Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMAY1990

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 23:14

Even een egopost, ik ben best trots op mezelf. Een paar vrienden van me die allemaal al veel langer fietsen willen in september in 3 dagen naar Düsseldorf fietsen dat is ongeveer 210 km en dus ongeveer 70 per dag. Ik wil graag met ze mee, maar tot anderhalve week terug had ik nog nooit meer dan 35 km op een dag gefietst. Ik denk dat het mogelijk is, maar om voor mezelf te bepalen of het een haalbaar trainingsdoel zou zijn wilde ik deze week een rit van minstens 50 km maken. Dat heb ik gister gedaan, ik heb strava routes een suggestie laten doen en kwam zo op een rondje van iets meer dan 54 km uit. Dat gister gereden en met een redelijk goed gevoel voltooid. En toen besloot ik vandaag om het maar meteen 2 dagen achter elkaar te proberen. Zelfde rondje vanavond nog een keer gereden met succes. De wind kwam uit een andere richting en dat is te zien aan de "ronde"tijden, ik heb mijn ronde op 6 km ingesteld omdat dat mijn standaard rondje sloterplas is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 06:14

Morguh ..

Fijn Laura , dat met de vereniging fietsen weer mag *\o/*

@Imay ; Dat moet makkelijk kunnen , je hebt nog een paar
weken .Daarbij heeft het rijden in een groep ook een voordeel
met de wind .
In de groep gelden wel regels , handtekens .
Die zou ik wel vooraf goed doornemen.Misschien zelfs eens
vooraf een keer samen fietsen om er achter te komen hoe
de een of ander reageert .

Gisteren was ik weer een half uur zwemmen *\o/*
Dat voelt toch weer fijn :D
Later thuis nog mijn hardlooptraining gedaan .

Vandaag staat interval fietsen op het programma , eens
kijken of het binnen of buiten word .

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 10:40

@Imay, goed bezig!!

@T2T, hoop voor je dat het droog wordt.. ziet er hier helaas niet heel best uit.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 12:27

Lauraennala schreef:
@T2T, hoop voor je dat het droog wordt.. ziet er hier helaas niet heel best uit.

Denk dat het Idd indoor gaat worden .

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 17:14

Hier is het ook bagger inderdaad..

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 19:25

100 km aangetikt deze week *\o/*

Wel even wennen voor mijn lichaam maar het geeft zoveel positieve energie in mijn hoofd. Alleen mis ik wel mijn fietsmaatje je motiveert elkaar net dan even wat meer.

Toch enthousiast geworden om volgend jaar te gaan deelnemen aan de mtb tour op Ameland. En dan niet de 90 km maar gewoon de 30 lijkt mij dan al zwaar genoeg aangezien je dan ook stukken duin met zwaar zand krijgt.

Thuis komende week ook gewoon maar lekker doorgaan hoge heuvel is in de buurt dus ook het klimmen maar lekker doorpakken. Misschien wordt ik toch nog een echte sporter :')

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:13

@Zebrastreep, klinkt goed! Fijn dat je zo'n heerlijke MTB had op Ameland. Is dat een MTB toertocht op Ameland of een wedstrijd? (of allebei kan natuurlijk ook)

@Imay, lekker bezig! 70km is wel goed te doen denk ik. Zeker als je gewoon een hele dag ervoor uit trekt met een pauze. Mijn moeder en ik fietsen ook wel eens 70km op de stads/trek fietsen en dan houden we gewoon 2 tot 3 keer een pauze onderweg om wat te drinken, boterham te eten of een appeltje. Je hebt toch de hele dag dus de snelheid maakt dan niet zo veel uit.

@T2T, wel handig dat je met slecht weer ook gewoon binnen je trainingen van het trainingsschema kan doen. Mooie actie dat je voor Kika gaat zwemmen/fietsen/lopen! Geeft misschien net dat extra zetje motivatie?

@Laura, fijn dat jullie ook weer in een groep kunnen fietsen! Toch heel anders dan maar alleen.

Ik/wij hadden afgelopen maandag onze jaarlijkse Holterbergtocht. Toertocht van zo'n 95 a 100km vanaf Enschede over de Sallandse Heuvelrug en weer terug. Normaal gesproken de afsluiter van de toertraining aan het einde collegejaar, maar dit jaar de start van de (zomer)toertrainingen. Mooie groep van zo'n 18 leden. Ondanks windkracht 4, was het voornamelijk lekker peddelen en bijkletsen met iedereen (behalve voor de mensen op kop uiteraard). Zo heerlijk om in een groep te fietsen!

Woensdag en gisteren training in de miezer/regen. Woensdag tijdens de MTB training viel het nog wel mee. Door de regen van de afgelopen tijd lagen de singletracks er al een stuk beter bij. Nu is alleen eigenlijk nog wat onderhoud nodig om de gaten op te vullen en wat groen/brandnetels langs het pad weg te halen. Gisteren training op de racefiets met weer lekker waaiers rijden, sprintjes en tijdritjes. Helaas wel een stuk viezer geworden dan tijdens de MTB training. Al het opspattende water met zand en andere meuk. Ik had zelfs modder straaltjes op mijn sokken staan en ik kon ook precies in de spiegel zien waar mijn bril en helmgleuven hadden gezeten :=

Komende week weer naar Arnhem om daar lekker wat ritjes op de Veluwe te gaan maken. Zin in! ;)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:18

Susan88 schreef:
@Zebrastreep, klinkt goed! Fijn dat je zo'n heerlijke MTB had op Ameland. Is dat een MTB toertocht op Ameland of een wedstrijd? (of allebei kan natuurlijk ook)

@Imay, lekker bezig! 70km is wel goed te doen denk ik. Zeker als je gewoon een hele dag ervoor uit trekt met een pauze. Mijn moeder en ik fietsen ook wel eens 70km op de stads/trek fietsen en dan houden we gewoon 2 tot 3 keer een pauze onderweg om wat te drinken, boterham te eten of een appeltje. Je hebt toch de hele dag dus de snelheid maakt dan niet zo veel uit.

@T2T, wel handig dat je met slecht weer ook gewoon binnen je trainingen van het trainingsschema kan doen. Mooie actie dat je voor Kika gaat zwemmen/fietsen/lopen! Geeft misschien net dat extra zetje motivatie?

@Laura, fijn dat jullie ook weer in een groep kunnen fietsen! Toch heel anders dan maar alleen.

Ik/wij hadden afgelopen maandag onze jaarlijkse Holterbergtocht. Toertocht van zo'n 95 a 100km vanaf Enschede over de Sallandse Heuvelrug en weer terug. Normaal gesproken de afsluiter van de toertraining aan het einde collegejaar, maar dit jaar de start van de (zomer)toertrainingen. Mooie groep van zo'n 18 leden. Ondanks windkracht 4, was het voornamelijk lekker peddelen en bijkletsen met iedereen (behalve voor de mensen op kop uiteraard). Zo heerlijk om in een groep te fietsen!

Woensdag en gisteren training in de miezer/regen. Woensdag tijdens de MTB training viel het nog wel mee. Door de regen van de afgelopen tijd lagen de singletracks er al een stuk beter bij. Nu is alleen eigenlijk nog wat onderhoud nodig om de gaten op te vullen en wat groen/brandnetels langs het pad weg te halen. Gisteren training op de racefiets met weer lekker waaiers rijden, sprintjes en tijdritjes. Helaas wel een stuk viezer geworden dan tijdens de MTB training. Al het opspattende water met zand en andere meuk. Ik had zelfs modder straaltjes op mijn sokken staan en ik kon ook precies in de spiegel zien waar mijn bril en helmgleuven hadden gezeten :=

Komende week weer naar Arnhem om daar lekker wat ritjes op de Veluwe te gaan maken. Zin in! ;)

Het lijkt eerder een soort van toertocht geschikt voor elk niveau en elke leeftijd. Sowieso wil ik meedoen aan de toertocht in november bij mij in de buurt die toch lijkt door te gaan maar verwacht het eigenlijk nog niet...

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 16:53

@Imay als je meerdere dagen fietst dan wordt je conditie meestal per dag ook beter.

Paar weken terug iets van 500km gefietst en dan heb ik de eerste week daarna echt een bereconditie en rij ik alle records van Strava zonder enig probleem. We hadden voor die 500km nog niet verder dan 37km gefietst dit jaar, maar wel 3 a 4 keer in de week rond de 15/20km en dan bouw je een nette basisconditie op. Dus ik denk dat het echt wel goed moet komen. Wij doen altijd 1,5 uur fietsen, korte pauze, 1,5 uur fietsen, lunch en dan het laatste stuk. Goed aanvoelen hoe je je voelt en tijdig eten en drinken. Niet pas als je honger/dorst krijgt, want dan ben je waarschijnlijk te laat.

Daarnaast is een goed broekje heeeeel belangrijk. Die test je natuurlijk wel het beste uit door gewoon een lange afstand te gaan fietsen. Ik heb helaas maar één broekje waarbij ik dat fijn, meerdere dagen, vol kan houden.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 15:59

Hier ook even een ego post :o

Vandaag in Lelystad geweest voor mijn VO2 max testen .
Samen met mijn coach de afgelopen vijf weken nog doorgesproken .En alvast een blik naar voren voor de toekomst .
ben echt happy op het moment , en denk dat ik mooie stappen ga maken . :D

Wat foto,s :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 16:03

En hoe was de test zelf? Een beetje een gewenst resultaat gehad?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 16:21

IMAY1990 schreef:
En hoe was de test zelf? Een beetje een gewenst resultaat gehad?

Yep :j , zo te zien kloppen mijn zones nog .
Maar de definitief uitgewerkte waardes stuurt mijn coach
morgen of maandag . Want die heeft nog een housewarming vandaag .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 18:50

Je bent fanatiek, Zebrastreep! Leuk. En mooi dat je zo die 29'er goed hebt kunnen uitproberen!

Ha MuSLi, ik herken dat wel. Fietsen in de regen vind ik niet tof (althans, als ik vanuit huis vertrek en het regent. Een bui onderweg is dan weer niet erg :') ), maar met hardlopen vind ik het ook geen probleem.

Leuk dat je eindelijk weer met de vereniging op pad bent geweest, Laura!

IMAY, jij bent supergoed bezig! Conditie opbouwen gaat idd snel met de fiets, vond ik. Vooral als je inderdaad meerdere keren per week fietst. Mooi doel, die lange tocht!

Ah Susan, mooi gebied is dat <3 Jij bent ook lekker fanatiek bezig, he! Die Holterbergtocht klinkt gaaf!

Ik ga morgen ook de Veluwe op, denk ik. Heb n.a.v. een van de tips van jullie (waarvoor veel dank :* ) een racefiets opgehaald die ik een weekend mag proberen. Voelt een beetje 'out of my league': full carbon, hoge velgen, shimano 105 erop. Beetje hoog gegrepen voor wat ik ermee zal rijden. Maar de deal is erg goed en de service vanuit de winkel is zó netjes... Toch maar even proberen. Heerlijk om weer een racert te hebben staan :))

Tof van je test, T2T! En fijn dat je je zo goed voelt! *\o/*

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 19:55

Ooohhh nu ben ik wel nieuwsgierig Culaccino -O-
Shimano 105 is niks mis mee .

Ja , het contact met mijn coach is ( wederzijds) zeer goed .

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 19:57

culaccino schreef:
Je bent fanatiek, Zebrastreep! Leuk. En mooi dat je zo die 29'er goed hebt kunnen uitproberen!

Ha MuSLi, ik herken dat wel. Fietsen in de regen vind ik niet tof (althans, als ik vanuit huis vertrek en het regent. Een bui onderweg is dan weer niet erg :') ), maar met hardlopen vind ik het ook geen probleem.

Leuk dat je eindelijk weer met de vereniging op pad bent geweest, Laura!

IMAY, jij bent supergoed bezig! Conditie opbouwen gaat idd snel met de fiets, vond ik. Vooral als je inderdaad meerdere keren per week fietst. Mooi doel, die lange tocht!

Ah Susan, mooi gebied is dat <3 Jij bent ook lekker fanatiek bezig, he! Die Holterbergtocht klinkt gaaf!

Ik ga morgen ook de Veluwe op, denk ik. Heb n.a.v. een van de tips van jullie (waarvoor veel dank :* ) een racefiets opgehaald die ik een weekend mag proberen. Voelt een beetje 'out of my league': full carbon, hoge velgen, shimano 105 erop. Beetje hoog gegrepen voor wat ik ermee zal rijden. Maar de deal is erg goed en de service vanuit de winkel is zó netjes... Toch maar even proberen. Heerlijk om weer een racert te hebben staan :))

Dankjewel vind ik leuk om te horen!

--

Ik mis Ameland nu al hoor :') maar goed thuis mijn eigen fiets is ook wel weer prettig. Voel mij wel meer gemotiveerd om weer veel te gaan fietsen. Denk dat de wind zeker heeft geholpen om met meer weerstand ook door te gaan. Nu wel even een paar dagen rust mijn lichaam was echt op en had al wat kramp af en toe in mijn benen. Maandag of dinsdag stap ik er denk ik wel weer even op.

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 20:50

@culaccino, super leuk! Holterberg is vanuit jouw plek ook nog wel te doen denk ik. Aan de andere kant kun je natuurlijk ook naar de Veluwe...

Wij waren van plan om vandaag een rit over de Veluwezoom te maken (vanuit Arnhem), maar de regen zorgde ervoor dat we het naar morgen hebben verschoven. Vandaag langs Mantel geweest, maar daar was het goed druk en de bovenste verdieping (met racefietsen) was al aardig leeg gekocht. Morgen dus maar een mooi rondje over de Posbank, Zypse berg, Rozendaalse veld, Woeste Hoeve, Hoenderloo (ijs!) en weer terug. Hopelijk morgen dus wel droog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 21:00

Ja, Holterberg is inderdaad ook goed te doen. Heb er wel gewandeld maar nooit gefietst. Kan inderdaad prima vanuit hier! Ja, Mantel kan de fietsen niet aanslepen, he! Ben je op zoek naar iets anders? Mooie ronde hebben jullie weer gemaakt. Allemaal plekken waar ik ook nog eens heen wil :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 21:16

Ik ga morgen voor het eerst sinds de geboorte van onze zoon samen met m'n man fietsen :D *\o/* zijn ouders komen oppassen en wij hebben een mooie rit gepland, inclusief terras enzo <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 21:34

MuSLi schreef:
Ik ga morgen voor het eerst sinds de geboorte van onze zoon samen met m'n man fietsen :D *\o/* zijn ouders komen oppassen en wij hebben een mooie rit gepland, inclusief terras enzo <3

Ohh heerlijk, weer even samen op pad! Veel plezier :D

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 22:14

@Susan, lekker he, dat fietsen in de regen... Vakantie volgende week?

@T2T, gaaf! Wanneer is nu je eerste triatlon?

@Culaccino, super super leuk! Ben heel benieuwd :D

@Musli, heel veel plezier!!

------

Vandaag heerlijk gefietst met de vereniging! Wel de enige giga bui in heel NL meegepakt, maar ach, heerlijk om weer met elkaar te kunnen fietsen. Nog een koersje op een rondje van 4km gedaan haha, wordt daar gelijk weer enorm fanatiek van. Misschien in de komende weken toch maar weer eens een koersje meepakken.

Morgen helaas niet fietsen, vriendlief heeft een triatlon, dus dat wordt bitonnetjes aangeven haha.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 07:31

culaccino schreef:

:j Het contact is met name "online" , en via de telefoon .
Maar af en toe een ritje Lelystad is ook best te doen . :D
Vanaf de herfst over de winter periode wil ik graag regelmatig
voor een analyse in de endless pool .
Om de winter periode mooi aan mijn zwemmen te kunnen
werken . :j

Succes met het testen van je proef fiets vandaag !
Het is er mooi weer voor .

@MuSLI : Wat tof *\o/* ...geniet ervan met z,n tweeën .

Lauraennala schreef:
@T2T, gaaf! Wanneer is nu je eerste triatlon?

Morgen helaas niet fietsen, vriendlief heeft een triatlon, dus dat wordt bidonnetjes aangeven haha.

Dit jaar heb ik alleen mijn "oefen "triathlon op 23 augustus ,
georganiseerd door Tri2one . Daar krijgen we binnenkort meer info over .
Waar start je vriend ?

Vandaag een lekkere training op de planning , en the sun is
shinning . {:}

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 09:14

culaccino schreef:
JIk ga morgen ook de Veluwe op, denk ik. Heb n.a.v. een van de tips van jullie (waarvoor veel dank :* ) een racefiets opgehaald die ik een weekend mag proberen. Voelt een beetje 'out of my league': full carbon, hoge velgen, shimano 105 erop. Beetje hoog gegrepen voor wat ik ermee zal rijden. Maar de deal is erg goed en de service vanuit de winkel is zó netjes... Toch maar even proberen. Heerlijk om weer een racert te hebben staan :))

Als de deal goed en betaalbaar genoeg is en de fiets fijn fietst dan bestaat er toch niet zo iets als te hoog gegerepen? Als jij blij wordt van de fiets dan dan moet je het gewoon doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 09:45

Leuk dat jullie weer samen op pad zijn geweest en nog lekker hebben gekoerst, Laura! :D Hopelijk heeft je vriend een goede race vandaag!

Slim om tijdig die endless pool in te duiken zodat je daarna gericht kunt blijven trainen, T2T. Je had een lange tijd geleden last van je heup, toch? Geen last meer van gekregen?

@IMAY, ja, dat is ook zo! Het is wel een fancy ding met hoge velgen, voelt een beetje alsof de betere fietsers erop horen, haha. :o Maar "look pro, go slow," zeggen ze toch? :o

Had het er al even met T2T over; dit is meer richting een aero bike. Zelfs met platte spaken! Vandaag maar even testen of ik er ook op langere afstanden wel lekker op kan fietsen. Ben ook wel benieuwd of je last krijgt van zijwind met die hoge velgen. Jij merkte dat in het begin wel, toch Laura?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 10:11

culaccino schreef:
T2T. Je had een lange tijd geleden last van je heup, toch? Geen last meer van gekregen?

Van de heup niet ...wel af en toe van een spier die in het
bovenbeen bij het bekken loopt .
Die speelt af en toe op als ik te weinig stretching doe :roll:

Succes met je rit en vooral met je keus <<)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 10:17

Haha dank je! :))