Automutilatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tuinkabouter

Re: Automutilatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 18:23

haha dan kan ik nou juist ook nooit,ik weet kan nooit verwoorden wat ik nou eigenlijk voel,daarom is het voor andere mensen ook wel moeilijk te begrijpen omdat ik het moeilijk kan uitleggen
(sorry voor de vaagheid Knipoog )

Lau_Ra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 13:35

@Tuinkabouter: Heb je een pb teruggestuurt Lachen Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen uitleggen, is de eerste keer dat ik erover praat zo'n beetje.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 13:53

Ben al een hele tijd niet in dit topic geweest, maar heb afgelopen week een behoorlijke terugval gehad. Wil dus graag mijn verhaal kwijt...

Het gaat al een hele tijd minder goed tussen mij en mijn vriend. Ik denk dat we elkaar niet goed meer begrijpen. Vorige week hebben we echt ruzie gehad en is hij het huis uit gelopen. De dag erna ben ik terug naar huis gegaan en heb ik verder geen persoonlijk contact meer met hem gehad. Na twee dagen schreef hij een mail waarin onder meer stond dat ik me koester in de slachtofferrol en alles waardoor de situatie nu zo is, is mijn schuld. Daar heb ik een behoorlijk boze mail op teruggesturd. Daarna kreeg ik minstens 7 nieuwe mails, met daarin afwisselend, het is allemaal mijn schuld, ik zal mezelf straffen tot ik kapot ben tot mijn leven heeft geen zin meer.

Ik kan gewoon niet verwerken wat hij allemaal zegt. Ik mutileer nu ook elke dag, puur omdat ik niet weet wat ik moet doen. Maar ik durf ook geen contact met hem op te nemen.

In ieder geval bedankt voor het luisteren...

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 18:28

Morgen begint de school weer, dat zal me geen goed doen Scheve mond

tuinkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 18:35

nee mij ook niet ,ik zie er echt tegen op,al die spanningen weer,maar ben wel blij dat ik mn dinnetjes weer zie Lachen

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 19:40

Jaah al die spanningen idd! Boos!
Ik heb mijn vriendinnen in de vakantie al gezien Haha!
Dus ik kan ff geen voordeel noemen van school Tong uitsteken

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:57

sh*t sh*t sh*t,ik heb een afspraak gemaakt om met iemand te gaan praten,nouja zij eerder een afspraak met mij .. ik weet echt niet wat ik allemaal tegen dat mens moet gaan vertellen, *schaam*

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:30

Bah, ik haat dat soort gesprekken Boos!
Ik weet ook nooit wat ik moet zeggen enzo..
Maar je kan het beste gewoon eerlijk zijn en de waarheid zeggen.
En dan gaan ze je proberen te "helpen" Scheve mond
Nou, dat helpen werkt nooit bij mij.
Veel succes iig morgen!! Ach gut

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:33

En ik had gelijk.. de eerste dag school geeft me geen goed gedaan Afbeelding

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:45

anne_fury schreef:
sh*t sh*t sh*t,ik heb een afspraak gemaakt om met iemand te gaan praten,nouja zij eerder een afspraak met mij .. ik weet echt niet wat ik allemaal tegen dat mens moet gaan vertellen, *schaam*

Ken dat gevoel helemaal.... Kheb ook een aantal vertrouwenspersonen meegemaakt die me wel eens dachten te kunnen helpen. Bij de een voelde ik me totaaaaaal niet op men gemak en de ander zei na 5 minuten praten, "en wat wil je liever een pleeggezin of een internaat" Frusty

Maar uiteindelijk had ik dus wel iemand gevonden met wie ik alles kon bespreken, dat heeft me erg goed gedaan, maar daarbuiten me niet weerhouden van het doen van "bepaalde dingen".....

Ik zou toch proberen rustig aan te beginnen, als dat mens je niet aanstaat, gewoon je mond houden en verder zoeken naar een ander....

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:47

o0Michelle0o schreef:
En ik had gelijk.. de eerste dag school geeft me geen goed gedaan Afbeelding

Das niet best meid... Als je iets kwijt wil, kan je het natuurlijk altijd hier of tegen iemand via PB vertellen...
Heel veel sterkte iig!

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:49

Mijn PB'box staat ook nog altijd open hoor Lachen en toevoegen op msn mag ook, mochten er mensen hun ei kwijt willen.. Lachen

Met mij gaat het trouwens nog steeds best goed, heb nog steeds niks gedaan en ben er best trots op Lachen omdat ik erg veel tegenslagen heb gehad de afgelopen dagen, maar ik kon me toch inhouden.. Lachen

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 19:03

Robin ben trots op je Lovers Je bent een kanjer van een mens *LOL*

Ik heb het al een tijdje niet gedaan meer , de hele vakantie niet, wel neigingen gehad, maar was telkens met mensen. Dus toen kon ik het moeiljk gaan doen he Knipoog Verder school is weer begonnen mijn eerste dag was echt een ramp!! gelijk weer bijna ruzie met mn mentor.. Gaat nog leuk worden .. Nagelbijten / Gniffelen Maarja =D

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 19:57

haha,waarover gaat die ruzie dan Tong uitsteken ?

oja heeft iemand nog tips om dat gesprek te overleven? wat moet ik in godsnaam allemaal zeggen Sigaar ?

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 20:03

Ik zou gewoon afwachten wat die vrouw/man aan je gaat vragen en daar in eerste instantie kort en bondig op antwoorden. Niet te inhoudelijk en niets waar je je achteraf misschien rot over kan voelen. Mocht die persoon je dan een beetje liggen, dan kan je altijd nog eens dieper ingaan op bepaalde dingen.

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 20:08

ja maar wát moet ik zeggen?,ik weet wel wat ik voel maar ik kan het dus niet verwoorden ...

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 20:16

Misschien kan je me pb'en of het anders hier zeggen, hoe jij je voelt. Van mij part in losse zinnen, of anders alleen enkel wat woordjes. Maakt niet uit hoe beknopt je het neer zet of hoe vreemd je het ook verwoord, ik denk dat ik (en anderen) doordat we redelijk in hetzelfde schuitje zitten, je wel kunnen helpen.. en er een lopend verhaal van kunnen maken.

Voor mijzelf verwoord ik het vaak zo: Ik doe het (snijden) omdat ik altijd al moeite heb gehad met het tonen van emotie. Ik weet niet hoe ik er mee om moet gaan en als de psychische pijn op een gegeven moment zo heftig wordt dat ik het niet meer aan kan, dan ga ik automutileren. Dit is een fysieke pijn die IK onder controle heb en waar ik mee kan stoppen als ik dat wil. Het lijdt me af van de emotionele pijn die ik voel en zo kan ik alle emotie makkelijker in het "opberghokje" ergens in mijn bovenkamer plaatsen zonder er verder over nat te hoeven denken......

(dit is voor het eerst dat ik dat zo tegen iemand zeg.... maak er alsjeblieft geen misbruik van niet dat ik daar iemand hier voor aanzie hoor, want dit heeft me zojuist best een hoop moeite gekost...)

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 20:35

ja ik heb ook zoiest soortgelijks ,ik ga denken en denken en kan maar niet meer stoppen en dan word ik helemaal gek in mijn hoofd lijkt het wel,en dan doe ik het in mn armen en dan is mn hoofd weer rustig,en het voelt goed,want ik heb er de macht over,maar ik moet afsluiten want ik wordt weer helemaal gek hier..

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 16:24

Godsamme!
Laatst bijgewerkt door Zirkonia op 11-09-24 08:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 16:28

Wat een klótestreet Ellee Scheve mond Ach gut
Nou, je bent echt wel heeeeeeeeeeel veel meer waard als zo'n stom kratje bier, wat een kl.ootzak! Nagelbijten / Gniffelen

Maar je kan altijd je verhaal kwijt op msn ofzo he, Lachen

Met mij gaat t ook nog met moeite.. Scheve mond
Vooral gisteravond had ik het echt heel erg zwaar, maar t is me nog gelukt Lachen

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 17:22

@ellee:idd een naaistreek Sigaar echt zielig gewoon als je zoiets doet,gewoon niks van aan trekken
@Robin__ waarom had je het gisteravond zo zwaar dan?

met mij gaat vrij goed,maar ik moet nog steeds naar dat stomme k*tgesprek Boos! ik weet nog niet wanneer het is,ze zou kijken wanneer ze tijd had Scheve mond noujáa zo belangrijk vind ze het dus ook weer niet,gelukkig maar Lachen

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 17:23

Nou, gewoon vaak gezeik met vrienden enzo, en dan doe ik foute dingen op de foute momenten, of ik zeg dingen die ik dan helemaal niet meen, of waar ik gewoon niet bij nadenk
en gister zat ik er gewoon dorheen ook met m'n overleden vriendin enzo

mis d'r echt verschrikkelijk Scheve mond

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 17:33

weten je vrienden dan niet dat je automuliteert,dan komt alles namelijk wel 3x zo hard aan,vooral negatieve dingen(dit overkomt mij anthans)

hoe is je vriendin doodgegaan dan? ik zou echt helemaal kapot zijn als iemand uit mijn vriendenkring plotsdoodging...

nouja kapot ben ik toch al..

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 17:36

Sommige weten t, andere weten t niet Clown

M'n vriendin heeft zelfmoord gepleegd.. *zucht..

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 17:41

Mijn arm zit weer vol, kwam gister weer plots.. Verdrietig

Robin : Sterkte meis, je kotm er wel door heen!
Ellee dat is idd een echt klooooote streek Gaaaap Je bent echt veel meer waard Lachen Laat die jongens maar wat wijsmaken.