verstandskiezen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Squawk

Re: verstandskiezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 12:40

Aiiiii dat klinkt ook al niet fijn! Als je um er meteen uit had laten halen, dan had het je nog wel verdovingen gescheelt Tong uitsteken Ik vind trouwens vullen erger als verstandskies trekken..geen enge geluidjes Tong uitsteken

Ik zit hier toch met een raar gevoel in mn smoel joh!!

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 12:52

Ja het had me misschien een verdoving gescheeld. maar ik was allang blij dat ik eindelijk klaar was daar. Tong uitsteken
Ik kwam om half 9 binnen, half 10 zat ik weer in de auto.
Volgens mij is er best wel veel van dat verdovingsspul in gespoten want ik ben om half 9 verdoofd, maar loop nu nog met een scheve mond Clown

Vandaag viel het me overgens wel mee... Ja
Heb sinds ik ergens anders woon ook een andere tandarts en dat bevalt me al een stukje beter.
Die andere tandarts deed me altijd pijn, ook met het verdoven en ben dus door hem zeer angstig geworden voor een tandarts.
De tandarts die ik nu heb, heeft veel meer geduld, doet alles veel voorzichtiger met uitleg wat hij gaat doen, en geeft me de tijd om af en toe weer even rustig op adem te komen. Afgod
Het verdoven bij hem doet een stuk minder pijn als bij de vorige tandarts,en ze nemen hier ook echt de tijd voor je.
Als gevolg dat ik al met een stuk minder hyperventilatie aanvallen lig en al iets meer ontspannen ben tijdens de behandeling... Ik hou nu tenminste mijn mond open Vork
Ook handig... hier zit niet zo'n assistennte met zo'n stofzuiger in je mond te roeren Tong uitsteken
Ik heb zelf dat slangetje altijd vast.... zo heb ik wat te doen ondertussen ( afleiding ) en heb je wat meer ruimte om je heen omdat die vrouw zich er amper mee bemoeid Haha!

Dus voor de mensen uit de omgeving Veenendaal die angstig zijn voor de tandarts!!!!
Kom naar dezelfde tandarts als waar ik naartoe ga....( weet niet of ik een naam neer mag zetten hiero Bloos )

xxx

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 13:39

Ik heb om kwart voor 10 verdoving gehad en ik loop ook nog met een scheve mond Tong uitsteken

Het is wel fijn om een tandarts te hebben die goed met je omgaat..

Wij moeten 40 km rijden om bij de tandarts te komen haha we willen geen andere dusja na onze verhuizing maar een eindje rijden Tong uitsteken

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 21:02

_Veronique_ schreef:
Klinkt niet fijn Rinske!

Het is verschrikkelijk, het doet vreselijk veel pijn sinds de verdoving is uitgewerkt, de Brufen 600 werkt ook niet fantastisch, en mijn wang inclusief hals is helemaal opgezwollen (het is net of mijn keel lichtelijk wordt dichtgeknepen). Kan mijn mond na 2 dagen dus nog steeds niet open doen, mijn kiezen kunnen ongeveer 5mm van elkaar. Ik heb dus al dagen niet gegeten, en ik vermoed dat dit ook nog wel even gaat duren Huilen . Ik wou dat het over was Huilen .
En dan te bedenken dat de andere 3 over 6 weken ook moeten, ik val al bijna flauw bij de gedachte dan weer zo'n pijn te moeten lijden Huilen .

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 21:06

IK heb ze er alle 4 tegelijk laten uithalen.
Ik kon 1 week niet eten en heb nog 2 weken thuis gezeten.
Ze hebben er 1 moeten uitsnijden omdat ie gebroken was vandaar dat ik zo een last had.
Maar de andere 3 heb ik niet zoveel last van gehad.
Ze moesten eruit omdat ze in mijn wang groeide.

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 21:07

Oh, de ellende!

Mijn linkerverstandskies word 13 Maart eruit gehaald. En er word ook een gaatje geboord. Dus dat word een flinke verdoving. Ik ben echt ontzettend bang voor de tandarts, en ik moet 45 minuten in die stoel liggen. Heb laatst ook een wortelkanaalbehandeling gehad, na de verdoving deed het niet eens zo'n hele erge pijn.

Is dat wel na verstandkies trekken? Mehn, ben echt een schijterd :")

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 21:13

Ik weet niet hoe het is na trekken, maar bij mij hebben ze heel diep moeten snijden, er zat een extra wortel aan, en de tand is er in 3 delen uitgekomen. Mijn tandvlees was ook nog eens ontstoken, dus dat belemmerd ook de genezing enigzins.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 03:23

Toen mijn verstandskies werdt getrokken heb ik niet veel pijn gehad (maar ik heb een hele hoge pijngrens) ik heb nog 3 te gaan. mijn afspraken duren standaard 45 minuten.. ik heb laatst 1 gaatje laten vullen en maak zo snel mogelijk een afspraak voor ander gaatje Tong uitsteken ik vind het (gek genoeg) fijn naar de tandarts te gaan Haha! heb dan ook een aardige leuke en knappe tandarts haha Tong uitsteken

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 11:26

45 minuten per tand? Bij mij waren ze er alle 4 uit op een half uurtje. Lachen Heb nu overlaatst ook nog gewoon een andere kies laten trekken die stuk was door de druk van mijn verstandskiezen, was op 10 minuutjes gebeurd. (en daar heb ik bijna meer last van gehad achteraf dan van al men verstandskiezen)

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 11:07

Bij mij heeft het ook maar zo'n 20 minuten geduurd.

Ik dacht altijd dat ze maar aan 1 kant tegelijk er uit mochten? Mijn tandarts doet het iig niet aan beide kanten tegelijk. Moet er trouwens ook echt niet aan denken!! (Ben trouwens ook als de dood voor de tandarts) Tong uitsteken

Mijn verstandskies linksonder is eruit gehaald, heb vrijwel geen pijn gehad. Gewoon wat pijnstillers ingenomen en dan merkte ik er echt niks van. Kauwen met links doe ik nog niet, dat komt nog wel Tong uitsteken

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 11:10

Ik kreeg een aantal weken terug ook de melding dat ze er misschien uit zouden moeten....maar dat gebeurt niet! Haha!

Nu heb ik het geluk dat mijn moeder afgestudeerd is als tandarts ( ze werkt overigens niet als tandarts ).
Volgens haar kon ik ze gewoon laten zitten. Zo lang je heel goed kan poetsen en je niet gigantisch weinig plaats hebt achter in je mond, ben je niet genoodzaakt ze te laten trekken. Zij heeft ze zelf ook nog en is inmiddels 43.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 11:24

Idd het kan goed zijn dan je ze kan laten zitten, bovenin mogen ze bij mij nog even blijven zitten. Onder is gewoon te weinig plek en die krengen begonnen al te rotten terwijl ik gewoon goed poets Boos! krengen!! Tong uitsteken

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 16:31

Ja bij mij begonnen ze dus ook te rotten, kwam omdat het tandvlees er nog overheen zat.
Ik kan nog steeds helemaal niks en heb nog steeds zoveel pijn. Mijn hele linkerkant is volgens mij ontstoken. Niet leuk, *huil*.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 16:54

Kun je niet beter terug naar de tandarts? Want een onsteking is niet al te best. Mijn tandarts zei ook: als je de 2e dag meer pijn hebt dan de 1e dan heb je een grote kans op een ontsteking en dan moet je even terug komen..

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 18:05

Maar bij mij was het al ontstoken, arts had ook gezegd dat de genezing wel wat langer zou duren bij mij en dat ik er wat meer last van zou hebben. Nou dat merk ik Clown .

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 19:56

Nou ik ben vanmiddag gweest dacht even op controle te komen en hij zou me gaan vertellen of ze zouden gaan trekken of niet maar dat was dan pas de volgende afspraak. Zegt die vent opeens jah ze zijn nu wel ver genoeg door laten we er maar meteen 2 trekken. Nou nu zit ik hier met 2 gaten in me mond en de verdoving is net pas uitgewerkt heb bijna 3 uur geduurd. Doet opzich niet zo pijn, tlijkt meer spierpijn waardoor ik me mond niet zo goed kan bewegen. Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 19:59

Oei, ik zag dit topic tussen de actieve onderwerpen staan en bedenk me dat ik morgen toch echt eens het ziekenhuis moet bellen voor een afspraak. De tandarts heeft me maanden geleden al doorverwezen naar de kaakchirurg maar ik blijf het uitstellen. Allevier mijn verstandskiezen moeten eruit. Moet zeggen dat ik er de laatste tijd ook echt last van heb, dus toch eens die afspraak maken.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 13:54

Het zat eraan te komen, maar moet vanmiddag toch terug naar het ziekenhuis voor controle en extra spoeling. Omdat ik na 6 dagen nog steeds mijn mond niet kan openen, en nog vreselijke pijn heb, moet ik er toch maar aan geloven Knipoog .

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 14:02

zaten ze heel diep dan?? Ik kon me mond alweer open doen in de avond 6 dagen is inderdaad vlink lang dan.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:13

Het was al ontstoken toen ik hem liet wegsnijden, maar het is nog meer gaan ontsteken. Ze hebben het extra gespoeld, en donderdag moet ik het nog een keer laten spoelen. Er zit een keiharde bal op mijn gezicht, en ik moet nu 2 keer per dag temperaturen, mocht dat boven de 38,5 uitkomen dan moeten ze gaan kijken wat ze dan kunnen doen, omdat die harde bal dan een abces kan worden Scheve mond .
Niet leuk .

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 22:50

he gatver. kunnen ze je niet soort van antibioticum geven tegen de ontsteking? Lijkt me geen pretje! zit die gaten van mij ook steeds schoon te houden ben ook als de dood het gaat ontsteken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 22:55

Ik heb nog steeds geen verstandskiezen Tong uitsteken
(en dat met 22 jaar Knipoog )

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 22:56

Wees blij! Misschien krijg je ze wel nooit Knipoog

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 23:02

weetnie of je dan blij moet zijn want waarschijnlijk zitten ze er togh en hebben ze gwoon geen ruimte? Dan moet je ze deruit laten halen want die van mij kwamen ook niet helemaal door

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 23:09

Die van mij zitten er wel en ook goed recht. Alleen er is totaal geen teken van activiteit. De tandarts zei: zolang ze onder het maaiveld zitten doen wij niets. (hoera)