Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Uit mijn werk altijd direct naar mn paard, en daarna nog even het huishouden. Op de dagen dat ik vrij was naar mn vriend, of hij bij mij. Allemaal hele leuke dingen, maar man, wat vreet dat een energie. Het was 2 jaar terug dat ik een relatie had gehad, en dat was niet bepaald een goede relatie, en ook die daarvoor is behoorlijk rot afgelopen, dus ik had het gevoel dat ik heel veel energie in die relatie moest stoppen om het te laten werken. Gelukkig bleek mijn vriend ontzettend lief en begripvol te zijn, dat heeft me ontzettend geholpen. Een maand geleden scheurde mijn medeleaser haar enkelbanden, dus moest ik ons paard alleen gaan doen. Nog steeds vind ik mn paard hardstikke leuk, maar er komt wel een flinke druk op je schouders, vooral omdat ik mijn vriend ook nog wat aandacht wil geven, en mijn vrienden uiteraard ook.
Zo heb ik in mijn jeugd nogal wat meegemaakt (waar ik nu verder even niet op in ga), samengewoond met iemand die me zonder pardon eruit schopte toen hij een ander leuk meisje ontmoette, weer terug naar mn ouders met de nodige moeilijkheden, een huisje kopen waarvan de verbouwing behoorlijk tegenviel en ik kon ook nog eens niet goed alleen zijn. Toen nog een relatie met een jongen waar ik helemaal gek van was, maar die nogal wat vreemde (seksuele) trekjes bleek te hebben. Dat zijn een aantal van de dingen die me toch behoorlijk opgebroken hebben. Ik ben toen altijd maar door door door gegaan, dat is wat ik thuis heb meegekregen. Nu komt het er allemaal uit.

Nathalie schreef:kort daarna ben ik er eignelijk achter gekomen waar mijn overspannenheid vandaan komt... ik denk vanuit thuis, en niet vanuit het werk....
ik loop thuis de hele dag op mijn tenen omdat ik neits fout wil doen en heb vroeger wat dingen mee gemaakt in mijn thuissituatie waarvan ik nu merk dat ik bang ben dat zulke dingen weer gebeuren.