nog meer mensen met eczeem?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmm

Re: nog meer mensen met eczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 16:38

Klopt, die naam heb ik véél vaker voorbij zien komen. Protopic. Op dit moment heb ik een ander wondermiddel voor mij gevonden. Mocht dit niet meer baten, dan zou ik alsnog Protopic willen proberen. Vooral omdat het ook geen hormonen bevat! Gebruiken veel mensen in dit topic dit middel? Zoja, waarom? Wat zijn de redenen? En wat is de uitkomst na gebruik van dit middel?

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 16:39

Trouwens, Lara, heb je de zalf gevonden? Ben zooo benieuwd wat je ervan vind! Lachen

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 16:59

Ik meld me hier ook weer eens. Lachen

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 20:52

Protopic?? Ook maar eens gaan vragen dan... maar de huisarts is nu op vakantie.

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 11:35

Picassox schreef:
Ik meld me hier ook weer eens. Lachen

En? Hoe gaat het met jou? Alles goed? Lachen

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 12:32

Miss_Blimm schreef:
Arethe schreef:
Ik heb ook eczeem.
Heb het zodra ik last heb van stress of me druk maak om dingen.

Vroeger ben ik erg veel gepest, en toen zat ik echt helemaal onder. Op het moment valt het wel mee, maar ik merk het meteen als ik me druk maak.

Ik had het vroeger veel op mn buik, de achterkant van mijn bovenbenen, knieholtjes en ellebogen.
Nu is het verplaatst naar mijn handen, onderbenen & kont.
Soms komt het ook nog op de oude plekken naar boven.

Ik heb Elocon, wateremulgerende zalf ervoor.
Dat helpt mij erg goed, en het trekt vaak snel weg.

Precies hetzelfde hiero Lachen heb me ook laten testen op 9 dingen maar alles kwam er negatief uit... of moet ik het positief noemen omdat ik nergens allergisch voor ben?? anyway, het zit dus echt IN me Boos!

Ja ik baal hier ook zo van.. Omdat er gewoon niks aan te doen is..
Jaa.. je niet druk maken, maar dat gaat soms niet echt..
pfft rot eczeem!

Mn relatie gaat wat minder nu.. zit weer helemaal onder, vooral mn handen.

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:38

ik heb Cremor Triamcinoloni.
het helpt wel, als je een dunne katoenen handschoen omdoet als je die cremé op je hand zit.
Dat heb ik.
En het helpt wel.
Alleen ik heb zóóóó een hekel aan dat smeren.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 15:14

Bij mij doet het gewoon zeer soms. Inderdaad als ik veel stress heb, merk ik het gewoon. Ja

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 21:52

Citaat:
Ja ik baal hier ook zo van.. Omdat er gewoon niks aan te doen is..
Jaa.. je niet druk maken, maar dat gaat soms niet echt..
pfft rot eczeem!

Mn relatie gaat wat minder nu.. zit weer helemaal onder, vooral mn handen.

Ja vreselijk is het. Ik merk het ook snel als ik weer mn maandelijkse periode heb enzo. Krijg ook snel aften. Maar wel fijn om eens een reactie te lezen van iemand die echt PRECIES HETZELFDE heeft! Lachen ben dus niet de enige!

Vind het hier sowieso wel 'fijn' om te lezen dat er toch best wel veel mensen last van hebben... al is het voor diegene uiteraard NIET fijn...

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 10:51

vind ik ook. Ja

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 16:24

Ik ook Ja Ben daarom dit topic begonnen - Op zoek naar lotgenoten Ach gut

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 16:32

Maar ik voel me dan echt zo'n aansteller want ik heb het dus echt wel minder erg dan jullie. En dan hebben jullie er hartstikke last van en zit ik te zeuren over m'n armpjes en m'n knieen bijvoorbeeld... terwijl anderen het over hun hele lichaam hebben. Scheve mond

Maarja, op het moment echt weer last van m'n ellebogen, ze liggen weer eens open. En rond m'n ogen begint het gesodemieter ook weer. Pff die jeuk hoe meer ik er niet aan probeer te denken, hoe erger het word. Stomme natte vochtige weer ook, en als de wind dan ook nog van de verkeerde kant komt is het al weer mis. Die hormoonzalf vertik ik om nog langer te smeren, alles gaat sneller kapot omdat die huid dunner word.

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 16:34

Dat is toch helemaal niet erg? Ik vind helemaal niet dat je zeurt, vind het juist goed dat je het van je af schrijft Lachen Echt waar.

Ik heb ook jaren en jaren er heel erg last van gehad, nu op het moment bijna niet meer. Maar toch kan het nog heel erg vervelend zijn. De jeuk is en blijft het allerergste van allemaal... Ach gut

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 20:47

Hmmm ja het gaat er niet om om hoeveel je het hebt, tis gewoon die g*dvergeten JEUK!!! Das het smerigste van allemaal! Vind trouwens dat ik het ook nog niet superveel heb hoor, vergeleken op een forum wat ik had gevonden. Niet dat ik nu nog veel op dat forum zit want er reageerde steeds bijna niemand. Ook niet echt boeiend dus... zal de link eens opzoeken. Maar daar zaten ook mensen op die echt werden opgenomen in het ziekenhuis vanwege de eczeem. Werden totaal ingesmeerd met teer enzo!

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 10:34

Ja, en dat iedereen je vies vind. Verward
Dat snap ik eigenlijk ook niet helemaal.

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 10:42

Van VSM heb je nu ook goede creme tegen irritaties en eczeem.
www.purelijfkracht.nl
Daar moet je dan even kijken! Knipoog
xxx

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 10:45

Heb t ook aan mn voeten. Ik schijn allergisch te zijn voor de lijm die in schoenen wordt gebruikt. Haha, schiet erg op dus aangezien ik van leuke schoenen houd.
Ik gebruik de laatste tijd druppeltjes van Bloem, Dermafleur. Vind ik enorm goed helpen. De uitslag wordt er rustig van en het jeukt ook niet meer zo. Mijn voeten kunnen nu dus weer in kekke sandaaltjes zonder dat t er ranzig uit ziet.

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 10:48

Prikt dat dan niet?

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 18:50

Lauraapje schreef:
Ja, en dat iedereen je vies vind. Verward
Dat snap ik eigenlijk ook niet helemaal.

Mmm... Ik snap het aan de ene kant wel waarom veel mensen je (vooral het eczeem) vies vinden. Het is anders. Het is rood, vlekkerig, soms vochtig en vaak korsten of zwellingen door het krabben. Kan me er iets bij voorstellen. Ook al is het voor ons helemaal niet leuk Scheve mond

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 23:44

Kimmm schreef:
Dat is toch helemaal niet erg? Ik vind helemaal niet dat je zeurt, vind het juist goed dat je het van je af schrijft Lachen Echt waar.

Ik heb ook jaren en jaren er heel erg last van gehad, nu op het moment bijna niet meer. Maar toch kan het nog heel erg vervelend zijn. De jeuk is en blijft het allerergste van allemaal... Ach gut

Lachen

Ik vind het gewoon een beetje moeilijk voor anderen dat die dan er zoveel last van hebben, pff afschuwelijk.

Maar inderdaad de jeuk dat is echt het ergste, en dat vieze natte gevoel van die plekken ieuw. Gisteren heb ik de plekken ingesmeerd met Purol, en nu is het vandaag wel aardig rustig op m'n ellebogen. Alleen m'n gezicht... Het lijkt net of ik uitgeschoten ben met rode oogschaduw, en het is niet 'nat', dus nu weet ik weer niet wat ik daar op kan smeren want het is een ander soort eczeem als op mijn ellebogen. Denk dat ik het maar vet houdt..
Ik snap ook wel dat mensen het vies vinden, zelf vind ik het er ook niet lekker uitzien, maar ze moeten je maar nemen zoals je bent. Ook met eczeem Lachen

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 23:53

Zie dit topic nu pas! Weer eens wat anders dan staart- en maneneczeem Clown .Sorry, had niet de puf het hele topic bij te lezen. Ben al m'n hele leven eczeemklant, heb het in alle mogelijke varianten langs zien komen.

Omdat ik nu histamineremmers slik - vooral voor m'n hooikoorts - is het eczeem behoorlijk in bedwang. Een kleine uitschieter wegens hormonen, verkeerd eten of een fout parfummetje daar gelaten.

Als zalf had ik altijd een cortisone-variant, als het echt heul heftig was. Voor minder erge gevalletjes hielp Sudo-crème ook altijd heel goed, af en toe gebruik ik dat nog.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 20:15

Ja foute parfum idd! Brrr, dat gebruik ik dus niet. Evenals deo gebruik ik ook niet.
Maar allergisch voor lijm in de schoenen? Ja merk wel dat ik sneller uitslag heb als ik bijv. ballerina's draag en dus zonder sokken. Grrr, irritant!!!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 21:56

Och hemeltje! Ik meld me weer! Eczeemloos!!! Lachen
Ik heb gewoon een standaard wondermiddeltje gebruikt, uierzalf.
En het helpt mensen! Wauw. Haha!

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 09:09

Grrrr, was ik op vakantie geweest waardoor de eczeem behoorlijk mider was geworden. Ben nu 2 weken terug en m'n linkerhand blijft redelijk 'mooi' maar de jeuk aan m'n rechterhand is weer zo erg dat ik door het krabben pijn heb als ik m'n hand beweeg (openen en dicht)....ik haat m'n eczeem!!!

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 12:55

aardbeitje_ schreef:
Och hemeltje! Ik meld me weer! Eczeemloos!!! Lachen
Ik heb gewoon een standaard wondermiddeltje gebruikt, uierzalf.
En het helpt mensen! Wauw. Haha!

dat hebben wij ook thuis me ma gebruikt het en me zusje ook maar ik kan er totaal niet tegen het word alleen maar erger.
verschrikkelijk.
ik heb het erg op me handen, word er helemaal knetter van.
en dan naar de paarden als je handen helemaal open liggen en dan die stof erin, gaat prikken, jeuken... oh echt een ramp