Welk medicijn heeft minste "kans" op vermindering van eetlust? Word te dun.. Wil eigenlijk wel andere medicijnen.. Heb nu concerta.
_Cindy
Geplaatst: 17-03-09 22:42
Ritalin heeft dat ook dus dan zou ik misshien voor strattera gaan als je graag aan de mediijnen wilt blijven, dat wordt alleen niet vergoed. Strattera werkt ook anders, het is ook weer niet homeopatisch maar het is niet zoals ritalin/concerta een soort drugs. Zelf geen ervaring met strattera maar zou je naar kunnen informeren.
concerta word bij sommigen ook niet vergoed, maar bij ons wel.. Zal wel ff kijken naar strattera dan
Marei
Geplaatst: 18-03-09 08:54
Dank je wel voor je reactie Chikiboy.Wat een goede resultaten geeft dat dan.Ik heb het besteld en ga het gelijk proberen.
Ritalin en concerta hebben dezelfde bijwerkingen,het maakt dus weinig tot geen verschil wat eetlust betreft.Alleen de rebounce is een stuk minder met concerta. Strattera heeft veel minder bijwerkingen en je hebt weer 'gewone eetlust' maar het duurt veel langer voor het optimaal werkt en het werkt ook niet bij iedereen even goed. Je kan gewoon even bellen naar je verzekeraar of het voor jou vergoed wordt.Meestal als je aanvullend verzekerd bent dan zitten deze drie er wel bij hoor.
Daarnet de afspraak bij de kapper vergeten Vorige 2x ook al, had ik een afspraak, helemaal vergeten dus snel opgebeld, kon ik een week later komen, half uur na de afspraak belde de kapster zelf op Oeps sorry weer vergeten.. Naja toen mn afspraak niet vergeten, en daarnet was het weer zo ver hoor.. Wat moet die vrouw wel neit denken Daar gaat die 10 euro per half uur....
Haha ja dan een half uur maar geen minuut later... althans zo doe ik het altijd...
marleen_usar
Geplaatst: 25-03-09 19:00
Wat zijn nou typische kenmerken voor iemand met ADHD en wie stelt de diagnose als ik vragen mag? Heeft iedereen het even erg of is daar ook nog verschil in?
marleen_usar
Geplaatst: 25-03-09 19:02
Ik zie net pas dat het een topic is dat gaat over ADD en niet zo zeer ADHD,maar mag ik dan toch mijn vragen stellen?
ik wil dit topic effe aanstippen, ik krijg volgende week een onderzoek van mezelf en van mijn dochter de uitslag, en wil graag ervaringen lezen
jottum
Geplaatst: 25-03-09 19:05
Voor mijn dochter hebben we een verwijzing gekregen naar het UMCG, om te laten onderzoeken of ze ADD heeft. Alhoewel we de oproep nog niet hebben, ben ik al wel een beetje aan het snuffen op I-net. Het valt mij op dat er zulke gemengde berichten zijn over het gebruik van medicijnen. Wat is jullie mening, helpen de medicijnen wel echt? Kun je je beter concentreren, beter slapen, minder depressief enzovoort?
@jottum: ik werd juist depressief van de medicijnen. tja ik kon me wel ietsie beter concentreren, maar wat is daar het voordeel van? als je door het concentreren vast loopt oke, maar als je daar geen "last" van hebt vind ik het anders. zelf vind ik het zo dat je, je niet vast moet pinnen aan medicijnen. ik heb ze wel gebruikt, maar als ik er dan aan zou denken dat ik ze me hele leven zou moeten slikken pas ik... daar heb ik geen zin in! oke, misschien zijn veel dingen nu wat moeilijker, maar je leert er ook van. als je wel medicijnen gebruikt, en je wil er wel mee stoppen moet je ook nog eens een keer leren hoe je met je ADD om moet gaan.
maar hoe oud is je dochter?
Olijkje
Geplaatst: 25-03-09 19:17
Mijn zus heeft het, ze heeft een tijdje medicijnen gehad, maar die haden nare bijwerkingen dus daar is ze mee gestopt.
@ Jottum ik heb ook medicijnen geprobeerd maar ik werd er alleen maar ziek van en merkte totaal geen verschil. Iedere keer de dosis opgehoogd en weer zieker. Maar nog niet echt grote verschillen. Toen wilde ze weer gaan verhogen maar dat zag ik echt niet zitten. Wilde me niet nog beroerder voelen.
marleen_usar ik kom jou ook overal tegen haha... Op de eerste paar pagina's staat veel van de info die je vraagt. Zou die even lezen.
jottum
Geplaatst: 25-03-09 20:34
Mijn dochter is 15.
Vervelend dat je van de medicijnen juist depressief werd.
Hoe leren jullie dan omgaan met ADD en de nadelen te bestrijden? Is het therapie eigenlijk het enige effectieve middel?
Hoe oud zijn jullie? Hoe vinden jullie het begrip in je omgeving?
@jottum: sommige van mn omgeving weten het wel maar ze snappen er geen bal van!(ben het typische muurbloempje en iedereen denkt dat ik alles weet) ik ben 18, en zit nu in het examenjaar van de havo. vroeger heel veel problemen gehad, maar daar had medicijnen niet voor geholpen! ik heb heel wat therapieen gehad, en daarna ben ik pas "mezelf" geworden. daarna hebben ze ook pas een diagnose kunnen stellen. eigenlijk heeft die diagnose alleen al heel veel rust gegeven. ik heb nu iets wat niet "erger" wordt, en ik kan nou verder dingen doen om problemen te verhelpen. zou nu weer begeleiding krijgen voor jongvolwassenen, maar dit was voor mij echt niet meer te combineren met school( dan zou ik door reizen e.d. eens in de zoveel tijd een dag missen, en dat kan in je examenjaar echt niet)
tja wat versta je onder therapie? bedoel, als je een yogacursus/meditatiecursus zou gaan volgen kan je dit ook omschrijven als therapie, maar velen zullen zeggen dat dit zelfontwikkeling is en geen behandeling... maar het kan wel degelijk helpen!
jottum
Geplaatst: 25-03-09 20:53
Als een yogacursus, of wat voor cursus dan ook, helpt, dan vind ik het goed Maar ik moet het niet willen, maar m'n dochter natuurlijk.
Nog even over die medicijnen, je hoopt zo dat dat werkt, lekker makkelijk, pilletje erin en klaar is klara. Helaas gaat dit niet op, als ik het zo lees. Maar ik wil zo graag dat mijn kind eindelijk gelukkig en blij kan worden met haarzelf, dus we gaan eerst maar es kijken wat ze in het UMCG zeggen
@jottum: als je het hebt over ongelukkig zijn e.d. denk ik ook niet dat medicijnen helpen. hoogstwaarschijnlijk zal dat met zelfbeeld te maken hebben, en daar zijn genoeg therapieen voor, alleen nog de goede vinden!
Rennie89
Geplaatst: 25-03-09 21:11
hey meld mij ook even, is bij mij ook een aantal jaren terug ADD geconstanteerd, en dan vooral omdat ik me niet kan concentreren en druk in me hooft ben en behoorlijk impulsief. Ik slik medicanete. oja over dat lijste op pagina 1, ik zie mezelf er helemaal in!