Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Ik heb dit inschietsysteem:
https://www.diaexpert.de/media/link-assist-box.jpg
met deze inschietdingen:
http://img167.imageshack.us/img167/1494/dscn06030be.jpg
hij is echt super, hij kan er niet scheef ingaan! idiaal.
Valeria schreef:vraagje hoe houden jullie je bloedsuiker uitslagen bij?
via het oude ouderwetse boekje of via de pc met een speciale tabel?
overigens gaat het wel weer stukken beter gelukkig met de opgelopen infectie, ik kan weer normaal lopen.
ik moet 23 januari weer naar de internist
MI1990 schreef:oja over rome..
ik mag waarschijnlijk niet mee
alleen als ik samen met me vader of moeder in rome gaan zitten en dan mag ik een paar opdrachten mee doen en dan moet daarna weer naar het hotel ofzo :S
maar goed als dat de enige uitkomst is dan ga ik liever niet mee. dan ga ik wel met me vader of moeder of allebei bijv naar borkum ofzo
MoniqueT schreef:Misschien gooi ik hier een afwijkende mening op tafel en wordt me dat niet in dank afgenomen, maar toch ...
Als oud-cursusleider en Diabetes Informatiepost heb ook namens de DVN regelmatig contact gehad met scholen wat betreft de manier van omgaan met leerlingen met diabetes. Het is op dit moment trouwens ook een item bij de DVN, dus ik zou niet schromen hierover een keer een mail naar het Centraal Bureau te doen (info@dvn.nl).
Als mens met diabetes, ouder van een paar bijna-volwassen kinderen en oud-leerkracht kijk er toch ook van een andere kant tegenaan. Jongeren met diabetes zouden zover moeten komen dat ze alle handelingen die verband houden met de dagelijkse omgang met diabetes, zelfstandig moeten kunnen doen. Het meenemen van een zus op schoolreis, omdat je niet zelf je infuus durft te zetten, vind ik heel ver gaan. Iemand die mee gaat, vormt een vreemde in de groep en kost ook geld.
Als je zelf je infuus durft en kan zetten, kan meten en goed weet wat je moet doen bij hypo's of hypers, moet je gewoon mee kunnen. Als je dat kan aantonen, eventueel met behulp van de DVN of je diabetesverpleegkundige, kan de school ook geen bezwaren maken. Je gaat toch ook gewoon elke dag zonder je ouders naar school?
Zaken als reservepomp mee e.d. moet je ook voor een gewone vakantie regelen. Ik ken echt kinderen in groep 8 die mee op schoolkamp gaan, zonder ouders. Er is dan wel vaak dagelijks even mail- of telefonisch contact over hoe het gaat.
Dus nee: ik vind niet dat er iemand mee moet mogen, maar ik vind dat je zelf verantwoordelijk bent voor je diabetes en dat dán een school je niet mag weigeren.