanmorgen even op de weegschaal en ik schrok er van :oo Ik was echt 0.5 kilo aangekomen. We gaan er maar vanuit dat het nog steeds door de menstruatie komt :+
Vanavond maar weer badmintonnen en ik denk dat ik courgettelasagne ga maken vanavond. Vriendlief eet morgen ook niet thuis namelijk, dus dan heb ik voor morgen ook direct eten wat ik alleen even in de magnetron hoeft te doen.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 09:31

Hallo iedereen :wave:

graag zou ik me hier ook melden, ik ben vanaf zaterdag gestart met dieëten en ik ben gisteren voor het eerst naar een diëtiste geweest.
Was ff slikken, ik heb een BMI van 30,1 en maar liefst 21,6kg vet in mijn lichaam...
zou er toch graag 20 kilo afwillen, maar we zullen maar beginnen met 5!.
Ook ben ik beginnen hardlopen, omdat alleen paardrijden niet helpt ( ik rij 2 paarden per dag, ga fulltime werken, maar daar staat mijn lichaam op volgens de diëtiste, dus moet ik extra inspanning doen om af te vallen)

ik hoop hier veel steun te vinden!!

wollie2004

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 09:35

Hee sympie, welkom!
Ik ben in januari ook begonnen bij de dietiste, BMI 30,5 en ik wilde er ook 20 kg af. Inmiddels al 12 kg eraf, dus je kunt het zeker! Ben zelf ook begonnen met hardlopen in die periode en het bevalt me tot nu toe er goed, grappig hoe herkenbaar je verhaal is voor mij!

Welk dieet volg je bij je dietiste? Of is het meer je eetgewoontes omgooien en gezonder leven?

Succes iig en gezellig dat je mee komt kletsen!

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 09:44

Krijgen jullie de dietiste vergoed of betalen jullie dat zelf?

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 09:44

@ wollie: wauw 12 kilo, ik zou er al tevreden mee zijn. Op welke tijdspanne ben je die 12 kilo kwijt? ow sorry, zie het juist, sinds januari, best vlot!

ik moet 's morgens 2 boterhammen eten met mager beleg of smeerkaas of confituur light, en een yoghurt o%, s' middags 4 boterhammen met mager beleg en soep/of portie rauwkost. En dan een gezonde tussendoor ( mag bv ook een koek Vitalinea zijn met max 100kcal) rond 16u. S'avonds dan gewoon een portie groente ( helft van het bord) 1/4 aardappelen/rijst/pasta en 1/4 mager vlees.
Laatst bijgewerkt door Deertje op 10-04-13 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 09:45

Adin schreef:
Krijgen jullie de dietiste vergoed of betalen jullie dat zelf?

ik krijd dit vergoed, de eerste 4 keer dat we gaan, maar ik woon in Belgie, dus dat is een gans andere regeling

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 09:47

Dietiste zit sinds 1 januari in het basispakket voor drie consulturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 09:47

Schurende benen heb ik zelf soms ook last van, bij ons in het hockeyteam hadden best veel mensen er wel eens last van als het erg warm was, wij smeerden dan allemaal talkpoeder tussen onze bovenbenen. :)

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 09:48

Mootje schreef:

oke maar dat is toch heel weinig?\
ben wel uitgebreid verzekerd hoor dus zal eens kijken.
mocht weight watchers niet goed lukken kan ik dat nog proberen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 09:54

Talkpoeder helpt idd ook heel erg goed. Maar ik vind dat altijd maar een kliederboel worden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 10:01

Ik vind het wel meevallen, ik doe het eerst op een watje en doe het dan voorzichtig op m'n benen, ik ben er ondertussen zo bedreven in dat het kan zonder dat het opvalt haha! Ik zelf heb een gigantische hekel aan (vooral korte) leggings of iets dergelijks namelijk, dus als het geen panty weer meer is, dan draag ik rokjes/jurkjes zonder iets eronder haha!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 10:04

Adin schreef:
Mootje schreef:

oke maar dat is toch heel weinig?\
ben wel uitgebreid verzekerd hoor dus zal eens kijken.
mocht weight watchers niet goed lukken kan ik dat nog proberen.

Drie uur is beter dan niets, zoals voorheen...

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 10:05

De 3 eerste consulenten krijg je indd vergoed, maar valt bij mij onder mn eigen risico, dus ik betaal het hele riedieltje zelf, maar als ik heel eerlijk ben? Het is het dubbel en dwars waard! Ik ben al meer dan 3 jaar zelf aan het aankl**ien geweest en dat heeft mn lichaam echt geen goed gedaan + wat ik heel fijn vind is dat het geen dieet is in mijn geval, maar gewoon een gezonde levensstijl aannemen. Dit voelt ook echt goed en past bij mij... ik vraag me vaak af waarom ik dit nooit eerder heb gedaan! :D

Talgpoeder is wel een goede! al hoop ik dat als het mooie weer in beeld komt mn benen niet meer zo tegen elkaar schuren, ben al op de goede weg, komt nog maar een cm of 2 tegenelkaar! :j

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 10:30

Goeie morgen! :wave:

Ik heb net m'n ontbijt naar binnen gewerkt:

Afbeelding

Even het recept van een aantal pagina's terug gepakt en uitgeprobeerd! Wel met een dun laagje 15+ smeerkaas eronder en wat extra komkommer en tomaat, lekkerrrr! :9

Ik baal een beetje dat lijstjes plaatsen niet mag. Ik heb die drang wel en vind het 'interessant' om te lezen wat een ander eet om hier ook weer zelf dingen uit te halen. :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 10:32

Dan kun je toch kijken in het 'wat heb jij de hele dag gegeten' topic op VT?
Staan genoeg lijstjes van mensen bij die heel bewust eten :)

Die droge kost van het plaatje hierboven is niets voor mij :D
Laatst bijgewerkt door Mootje op 10-04-13 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 10:32

Dat ziet er lekker uit! Ik vind lijstjes ook fijn om te bekijken van anderen. Ik kan daar echt veel uithalen voor mezelf :)

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 10:44

ik heb vanmorgen een chocolade shake op, en net na het sporten een boterham met komkommer en tomaat op.
en een beker groene thee.

en ik ben naar de sportschool geweest voor aqua gym

heb me voorgenomen om een week niet op de weegschaal te staan en dan te kijken of er iets af is
Laatst bijgewerkt door dipstaartje op 10-04-13 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 10:46

heb even een lijstje gemaakt van wat ik heb/ga eten vandaag, nog iemand tips?
O: kom ontbijtgranen Special K
T: een kiwi
L: 3 boterhammen en potje yoghurt
T: een banaan en rijstwafel
A: 1 bord van wat de pot schaft, vandaag is dat: Vegetarische groetenschotel van Jeroen Meus (van programma Dagelijkse kost in België) maar dan met een laagje kip ertussen
T: aardbeien

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 10:47

vanmiddag ga ik met de kids naar tennis , en ik moet nog kleding ruilen voor mijn dochter.

weet nog niet wat ik vanavond ga eten.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 10:49

Ik weeg normaal ook elke dag maar wil het nu een week niet doen, kijken of dat helpt! Haha

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 10:53

Iris, ik vind je lijstje goed hoor :). Eventueel de banaan weglaten of vervangen voor ander fruit ivm veel kcal. Maar het vult natuurlijk wel goed.

Hier vanmorgen op de weegschaal 71,8 :D :D !!!! Ben super blij, 800 gram er af in een week en ik ben op het moment ongesteld. Dit geeft mij wel motivatie om nu nóg gezonder te eten. :)) (voor hoelang :') )

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 10:58

dat is netjes, ik woog gister 76,5 ipv 77,5 dus door opletten toch een kilo eraf.

ik wil graag onder de 70 komen.
dus genoeg te doen de komende tijd

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 11:03

Hebben jullie ook dat mensen stijl achterover slaan als je zegt dat je wilt afvallen en hoeveel?
Al het extra vet is namelijk redelijk verdeeld over mijn lichaam, waardoor mensen niet willen zien dat er 20 kg afkan... Echt irritant. En vriendje werkt ook alles behalve mee, want die klaagt dat mijn billen te slank worden :+