[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BiBaMi

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 18:22

aangezien ik sòchtends echt niet eerder de deur uitga voordat ik mn tanden heb gepoetst is het wel handig om dat gelijk met poetsen te doen..
Ik poets uiteraard ook savonds mn tanden, maar ik vergeet het savonds wel sneller dan sochtends..

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 18:33

Ik neem hem 's ochtends omdat ik dan meestal wel geregelde tijden uit bed kom. Terwijl ik 's avonds juist heel onregelmatig ga slapen. Soms half 10 en als ik 's nachts werk pas om een uur of 4 / 5.

Beauty_yana0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 19:16

malouuu schreef:
ik had precies dezelfde situatie 3 weken geleden...
erg frustrerend
ik zou idd een extra voorbehoedsmiddel gebruiken, maar dr schijnt zowiezo een risico te zijn als je in de 24 uur daarvoor nog sex hebt gehad dacht ik...

Ja kan beter het zekere voor het onzekere nemen.. dus dan maar extra voorbehoedsmiddel gebruiken. Of helemaal niet Tong uitsteken
Voel me toch niet zo happie als ik alleen een condoom als voorbehoedsmiddel moet hebben, dadelijk scheurt die per ongeluk en dan hebben we een feest Bloos

heb me vriend er al op voorbereid dat die nog 7 dagen droog moet staan, had vorige week ook me stopweek, dus hij mag 2 weken droogstaan Ach gut

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 19:56

Ach des te leuker daarna toch Knipoog

Beauty_yana0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:25

Ja precies, maar zie daar jongens maar eens van te overtuigen Bloos

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:30

die van mij heeft er weinig problemen mee, genoeg alternatieven hoor Lachen

Beauty_yana0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:47

Ja oke dat is zo, maar ik krijg altijd zon diepe zucht en anee te horen als hij droog moet gaan staan Tong uitsteken whaha

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 23:08

Yessy schreef:
Volgens mij niet de 24 uur ervoor, maar zelfs de 7 dagen ervoor Nagelbijten / Gniffelen

Bloos!

dan heb ik ook mazzel gehad... ik ben nog nooit zo blij geweest toen ik ongesteld was

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 23:11

Beauty_yana0 schreef:
malouuu schreef:
ik had precies dezelfde situatie 3 weken geleden...
erg frustrerend
ik zou idd een extra voorbehoedsmiddel gebruiken, maar dr schijnt zowiezo een risico te zijn als je in de 24 uur daarvoor nog sex hebt gehad dacht ik...

Ja kan beter het zekere voor het onzekere nemen.. dus dan maar extra voorbehoedsmiddel gebruiken. Of helemaal niet Tong uitsteken
Voel me toch niet zo happie als ik alleen een condoom als voorbehoedsmiddel moet hebben, dadelijk scheurt die per ongeluk en dan hebben we een feest Bloos

heb me vriend er al op voorbereid dat die nog 7 dagen droog moet staan, had vorige week ook me stopweek, dus hij mag 2 weken droogstaan Ach gut

haha idd, naja ik ging die dag op vakantie, dus dat scheelde wel, maar zat toch aardig in de stress, vooral omdat ik nog een extra week heb doorgeslikt anders zou mn stopweek in de vakantie vallen, maar gelukkig alles goed afgelopen

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:00

Ik heb ook een vraagje..
Ik heb afgelopen keer de pil doorgeslikt en besloot nu toch maar gewoon te stoppen.. nou heb ik woensdag mijn laatste pil geslikt, gewoon zoals altijd maar nu heb ik een kleine bloeding.. ( vorige maand ben ik 1x de pil vergeten en heb ik gemeenschap gehad en had ik eigenlijk niet moeten doorslikken, maar ik ging op vakantie en had echt absoluut geen zin om ong. te worden op vakantie.. ) maar is dit erg om nu een bloeding te krijgen, normaal word ik pas na 4dagen ong. meestal op zondag, maar nu is het pas vrijdag en kep nu al lichte bloeding.. is dit raar?

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 10:34

ik snap je verhaal niet zo, ben je gewoon midden in je strip gestopt?

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 20:04

nee ik heb de strip gewoon zoals gewoonlijk afgemaakt alleen dit keer niet doorgegaan met een volgende maar gewoon als normaal een stopweek ingelast.. maar ik denk dat het gewoon de menstruatie is die 2dagen eerder is gekomen, want ik ben nu normaal ongesteld...

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 20:08

ja dat schijnt wel vaker te zijn dat je tijdens de 2e strip doorbraakbloedingen krijgt, niets om je zorgen over te maken dus Knipoog

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 20:38

oke bedankt! Haha!

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:58

Ik wil wel graag aan de prikpil, wie zitten er hier nog meer aan de prikpil, en wat voor bij werkingen hebben jullie gehad Tong uitsteken.
Heb al wat gelezen op internet maja wou jullie meningen ook even horen Lachen

Want ik vergeet de pil gewoon TE vaak, en ben 20 en heb weer relatie sinds paar weekjes, maja wil nog geen kind Tong uitsteken

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 17:01

Misschien is de plakpil dan nog iets voor je die plak je op en moet je 1 keer per week verwisselen.
Dit vergeet je minder snel en je kan er zelfs herinneringsmailtjes of smsjes over krijgen.
Meer info kan je vinden op http://www.evra.nl ik ben er al jaren erg tevreden mee.

Prikpil geven ze niet heel snel aan jongere mensen omdat het heel lang duurt als je weer kinderen wil krijgen.

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 17:07

hm ik zal even kijken , heb er nog nooit van gehoord Tong uitsteken

BiBaMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 17:13

.
Laatst bijgewerkt door BiBaMi op 20-07-23 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 18:07

Ik weet niet of dat plakding wel wat doet, laat het niet vte snel los en zo..?
Had het er net met men ouders over, maar ben nogal een ruig houwer Tong uitsteken wat dat betreft.

Dus zei men moeder kun je mischine beter een spiraaltje nemen.
Iemand daar ervaring mee...??

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 13:57

ik heb 11 jaar de mmicrogynon30 geslikt, en na een half jaar geen pil ga ik bij mijn volgende menstruatie met de microgynon50 beginnen.
dit omdat ik met de m30 doorbraak bloedingen had en zonder pil een cyclus heb van 2 weken.

wie heeft er ervaring met de m50 ook over wel of niet aankomen in gewicht.

Sannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 21:10

Ik hoop dat jullie me even ergens mee kunnen helpen.
Ik heb vanaf mijn 13e tot en met mijn 17e de Diane 35 geslikt omdat ik een slechte huid had.
Daarna kreeg ik ineens de cyproteronacetaat/ethinylestradiol van de apotheek wat de vervanger zou zijn van de diane, maar ik merkte toch wel verschil tussen deze pillen. Mijn haar werd slap en mijn huid werd weer vetter.
Toen ben ik na deze pil 2 jaar te hebben gehad weer overgestapt op de originele diane, maar daar voel ik me nu helemaal niet fijn meer bij. Mijn huid en haar zijn weer prima, maar ik voel me ongelukkig, heb nergens zin in, heel weinig zin in seks en gewoon een beetje een algemeen 'rotgevoel'.
Nu wil ik hier dus weer vanaf en zou eigenlijk ook wel eens gewoon hormoonvrij willen zijn maar dan moeten we altijd een condoom gebruiken en daar heb ik geen zin in Knipoog.
Nu heb ik eigenlijk 3 opties:

- Weer terug naar de cyproteronacetaat/ethinylestradiol, dan blijft mijn huid wel oke (ietsje minder dan met de diane) en hier voelde ik me iets beter bij dan bij de diane. Nadeel: zware pil.
- Overstappen op een lichte pil, maar dan wordt mijn huid waarschijnlijk één groot drama, dus dan moet ik daar een goede oplossing voor zien te vinden.
- Mirena spiraaltje nemen, maar dan is het hetzelfde verhaal als hierboven wat mijn huid betreft.

Weet iemand verder nog of je aan komt als je van een zware pil (diane) overstapt naar een lichtere? Of is dit meestal alleen als het andersom is?

Ik hoop dat iemand zin heeft om een beetje met me mee te denken, want ik maak me er best wel zorgen over omdat ik dus met mijn huidproblemen zit en op dit moment een nogal minder seksleven Clown

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 21:35

Stoppen met de diane gaf mij alleen maar voordelen, sja jammer van die huid hoor.. ik ging minder zweten (was echt veel tijdens de diane periode), m'n huilbuien en 'depressieve' momenten verdwenen.. Ik ben daarna niet aan gekomen, maar ik was rond de 16 jaar en veel te licht dus lette daar nauwelijks op. Seksleven kan ik niets over zeggen, dat had ik niet Knipoog

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 16:11

Even kort vraagje. Wegens omstandigheden ben ik 1,5 maand gestopt met de pil. Ben gewoon wel regelmatig ongesteld nog, 2 weken geleden voor 't laatst. Nu wil ik graag weer beginnen, kan dat gewoon vandaag? Ik weet dat ie dan niet gelijk werkt, maar hoe zit dat precies dan?

Ben m'n bijsluiter kwijt.. Boos!

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 16:24

Ja, je kunt nu gewoon beginnen alleen ben je dan 7 dagen niet veilig tegen zwangerschappen.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 17:56

Ik zou even wachten, zo gooi je volgens mij alles door de war.