Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ik ben helaas één van die ongelukkigen die door een hormoonspiraal (Jaydess) heen zwanger is geworden. Dat is inmiddels opgelost.
 Ik ben helaas één van die ongelukkigen die door een hormoonspiraal (Jaydess) heen zwanger is geworden. Dat is inmiddels opgelost. 

Stamper schreef:appiesjappie schreef:HoIk allemaal, na de bevalling van mn zoontje 1.5 jaar geleden heb ik 3 maand de minipil geslikt. Daarna ben ik weer met de microgynon begonnen maar sindsdien niet echt zin meer in je weet wel.... Nu vertelde de huisarts dat als ik een andere pil zou nemen dat waarschijnlijk weer hetzelfde zou gebeuren. Dat ik beter eens op Internet rond kon gaan kijken wat voor andere opties er zijn. Nu zit ik zelf aan de prik pil te denken heeft iemand er ervaring mee?
Ik gebruik deze pil, en daar ondervind ik ook "problemen" aan. Al weet ik niet zo goed of het nu specifiek door de pil komt, of aan mij ligt.
[ [url=m/AsTWZx.jpg]Afbeelding[/url] ]
Emmaa_ schreef:Hmm, dan zal ik dat ook op mijn lijstje schrijven met dingen die ik even aan de HA moet vragen. Door mijn vorige HA heb ik me toen laten vertellen dat de koperspiraal eigenlijk niet geplaatst werd bij vrouwen die nog geen kinderen hadden gehad omdat het veel pijnlijker zou zijn dan bijvoorbeeld een mirena en dat de menstruatie in z'n natuurlijke beloop bleef waardoor de bloedingen ook heftiger waren.

Gianti schreef:[naam], vind je dan niet erg dat je dan niet meer kan plannen wanneer je ongesteld wordt?

Macs schreef:Ik denk dat de implanon niet veel beter is... en ook die bevat een hormoon.
De prikpil heeft ook maar 1 hormoon waardoor bijwerkingen minder zouden zijn.
Maar alsnog: elk persoon ervaart het anders. Als de een bijwerkingen heeft, hoeft bij de ander niet zo te zijn.